logy na ASV - pokračování tak mám nachipováno

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4924
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

tak táhlem cesta nevede...tady je po dalším závitu log - vrátil se pomalý nástup a pak ve vyšších je přefuk http://leteckaposta.cz/265135436 a tady jsem to vrátil zpátky http://leteckaposta.cz/868997386 a http://leteckaposta.cz/368765580 ....ještě možná zkusím půjčit tu N75 a jinak na to asi kašlu...nevím jak červík,jestli třeba nedat ještě půl otáčky,ale moc se mi do toho nechce
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Oťasi nepanikař! Červík o 1/2 otáčky a zkrácení táhla o jednu otáčku pomohlo. Táhlo o dvě otáčky bylo ještě lepší. LOG s táhlem zkráceným o tři otáčky by měl zajistit ještě rychlejší nárůst tlaku a větší "přefuk" kolem otáček 2200/min. Došlo tam však k velmi hrubé regulaci. Na začátku akcelerace nelogicky nižší tlak a potom logicky větší přefuk. Podle mne je na vině zadrhávající podtlakový ventil "baňka". Někdy se stává, že po úpravě délky táhla není táhlo v té samé poloze na čepu páčky naklápění lopatek, ale je pootočeno. Pak se pří kontrole plynulosti chodu /nasátí ústy/ táhlo nezasouvá plynule do baňky, ale na chvíli se pozastaví a pak se zase prudce pohne. I když před úpravou chodilo plynule.
Zkoušel jsi plynulost chodu baňky i tak, že jsi ji měl vyndanou venku? Pokud ne, tak ji vyndej, promaž olejem a pořádně prozkoušej.
Na ventil N 75 bych to neviděl.
Jak jsem Ti již výše psal, je účinnější pootočit červíkem, protože potřebuješ prudší nárůst tlaku v začátku akcelerace. Neboj se s ním pootočit ještě o čtvrtinu až polovinu otáčky, protože podle Tvých LOGů je podložení dosti velké a proto bude zřejmě skutečný tlak na volnoběhu téměř shodný s atmosferickým tlakem. Až budeš dělat další LOG, tak zaznamenej i deceleraci a volnoběh alespoň dvě minuty.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

To zkrácení v podstatě bez přínosu, pořád prodleva ke 4s.
Jak si to vrátil zpět, zdá se lepší skoro o vteřinu. Předpokládám, že to děláš pořád na stejným místě. Jen bych ty logy dělal na samotný skupině 11, kvůli rychlejšímu vzorkování.
Asi bych to táhlo vrátil zpět a poladil jen červíka.
Jen mi vrtá hlavou ten následný propad, který tam byl před i po úpravě táhla. Jak jsem ti psal dříve, myslím, že to někde drhne, asi ta baňka, jak píše prka.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4924
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

chlapci baňku jsem měl celou venku,do té štěrbinky pro tyčku jsem stříknul WD40 a ručně zkoušel mačkat...pak i pusou...po startu se táhlo bez škobrtnutí stáhne...lopatky chodí lehoulince - já fakt nevím,pokud to není ventil co by mělo drhnout...můžu zkusit ještě o půl otáčky toho červíka...ta první půlotáčka dle logů nic nepřinesla...táhlo je teď zkráceno o dva závity a křivka skutečného tlaku se změnila,jak je vidět z logů...tak až mě zase popadne rapl,tak půjdu do toho červíka a pak dám logy a oživím vlákno...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4924
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

kolik má být tlak na volnoběh,protože já mám pocit že je hodně podobný atmosférickýmu...na to ještě mrknu.jinak logy jsou ze stejného místa - jediného možného v okolí...můžu dát jen skupinu 11 protože 03 už je vyřešená
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Třeba u mne na volnoběh to požaduje kolem 1070 mBar
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4924
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

to u mě ani náhodou..začíná to devítko,ale to ještě zjistím....nic půjdu ještě do červíka....
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Ten požadovaný tlak na volnoběhu je dán více faktory.
Pokud chceš , aby Ti auto co nejvíce zrychlovalo, tak by měl být skutečný tlak na volnoběhu vyšší, než je atmosferický tlak. A toho docílíš tím, že ještě pootočíš červíkem. Zkracováním táhla docílíš pouze rychlejší náběh tlaku turba při akceleraci /oproti nezkrácenému/. Červíkem však ten náběh bude ještě rychlejší a již od volnoběhu.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4924
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

tak červík o další půlotáčku povolen....
http://leteckaposta.cz/196629642
http://leteckaposta.cz/680956303
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Log na 4ku se nepovedl, jsou tam jen otáčky a čas. Jinak ta trojka je v podstatě skoro stejná oproti tomu, jak si dal naposled zpět délku táhla. Pořád by to mělo být tak o 1,5 s rychlejší. Furt mám pocit, že to někde vázne, 2 s trvá, než zreguluje špičku, pak zas 2 s propad, dohromady 4s - to vše by mělo být zregulováno do vteřiny.

A na volnoběh máš kolik požadavek a skutečnost?
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4924
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

mrknu na to a udělám screen...dal jsem červíka o půl otáčky a s odpojeným egr byl tlak 999 mgr...znovu jsem vyndal baňku,prostříkal vstup šroubovice WD40kou...nechal pěkně zatéct a zkoušel mačkat...jde to dobře...pro jistotu jsem zkoušel jak to jde u jiné baňky a je to stejné (myslím odpor pružiny)...znova jsem zkoušel hýbat odpojenou páčkou v turbu - lehoulince...pak jsem to poskládal a si svítil přímo na táhlo a kámoš mi startoval....táhlo sjíždí až k tomu červíku a tam drží....pro jistotu jsem uříznul konce hadiček abych vyloučil prasklinku,kterou by unikal podtlak....hadičky se zdají být v pořádku...takže bohužel už nevím kam se pohnout...ten log na čtyřku mě mrzí,že nevyšel (nevím proč) ale asi by nám stejně nic moc nového neřekl
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Už teda nevím, zkusit ještě půjčit plně funkční N75. Jinak na volnoběh mám pož 1070mBar a skutečnost 970mBar, takže taky o něco míň, ale takový prodlevy nemám.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Nejlépe je zkoušet baňku nasátím hadičkou po odpojení od ventilu N 75 abys měl jistotu, že Ti neutíká podtlak buď hadičkou, nebo v baňce. Kountroluješ-li to po nastartování motoru nebo VAGem, tak ty změny podtlaku jsou velmi hrubé a neukážou Ti tak dobře na problém mírného úniku podtlaku nebo přidírání /při regulaci tlaku turba jsou změny podtlaku také mírné/.
Další pootočení červíkem pomohlo v nárůstu tlaku v nižších otáčkách, ale ještě stále je ten nárůst tlaku na počátku akcelerace pomalý. Není li turbo vypodloženo a vše je v pořádku, měl by tlak kolem 1000 mb na volnoběhu stačit k tomu aby nárůst tlaku byl rychlý hned od počátku akcelerace. Pokud Ti někde neutíká podtlak nebo se nepřidírá baňka /když říkáš, že lopatky jdou nastavovat lehounce/, budeš muset ještě kapku pohnout červíkem. Tím se Ti kromě rychlejšího nárůstu tlaku zvětší i přefuk. Pokud budeš chtít, aby přefuk nebyl tak veliký, můžeš vrátit táhlo do úplně původní polohy, protože vypodložení je zřejmě tak velké, že regulaci nelze vyladit pouze změnou délky táhla. Ten velký přefuk není pro turbo nebezpečný, protože je jen na krátkou dobu, spíše není vhodný k vůli následnému propadu tlaku a neplynulosti regulace v průběhu maximální akcelerace. Pokud by byl přefuk enormní/chudá směs/, motor by na něj začal reagovat pocukáváním při max. akceleraci. Pak by se musel snížit prodloužením táhla.
Logování vypínej až po zastavení a nějaké době běhu motoru na volnoběh. Místo bloku nam. hodnot č. 10 je vhodnější zaznamenávat blok č.1, kde je vidět i množství vstřikovaného paliva.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Taky bych se přiklonil, zkusit jen baňku bez N75, ale psal si, že jí máš v cajku. Ty logy by fakt mohly být trochu delší, ;) od těch 1500 ot. a s decelerací a klidně ještě jednou plnej zase třeba od 2000 ot
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Nevím jak to máš ty a ani jak to vlastně celé opravdu funguje, ale co jsem to ladil já, tak všechny tyhle pokusy potřebovaly delší čas aby se opravdu plně projevily. Minimálně dva dny, někdy i týden a třeba tisíc km.
Jestli je správná cesta jak to okamžitě vyřešit a zaznamenat odpojení jednotky nebo ten test akčních členů, to budou asi vědět jiní, ale ani červík ani táhlo ti okamžitou odezvu na změnu nastavení prostě nedá.

Obyčejně dojde k lehkému okamžitému zlepšení nebo zhoršení, za dva dny se zdá ten výkon třeba výborný a za další dva dny to klidně začne padat do nouze při 2500 otáčkách.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw od DP.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“