presah piestov

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Naopak......právě jemné struktury jako na kosu a chce to, aby brousek obsáhl celou plochu bloku napříč. Umeji si blok čističem na brzdy, brousek namáčím do benzinu a kroužím okolo všemi směry, ono ti to řekne, kde se dělají mapy, různé ostrůvky propadlin a až bude plocha souvislá , je hotovo. Nejvíc je to okolo děr na šrouby , ale to uviidíš..Zachraňoval jsem s tím hlavně propadlé bloky u TD , Golfy apod, kdy azbestové těsnění ztvrdlo a musela hlava dolů. Dodnes je to jediná cesta bez demontáží bloku k opravě.. :)
nepropadat panice...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3675
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Brouskem zarovnáš hrby v řádu setin milimetru. Na třech desetinách bys nechal brousek i ruce. Jestli máš blok venku, tak není o čem.
Píšeš o mezeře "ideálně by to prý mělo být 0,5 - 0,6 mm. "...
To asi není citace z dílenský příručky, co? Spíš to zní jak Franta v hospodě říkal...
Děláš motor a nemáš k tomu míry? To musíš bejt velkej hráč.
Oct asv 2000, DieselPower
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33611
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tavolám zaškrabávače a vyřešeno
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Každý má svou pravdu a znalosti. Je to na každém, jak to provede. Taky jsem to dělal celé dopoledne..Samozřejmě jsem to poté na setiny nebo desetiny neměřil. Ale jak je známo vždy se bere přesah pístů ten největší rozměr, takže to klidně může klapnout. A dnes je doba.že se vše zadává a mechán poté jen skládá a kupí faktury, které předloží zákazníkovi..Nejhorší je, když pak vidíš na You-tube jak to dotyčný skládá. A ti blbci mu ještě píší obdivné komentáře..Ale to je život a každý má svou "pravdu".. :)
nepropadat panice...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3675
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

slovacek.milos píše:tavolám zaškrabávače a vyřešeno
Tak mu Miloši zavolej a řekni mu, že chceš tři desetiny z bloku dolů. Pak napiš, jak to dopadlo. :D
Oct asv 2000, DieselPower
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33611
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tak to si mě dostal já to nikdy neřešil, jakože mít v tom deseinách přehled, já sem radego, za korunu karbobrondursum brousek a jinak budka z hodonína, tonda ten zas má rad vězně z mladé boleslavi ti přeci na motory brousí hlavy

jako pájo tři desetiny dejme tomu na traktoru štelovat ventily ale u hlavy a bloku, u hlavy a abloku jsem to viděl snad jedenkrát v životě
Frantta
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 bře 2019, 13:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Frantta »

Dílenskou příručku mám samozřejmě prostudovanou, píše se v ní toto:Obrázek
A nechat ten blok ofrézovat by bylo samozřejmě ideální. Kdybych to byl býval věděl když jsem ten blok dával na výbrus, tak bych si to zrovna nechal ofrézovat, ale bohužel jsem to zjistil až potom. A teď už se mi nechce to zase vozit někam do tramtárie a měsíc na to čekat jako na ten výbrus. Tak proto teď vymýšlím takové pí.....y, a zrovna dneska mě ještě jedna taková dobrá napadla :-D A to, že bych tu dosedací plochu na tom bloku rozvrtal takovou frézkou(FERM PRM1021) s dorazem nastaveným na ty tři desetiny, a tím bych si jednak nadefinoval tu novou plochu vůči té původní a zároveň bych se tak poměrně snadno zbavil části materiálu, a následně bych to "ohobloval" do roviny nějakým hrubým smirkem nalepeným na skleněné tabulce a pak to ještě doladil nějakým jemnějším. Jak říkám, pí.....y a už vidím ty komentáře :o Ale mě se to momentálně jeví jako naprosto geniální řešení :-D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud máš zato, že to pomůže a zda ten bordel který okolo toho bude vyřešíš, tak prečo nie? .Tady je vidět, kdo vlastně propadlý blok opravdu viděl a chápe jaké díry tam často jsou a jak například okolo šroubů ten vytažený materiál nahoru už je..Protože všechny ty slavné chipy k tomu přispívají včetně těch brouzdalů , kteří kvůli pár kapkám nafty nechají motor se mlátit a z auta udělat vibrátor. Být tebou, tak si jen zjistím, jak je to u tebe, zda blok opravdu narušený je, a pokud ne, tak bych nevyšiloval ..Protože nejdůležitější je, jak to vše opravdu kvalitně změřit ... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Pája 19 píše:Tak mu Miloši zavolej a řekni mu, že chceš tři desetiny z bloku dolů. Pak napiš, jak to dopadlo. :D
v klidu, vezme to nejdřív flexou a doladí ručně, jezdí nám pán ze Zlína a nezalkl se zatím ničeho :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3675
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Hoši ze Zlínska jsou jiní ogaři. Já kdybych někoho viděl, jak jde na můj blok s flexou, tak by mě braly mrákoty. (LOL)
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Dělal nám teď malinký motor Kohler, 4válec asi jako z osobáku. Hlava odtlakovaná a srovnaná z Rasošek. Blok křivej tak ho zaškrábal a hlava i po srovnání křivá a jakoby poskákaná od frézy a ještě do vrtule, tak ji musel srovnat taky. Kdo to neviděl tak nevěří, pán je opravdu Borec s velkým B. Má i nějaké kulaté razítko od Forda a rovná "nové" bloky a hlavy než jdou do autorizovaných servisů na montáž. Pokud to někde v bagru spaří a udělají těsnění pod hlavou, bez jeho práce to ani nemá smysl skládat zpět, je to max na půl roku.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Zaškrabávači bývala vždy elita, protože např. zaškrabat odlité lágry, jak to kdysi bývalo aby to bylo 1A to chtělo opravdu mistra. Bohužel nás tohle nikdo neučil, jen jsme koukali a kopírovali..Rád čtu doma knihy z 20. -30-40tých let na toto téma a nosit klobouk tak ho na hlavu ani nedám, v jaké úctě jsem. To my dnes "víme ho.no", většina je na podnose, jen to tam dát a když ne, tak se prožene internet a je to. Bohužel řemeslníci tohoto typu vymírají, mladé to nebaví a podobné praktiky dnes ovládají jen restaurátoři a specialisté . Dnes se dokonce uživí a neví co dřív ruční výrobce pilníků a rašplí , protože ty sračky pro kvalitní řemeslníky nemají cenu..Ale až budou ti roboti, nebude to potřeba.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“