Stránka 5 z 9

Napsal: 12 pro 2018, 16:40
od Jarda S.
tak tak, pak by tě nemrzela cena dílů (noteeth)

Napsal: 12 pro 2018, 17:02
od Tomas.cz
Jarda-k píše:Přesně tak. Jde o to že s těmi cenami za ND dělají mechoši z lidí blbce....
Příklad: rozvodová sada na TDI PD stojí v Elitu 4415 kč. Přes známého ji budu mít za nějakých 2200 kč + 4 hodiny práce po 500 kč
a jsem na 4200 za výměnu. Nikdo nebude namítat, že na netu ta samá sada stojí 1611 kč. Ta cena navíc za rychlé dodání je zkrátka adekvátní.

Pokud se ale zákazníkovi naúčtuje 4415 + 2000 = 6415 kč je to lhaní přímo do očí. NENÍ UŽ NA ĆASE ABY SE ZÁKAZNÍK DOZVĚDĚL SKUTEČNOU CENU PRÁCE?

To je takovej problém uvést cenu dílu 2207 kč + práce 4208 kč ? Nikdo by pak neměl potřebu nosit svoje díly do servisu....
No mám i takovou zkušenost, že při nechání dílů za nákup mě zákazník poslal někam, tak takovému by jsi řekl co? :)
Co si pamatuju, rozvody na 1.9TDi, sada Contitech za 2 850kč, to bylo hodně, neb měl z netu složeninu za 2 450kč.

Napsal: 12 pro 2018, 17:50
od zero1724
Jarda-k píše:Přesně tak. Jde o to že s těmi cenami za ND dělají mechoši z lidí blbce....
Příklad: rozvodová sada na TDI PD stojí v Elitu 4415 kč. Přes známého ji budu mít za nějakých 2200 kč + 4 hodiny práce po 500 kč
a jsem na 4200 za výměnu. Nikdo nebude namítat, že na netu ta samá sada stojí 1611 kč. Ta cena navíc za rychlé dodání je zkrátka adekvátní.

Pokud se ale zákazníkovi naúčtuje 4415 + 2000 = 6415 kč je to lhaní přímo do očí. NENÍ UŽ NA ĆASE ABY SE ZÁKAZNÍK DOZVĚDĚL SKUTEČNOU CENU PRÁCE?

To je takovej problém uvést cenu dílu 2207 kč + práce 4208 kč ? Nikdo by pak neměl potřebu nosit svoje díly do servisu....
Mluvíš mi z duše šéfe, ať si mechanici žerou, pochopím to, ale nesmí se u toho mlaskat, to jsou takoví ti, kde cena začíná za 500,- a to ti jen vyměnil podtlakovou hadičku, prakticky nepočítají hodinovou sazbu... To samí někteří mistři na vrakecu, pane kolik stojí tady páčka na ovládání zrcátka, hele 500,- a krytka ostřikovače? Hele 500,- a pak prodává někomu altík za 1500,- to bych se posral, prostě to zkouší, jeden borec z Děčína, mechanik zkušený práce mu šla od ruky, za 5hodin měli s bráchou udělané rozvody včetně vyměněné spojky, to mu pak dáš rád 6000,- vydělat, ale pak se změnil, nos nahoru, začal mu jít kšeft, s prací se nesral, zabouchl si klíče v autě a chtěl si to nechat zaplatit odvrtani zámku a výměnu vložky atd... Tak jsem řekl, že už dost, promluvil jsem si s ním z očí do očí, říkám mu, pane, jezdím jenom k vám za pět aut jsem vám už nechal vydělat 100 000,- Kč, měl byste k nám změnit přístup, borec dělal ofuky, že jestli se nám to nelíbí, ať jezdíme jinam, tak jezdíme, ještě je to levnější a kvalitnější, navíc je nový mechanik příjemný...

Napsal: 12 pro 2018, 19:19
od jericho-3
Ale pánové jsou patrně obchodníci, kteří na netu sledují ceny dílů, koumají, kde je co nejlevnější, kolik má kdo slev , ale kvalita je moc nezajímá..Já nejsem obchodník, ani nemám žádnou smlouvu s nikým, žádné domluvené výhody, DPH, NEDPH , já jsem mechán, který auta opravuje na svoje triko,ve své dílně, na svoji zodpovědnost a pověst. Já nesedím celý den s plackou u ucha a nekoumám, jak levně opravit tu svou starou sračku, která požírá díl za dílem..Ale je svoboda, můžete se spojit se svým kámošem, který má díly za hubičku a dát se do toho...Proč se vůbec trápíte v nějakém zaměstnání , když tady se vám nabízí bezpracný zisk? Právě lidé vašeho typu, být na místě mechána, budou ojebávat nejvíce zákazníka..Dost obdobných znám, plná ústa "poctivosti" a nakonec je to naopak..Nepoužívejte kolektivní vinu, ale nandejte si montérky, na netu máte vše popsáno, vysvětleno , díly a slevy prodají a dávají každému a pak si popovídáme... :(
P.S. možná by jste si mohli zrekapitulovat vlastní slevy, prebendy a platby, které ze zákona platí někdo za vás a trochu se s námi podělit...To by bylo řevu...

Napsal: 12 pro 2018, 20:16
od Jarda-k
Jericho: zase to máš tendenci převracet....
Já dělám auta po práci, víceméně jen známím, takže nejsem na zisku existenčně závislej, nemám tedy potřebu si výdělek natahovat na ceně dílů.

A díly beru na netu v podstatě jen ze škoda dílů a carda. Pokud se jedná o díl kde je víc možností (typicky frantíci), případně když se leze do motoru, tak to beru přes známího z Elitu.
A ten je mi během chvilky schopnej sdělit jaká je koncová cena za ten konkrétní díl. A v tom porovnání co jsem uvedl se jedná o totožné díly.

Jinak mě je jasný, že režii autodílny není možné utáhnout ze sazby 500 kč/h, ale to neznamená, že je nutný dělat z lidí blbce, jak jsem psal.

Takže co tak říct narovinu cenu dílů a k tomu cenu práce, kterou potřebuju aby dílna byla zisková?
Peníze zaplatí zákazník stejné a alespoň bude vědět jak se věci mají.

Tomas: ale o to právě jde. Pokud budeš udávat poctivou cenu dílů, tak ti může bejt jedno pokud si díl zákazník donese sám.
Ty za odvedenou práci budeš mít stejný peníze. Navíc se zbavíš záruky za kvalitu donesených dílů.
Protože proč spoustu mechošů nechce dělat z přinesených dílů? Protože jim ubyde zisk o to o co díly natáhnou.

Napsal: 13 pro 2018, 08:39
od fekálek
jericho-3 píše:Ale pánové jsou patrně obchodníci, kteří na netu sledují ceny dílů, koumají, kde je co nejlevnější, kolik má kdo slev , ale kvalita je moc nezajímá..Já nejsem obchodník, ani nemám žádnou smlouvu s nikým, žádné domluvené výhody, DPH, NEDPH , já jsem mechán, který auta opravuje na svoje triko,ve své dílně, na svoji zodpovědnost a pověst. Já nesedím celý den s plackou u ucha a nekoumám, jak levně opravit tu svou starou sračku, která požírá díl za dílem..Ale je svoboda, můžete se spojit se svým kámošem, který má díly za hubičku a dát se do toho...Proč se vůbec trápíte v nějakém zaměstnání , když tady se vám nabízí bezpracný zisk? Právě lidé vašeho typu, být na místě mechána, budou ojebávat nejvíce zákazníka..Dost obdobných znám, plná ústa "poctivosti" a nakonec je to naopak..Nepoužívejte kolektivní vinu, ale nandejte si montérky, na netu máte vše popsáno, vysvětleno , díly a slevy prodají a dávají každému a pak si popovídáme... :(
P.S. možná by jste si mohli zrekapitulovat vlastní slevy, prebendy a platby, které ze zákona platí někdo za vás a trochu se s námi podělit...To by bylo řevu...
Takhle to může dělat patla jako jsi ty, ale zavedenej servis s nějakou režií, nemůže žít jen z vykuků kteří si přivezou svůj oil a filtr a ještě ho objednají špatně takže auto na heveru celej den, než vykuk přiveze jinej, ale museji živit větší aparát, než jen pivo cigára a benál do bravy a proto museji mít i jakousi marži na dílech. To ale vypitá guma jako ty nikdy nepochpí

Napsal: 13 pro 2018, 09:04
od jericho-3
Mne vadí neférová hra a házení všech do jednoho pytle. Tyhle slevy a neslevy jsou na pořádku často. Samozřejmě velké firmy jako Elit mají i množstevní slevy, ale právě díky tomu, že mají velký odběr, mají také velké náklady. Já osobně vždy využíval malé prodejce dílů, které stejně ti velcí sežerou, právě kvůli těm "výhodám"..Cenová politika je pro mne v podstatě neznámý pojem a kolikrát jsem nechápal, že tohle je tak levné a naopak..Ale já tohle neřeším, není to můj problém. Samozřejmě mohl bych koumat, přecházet jinam, popř. zvyšovat cenu dílu, ale mne zajímá mnou provedená práce a co za to..A nikdy svou cenu nekonzultuji s jinými, protože každý má své náklady a podmínky, o přístupu k penězům podle povah nemluvě..Několikrát mi bylo řečeno, že jsem levnej blbec, ale na druhou stranu je předem mnou určená větší cena ochrana před zákazníky o které nestojím, např. těch kteří objíždějí všechny mechány a zjišťují ceny , a pak ještě radí kde a jaký díl koupit a za jakou cenu/např. taxíkáři, apod./..Někteří lidé jsou velmi vychcaní a neustále mají dojem, že všichni okolo jsou pitomci..Ale na druhou stranu, většina lidí je rozumných a je radost pro ně pracovat..Mě hlavně mrzí, že se často kritizuje něco /výhoda , kterou dotyčný má/ a přitom ten kritizující není v situaci kritizovaného..Prostě slevy a dotace to je český fenomén a je třeba mít na paměti že obyčejný mechán, který nemá nikde žádnou podporu a zastání je na vše sám..Žádný deštník nemá. A moje zkušenost, čím větší má mechán slevu na dílu, tím menší je také cena práce.Takže vlastně zákazník často netratí..Proto také mecháni při dodání vlastních dílů zákazníkem cenu navyšují..Mne mrzí, že se nám pořád podsouvá, jak my jsme ti, kteří okrádají a platí malé daně...A přitom ten,.který je všech ohledech dotován je právě zaměstnanec. Já když jdu k živnostníkovi, tak ani neceknu, ale po zaplacení si řeknu, tak sem už ne, protože mám trochu přehled, aspoň doufám .A když jdu jako důchodce k mladším mechánům pro nějakou kravinu , nebo cokoliv požaduji, vždy zaplatím ať si říkají, co chtějí, protože vím proč..A že se dnes vše zdražilo..je faktem, všem, kterým přidali , tak ostatním vše zdražili ...Ale to je život..Takže přeji úspěch v práci za příznivé ceny.. :)

Napsal: 13 pro 2018, 10:30
od fekálek
No to zní rozumě, tak dnes jsi se asi dobře vyspinkal jericho, nikde ani zmínka o rudé pakáži :lol2:

Napsal: 13 pro 2018, 10:58
od Jarda-k
Tak ono než se rozšířily internetový obchody s autodíly, tak tenhle systém slev fungoval docela dobře protože málokterý zákazník tušil kolik díl opravdu stojí.
Jenže teď to vše staví do trochu jiného světla, že?

fekálek: proč zavedenej autoservis nemůže stanovit takovou hodinovou sazbu která by pokryla jeho režii a nemusel tak chybějící peníze honit na marži na dílech?

Napsal: 13 pro 2018, 11:16
od zero1724
Mně nevadí jasný přístup k zákazníkovi, kdy mi nejen automechanik, ale jakýkoliv řemeslník řekne jasnou představu o ceně, jasnou částku a když se něco posere tak zavolá, nejednou se mi stalo, že pán mechanik mi měnil dekl motoru, protože se mu zdál starý, nebo zámek dveří, protože byl vadný mikrospínač, přitom auto k němu bylo dáno na výměnu turba... nejednou jsem chtěl vyměnit jen lamelu spojky s ložiskem za 1500,- a byla mi vyměněna celá spojka za 15000,- přitom na fabii je jednohmota a přítlačák v naprostém pořádku, pak mi jiný mechanik měnil zadní ložiska na passatu, cena měla být do 3000,- přijel jsem do dílny, v kapse připravený prachy a mechanik na mě, tak pane, mate to hotový bude to 7000,- a já řekl co? Děláte si prdel? A on no bylo to uplně zarezlý, musel jsem na to použít plamen a láhev s plynem stojí peníze, stejně jako práce, tak jsem mu dal 3000,- a jel do prdele, prostě tohle je na denním pořádku a je to ŠPATNĚ!!! Tohle se mi u řemesla stává běžně, elektrikář vyměří ve starém baráku výměnu rozvodů za 20 000,- a pak ti vystaví fakturu na 60 000,- tak je kurva profesionál nebo co ne? Borci ti přijedou dělat podlahu a seknou se v materiálu o 20m čtverečních, tak to s tim debilem přepočítáš a on řekne: "no jo, máte pravdu..." Kdyby to bylo párkrát, ale to je furt něco... Takovejm vocasum bych přál aby šli k doktorovi a po narkóze se probudí bez rukou a nohou a doktor s úsměvem řekne: "Pane novák, já vím, že to bylo slepé střevo, ale když už jste tu byl, tak jsme Vám udělali takovou kompletku! " :roll: (LOL)

Napsal: 13 pro 2018, 12:13
od Jarda-k
Tohle je přesně důvod proč si vše snažím dělat sám. I když jsem dělal rekonstrukci domku, tak z 80% jsem vše dělal sám.

Auto jsem měl za posledních 10 nebo ještě víc let v servisu jen jednou a to kvůli pojišťovně,
kde bylo v podmínkách připojištění střetu se zvěří, že to musí opravit smluvní servis.
Na autě se měnily LP dveře a LP blatník a i když jsem si vybral servis který je patrně v okolí nejlepší, tak práce nebyla odvedena na 100%.
Barva OK, spasování OK, ale bliknu do blatníku dali neorigo, na první pohled jiná než na druhý straně a nezapojili kabel k čidlu teploty.
Vím, že jsou to kraviny, ale za tu pálku co naúčtovali pojišťovně to mělo být 100%.
PS: origo bliknu jsem si koupil a vyměnil sám, stejně jako ten zapojil štekr čidla teploty. Nemám čas ani náladu se s někým dohadovat....

Napsal: 13 pro 2018, 13:57
od zero1724
Jarda-k píše: Nemám čas ani náladu se s někým dohadovat....
To ani já Jardo, ale kde to žijeme, to si jako za chvíli odoperuješ slepák, mezitim si uděláš účetnictví, zaštukuješ zeď, naložíš si tatru písku a po nocích si budeš opravovat auto ne? Je jen vidět, že stále dáváme jako ovce vydělávat podvodníčkum, tohle se ti na západě nestane...

Napsal: 13 pro 2018, 14:44
od jericho-3
zero1724 , v tomhle máš pravdu, já poučen již z učení, dělám jen to, co je v zakázce. Protože jsem kdysi cenu opravy dal ze svého, když jsem opravil brzdy, které nebyly na zakázce../pán přijel na ruční brzdu/ .Protože to navíc, bez domluvy s majitelem se platit nemusí..Stačí blbost, v motoru je málo oleje, /vždy ať dělám co dělám, se na olej dívám/tak tam olej doleji..Jen to říkám majiteli, pane měl jste olej pod spodní rysku, dejte na to pozor..A on, ale já mám olej v garáži, to jste nemusel..Tak mu říkám, nebojte, to je v režii, jen jsem vás chtěl upozornit..Tak se uklidnil. Jednání mezi lidmi je často velmi obtížná věc i když oba mluvíte stejnou řečí..Ale chápu tě, já jsem zákazníkem málokdy a tohle by mne vytočilo..

Napsal: 13 pro 2018, 19:26
od Jarda S.
Jarda-k píše:
fekálek: proč zavedenej autoservis nemůže stanovit takovou hodinovou sazbu která by pokryla jeho režii a nemusel tak chybějící peníze honit na marži na dílech?
nikdo nepůjde do neznačky kde chcou 500-700 hodinu když vedle je další který hrdě hlásí 300 hodina (zbytek dožene na dílech) a ve výsledku zákazník zaplatí u obou stejnou cenu za opravu (LOL)

Napsal: 13 pro 2018, 20:44
od jericho-3
Copak tady mluví někdo o hodině/kč? To já nikdy neměl, já to nikdy nepočítal na čas, to bych kolikrát měl 100kč. Copak můžeš hledání závady napočítat naplno?/ Ale asi jo, kluk odvezl do Forda auto po havárce, měl závadu v eletroinstalaci , za týden si proto jel a chtěli po něm 12000kč s tím, že to bylo za hledání a pak doplatí ještě novou elektroinstalaci , která se musí ještě dát/..Takhle hodinově to nefunguje, to bych zákazníkům neudělal. Ale třeba výměna spojky, podle typu , bez demontáže rámu, třeba 5000kč a díly..Cenu zavolám majiteli, aby věděl/pokud to chce vědět/ , koupím díly , namontuji, pokud není jiný problém, gufero apod. tak je práce hotova, když jsem nasranej , že to špatně šlo, "tak zdražím v hlavě", pak vydýchnu, zakouřím/kdysi/ , pak mě nasranost přejde, tak zlevním a když vím, že je třeba sleva 500kč , tak to odpočtu z navržené ceny. Zákazník se usmívá, že to je levnější, já taky, že to mám za sebou a jsme oba spokojeni..Samozřejmě je to od kusu, někdy se člověk trápí s autem a chce přijít na to, čím to je , čas běží, nervy s ním , zákazník volá a pak se v hlavě rozsvítí nebo i bůh pomůže a já si počítám jen trochu za to hledání, protože často je to kravina a říci si řachu za kravinu, kterou když vidí zákazník, tak si řekne, to jsem si mohl opravit sám./samozřejmě jde to zatajit, ale většinou to nedělám/.A má mechána za vola, je to věc cti, takže prachy se oželí..Samozřejmě jsou geniové, kteří pokaždé už před dílnou přesně ví, o co gou, ale já nejsem ten případ, protože vím, že čert nikdy nespí a stačí brambora ve výfuku a už se nejede..Takže lidé jsou různí,přístupy/ postupy/ jsou různé, hlavy na krku mají mecháni různé, takže je to složitá problematika... :)