Andre píše:Rayx píše:Kolik se tu dnes spálí v dopravě fosilu, jak to vychází v nějakým přepočtu na elektriku, která to bude muset nahradit, to se ví?
co bude vymýšlet stát/EU, aby nahradili vypadlé příjmy z SD, DPH a dalšího plynoucí dnes do státních kas z fosilu spotřebovaného v dopravě ... Jak to pak odfiltrují, bude doprava nabíjet za stejné ceny jako ostatní sféry spotřeby elektřiny? Můj odhad je že ne ...
Mohl by jsi prosím pro nás neználky uvést o kolik se zvýší spotřeba elektřiny až tu milion BEV nahradí milion ICE? Děkuju moc.
Jak vidíš, já sám se ptám, jestli to někdo někdy spočítal, to že se napíše že není problém nahradit neznamená, že to tak je/bude ...
To že je podstatný rozložení nabíjení v čase je jasný, ale to tu neřeším. Spočítal ale někdo někdy, jaký ekvivalent by měla elektrika nahradit v objemu dnes spáleného fosilu??? Přepočítat ty litry co proletí ICE motorama dnes na kWh, co by měly pohánět BEV auta v budoucnu? To vše za předpokladu, že se objem celkově ujetých km nezmění tedy nesníží ... Jak to vychází u BEV dnes, 20-30kWh na 100km?
Na otázku jak nahradí státy svoje financování po výpadku toku peněz z fosilu tu taky nikdo nereaguje, odpovědi nejsou ...
Dnes to je všechno fajn, elektriky tolik že se ještě stále může vyvážet, nejen v oblasti nabíjení jsou BEV v podstatě dotována a podporována, tak to vychází vše krásně.
Ale až se utnou uhelky, někde i atomky, tepelka se budou více a více rožšiřovat, a do toho má razantně nastoupit elektromobilita, budou tu stále dost tvrdé kapacitní zdroje na to, aby to vše utáhly nebo budeme muset koukat na hodinky či slunce a anemometry??? To jsou otázky pro kapitány a vizionáře, běžná populace to opravdu 10 let řešit nemusí, pak se uvidí ...