budúcnosť diesel motorov

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

rudy5 píše:Nabijej nabijej a nabijej chceš pauzu tak tam kde nabijej, u nás v meste jedna nabíjačka neviem si predstaviť ze sú meste tri taxíky, jedine postaviť svoju nabijaciu stanicu cez leto dojazd 225km, ako už bolo písané dobre mesto a okolo komína a tam kde sú nabíjacie stanice doma to je vecnost
Že si něco nedovedeš představit ještě neznamená, že to není realizovatelné.

U nás v CZ máme takové hezké přísloví: "Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody "
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Véd sa zamysli pre kolo ľudí z mesta to atuto ma prínos ľudia parkujú kade tade nabíjaciek malo co to budu nabíjať predĺžovacim kablom 190m? Z každého okna? Kto býva na dedine ma výhodu ze to môže nabíjať doma ale je to vecnost, tak pre koľko percent ľudí je to auto určené? Mizivé pár zbohatlikov co nevedia zatiaľ čo s peniazmi.
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Na garaz.cz poslední dobou překvapují, tento týden už druhý objektivní článek k elektromobilitě:

https://www.garaz.cz/clanek/elektromobi ... m=21005575

A něco k úletu aut na vodík (a to ten srovnávací graf účinnosti je u vodíku dost optimistický, v reálných podmínkách je na 1kg vodíku potřeba 55kWh elektřiny při tlaku 15bar, plus komprese na 700bar a excelentní filtrace vody taky není zadarmo):

https://www.garaz.cz/clanek/proc-nas-vo ... i-21005746
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

https://www.garaz.cz/clanek/elektromobily-cez-21005768

to je jen klasický PR canc, předpověď, předpoklad a očekávání pro uklidnění neználků ... Nic co musí platit za 10 let, kdy tady bude asi elektromobilů výrazně více. Přímotopy v 90sátkách ukázkový příklad (crazy)

Stále je tu zanedbatelné množstí elektromobilů, takže vliv na cenu elektřiny je minimální či žádný. Až jich tu bude výrazně více, povíme si, co to udělá s trhem ;) Kolik se tu dnes spálí v dopravě fosilu, jak to vychází v nějakým přepočtu na elektriku, která to bude muset nahradit, to se ví?
A i kdyby tu bylo zdrojů pro nabíjení dost, infrastruktura také posílená/vybudovaná, tak stále to nic nemění na tom, co bude vymýšlet stát/EU, aby nahradili vypadlé příjmy z SD, DPH a dalšího plynoucí dnes do státních kas z fosilu spotřebovaného v dopravě ... Jak to pak odfiltrují, bude doprava nabíjet za stejné ceny jako ostatní sféry spotřeby elektřiny? Můj odhad je že ne ...
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Na článku od nějakýho PR menežra ČEZu je zajímá tahle věta
Jsme zatím daleko od vyřešení všech nevýhod elektromobility, ale řadu překážek se daří postupně překonávat.
Typické politické prohlášení (noteeth)
Co se týká článku o vodíku, tnej sem četl jak vyšel a to nemá smysl komentovat...Já myslim že za 10 let si to napíšem jak to je ;)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Nemá cenu řešit co bude za 10 let, stejně životnost auta je při nějakým solidním zacházení doma kolem 20 let a to se většinou kupuje minimálně 5letý služebák. A vidím to nejen doma, dávno jsou pryč doby kdy jsem měl jednu felicii na LPG a najela 50 tis za rok. Dnes už jsou v rodině 2-3 auta s nájezdem max 10-15 tis. Mě by spíš opravdu zajímalo, jestli ta baterka v autě je schopná při opravdu maximální snaze a péči vydržet 20let (200 tis km ).
Že to funguje u taxíků je jedna věc ale spíš než o počet cyklů mám strach o normální stárnutí.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je to jak to napsal RAYX-když stavěli Temelín, tak obyvatelstvu v okruhu Temelína slibovali levnější proud, potom doporučovali přímotopy, protože proudu bude dost a bude levný..Ti, co tomu uvěřili rychle přeskočili do kotlů.
Až budoucnost ukáže..., dnešní vědátoři mají stohy litanií a výpočtů co a jak v budoucnu, ale praxe je úplně jiná než theorie ..Může se stát cokoliv, takže méně nadšení, ale více želízků v ohni, nezatracovat vše, co považujeme dnes za nesmysl. Dobrá matematika je dobrá, ale tak zatracovaný selský rozum všemi vědátory je často dobré řešení. Hlavně se z toho nepo.rat... :)
nepropadat panice...
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

MirekX píše:Nemá cenu řešit co bude za 10 let, stejně životnost auta je při nějakým solidním zacházení doma kolem 20 let a to se většinou kupuje minimálně 5letý služebák. A vidím to nejen doma, dávno jsou pryč doby kdy jsem měl jednu felicii na LPG a najela 50 tis za rok. Dnes už jsou v rodině 2-3 auta s nájezdem max 10-15 tis. Mě by spíš opravdu zajímalo, jestli ta baterka v autě je schopná při opravdu maximální snaze a péči vydržet 20let (200 tis km ).
Že to funguje u taxíků je jedna věc ale spíš než o počet cyklů mám strach o normální stárnutí.
Myslím že to téma neni o tom jaká je životnost ale právě o tom jaká je budoucnost ;) A ta rozhodně neni v baterkách jak si někdo myslí...
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Když teď vybírám auto, je mi jedno co bude za 10 let. Nemá smysl si dělat hlavu z toho co teď nedokážu ovlivnit. Teď je nějaká situace, nějaká cena nafty a elektřiny a k tomu cena auta se spalovákem a cena elektroauta, z toho musím vybírat. Za 10 let budu vybírat zase jinak, ale 10let potřebuju jezdit. O tom, že vývoj aut dávno nejde cestou nejlepších a nejekologičtějších řešení se dávno ví a my s tím moc nenaděláme, maximálně si vybereme to nejmíň blbý.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Rayx píše:https://www.garaz.cz/clanek/elektromobily-cez-21005768

to je jen klasický PR canc, předpověď, předpoklad a očekávání pro uklidnění neználků ... Nic co musí platit za 10 let, kdy tady bude asi elektromobilů výrazně více. Přímotopy v 90sátkách ukázkový příklad (crazy)

Stále je tu zanedbatelné množstí elektromobilů, takže vliv na cenu elektřiny je minimální či žádný. Až jich tu bude výrazně více, povíme si, co to udělá s trhem ;) Kolik se tu dnes spálí v dopravě fosilu, jak to vychází v nějakým přepočtu na elektriku, která to bude muset nahradit, to se ví?
A i kdyby tu bylo zdrojů pro nabíjení dost, infrastruktura také posílená/vybudovaná, tak stále to nic nemění na tom, co bude vymýšlet stát/EU, aby nahradili vypadlé příjmy z SD, DPH a dalšího plynoucí dnes do státních kas z fosilu spotřebovaného v dopravě ... Jak to pak odfiltrují, bude doprava nabíjet za stejné ceny jako ostatní sféry spotřeby elektřiny? Můj odhad je že ne ...
Když nějaký placený troll z fosilních rublů pod pseudonymem Petr Prokopec napíše na nejulhanějším autíčkářském webu že s rozvojem elektromobilů bude elektřina hrozně drahá a lidi budou nejen o vánocích při svíčkách aniž by to jakkoliv podložil, uvedl zdroj a pod., tak to všichni slepě papouškují všude možně do aleluja. Ale když zástupce největšího producenta a distributora elektřiny v ČR tvrdí, že elektřiny bude dostatek a nebude důvod k zásadnímu zdražení, tak to jsou jen PR kecy jo? Aha...

Mohl by jsi prosím pro nás neználky uvést o kolik se zvýší spotřeba elektřiny až tu milion BEV nahradí milion ICE? Děkuju moc.
váha píše:Já myslim že za 10 let si to napíšem jak to je ;)
To už jsi tady psal před cca 2ma roky, takže už zbývá jen 8 :)

Jinak by mě upřímně zajímalo, co tě vede k názoru, že v nějaké dohledné době v osobní dopravě vyhraje vodík, a to fakt nemyslím nijak sarkasticky.
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Odpovědi: 0
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Andre: Bohužel elektromobilita v ČR je zabitá.

EG.D je těžce na lopatkách, vůbec nestíhá, přebujelý státní aparát a stavební úřady mu nejdou na ruku a podle toho to tak vypadá. Distribuční síť je v hajzlu, na řadě míst 50 let neopravená. Nemá ji kdo opravit. A to se bavíme třeba o takové městské aglomeraci jako je třeba Blansko nebo Brno.
Jediné co se opravuje jsou VNky a v malých obcích probíhá kabelizace venkovního vedení. Velmi pomalu, protože ji nemá kdo dělat. A to se bavíme o prosté výměně infrastruktury. Nikde se nedělá cleaver síť. Nikde se neposiluje vedení.

Do deseti let nejsi schopen vyměnit všude infrastrukturu aby napájení aut vydržela.
A vem si pokud energetika klečí na kolenou, tak ji schválení dostavby Dukovan srazí na zem. Protože Dukovany vysajou z pracovního trhu tisíce elektrotechniků na minimálně onech deset let.
K tomu si vem že spousta matadorů, srdcařů a lidí "staré"školy odchází do důchodu a mladí nejsou. A když se nějací objeví, tak jim s opatrností dáš koště aby zametli dvůr a modlíš se aby se přitom nezranili. Natož aby jsi je poslal někam zapojit nějaký dráty.

Ne jako energetik ti říkám, že naše distribuční soustava, není a nebude připravenana přechod na elektromobilitu na minimálně dvacet třicet let. To věřím že dřív příjde nějaká válka, než bude z Evropy scifi utopistický elektro ráj. A to říkám jako příznivce elektromobility. Samsung se dušoval s těma novejma grafenovejma baterkama a divé se, rok dva uběhli jak voda a baterky nikde.
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Jó co se týče baterek, tak rok až dva zpátky jsme mohli číst o super vynálezech co vyřeší všechny dnešní problémy s elektroauty a co se děje o tři roky později ? Nic jen už se otom nepíše, tedy snad kromě Fiskera který vývoj zabalil údajně těsně před dokončením, jinak nula od nuly pojde.
Před pár lety tu slováci vykřikovali do světa, že vynalezli spalovací motor s výkonem snad 1000 koní a spotřebou 1,5 litru benzínu na 100 km a kde jsou dnes ?
Osobně elektroautům fandím, je to dle mého správná cesta, ale ne s dnešními bateriemi.
Konečně za vše hovoří fakt, že nová Kona stojí 1,4 miliónu Kč a nová baterie do ní 1,2 miliónu Kč a třeba takový Nisan Vám novou baterku ani neprodá, protože je prostě nemá. Potřebuje to co má k výrobě aut. Spousta výrobců elektro aut zastavuje výrobu pro nedostatek komponent, hlavně baterií.
Ve spoustě věcech má André pravdu, je potřeba se na to dívat komplexněji a elektro auto má výhody o kterých se spalovákům ani nezdá, ale za jakou cenu.
Pokud je v elektroautě o 70% méně pohyblivých částí, které někdo musel vyrobit a tomu někomu jste je museli zaplatit, tak proč jsou elektroauta tak drahá.
Spalováky taky zdražují nesmyslným tempem, ale to hlavně proto, že se za ně platí ekopoukuty za každý gram Co2 nad limit a není to zrovna malá suma. A potom taky proto, že se do nich neustále cpe víc a víc nemslyslů které 90% řidičů nepotřebuje, ale být tam musí.
Řešit dneska životnost aut je blbost protože vydrží sotva tolik co baterky v těch elektrických, a některé ani nedožily konec redakčního testu, ale kdo si může dovolit potom koupit do ojetého elektroauta novou baterku, pokud mu jí prodají.
Co s těmi auty tedy potom bude, když se pro ně nenajde druhý či třetí majitel ? A to spalováky klidně slouží i víc jak pěti majitelům, samozřejmě ty staré ještě poctivě vyrobené, bez dozoru a nařízení z Bruselu.
Budou se tedy likvidovat a nebo postávat na ulicích do úplného rozpadnutí jako v Dubaji či v Číně ?
Navíc né každý znás má firmu kde si ho dá do nákladů a odpíše z daní, že ?
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Inak na tie baterkove autíčka aby si mal stále havarijne poistenie lebo nevieš kde a kedy ti to zblkne a potom sa už len zostáva pozerať ako to dohori a kopec prachov v prdeli
BMW 330 ix
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Andre píše:
Rayx píše:Kolik se tu dnes spálí v dopravě fosilu, jak to vychází v nějakým přepočtu na elektriku, která to bude muset nahradit, to se ví?

co bude vymýšlet stát/EU, aby nahradili vypadlé příjmy z SD, DPH a dalšího plynoucí dnes do státních kas z fosilu spotřebovaného v dopravě ... Jak to pak odfiltrují, bude doprava nabíjet za stejné ceny jako ostatní sféry spotřeby elektřiny? Můj odhad je že ne ...
Mohl by jsi prosím pro nás neználky uvést o kolik se zvýší spotřeba elektřiny až tu milion BEV nahradí milion ICE? Děkuju moc.
Jak vidíš, já sám se ptám, jestli to někdo někdy spočítal, to že se napíše že není problém nahradit neznamená, že to tak je/bude ...

To že je podstatný rozložení nabíjení v čase je jasný, ale to tu neřeším. Spočítal ale někdo někdy, jaký ekvivalent by měla elektrika nahradit v objemu dnes spáleného fosilu??? Přepočítat ty litry co proletí ICE motorama dnes na kWh, co by měly pohánět BEV auta v budoucnu? To vše za předpokladu, že se objem celkově ujetých km nezmění tedy nesníží ... Jak to vychází u BEV dnes, 20-30kWh na 100km?

Na otázku jak nahradí státy svoje financování po výpadku toku peněz z fosilu tu taky nikdo nereaguje, odpovědi nejsou ...

Dnes to je všechno fajn, elektriky tolik že se ještě stále může vyvážet, nejen v oblasti nabíjení jsou BEV v podstatě dotována a podporována, tak to vychází vše krásně.
Ale až se utnou uhelky, někde i atomky, tepelka se budou více a více rožšiřovat, a do toho má razantně nastoupit elektromobilita, budou tu stále dost tvrdé kapacitní zdroje na to, aby to vše utáhly nebo budeme muset koukat na hodinky či slunce a anemometry??? To jsou otázky pro kapitány a vizionáře, běžná populace to opravdu 10 let řešit nemusí, pak se uvidí ...
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1728
Odpovědi: 0
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Dnešní zprávy na TV Nova:
Šilerová o tom že budou zvyšovat daně a bude se to týkat ekologie.

Great Reset, New World Order, Green New Deal, probíhá pod rouškou COVIDOVé tmy.

Už se těšíte jak Vám EU napálí ekopoplatek za naftu? Litr nafty za pade ? Nebo rovnou stovku ať zbyde i na migráčky. Nezapomeňte volit Piráty, ti jich budou příjmat nejvíc a nejdřív se to tady posere, tak ať to máme co nejrychleji za sebou. Mám už připravenej nůž, kterým se nechám podříznout, je speciálně nabroušenej aby to co nejmíň bolelo. ;)
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“