Stránka 5 z 10

Napsal: 01 bře 2021, 20:56
od Andre
rudy5 píše:Nabijej nabijej a nabijej chceš pauzu tak tam kde nabijej, u nás v meste jedna nabíjačka neviem si predstaviť ze sú meste tri taxíky, jedine postaviť svoju nabijaciu stanicu cez leto dojazd 225km, ako už bolo písané dobre mesto a okolo komína a tam kde sú nabíjacie stanice doma to je vecnost
Že si něco nedovedeš představit ještě neznamená, že to není realizovatelné.

U nás v CZ máme takové hezké přísloví: "Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody "

Napsal: 02 bře 2021, 07:20
od rudy5
Véd sa zamysli pre kolo ľudí z mesta to atuto ma prínos ľudia parkujú kade tade nabíjaciek malo co to budu nabíjať predĺžovacim kablom 190m? Z každého okna? Kto býva na dedine ma výhodu ze to môže nabíjať doma ale je to vecnost, tak pre koľko percent ľudí je to auto určené? Mizivé pár zbohatlikov co nevedia zatiaľ čo s peniazmi.

Napsal: 03 bře 2021, 08:39
od Andre
Na garaz.cz poslední dobou překvapují, tento týden už druhý objektivní článek k elektromobilitě:

https://www.garaz.cz/clanek/elektromobi ... m=21005575

A něco k úletu aut na vodík (a to ten srovnávací graf účinnosti je u vodíku dost optimistický, v reálných podmínkách je na 1kg vodíku potřeba 55kWh elektřiny při tlaku 15bar, plus komprese na 700bar a excelentní filtrace vody taky není zadarmo):

https://www.garaz.cz/clanek/proc-nas-vo ... i-21005746

Napsal: 03 bře 2021, 10:06
od Rayx
https://www.garaz.cz/clanek/elektromobily-cez-21005768

to je jen klasický PR canc, předpověď, předpoklad a očekávání pro uklidnění neználků ... Nic co musí platit za 10 let, kdy tady bude asi elektromobilů výrazně více. Přímotopy v 90sátkách ukázkový příklad (crazy)

Stále je tu zanedbatelné množstí elektromobilů, takže vliv na cenu elektřiny je minimální či žádný. Až jich tu bude výrazně více, povíme si, co to udělá s trhem ;) Kolik se tu dnes spálí v dopravě fosilu, jak to vychází v nějakým přepočtu na elektriku, která to bude muset nahradit, to se ví?
A i kdyby tu bylo zdrojů pro nabíjení dost, infrastruktura také posílená/vybudovaná, tak stále to nic nemění na tom, co bude vymýšlet stát/EU, aby nahradili vypadlé příjmy z SD, DPH a dalšího plynoucí dnes do státních kas z fosilu spotřebovaného v dopravě ... Jak to pak odfiltrují, bude doprava nabíjet za stejné ceny jako ostatní sféry spotřeby elektřiny? Můj odhad je že ne ...

Napsal: 03 bře 2021, 11:01
od váha
Na článku od nějakýho PR menežra ČEZu je zajímá tahle věta
Jsme zatím daleko od vyřešení všech nevýhod elektromobility, ale řadu překážek se daří postupně překonávat.
Typické politické prohlášení (noteeth)
Co se týká článku o vodíku, tnej sem četl jak vyšel a to nemá smysl komentovat...Já myslim že za 10 let si to napíšem jak to je ;)

Napsal: 03 bře 2021, 11:46
od MirekX
Nemá cenu řešit co bude za 10 let, stejně životnost auta je při nějakým solidním zacházení doma kolem 20 let a to se většinou kupuje minimálně 5letý služebák. A vidím to nejen doma, dávno jsou pryč doby kdy jsem měl jednu felicii na LPG a najela 50 tis za rok. Dnes už jsou v rodině 2-3 auta s nájezdem max 10-15 tis. Mě by spíš opravdu zajímalo, jestli ta baterka v autě je schopná při opravdu maximální snaze a péči vydržet 20let (200 tis km ).
Že to funguje u taxíků je jedna věc ale spíš než o počet cyklů mám strach o normální stárnutí.

Napsal: 03 bře 2021, 13:05
od jericho-3
Je to jak to napsal RAYX-když stavěli Temelín, tak obyvatelstvu v okruhu Temelína slibovali levnější proud, potom doporučovali přímotopy, protože proudu bude dost a bude levný..Ti, co tomu uvěřili rychle přeskočili do kotlů.
Až budoucnost ukáže..., dnešní vědátoři mají stohy litanií a výpočtů co a jak v budoucnu, ale praxe je úplně jiná než theorie ..Může se stát cokoliv, takže méně nadšení, ale více želízků v ohni, nezatracovat vše, co považujeme dnes za nesmysl. Dobrá matematika je dobrá, ale tak zatracovaný selský rozum všemi vědátory je často dobré řešení. Hlavně se z toho nepo.rat... :)

Napsal: 03 bře 2021, 13:06
od váha
MirekX píše:Nemá cenu řešit co bude za 10 let, stejně životnost auta je při nějakým solidním zacházení doma kolem 20 let a to se většinou kupuje minimálně 5letý služebák. A vidím to nejen doma, dávno jsou pryč doby kdy jsem měl jednu felicii na LPG a najela 50 tis za rok. Dnes už jsou v rodině 2-3 auta s nájezdem max 10-15 tis. Mě by spíš opravdu zajímalo, jestli ta baterka v autě je schopná při opravdu maximální snaze a péči vydržet 20let (200 tis km ).
Že to funguje u taxíků je jedna věc ale spíš než o počet cyklů mám strach o normální stárnutí.
Myslím že to téma neni o tom jaká je životnost ale právě o tom jaká je budoucnost ;) A ta rozhodně neni v baterkách jak si někdo myslí...

Napsal: 03 bře 2021, 13:46
od MirekX
Když teď vybírám auto, je mi jedno co bude za 10 let. Nemá smysl si dělat hlavu z toho co teď nedokážu ovlivnit. Teď je nějaká situace, nějaká cena nafty a elektřiny a k tomu cena auta se spalovákem a cena elektroauta, z toho musím vybírat. Za 10 let budu vybírat zase jinak, ale 10let potřebuju jezdit. O tom, že vývoj aut dávno nejde cestou nejlepších a nejekologičtějších řešení se dávno ví a my s tím moc nenaděláme, maximálně si vybereme to nejmíň blbý.

Napsal: 03 bře 2021, 23:21
od Andre
Rayx píše:https://www.garaz.cz/clanek/elektromobily-cez-21005768

to je jen klasický PR canc, předpověď, předpoklad a očekávání pro uklidnění neználků ... Nic co musí platit za 10 let, kdy tady bude asi elektromobilů výrazně více. Přímotopy v 90sátkách ukázkový příklad (crazy)

Stále je tu zanedbatelné množstí elektromobilů, takže vliv na cenu elektřiny je minimální či žádný. Až jich tu bude výrazně více, povíme si, co to udělá s trhem ;) Kolik se tu dnes spálí v dopravě fosilu, jak to vychází v nějakým přepočtu na elektriku, která to bude muset nahradit, to se ví?
A i kdyby tu bylo zdrojů pro nabíjení dost, infrastruktura také posílená/vybudovaná, tak stále to nic nemění na tom, co bude vymýšlet stát/EU, aby nahradili vypadlé příjmy z SD, DPH a dalšího plynoucí dnes do státních kas z fosilu spotřebovaného v dopravě ... Jak to pak odfiltrují, bude doprava nabíjet za stejné ceny jako ostatní sféry spotřeby elektřiny? Můj odhad je že ne ...
Když nějaký placený troll z fosilních rublů pod pseudonymem Petr Prokopec napíše na nejulhanějším autíčkářském webu že s rozvojem elektromobilů bude elektřina hrozně drahá a lidi budou nejen o vánocích při svíčkách aniž by to jakkoliv podložil, uvedl zdroj a pod., tak to všichni slepě papouškují všude možně do aleluja. Ale když zástupce největšího producenta a distributora elektřiny v ČR tvrdí, že elektřiny bude dostatek a nebude důvod k zásadnímu zdražení, tak to jsou jen PR kecy jo? Aha...

Mohl by jsi prosím pro nás neználky uvést o kolik se zvýší spotřeba elektřiny až tu milion BEV nahradí milion ICE? Děkuju moc.
váha píše:Já myslim že za 10 let si to napíšem jak to je ;)
To už jsi tady psal před cca 2ma roky, takže už zbývá jen 8 :)

Jinak by mě upřímně zajímalo, co tě vede k názoru, že v nějaké dohledné době v osobní dopravě vyhraje vodík, a to fakt nemyslím nijak sarkasticky.

Napsal: 03 bře 2021, 23:59
od WOB
Andre: Bohužel elektromobilita v ČR je zabitá.

EG.D je těžce na lopatkách, vůbec nestíhá, přebujelý státní aparát a stavební úřady mu nejdou na ruku a podle toho to tak vypadá. Distribuční síť je v hajzlu, na řadě míst 50 let neopravená. Nemá ji kdo opravit. A to se bavíme třeba o takové městské aglomeraci jako je třeba Blansko nebo Brno.
Jediné co se opravuje jsou VNky a v malých obcích probíhá kabelizace venkovního vedení. Velmi pomalu, protože ji nemá kdo dělat. A to se bavíme o prosté výměně infrastruktury. Nikde se nedělá cleaver síť. Nikde se neposiluje vedení.

Do deseti let nejsi schopen vyměnit všude infrastrukturu aby napájení aut vydržela.
A vem si pokud energetika klečí na kolenou, tak ji schválení dostavby Dukovan srazí na zem. Protože Dukovany vysajou z pracovního trhu tisíce elektrotechniků na minimálně onech deset let.
K tomu si vem že spousta matadorů, srdcařů a lidí "staré"školy odchází do důchodu a mladí nejsou. A když se nějací objeví, tak jim s opatrností dáš koště aby zametli dvůr a modlíš se aby se přitom nezranili. Natož aby jsi je poslal někam zapojit nějaký dráty.

Ne jako energetik ti říkám, že naše distribuční soustava, není a nebude připravenana přechod na elektromobilitu na minimálně dvacet třicet let. To věřím že dřív příjde nějaká válka, než bude z Evropy scifi utopistický elektro ráj. A to říkám jako příznivce elektromobility. Samsung se dušoval s těma novejma grafenovejma baterkama a divé se, rok dva uběhli jak voda a baterky nikde.

Napsal: 04 bře 2021, 07:36
od favo
Jó co se týče baterek, tak rok až dva zpátky jsme mohli číst o super vynálezech co vyřeší všechny dnešní problémy s elektroauty a co se děje o tři roky později ? Nic jen už se otom nepíše, tedy snad kromě Fiskera který vývoj zabalil údajně těsně před dokončením, jinak nula od nuly pojde.
Před pár lety tu slováci vykřikovali do světa, že vynalezli spalovací motor s výkonem snad 1000 koní a spotřebou 1,5 litru benzínu na 100 km a kde jsou dnes ?
Osobně elektroautům fandím, je to dle mého správná cesta, ale ne s dnešními bateriemi.
Konečně za vše hovoří fakt, že nová Kona stojí 1,4 miliónu Kč a nová baterie do ní 1,2 miliónu Kč a třeba takový Nisan Vám novou baterku ani neprodá, protože je prostě nemá. Potřebuje to co má k výrobě aut. Spousta výrobců elektro aut zastavuje výrobu pro nedostatek komponent, hlavně baterií.
Ve spoustě věcech má André pravdu, je potřeba se na to dívat komplexněji a elektro auto má výhody o kterých se spalovákům ani nezdá, ale za jakou cenu.
Pokud je v elektroautě o 70% méně pohyblivých částí, které někdo musel vyrobit a tomu někomu jste je museli zaplatit, tak proč jsou elektroauta tak drahá.
Spalováky taky zdražují nesmyslným tempem, ale to hlavně proto, že se za ně platí ekopoukuty za každý gram Co2 nad limit a není to zrovna malá suma. A potom taky proto, že se do nich neustále cpe víc a víc nemslyslů které 90% řidičů nepotřebuje, ale být tam musí.
Řešit dneska životnost aut je blbost protože vydrží sotva tolik co baterky v těch elektrických, a některé ani nedožily konec redakčního testu, ale kdo si může dovolit potom koupit do ojetého elektroauta novou baterku, pokud mu jí prodají.
Co s těmi auty tedy potom bude, když se pro ně nenajde druhý či třetí majitel ? A to spalováky klidně slouží i víc jak pěti majitelům, samozřejmě ty staré ještě poctivě vyrobené, bez dozoru a nařízení z Bruselu.
Budou se tedy likvidovat a nebo postávat na ulicích do úplného rozpadnutí jako v Dubaji či v Číně ?
Navíc né každý znás má firmu kde si ho dá do nákladů a odpíše z daní, že ?

Napsal: 04 bře 2021, 07:52
od rudy5
Inak na tie baterkove autíčka aby si mal stále havarijne poistenie lebo nevieš kde a kedy ti to zblkne a potom sa už len zostáva pozerať ako to dohori a kopec prachov v prdeli

Napsal: 04 bře 2021, 09:59
od Rayx
Andre píše:
Rayx píše:Kolik se tu dnes spálí v dopravě fosilu, jak to vychází v nějakým přepočtu na elektriku, která to bude muset nahradit, to se ví?

co bude vymýšlet stát/EU, aby nahradili vypadlé příjmy z SD, DPH a dalšího plynoucí dnes do státních kas z fosilu spotřebovaného v dopravě ... Jak to pak odfiltrují, bude doprava nabíjet za stejné ceny jako ostatní sféry spotřeby elektřiny? Můj odhad je že ne ...
Mohl by jsi prosím pro nás neználky uvést o kolik se zvýší spotřeba elektřiny až tu milion BEV nahradí milion ICE? Děkuju moc.
Jak vidíš, já sám se ptám, jestli to někdo někdy spočítal, to že se napíše že není problém nahradit neznamená, že to tak je/bude ...

To že je podstatný rozložení nabíjení v čase je jasný, ale to tu neřeším. Spočítal ale někdo někdy, jaký ekvivalent by měla elektrika nahradit v objemu dnes spáleného fosilu??? Přepočítat ty litry co proletí ICE motorama dnes na kWh, co by měly pohánět BEV auta v budoucnu? To vše za předpokladu, že se objem celkově ujetých km nezmění tedy nesníží ... Jak to vychází u BEV dnes, 20-30kWh na 100km?

Na otázku jak nahradí státy svoje financování po výpadku toku peněz z fosilu tu taky nikdo nereaguje, odpovědi nejsou ...

Dnes to je všechno fajn, elektriky tolik že se ještě stále může vyvážet, nejen v oblasti nabíjení jsou BEV v podstatě dotována a podporována, tak to vychází vše krásně.
Ale až se utnou uhelky, někde i atomky, tepelka se budou více a více rožšiřovat, a do toho má razantně nastoupit elektromobilita, budou tu stále dost tvrdé kapacitní zdroje na to, aby to vše utáhly nebo budeme muset koukat na hodinky či slunce a anemometry??? To jsou otázky pro kapitány a vizionáře, běžná populace to opravdu 10 let řešit nemusí, pak se uvidí ...

Napsal: 04 bře 2021, 20:40
od WOB
Dnešní zprávy na TV Nova:
Šilerová o tom že budou zvyšovat daně a bude se to týkat ekologie.

Great Reset, New World Order, Green New Deal, probíhá pod rouškou COVIDOVé tmy.

Už se těšíte jak Vám EU napálí ekopoplatek za naftu? Litr nafty za pade ? Nebo rovnou stovku ať zbyde i na migráčky. Nezapomeňte volit Piráty, ti jich budou příjmat nejvíc a nejdřív se to tady posere, tak ať to máme co nejrychleji za sebou. Mám už připravenej nůž, kterým se nechám podříznout, je speciálně nabroušenej aby to co nejmíň bolelo. ;)