Octavia I - kroucení kotoučů - důvod - vyjádření

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jj, přesně, je to naprostej paskvil, brání se jen, aby nemuseli řešit reklamace, zajímalo by mě, jestli by mi to vyreklamovali a následně taky zaplatili opravu a materiál kdybych to všechno povyměňoval a začalo to házet znova, je to prostě konstrukční vada, O2 má ty samý brzdiče, auto je těžší a problémy nejsou, jiná konstrukce kotouče a v tom to je, navíc ta bubnovka to ještě urychluje, zvlášť když nejsou vymezený zadní brzdy a ručka brzdí až pod bradou
borelli
Přispěvovatel
Příspěvky: 583
Registrován: 01 říj 2007, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od borelli »

Mají po výměně přední kotouče tendenci se víc kroutit než zadní a nebo je to stejný potencionální problém na obou nápravách ? Chtěl bych vyměnit právě na zadku kotouče ale jak tady čtu o problémech s tím spojené mám docela obavu... Staré vydrželi 165 tisíc bez kopání...
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Myslím že u těch zadních se bát nemusíš.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33560
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mě přesvědčili na značku JURID že na to nejsou reklamace

sondoval jsem výsledky po ujetí víc jak 3000 km

1.kotouč origo 20.5 mm, desky po montáži pískaly nyní škube volant i pedál, při dojezdu na křižovatku je i cítit vymletý kotouč že při lehkém brzdění takzvaděně bzdí nebrzdí brzdí nebrzdí

2.kotouč jurid desky jurid třepe pořád děs cca po tisícovce začaly problémy

mám ještě origo kotouče 20mm zkusím dát ATE desky pohledově je v deskách mosazná příměs 8) miloš
m_toy
Přispěvovatel
Příspěvky: 670
Registrován: 21 led 2009, 21:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od m_toy »

Už to tady někde je, tak jen pro připomenutí :

http://www.cryo-centrum.cz/auto-moto.html

Zkoušeli jste už někdo v praxi ???
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Ja som mal kedysi na Xantii kotuce aj desky znacky BENDIX. Bol som velmi spokojny,tak som ich doporucil kamaratovi na Mazdu 323F. A ja som ich potom hodil aj na Alfu. A spokojnost pretrvava aj u mna,aj u neho. Myslim,ze je jedno aka znacka sa na OI nahodi. Problem je naozaj asi v tom,ze zadne bubny ho...o brzdia a o to viacej dostavaju predne na prdel.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
codll
Přispěvovatel
Příspěvky: 873
Registrován: 07 pro 2008, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Beroun

Příspěvek od codll »

nemam namitky na auto kelly ale nechal jsem si privizt kotouce samozdremjme jejich kvalitu starline zakaznik si to pral dal jsem ho na auto pritahl kotouc a rukou si to jen tak zatocim aby nebyl krive nasazen a ejhle to sem jeste nevidel (LOL) tak sundat kotouc znovu poradne ocistit dosedaci plocha kdyz to bylo potreti vzal jsem druhy a ten se napoprvi povedl nasadit vivratil jsme tedy moji nesikovnost a kotouce jsem jim poslal takovi supem... ale zase mi jezdy chlapek to jsem nezazil normalne po pul roce dokaze zkroutit takovim zpusobem kotouce ze nejdou ani stocit dnes ma pan treti serii maji cca 3 mesice tak jsem zvedav zacinal jsem ate ,power disk a ted ma nejaky raicing neco (rofl) ale evidentne je chyba vnom on to vi pac sam rika ze dokaze ze 180 zastavit ale neda si to vimluvit
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Já jsem na audině taky zkroutil nový přední kotouče a to tam mám origo (noteeth)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
luke_8
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 10 čer 2015, 05:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Rožnov

kroucení kotoučů

Příspěvek od luke_8 »

Zdravím, jsem na fóru nový. S vibracemi kotoučů se už biju snad třetím rokem. Mám pár poznatků. Možná to někomu pomůže.

Nejprve to začalo tím, že mi v nějakém servisu při výměně kotoučů a desek strhli a neopravili závit pro vodící kolík - výsledek vibrace ( vyjádření servisu - pane vy jste projel louží)

Pak mi to kolega opravil, téměř zánovní kotouč byl zřejmě touto událostí tak dojebaný, že ani stočení nepomohlo. Daly se nové kotouče a desky ATE a problém byl vyřešen. Ještě podotknu, že kolega si nechal na brzdách záležet a vyčistil veškerou rez z těhlice a náboje. Na této sestavě jsem najel asi 30000.

Tyto kotouče a desky se podařilo podělat tím, že jsem změnil bydliště a práci - zadní bubny už přestaly brzdit, tak jsem to dal jednomu místnímu soukromníkovi. Tento gárážborec mi na zadní rozpěrky navařil nějaké plíšky - nechápu, říkal jsem ať nakoupí co je třeba. Výsledek uvařené zadní kolo(se dívím, že nejeblo) , čidlo ABS a šišaté bubny.
Následně se to nějak přeneslo i na přední kotouče.

Pak jsem měl smůlu a podařilo se koupit brembo max - které byly takové vajíčkové od výroby - všiml si toho chlápek co mi je soustržil přímo na autě.

Auto už mělo najeto kolem 275tis tak, jsem při výměně homoušů dal vyměnit ložiska a náboje - pro jistotu.

Další závada, která se projevovala úplně stejně jako zkroucené kotouče byly zadní silentbloky. Na to přišel až servis v Rožnově, musím je pochválit - změřili odchylku kotoučů a nábojů a řekli, že to kotoučem není. Vyměnili se silentbloky a zlepšilo se to o 80%.

Uplně nepatrné vibrace jsem ale cítil(nejvíce při jemném brzdění nad 80kmh), zvláště na nových cestách. Tyto vibrace časem zesilovaly a někdy byly cítit i při dobržďování na semafory.
Nedávno, když jsem se rozhodl brzdy vyčistit, tak jsem možná přišel na zajímavý poznatek. Pokud těhlici odmastím a vyčistím ocelovým kartáčem, tak je krásně vidět, že za ty roky jsou na těch trnech, po kterých kloužou destičky, vyhlazená místa. Jenže ona nejsou jen vyhlazená, ale i vyhloubená (neřeknu přesně jestli je to 0,2mm nebo tak, ale cítit to je). Když jsem pro test vyměnil vnější destičku za jinou, kterou jsem měl v zásobě z předchozích "kroucení" tak, vibrace zase ustaly.

Možná, že nějaké tolerance při výrobě těla destiček + vyhloubení v těhlici se můžou někdy také projevovat jako zkroucené kotouče.

Jinak, k tomu, že ty brzdy dostávají nafrak asi přispívá i to, že když má člověk na tlumičích přes 250tisíc, tak si při brzdění předek čapne a zadek mu pak moc nepomůže (ale možná je to blbost).
Naposledy upravil(a) luke_8 dne 10 čer 2015, 06:16, celkem upraveno 2 x.
luke_8
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 10 čer 2015, 05:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Rožnov

kroucení kotoučů

Příspěvek od luke_8 »

Popsaný poznatek se pokusím nafotit a zdokumentovat.
Třeba to někomu pomůže.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Kluzné plochy se mají hlavně mazat mazivem k tomu určeným. Pak se nestane že zatuhnou a udělají si žlábky. Kotouče si kup Textary, ty se nezvlní. Ate power disc, zkroucené, dvakrát stočené a vždy po měsíci vlna. Potřetí dané staré origo desky s poloviční tloušťkou a pátý měsíc klid. Je to i o tvrdosti desek. Takže když už mají tu konstrukční chybu, je třeba dát výrobce co brzdy umí dělat a Ate je jen přebalovač. Žádný výrobce a co přebalí ví Bůh. Na vyšší řady aut většinou Textary, na nižší klidně i Čínu. Proto se třeba zadky rozpadají po roce maximálně dvou.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1151
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

mistr od vedle říká, že kdo brzdí, ten ztrácí. proto prý je.at brzdy (LOL)
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

Kroucení kotoučů je chyba , nebo spíše úspora při výrobě . Při výrobě vynechávají normalizační žíhání pro odstranění vnitřního pnutí , proto když se kotouč skroutí po ohřátí provozem ( uvolní se vnitřní pnutí ) a znovu se orovná , již drží rozměr a znovu se nekroutí . Kotouče se vám skroutí i když je ohřejete jen na stole a nemusíte je ani montovat na auto .
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

boobika píše:mistr od vedle říká, že kdo brzdí, ten ztrácí. proto prý je.at brzdy (LOL)
suhlas,

takze mam na mojej kokte aj nadalej chodit bez brzdenia? mam sice okolo 100kkm ale kotuce a dosticky su nedotknute... a nezvlnene, ked som kdesi minuly rok brzdil koli nejakemu debilovi tak bolo vse OK :)
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“