meranie kompresie

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jaroušek- je ale pravda, že komprese se má vždy měřit při teplém motoru...Dle análů..ale jak zjistit, proč motor hůř chytá, když neznáme kompresi zrovna v režimu, kdy řešíme problém ... :)
nepropadat panice...
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

jericho-3 píše:Jaroušek- je ale pravda, že komprese se má vždy měřit při teplém motoru...Dle análů..ale jak zjistit, proč motor hůř chytá, když neznáme kompresi zrovna v režimu, kdy řešíme problém ... :)
jj, jde o to, že třeba za studena bohatě stačí tlaky 22 a za tepla tam bude 30. nedokáži to vysvětlit ani svému otci, že pokud se tedy udávají tlaky 30 za tepla tak ať je tam nehledá za studena.Chtělo by to zjistit tlaky u stejného běžného motoru u obou teplot.třeba bude rozdíl mimimální.........
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Nebude, proto mají kroužky,ventily a vlastně všechno vůli, protože se teplem materiál roztahuje a proto má za tepla motor větší tlak, protože se vše zatáhne a utěsní.. :)
nepropadat panice...
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

preto je problém naštartovať vybehaný diesel v mraze, keď za tepla môže mať ešte tých 22-25 aby to štartovalo a bežalo ale za studena sú tlaky menšie a pri nejakých 16 je už problém tú naftu zapáliť
Jaroušek
Aktivista
Příspěvky: 1280
Registrován: 13 říj 2006, 20:16
Odpovědi: 0
Bydliště: BRUNTAL

Příspěvek od Jaroušek »

:o budiž..........jednou si to změřím sám abych měl představu.tak práci čest
SEAT ALHAMBRA 1.9 tdi BVK,r.v. 2009, EU 4, ------------MAXIDOT ☺, GT1756, AL FBPP 1043 tryskáče, SW TDIFUN, 185Ps - 420 Nm
YAMAHA YZ 450 F
marecek1984
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 03 zář 2011, 16:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od marecek1984 »

Tak som si ja zostrojil vlastný merák kompresie. Nič ťažké, robota na hodinu. Stálo ma to 14eur za kvalitný otrasuvzdorný manometer plnený glycerínom. Hadička a žhavič bola doma, sústruh pomohol tiež.
Obrázek
Obrázek

Nedalo mi to a hneď som pomeral tlaky na studenom motore (auto v popise). Merá sa stým parádne, ventil držal 22barov aj pol hodiny bez zmeny.
tlaky sú 23,5bar, 24bar, 22bar, 22bar. Na teplom motore neskôr. Sú tie tlaky na studeno OK? Nevadí rozdiel 2bary? bude to na teplom motore lepšie? Dík
VW Bora, 1.9TDI PD, AJM, EGR-MAF-KAT fuck off
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

hm mna by zaujimalo ako velky rozdiel moze byt medzi teplym a studenym motorom?viem ze pri teplom budu tlaky vacsie ale kolko moze byt tento rozdiel?

ja som meral tlaky na 81kw ahf tak ze som nastartoval uplne studene auto a presunul som sa 500m do servisu pomalicky bez vytacania potom som sa 300m spustil z kopca na neutral a potom prichod do servisu, tam auto stalo nenastartovane asi 20min, namerane hodnoty 30 30,5 30 30,5baru, moja otazka znie bolo toto meranie spravne? mohlo tych 800metrou kludnej jazdy cca 60km za hodinu a z toho 300m neutral znehodnotit meranie? dakujem
mgbiker
Přispěvovatel
Příspěvky: 346
Registrován: 24 črc 2010, 16:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Kosice, Slovensko

Příspěvek od mgbiker »

tak to uz budes mat uplne ine tlaky ako pri studenom starte...staci ze motor bezi 30 sekund a rapidne sa to zmeni...ale za tepla mas tlaky dobre ;)
Seat Leon 1,9 TDI ARL ,355PS/ 650NM GT2262VKLR, trysky FIRAD+120%, upravena hlava, CHIP by ROBOT, vyfuk komplet nerez 80mm->70mm, Spojka SACHS race keramika, HP sporting, RS brzdy
http://picbg.net/u/283/4760/362493.gif
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

hm v zime som problemy nepostrehol, aj v -17 start na druhu otocku na 4 valce, samozrejme baterka nova, starter repas, vstreky po ultrazvuku, nove zhavice,

nemam ako odmerat tlaky za studena pretoze auto potrebujem da sa povedat nonstop a nemozem si dovolit ho nehat cez noc v servise
marecek1984
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 03 zář 2011, 16:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od marecek1984 »

Tak na teplom motorem som nameral presne 24barov na každom valci, ale otázke je, či závisia tlaky od otáčok štartéra.
Mám totiž už slabšiu baterku, lebo mi pri štertovaní svietia kontrolky ASR a ABS a aj v porovnaní so švagrovým ASZ sú točky pri štarte menšie.
VW Bora, 1.9TDI PD, AJM, EGR-MAF-KAT fuck off
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

Jaroušek píše:čest, nedozvěděl jsem se tu, zda se má motor měřit při studeném či teplém stavu.Víme tedy, že tlaky jsou 25-32 , min.19 ale za jakého stavu? Dále zda už někdo zkoušel měřit tlaky na stejném motoru za tepla i za studena.jaký je rozdíl??díky
jelikož se tady vedla polemika nad tím jaké jsou rozdíly tlaku při studenem a zahřatem motoře tak sem proved měření,taky mi motor huře chytá za studena tak mě zajímalo co a jak.
Žadný zazrak se nekonal na zahřatém motoře na všech válcích bylo do 5s ,29 až 30 at. a na ledovém motoře ,venkovní teplota -2C jsem naměřil uplně to samé to zn. 29-30at. taky do 5s. motor ASV O1, 300000km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tak máš motor v záběhu, nebo v garáži.. :)
nepropadat panice...
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

jericho-3 píše:Tak máš motor v záběhu, nebo v garáži.. :)
tak jak pišu tak sem naměřil,auto stojí venku,co se ti na tom nezdá?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Buď rád, jen je mi divné, že ohřátí motoru ani trochu tlaky nezvedlo..Kolik to má najeto?
nepropadat panice...
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

pise 300 000km.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“