Kolik Vám vydržel dvouhmotový setrvačník?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

279t a naprostá pohoda. A6 pětiválec.

Mohl by mi někdo vysvětlit smysl tohohle kurvítka?

Auta se stejným motorem a automatem to nemaj, takže přínos pro běh, životnost nebo vibrace motoru to nemá. Dle SSP dokumentů to snižuje vibrace do převodovky. No já nevím, já si u aut s jednohmotou vibrací taky nevšim. A že by převodovky u starejch aut vydržely míň jsem taky nezaregistoval.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 895
Registrován: 18 zář 2010, 19:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od jjuriss »

ako zisitim ze dvojhmota uz je na odpis? auto sa klepe na volnobeh alebo vydava nejake neprirodzene zvuky?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
jjuriss
Přispěvovatel
Příspěvky: 895
Registrován: 18 zář 2010, 19:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od jjuriss »

ako zisitim ze dvojhmota uz je na odpis? auto sa klepe na volnobeh alebo vydava nejake neprirodzene zvuky?
Skoda Octavia 1.9TDI, ASV 81kW, r.v. 2002, 230tis. km, climatronic

Skoda Octavia Scout 2.0TDI, DJGA, 135kW, 7°DSG, r.v. 2018, 143tis. km
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

může se to projevovat klepáním/boucháním na volnoběh (to už je obvykle víc "načatej" setrvák), s vyšlápnutím spojky by se to mělo zklidnit a prvotní projevy jsou obvykle při rozjezdu nebo "silovym" podtáčení, atp. ...
pašíkombi AFN B597
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

lt.kubosh píše:279t a naprostá pohoda. A6 pětiválec.

Mohl by mi někdo vysvětlit smysl tohohle kurvítka?

Auta se stejným motorem a automatem to nemaj, takže přínos pro běh, životnost nebo vibrace motoru to nemá. Dle SSP dokumentů to snižuje vibrace do převodovky. No já nevím, já si u aut s jednohmotou vibrací taky nevšim. A že by převodovky u starejch aut vydržely míň jsem taky nezaregistoval.
auta s automatem ho nemají, protože nemají spojku ale hydrodynamický měnič.

Dvouhmota je tam kvůli torzním kmitům klikovky a jednak zamezuje prasknutí klikovky a druhak chrání převodovku, pak snížení jak vibrací, zjemnění chodu motoru, protože motory jsou čím dál víc naforovaný a bez ní by to nemuselo fungovat. To že některý motory a převodovky přežijou i s jednohmotou je normální, ale některý by s jednohmotou celkem trpěly.
A asi nejhlavnějsí důvod je, že všechno se dělá z hovno materiálů a je to i celkem poddimenzovaný kvůli řízený výdrži a úsporám, takže ta dvouhmota je tam tak nějak nezbytná
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

lt.kubosh píše:279t a naprostá pohoda. A6 pětiválec.

Mohl by mi někdo vysvětlit smysl tohohle kurvítka?

Auta se stejným motorem a automatem to nemaj, takže přínos pro běh, životnost nebo vibrace motoru to nemá. Dle SSP dokumentů to snižuje vibrace do převodovky. No já nevím, já si u aut s jednohmotou vibrací taky nevšim. A že by převodovky u starejch aut vydržely míň jsem taky nezaregistoval.
auta s automatem ho nemají, protože nemají spojku ale hydrodynamický měnič.

Dvouhmota je tam kvůli torzním kmitům klikovky a jednak zamezuje prasknutí klikovky a druhak chrání převodovku, pak snížení jak vibrací, zjemnění chodu motoru, protože motory jsou čím dál víc naforovaný a bez ní by to nemuselo fungovat. To že některý motory a převodovky přežijou i s jednohmotou je normální, ale některý by s jednohmotou celkem trpěly.
A asi nejhlavnějsí důvod je, že všechno se dělá z hovno materiálů a je to i celkem poddimenzovaný kvůli řízený výdrži a úsporám, takže ta dvouhmota je tam tak nějak nezbytná
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Odpovědi: 0
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Origo 240mm z AJM vydržel přes 250 000 km, posledních 100 000 km auto postupně upravováno od 200PS do 265PS. Pak jsem to prodal a co vím, tak funguje pořád. Nikdy jsem to auto nešetřil.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
astra-11
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Registrován: 20 led 2012, 20:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Pha

Příspěvek od astra-11 »

i automaty mají dvouhmotu:) na DSG se mi podělala ve 190tis km
Cus
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

to jo, ale ne klasický klouzavý automaty :-)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Jirka800
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 10 úno 2009, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradecko

Příspěvek od Jirka800 »

mě vydržela 420tis. potom sem dal jednohmotu valeo(stála za prd) tak sem se vrátil k dvouhmotě (která má teď 170tis)a zatím v pohodě. serio žádnej chip.
Octavia TDI 81KW 1999 AHF
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14464
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jezdí ke mě paní s O1 co má skoro 400tkm, bývalej služebák, je na původní dvouhmotě daná druhá sada, setrvák se ( zatím ) nijak špatně neprojevuje.
Výkon je teda origo, má to i celá léta egr on, prosté sériové vozidlo.
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 495
Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Franciktdi »

pritelkyne AGR 340t a uz tak 10t je znat ze chce vymenit, jinak auto podtaceny bych rekl od novoty....
speedart
Přispěvovatel
Příspěvky: 271
Registrován: 26 srp 2012, 11:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Veselí nad Moravou

Příspěvek od speedart »

140 tkm golf V 77Kw
Leon 1M ASV TOP SPORT kit , egr off,kat off ,turbo 1749VA,Sprint 764,soft by TDIFUN

Pracovní auto Mitsubishi pajero 2.5 TD
marthass
Přispěvovatel
Příspěvky: 194
Registrován: 11 kvě 2011, 07:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od marthass »

Nevíte, jak mají setrvák řešeny nové diesely? Třeba 1.6tdi nebo 2.0tdi cr 103 kw?
Občas jedu v superbu s dsg a to je strašnej dusič. Ve městě to tam sází při 50km/h 5 rychlostní stupeň s otáčkama kolem 1200ot/min.

Navíc jsem četl rozhovor s někým ze škodovky a ten tvrdil, že nové diesely mají rádi nízké otáčky (ale i vysoké).
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Biimbo píše:
lt.kubosh píše:279t a naprostá pohoda. A6 pětiválec.

Mohl by mi někdo vysvětlit smysl tohohle kurvítka?

Auta se stejným motorem a automatem to nemaj, takže přínos pro běh, životnost nebo vibrace motoru to nemá. Dle SSP dokumentů to snižuje vibrace do převodovky. No já nevím, já si u aut s jednohmotou vibrací taky nevšim. A že by převodovky u starejch aut vydržely míň jsem taky nezaregistoval.
auta s automatem ho nemají, protože nemají spojku ale hydrodynamický měnič.

Dvouhmota je tam kvůli torzním kmitům klikovky a jednak zamezuje prasknutí klikovky a druhak chrání převodovku, pak snížení jak vibrací, zjemnění chodu motoru, protože motory jsou čím dál víc naforovaný a bez ní by to nemuselo fungovat. To že některý motory a převodovky přežijou i s jednohmotou je normální, ale některý by s jednohmotou celkem trpěly.
A asi nejhlavnějsí důvod je, že všechno se dělá z hovno materiálů a je to i celkem poddimenzovaný kvůli řízený výdrži a úsporám, takže ta dvouhmota je tam tak nějak nezbytná
Bez urážky, ale tohle z učebních papírů umim papouškovat taky. Ukaž mi auto pre-95 s dvouhmotou. Žádný žijou, jezděj a vše perfekt, já nemluvil o záměně jedno za dvoj. "Nafofrovaný" jsou i auta s automatem tlumič kmitů tam není a ne všechny automaty variátory, kterejm by kmity podle mého teoretického pocitu měly vadit nejmíň. Jeinej rozumnej důvod jak říkáš je, že se tím vytváří nejslabší článek řetězce, kterej odchází, aby neodcházelo něco dražšího.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“