BMW 325 TD TDS

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
bjs
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 06 pro 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: SR -Cassovia

Příspěvek od bjs »

oldaf píše:Ano, konečně jsme se tak nějak dohodly a teď z toho začíná bejt zase guláš. Td a TDS nikdy přímej vstřik nebylo. Tahle debata vznikla o tom jestli je možné z M51 TD udělat TDS, odpověď je ANO. A TDS je to i v případě že jsem si tam nabastlil mechanické čerpadlo, to na konstrukci motoru nic nezměnilo, změnila se jen příprava paliva. Motor 525D typM57 je úplně něco jiného nemá schodný snad ani jeden díl s motorem TD aTDS typ M51, podstatný rozdíl je v tom že má dvě vačky a přímý vstřik. Ale to už je zas někde jinde než tam o čem byl první dotaz.
První motor byl 2,4TD typ M21 a byl s mechanikou v E28 od 2/1982 do 12/1987.
2,4TD typ M21 byl v E30 s elektrickým čerpadlem od 2/1987 do5/1993
2,4TD typ M21 byl v E34 s elektrickým čerpadlem od 7/1987 do 8/1991
Pak se zacal montovat motor typ M51 s elektrickým čerpadlem a to jak TDS tak TD a to do :
E36 od 1/1991 do 5/1991
E34 od 2/1990 do 5/1996
E34 od 4/1995 do3/2000
E38 od 7/1995 do 2/2000
Motory M21 a M51 jsou od sebe rozdílné, nemají žádné stejné díly. Stejné jsou jen motory M51 TD s TDS.

Motor M57 označovaný v autě 525D je zas úplně něco jiného. Dával se do E39 od 6/1991 do 12/2003 a určitě se nedá nazývat jako motor Tds, a je hodně špatný když si někdo ze značkového servisu Bmw tyhle motory plete s TDS.

Presne ako pišeš, akurát tam máš preklep e34 od 4/95 má byť e39, e30 s M21 sa vyrábala do 12/90 a m21 s m51 majú zopár zameniteľných dielov, napr. čerpadlo ( 2 výrobcovia a asi štyry typy), vstreky, riad. vstrek, viskospojka, vnútro turba - hriadeľ, komplet sacia turbína... ale konštrukcia motora je ozaj celkom iná.
A s tými servisákmi y BMW by som ti vedel rozprávať. Hlavne v Košiciach. Dodrbkali mi motor na ultimum a pritom bola len zlomená hadička od sania ku snímaču tlaku vzduchu. Už mi šli meniť komplet vstreky, čerpadlo, turbo. Materiál tak na 4000€ a pritom to bola práca na 3 minútky. Takí sú tam odborníci. Česť výnimkám.
Naposledy upravil(a) bjs dne 05 úno 2010, 22:17, celkem upraveno 1 x.
2,5TDS E34
bjs
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 06 pro 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: SR -Cassovia

Příspěvek od bjs »

CYRIL píše:TD a TDs jsou ze staré školy jsou to předkomurky.Je li elektronické čerpadalo lze nahrát jinej sowtfer.TDS nikdy neměl přímej vstřik.Ale spousta lidí si plete motory 525TDs a 525D.
A niekto si pletie 2,4 td M21 s 2,5td M51, však?
2,5TDS E34
bjs
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 06 pro 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: SR -Cassovia

Příspěvek od bjs »

oldaf píše:
juni7676 píše:
oldaf píše:
Motor 2,5td se vyrábí od začátku roku 1991 :)
zdravim ja jenom to co znam a co se tyka toho roku to nevim je to mozny ale dostal jsem se na nejakou stranku ohledne E 34 a tam nemci maji tabulky a pisou ze do E34 az od 1993 ale na stranku jsi ted nevzpomenu ja mam totiz 525 TD tak o tom shanim co nejvic kdyby jsi vedel nejaky stranky tak budu rad za radu mej se a diky

Tady máš info o dílech na všechny BMW .
http://www.realoem.com/bmw/select.do A máš pravdu , motor 2,5td byl v e34 až od 12/1992. V E36 byl už dřív.
Alebo tu máš online cenník bmw:
http://bmwfans.info/parts/catalog/
Vyber si auto, aké chceš.
2,5TDS E34
Little player
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 23 říj 2010, 21:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od Little player »

Tuto temu by bolo nejak konstruktivne uzavriet. Ak chcem prestavat 325TD na TDS, tak v prvom rade zastavat IC + potrebne vedenia vzduchu. V druhom rade osetrit to elektronicky. Pytam sa ci treba zohnat riadiacku z TDS, alebo sa da upravit soft v tej starej.
Little player
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 23 říj 2010, 21:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od Little player »

??
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Little player píše:Tuto temu by bolo nejak konstruktivne uzavriet. Ak chcem prestavat 325TD na TDS, tak v prvom rade zastavat IC + potrebne vedenia vzduchu. V druhom rade osetrit to elektronicky. Pytam sa ci treba zohnat riadiacku z TDS, alebo sa da upravit soft v tej starej.

řídící jednotka se dá přeprogramovat, ale levněji vyjde koupit řídící jednotku z TDS
Little player
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 23 říj 2010, 21:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od Little player »

ale ak by som chcel cipnut tds-ovu, tak sa programovaniu nevyhnem :)
Inac ako je to s riadiackami, nebolo tam viac druhov? Viem ze boli motory aj s vahou vzduchu aj bez. Budu tam sediet piny? A este boli aj bez imobilizeru aj s nim. No a posledna otazka..niekto spominal ze tds vraj mala nejake ine turbo, pripadne da sa nastavovat na tomto motore tlak turba?
Little player
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 23 říj 2010, 21:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od Little player »

:?
Little player
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 23 říj 2010, 21:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od Little player »

???
vonderka
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 17 pro 2007, 12:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zdice,Praha

Příspěvek od vonderka »

Little player píše:ale ak by som chcel cipnut tds-ovu, tak sa programovaniu nevyhnem :)
Inac ako je to s riadiackami, nebolo tam viac druhov? Viem ze boli motory aj s vahou vzduchu aj bez. Budu tam sediet piny? A este boli aj bez imobilizeru aj s nim. No a posledna otazka..niekto spominal ze tds vraj mala nejake ine turbo, pripadne da sa nastavovat na tomto motore tlak turba?
no řj nejsou stejný na imb nezaleží(nejsem si jist) a td turbo tlačí menší tlak ale mělo by to jít poštelovat na westgate
BMW 325 TDS Dieseltechnik chip 178ps,egr off,kat. off,vzduch. filtr KN, momentální tlak turba 1,6-1,8....
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 27 črc 2010, 11:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktorddd »

hej tlak sa dá pekne poštelovať, na spodku sania ako ide hadička do snímača tlaku zapojíš manometer cez Tčko a môžeš pekne nastavovať tlak štelovaním wastegate
vonderka
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 17 pro 2007, 12:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zdice,Praha

Příspěvek od vonderka »

viktorddd píše:hej tlak sa dá pekne poštelovať, na spodku sania ako ide hadička do snímača tlaku zapojíš manometer cez Tčko a môžeš pekne nastavovať tlak štelovaním wastegate
¨¨


no jo ale kde sehnat ten spavnej manometr
BMW 325 TDS Dieseltechnik chip 178ps,egr off,kat. off,vzduch. filtr KN, momentální tlak turba 1,6-1,8....
Uživatelský avatar
batoo
Aktivista
Příspěvky: 1325
Registrován: 30 pro 2009, 13:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od batoo »

Staci ten na pneusky, prdnes na nej hadicku ten je snad do 3 nebo kolika.
vonderka
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 17 pro 2007, 12:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zdice,Praha

Příspěvek od vonderka »

batoo píše:Staci ten na pneusky, prdnes na nej hadicku ten je snad do 3 nebo kolika.
no já mám bohužel do 10barů a ten není přehlednej
BMW 325 TDS Dieseltechnik chip 178ps,egr off,kat. off,vzduch. filtr KN, momentální tlak turba 1,6-1,8....
Little player
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 23 říj 2010, 21:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od Little player »

oki, takze len ked premapujem staru riadiacku a davat staru z tds je zbytocne. No a ten westgate najdem kde? To je niekde na turbe nejaka skrutka?
Odpovědět

Zpět na „BMW“