oldaf píše:Ano, konečně jsme se tak nějak dohodly a teď z toho začíná bejt zase guláš. Td a TDS nikdy přímej vstřik nebylo. Tahle debata vznikla o tom jestli je možné z M51 TD udělat TDS, odpověď je ANO. A TDS je to i v případě že jsem si tam nabastlil mechanické čerpadlo, to na konstrukci motoru nic nezměnilo, změnila se jen příprava paliva. Motor 525D typM57 je úplně něco jiného nemá schodný snad ani jeden díl s motorem TD aTDS typ M51, podstatný rozdíl je v tom že má dvě vačky a přímý vstřik. Ale to už je zas někde jinde než tam o čem byl první dotaz.
První motor byl 2,4TD typ M21 a byl s mechanikou v E28 od 2/1982 do 12/1987.
2,4TD typ M21 byl v E30 s elektrickým čerpadlem od 2/1987 do5/1993
2,4TD typ M21 byl v E34 s elektrickým čerpadlem od 7/1987 do 8/1991
Pak se zacal montovat motor typ M51 s elektrickým čerpadlem a to jak TDS tak TD a to do :
E36 od 1/1991 do 5/1991
E34 od 2/1990 do 5/1996
E34 od 4/1995 do3/2000
E38 od 7/1995 do 2/2000
Motory M21 a M51 jsou od sebe rozdílné, nemají žádné stejné díly. Stejné jsou jen motory M51 TD s TDS.
Motor M57 označovaný v autě 525D je zas úplně něco jiného. Dával se do E39 od 6/1991 do 12/2003 a určitě se nedá nazývat jako motor Tds, a je hodně špatný když si někdo ze značkového servisu Bmw tyhle motory plete s TDS.
Presne ako pišeš, akurát tam máš preklep e34 od 4/95 má byť e39, e30 s M21 sa vyrábala do 12/90 a m21 s m51 majú zopár zameniteľných dielov, napr. čerpadlo ( 2 výrobcovia a asi štyry typy), vstreky, riad. vstrek, viskospojka, vnútro turba - hriadeľ, komplet sacia turbína... ale konštrukcia motora je ozaj celkom iná.
A s tými servisákmi y BMW by som ti vedel rozprávať. Hlavne v Košiciach. Dodrbkali mi motor na ultimum a pritom bola len zlomená hadička od sania ku snímaču tlaku vzduchu. Už mi šli meniť komplet vstreky, čerpadlo, turbo. Materiál tak na 4000€ a pritom to bola práca na 3 minútky. Takí sú tam odborníci. Česť výnimkám.