červená nafta

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tibor123
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 27 lis 2011, 10:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od tibor123 »

maros261177 píše:
supermuf0090 píše:
maros261177 píše: Presne tak je to riadna nafta iba dofarbena aby sa dala zistiť pri kontrole či to niekto nezneužíva(dane), u nás to používajú všetky Poľnohospodárske družstva a pri terajších mrazoch cca -20 to štartovali v pohode... a nemajú určite ZETORY ale moderne traktory Massey Ferguson (motor Perkins common-rail) , Fastrac a John Deer a do nich by určite neliali Topny olej....!!!
pochybuju o tom že červená nafta bude mít kvality nafty, kterou koupíš příkladně u Benziny leda že by ji ještě před přidáním směsi červeného barviva a značkovací látky obohatily aditivy navíc motorová nafta určená pro koncového uživatele podléhá určitým normán
To je mi jasné ja som len chcel upozorniť že červena nafta NIEJE vždy!!! TOPNY OLEJ!

Ja jsem jezdil/frcel na cervenou naftu temer 2 roku v citroenu picasso HDI 1.9L a nemel jsem zadne potize a to jsem do ni hustil asi 60-80litru tydne protoze taxikarim ale ted ma octavii 1.9 tdi a kurva nevim jedine co me mechanici vyhrozovali ze to ucpe pumpu ale u picassa jsem jezdil vesele snaselo to cervenou naftu ale ted fakt nevim proto jsem tu a studuji co tu pisete .
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

nogis píše:To tvoje vysvětlení mi po přečtení odkazu dole přijde poněkud pomotaný, ale prolítnul jsem to jen zběžně. Každopádně máš asi pravdu v tom, že buď to bude MDO nebo MGO. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_oil
Názvy je možno zaměnit a i v tomhle oboru se dějí kouzla aby se ušetřilo. ;) Jinak bunkroval jsem tyhle paliva asi 12 let.
Podle mě je používání topného oleje možné bez problémů u starých motorů, nevím co by to udělalo s katem nebo DPF - má s tím někdo zkušennost? LTO jsou údajně stejné jako nafta, ale obsahují víc síry.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14442
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Strejda leje červenou naftu do Kangaa 1.5DCi 50kw Euro 4, starty ok, ale říkal že když to hodně přišlápne tak motor zvoní.
gabco007
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 01 zář 2011, 14:05
Odpovědi: 0

Re: červená nafta

Příspěvek od gabco007 »

PavlikLN píše:
ljany píše:Ahoj všem,

chtěl bych se zeptat jestli má někdo zkušenost s červenou naftou z Německa. Mám možnost jí sehnat, ale bojím se, aby mi to něco nevyvedlo s motorem. Mám Octavii 1.9 TDi 66 KW. Někdo mi říká, že je to normální nafta, jen obarvená. Někdo zas, že je nějak sušší a že se tam musí něco přilévat, tak nevim.

A ještě jestli by to nevadilo do Passatu B5 TDi PD 85 KW. To má zase kámoš.

Předem děkuju za ochotu poradit.
Jestli je to červenka (LTO) tak je to lehkej topnej olej.Jezeďáci to berou ve rovnou v cisternách..Na sušáky chmele a do nakl.+traktorů. Je tam málo parafínu v tej července..Jinak je to vlastně odpad ale starý motory bez pc to ani nepoznaj.Sám jsem na to jezdil skoro 1,5 roku když jsem měl toledo 92 obyč ropák bez turba a všechno ok. Do novýho bych to necpal...

Je to normalna nafta....len ta farba "cervena" je pridana preto, lebo je bud uplne alebo ciastocne oslobodena od dane, preto to zaujima colnikov...a musi to byt kvalitna nafta nakolko na to jazdia aj nove polnohospodarske stroje zn. ako. J. Deere, Lamborghiny atd...a mam starch ze maju motory starej koncepcie....
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ale všiml jsi si, jak se motory staré konstrukce dobře poslouchají..?John Deere když zabere, to je hlas...je to jako když Tatra 815 rakeťák ČSLA s výfukem nahoru zatáhla, tak se člověku potili záda..nebo jsem šel po stavbě a tam nějaký zemní stroj měl natočený motor a to byly housličky...to byla pastva pro ucho..Dnešní diesely zvukově nic moc, je to vše moc "kultivované" přes kopírák. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14442
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jj to máš pravdu.

Známej zemědělec z Vysočiny má Polský kombajn Bizon :) v něm je atmosférický přímovstřikový řadový šestiválec, licence Perkins, když to okouříš to je pastva pro uši :havaj:
tom300
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 04 pro 2007, 10:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Morava

Příspěvek od tom300 »

Takže má zkušenost s Červenou z Polska:

T5 TDI PD 128KW najeto na ní cca 60tis(celkem100tis) VŠE OK
Superb TDI PD 96 KW najeto na ní cca 140tis(celkem 450tis) VŠE OK
Octa TDI CR 77kw najeto na ní cca 38tis(celkem38tis) VŠE OK
A4 TDI 81kw najeto na ní cca 180tis(celkem 370tis)

Aplikovány aditiva V.I.F leto-zima,při každé výměně oleje(15tis) výměna také palivového i vzduchového filtru.
Výkon,spotřeba,starty i v -29st v normálu.

Hodně bezproblémových km všem.
Audi A6 Avant 1.9tdi 96kw
mufik.martin
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 17 kvě 2012, 10:05
Odpovědi: 0

cena nafty?

Příspěvek od mufik.martin »

Ahoj chlapi, kolik se tak pohybuje cena cervene nafty? budu ted kupovat staricky peugeot 605 s motorem 2.1 TD ma to mechanicke cerpadlo bosh a hodilo by se nejake levne palivo :) Teoreticky je mi to jedno jestli LTO nebo lodni naftu atd...zajimala by me cena v Praze a okoli a jestli nekdo nekoho sikovneho kdo by obstara tak cca treba i 500 litru mesicne. Kdyztak mi napiste na mail mufik.martin@seznam.cz

PS: jezdival jsem driv na pouzity hydraulicky olej, ale muj zdroj uz prestal fungovat a tak hledam nahradu. Chapu ze lodni nafta nebo LTO bude drazsi, ale zase nebudu uz muset porad dokola filtrovat :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33696
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kdyby
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 31 led 2013, 07:19, celkem upraveno 1 x.
mufik.martin
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 17 kvě 2012, 10:05
Odpovědi: 0

hledam zdroj

Příspěvek od mufik.martin »

Ahoj chlapi, tak jeste jednou, protoze jsou tady i nejaci vtipalci co nabizi, a pak napisou ze si delali jen srandu. Shanim zdroj lodni nafty ci hydraulickeho oleje (klidne i pouziteho) za dobrou cenu.Motorovy olej nechci. Jen hydraulicky. Odvoz si zaridim sam. Jsem z Prahy, ale nemam problem kamkoli dojet. Odber bych mel 600l mesicne a nebo 1200 kazdy druhy mesic, zalezi jak by vam to vyhovovalo vice. Poslete nabidku na mufik.martin@seznam.cz a urcite se dohodnem. Napiste co mate a za kolik.
001marcus
Přispěvovatel
Příspěvky: 409
Registrován: 29 lis 2010, 18:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od 001marcus »

já bych řekl, že se nemá cenu hádat , jestli na to a které auto jezdí líp, protože vim, že tzv. červené nafty je plno druhů, měli jsme to jako pokus na univerzitě,..kdy jsme měli různý vzorky nafty i červené od různých zdrojů,.a jen té červené jsme měli na 5 odlišných reakcí na hygroskopitu(negativní vlastnost vázání vody) závěrem ale bylo, že svinstvo se najde i v normální naftě, a o bionaftě se radši vůbec nebavim ;-)
Vag-com byl je a bude :-)
001marcus
Přispěvovatel
Příspěvky: 409
Registrován: 29 lis 2010, 18:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od 001marcus »

a pokud si chcete udělat jednoduchý test nafty na obsah vody, ohřejte si pánvičku na 80 stupnů a nalejte naftu,..pokud vám zaprská, máte tam obsah vody,..u bionafty, která byla půl roku ve vlhké garáži byla opravdu podívaná,..a potom si nalejte do auta takové svinstvo a nechte ho chvilku stát ;-)
Vag-com byl je a bude :-)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33696
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="001marcus"]

marcus jezdíš na sajrajty nebo jsi jen internetoivý teoretik :?
001marcus
Přispěvovatel
Příspěvky: 409
Registrován: 29 lis 2010, 18:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od 001marcus »

hele,.mám vyzkoušný všechno na nesmrtelnym motoru 66 kw ,.červenou naftu,bionaftu, a cítil sem maximálně zvýšenou spotřebu pal. filtrů, ale musim přiznat, že na červenou naftu to jelo opravdu lépe
Vag-com byl je a bude :-)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33696
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já ti řeknu jen k té vodě v palivu, na fábce 17O.OOO km jezdím jen na sajrajty, vlastní meřo které obsahuje soli, může být kyselé obsahovat vodu,

pokud se podívám do čerpadla naposledy v září 2011 nejsou tam známky koroze, na sdi fábce se dá prohlédnout i píst v hlavě je na něj vidět, vše OK,


čerpadla jezdící na dobrou naftu, jsou vyrezlá běžně, přiklad minulý rok jsem vyměnil na čerpladle siemens motor 2.O HDi regulátory tlaku, byly orezlé a neregulovali, uplynul rok stejný problém orezlé neregulují borec přilévá i vif ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“