Stránka 5 z 5

Napsal: 27 lis 2011, 10:46
od tibor123
maros261177 píše:
supermuf0090 píše:
maros261177 píše: Presne tak je to riadna nafta iba dofarbena aby sa dala zistiť pri kontrole či to niekto nezneužíva(dane), u nás to používajú všetky Poľnohospodárske družstva a pri terajších mrazoch cca -20 to štartovali v pohode... a nemajú určite ZETORY ale moderne traktory Massey Ferguson (motor Perkins common-rail) , Fastrac a John Deer a do nich by určite neliali Topny olej....!!!
pochybuju o tom že červená nafta bude mít kvality nafty, kterou koupíš příkladně u Benziny leda že by ji ještě před přidáním směsi červeného barviva a značkovací látky obohatily aditivy navíc motorová nafta určená pro koncového uživatele podléhá určitým normán
To je mi jasné ja som len chcel upozorniť že červena nafta NIEJE vždy!!! TOPNY OLEJ!

Ja jsem jezdil/frcel na cervenou naftu temer 2 roku v citroenu picasso HDI 1.9L a nemel jsem zadne potize a to jsem do ni hustil asi 60-80litru tydne protoze taxikarim ale ted ma octavii 1.9 tdi a kurva nevim jedine co me mechanici vyhrozovali ze to ucpe pumpu ale u picassa jsem jezdil vesele snaselo to cervenou naftu ale ted fakt nevim proto jsem tu a studuji co tu pisete .

Napsal: 27 lis 2011, 12:37
od bobG3
nogis píše:To tvoje vysvětlení mi po přečtení odkazu dole přijde poněkud pomotaný, ale prolítnul jsem to jen zběžně. Každopádně máš asi pravdu v tom, že buď to bude MDO nebo MGO. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_oil
Názvy je možno zaměnit a i v tomhle oboru se dějí kouzla aby se ušetřilo. ;) Jinak bunkroval jsem tyhle paliva asi 12 let.
Podle mě je používání topného oleje možné bez problémů u starých motorů, nevím co by to udělalo s katem nebo DPF - má s tím někdo zkušennost? LTO jsou údajně stejné jako nafta, ale obsahují víc síry.

Napsal: 27 lis 2011, 14:31
od Tomas.cz
Strejda leje červenou naftu do Kangaa 1.5DCi 50kw Euro 4, starty ok, ale říkal že když to hodně přišlápne tak motor zvoní.

Re: červená nafta

Napsal: 27 lis 2011, 18:53
od gabco007
PavlikLN píše:
ljany píše:Ahoj všem,

chtěl bych se zeptat jestli má někdo zkušenost s červenou naftou z Německa. Mám možnost jí sehnat, ale bojím se, aby mi to něco nevyvedlo s motorem. Mám Octavii 1.9 TDi 66 KW. Někdo mi říká, že je to normální nafta, jen obarvená. Někdo zas, že je nějak sušší a že se tam musí něco přilévat, tak nevim.

A ještě jestli by to nevadilo do Passatu B5 TDi PD 85 KW. To má zase kámoš.

Předem děkuju za ochotu poradit.
Jestli je to červenka (LTO) tak je to lehkej topnej olej.Jezeďáci to berou ve rovnou v cisternách..Na sušáky chmele a do nakl.+traktorů. Je tam málo parafínu v tej července..Jinak je to vlastně odpad ale starý motory bez pc to ani nepoznaj.Sám jsem na to jezdil skoro 1,5 roku když jsem měl toledo 92 obyč ropák bez turba a všechno ok. Do novýho bych to necpal...

Je to normalna nafta....len ta farba "cervena" je pridana preto, lebo je bud uplne alebo ciastocne oslobodena od dane, preto to zaujima colnikov...a musi to byt kvalitna nafta nakolko na to jazdia aj nove polnohospodarske stroje zn. ako. J. Deere, Lamborghiny atd...a mam starch ze maju motory starej koncepcie....

Napsal: 27 lis 2011, 19:10
od jericho-3
Ale všiml jsi si, jak se motory staré konstrukce dobře poslouchají..?John Deere když zabere, to je hlas...je to jako když Tatra 815 rakeťák ČSLA s výfukem nahoru zatáhla, tak se člověku potili záda..nebo jsem šel po stavbě a tam nějaký zemní stroj měl natočený motor a to byly housličky...to byla pastva pro ucho..Dnešní diesely zvukově nic moc, je to vše moc "kultivované" přes kopírák. :)

Napsal: 27 lis 2011, 19:41
od Tomas.cz
Jj to máš pravdu.

Známej zemědělec z Vysočiny má Polský kombajn Bizon :) v něm je atmosférický přímovstřikový řadový šestiválec, licence Perkins, když to okouříš to je pastva pro uši :havaj:

Napsal: 27 úno 2012, 22:16
od tom300
Takže má zkušenost s Červenou z Polska:

T5 TDI PD 128KW najeto na ní cca 60tis(celkem100tis) VŠE OK
Superb TDI PD 96 KW najeto na ní cca 140tis(celkem 450tis) VŠE OK
Octa TDI CR 77kw najeto na ní cca 38tis(celkem38tis) VŠE OK
A4 TDI 81kw najeto na ní cca 180tis(celkem 370tis)

Aplikovány aditiva V.I.F leto-zima,při každé výměně oleje(15tis) výměna také palivového i vzduchového filtru.
Výkon,spotřeba,starty i v -29st v normálu.

Hodně bezproblémových km všem.

cena nafty?

Napsal: 17 kvě 2012, 10:17
od mufik.martin
Ahoj chlapi, kolik se tak pohybuje cena cervene nafty? budu ted kupovat staricky peugeot 605 s motorem 2.1 TD ma to mechanicke cerpadlo bosh a hodilo by se nejake levne palivo :) Teoreticky je mi to jedno jestli LTO nebo lodni naftu atd...zajimala by me cena v Praze a okoli a jestli nekdo nekoho sikovneho kdo by obstara tak cca treba i 500 litru mesicne. Kdyztak mi napiste na mail mufik.martin@seznam.cz

PS: jezdival jsem driv na pouzity hydraulicky olej, ale muj zdroj uz prestal fungovat a tak hledam nahradu. Chapu ze lodni nafta nebo LTO bude drazsi, ale zase nebudu uz muset porad dokola filtrovat :)

Napsal: 17 kvě 2012, 11:30
od slovacek.milos
kdyby

hledam zdroj

Napsal: 21 kvě 2012, 09:23
od mufik.martin
Ahoj chlapi, tak jeste jednou, protoze jsou tady i nejaci vtipalci co nabizi, a pak napisou ze si delali jen srandu. Shanim zdroj lodni nafty ci hydraulickeho oleje (klidne i pouziteho) za dobrou cenu.Motorovy olej nechci. Jen hydraulicky. Odvoz si zaridim sam. Jsem z Prahy, ale nemam problem kamkoli dojet. Odber bych mel 600l mesicne a nebo 1200 kazdy druhy mesic, zalezi jak by vam to vyhovovalo vice. Poslete nabidku na mufik.martin@seznam.cz a urcite se dohodnem. Napiste co mate a za kolik.

Napsal: 04 čer 2012, 21:50
od 001marcus
já bych řekl, že se nemá cenu hádat , jestli na to a které auto jezdí líp, protože vim, že tzv. červené nafty je plno druhů, měli jsme to jako pokus na univerzitě,..kdy jsme měli různý vzorky nafty i červené od různých zdrojů,.a jen té červené jsme měli na 5 odlišných reakcí na hygroskopitu(negativní vlastnost vázání vody) závěrem ale bylo, že svinstvo se najde i v normální naftě, a o bionaftě se radši vůbec nebavim ;-)

Napsal: 04 čer 2012, 21:54
od 001marcus
a pokud si chcete udělat jednoduchý test nafty na obsah vody, ohřejte si pánvičku na 80 stupnů a nalejte naftu,..pokud vám zaprská, máte tam obsah vody,..u bionafty, která byla půl roku ve vlhké garáži byla opravdu podívaná,..a potom si nalejte do auta takové svinstvo a nechte ho chvilku stát ;-)

Napsal: 05 čer 2012, 17:20
od slovacek.milos
[quote="001marcus"]

marcus jezdíš na sajrajty nebo jsi jen internetoivý teoretik :?

Napsal: 05 čer 2012, 21:53
od 001marcus
hele,.mám vyzkoušný všechno na nesmrtelnym motoru 66 kw ,.červenou naftu,bionaftu, a cítil sem maximálně zvýšenou spotřebu pal. filtrů, ale musim přiznat, že na červenou naftu to jelo opravdu lépe

Napsal: 06 čer 2012, 05:37
od slovacek.milos
já ti řeknu jen k té vodě v palivu, na fábce 17O.OOO km jezdím jen na sajrajty, vlastní meřo které obsahuje soli, může být kyselé obsahovat vodu,

pokud se podívám do čerpadla naposledy v září 2011 nejsou tam známky koroze, na sdi fábce se dá prohlédnout i píst v hlavě je na něj vidět, vše OK,


čerpadla jezdící na dobrou naftu, jsou vyrezlá běžně, přiklad minulý rok jsem vyměnil na čerpladle siemens motor 2.O HDi regulátory tlaku, byly orezlé a neregulovali, uplynul rok stejný problém orezlé neregulují borec přilévá i vif ;)