Felicia MPi - Simos 2P, potenciometr nastavovace klapky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Janosik93 píše:myslíš na 3 valce? ano šla tak trhane
jánošík ty náš chceš houpat stěma hadroštelama miloš ;)
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

chlapci, nikdy by som si to nedovolil. všetko, čo tu píšem je z mojich skusenosti, žiadne jedna baba povedala.
Hovorím len o všeliakých prípadoch, čo všetko to môže spôsobiť.
Hádam ma za to neukrižujete.
comonrail
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09 pro 2010, 23:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od comonrail »

čidlo teploty
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Riesil som podobny problem na Felde 1.6MPI (AEE) . Ked sa zohriala zacala bezat na 3 valce. Treti valec prenamentne prestal palit na volnobeh. Ked som meral tlaky tak boli OK. Podla mna si prisavala falosny luft cez pretlakove ventily v sani, kedysi tam bolo LPG ktore dali vymontovat, ale plastove sanie stymi poistakami tam vsak ostalo. Kym bola studena bezala krasne na 4 valce. Akonahle sa zohriala na cca. 60C prestal ist treti valec, mokra sviecka, proste nepalil. Suvislost s hydrostelami a vyvesenym ventilmi ma nenapadla, kedze tlaky za tepla mala OK dokonca ten 3 valec co nepalil mal najlepsi tlak. Kazdopadne som problem neodstranil, nakolko majitel odmietal investovat do toho auta a predal ho. Ale videl som to na prisavanie falosneho luftu cez zle tesniacu membranku pretlakoveho poistaku na LPG v plastovom sani. Tym ze si prisaval falosny luft tak za tepla bola velmi chudobna zmes ktora sa nezapalila. Za studena ked bezala na obohatenu zmes (sytic) bola zmes este dostatocne nasytena aby sa zapalila. Ale je to iba moja logicka dedukcia, nakolko sa to dalej neriesilo.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Ale je to iba moja logicka dedukcia, nakolko sa to dalej neriesilo.[/quote]


ono když to vemeš logicky tak ten píst ti vždy nasaje a vstřik stříkne potřebné palivo, přisávaný vzduch zvládne klapka nebo taky už nezvládne, jenže logická dedukcia ..... znáš to,

když se pokazá hadroštel tak je to slyšet uchem, nemocí AEE jsou ty kovové fajky, změříš kabel a je OK přitom třeba až za tepla začne probíjet do fajky

poprve jsem stejný případ řešil v neděli na koktě AÉE, je tomu tak deset let, prošel jsem všechno a dopracoval jsem se k bezradnosti osciloskop jsem tehdy neměl, pouřil jsem přítele na telefonu z autorizáku škoda a ten říká je to kabelem, kabel VN jsem našel v mím bordelu a fajky dodal ze kody 12O, kokta mohla jet byla to rodinka někde z vrchlabí :) miloš
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Iskru mala, a kable uz preventivne vymenili ti co ju robili predomnou. To je tak teoretizovat... Po vojne je kazdy general. Co uz sam som bol zvedavy co jej bolo no to sa uz nedozviem.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Janosik93 píše:chlapci, nikdy by som si to nedovolil. všetko, čo tu píšem je z mojich skusenosti, žiadne jedna baba povedala.
Hovorím len o všeliakých prípadoch, čo všetko to môže spôsobiť.
Hádam ma za to neukrižujete.
nikdo tě nekřižuje já se třeba jen ptám protože mě to zajímá,

shodou okolností se kolem prípadu AEEmotám, přijel borec automechanik,že si neví rady, nepílí to na jeden válec ale za jízdy se chytne, pučil jsem mu kabely svíčky, kompresiometr, ten válec co nepálí má jetě vyšší komresi jak ten ostatní, všechno poměnili motor na volnoběh plkotá akdyž zděláš fajku z prvního válce nic se nemění takže nepálí, jiskra, tam jde

čumím na víško voda, tak hlava dole a celou ji udělat s hydrama, ventilama i guferama,

jánošík jestli tobude ono tak dík moc, pak napíšu, ono motory stárnou a projevují se různé závady miloš

;)
robin111
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 úno 2010, 23:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od robin111 »

slovacek.milos píše:vem sprej na šistění brzd a postříkej motorový prostor jestli se za tepla nezvednou otáčky, praská klidně i sání u l.6 miloš
Po dlhšej dobe som sa opäť venoval tomu môjmu problému.
Priznám sa, netesnosti pomocou spreja som nehľadal ale skúsil som taký malý test.
Aby som si potvrdil, že "visenie" otáčok súvisí s teplotou motora, spravil som nasledovné. Odpojil som čidlo teploty a namiesto neho som pripojil potenciometer, ktorým som simuloval rôznu teplotu motora.
Nastavil som teplotu motora na 25°C a dvakrát po sebe som zvýšil otáčky motora. Zakaždým klesli na voľnobežné - čiže normálne správanie.
Potom som nastavil 10°C a opäť som zvýšil otáčky, ktoré už ale ostali "visieť". A to dovtedy, pokým som potenciometrom nezačal zvyšovať teplotu. Po dosiahnutí cca 23°C, otáčky spadli na voľnobežné.

Celú túto procedúru som pre istotu zopakoval ešte raz - s tým istým výsledkom.
Screenshot z VAGScope:
http://sklad.obrazku.cz/obr595517_VAGscreenshot2.jpg

Z môjho laického pohľadu mi z toho vyplýva, že falošný vzduch si to neprisáva, ale že riadiaca jednotka bráni klesnutiu otáčok na voľnobežné, pokiaľ je nízka teplota motora.
Len nechápem prečo.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kdybys nebyl laik tak víš že MPi dávkuje palivo mimo jiné v závislosti na teplotě motoru,

když oblbuješ řídící jednotku a teplota motoru je ve skutečnosti jiná tak dochází ke změně otáček, stejně tak můžeš oblbovat teplotu vzduchu, lambádu, klapku, tlak paliva ,

auto se opravuje tak že provříš funkčnost mechanických a akčních členů, nebo je uvedeš do správných parametrů a jedeš OK miloš
robin111
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 úno 2010, 23:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od robin111 »

Nerozumiem tvojej reakcií, keďže vo svojom prvom príspevku mám video so zaznamenaným problémom. Predokladám, že si ho videl.

Samozrejme, aj ako laik viem, že voľnobežné otáčky sú zavislé na teplote motora ;)
Na Felicií 1,6 sú pri teplote 90°C otáčky zhruba 850ot/min. Pri -5°C je to cca 1300ot/min. Toto je na mojom aute v poriadku.
Čo ale nie je v poriadku, že po zvýšení otáčok, neklesnú na voľnobežné (dajme tomu na tých 1300), ale ostanú visieť na 2000. Po jemnom ohriatí motora razom spadnú na voľnobežné.
Určite viem, že takto sa auto nemá správať. Alebo áno?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

robin111 píše:Nerozumiem tvojej reakcií, keďže vo svojom prvom príspevku mám video so zaznamenaným problémom. Predokladám, že si ho videl.

Samozrejme, aj ako laik viem, že voľnobežné otáčky sú zavislé na teplote motora ;)
Na Felicií 1,6 sú pri teplote 90°C otáčky zhruba 850ot/min. Pri -5°C je to cca 1300ot/min. Toto je na mojom aute v poriadku.
Čo ale nie je v poriadku, že po zvýšení otáčok, neklesnú na voľnobežné (dajme tomu na tých 1300), ale ostanú visieť na 2000. Po jemnom ohriatí motora razom spadnú na voľnobežné.
Určite viem, že takto sa auto nemá správať. Alebo áno?
robine nic jsem nemyslel nějak zle co tam máš ten graf je co vag scope? taky jsi ho tam měl dát bez simulácie teploty miloš
robin111
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 úno 2010, 23:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od robin111 »

Áno. Je to VAGScope.
Mám screenshot aj so zapojeným čidlom, ale bohužiaľ, teplota na grafe nie je: http://sklad.obrazku.cz/obr591564_VAGscreenshot.jpg

...alebo potom video aj s grafom teploty (12MB): http://euroshare.eu/file/5419/2011_01_0 ... 24x580.avi

Komentár k videu:
v čase 00min:17s - štart motora. Teplota -5°C. Otáčky 1300
v čase 01min:14s - pridanie plynu. Teplota +5°C. Otáčky ostanú visieť na 2000
v čase 01min:50s - teplota +14°C. Pokles otáčok na voľnobežné.
v čase 02min:03s - teplota +17°C. Opätovné pridanie plynu. Otáčky visieť už neostanú.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ta klapka ta bude asi KO nebo tam máš jeskyni miloš
robin111
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 úno 2010, 23:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od robin111 »

slovacek.milos píše:ta klapka ta bude asi KO nebo tam máš jeskyni miloš
Klapka a riadiaca jednotka je už druhá. Robilo to pred výmenou a aj po nej.

Chápal by som to, kebyže to robí aj pri vyššej teplote motora, resp. nezávisle na teplote.
Ak by bol vadný nejaký mechanický diel, prečo je vadný pri teplote motora napr.: +5°C, ale už pri +30°C vadný nie je?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33634
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tímto veřejně děkuji jánošíkovi, který mě v oblasti vynechávání válce obohatil, nikdy bych neřekl že to umí i hydroštely,

mám to za sebou u AEE dík miloš
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“