Pravdou je ze emisna kontrola pri behu motora naprazdno, nieje relevantna a nici motor a nie trochu. Pri EK sa motor drzi v behu naprazdno v max. vyrobcom pripustnych otackach niekedy aj viac ako 90s. Pri takychto vysokych otackach sa ojnica deformuje (natahuje) o 0.1-0.5mm cim piest vychadza aj do takych miest (do jaloveho priestoru) kde za normalnych okolnosti nechodi. Nasledkom toho sa prvy tesniaci piestny kruzok dostava az do jaloveho priestoru kde su na stene valcov usadene rozne sadze ktore ho doslova obrusia ako smirgel papier. Ten straca svoje tesniace chopnosti cim sa znizuje tesnost spalovacej komory t.z. klesa kompresny pomer. Poskodeny motor po EK nieje ziadna nezvycajna udalost. Preto pred samotnym meranim (vykonanim) EK podpisujes papier ze stredisko EK nema ziadnu zodpovednost za poskodenie prip. uplne znicenie motora ktory je predmetom EK. Za skodu sposobenu na motore ktory je predmetom EK v plnom rozsahu preberas zodpovenost na vlastne riziko. Najlepsie je supnut do poplnika malu pozornost "na pivo". Vtom pripade je u tvojho auta strcena iba sonda vo vyfuku a borici nejaka stara Felda. Ty svojmu motoru iba sem tam trochu pridas tak na 2000ot. pripadne ak je po ruke auto s podobnym motorom ako mas ty tak sa to vyriesi aj bez ucasti tvojho autaTomas6 píše:Neboj.Dělají to tak protože musí.Motor to v pohodě vydrží pokud je OK.Neznám technika který by rád čekal až mu loupne rozvod na autě které zrovna měří.Nedá se s tím dělat vůbec nic.Emise se měří způsobem volnoběh,omezovač...
