regulace počátku vstřiku

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

standa123 píše:kde muze byt chyba když jdou bublinky do vstrik. cerpadla ikdyz jsem vymenil palivovej filtr + zpetnej ventil i s tesnenima, vycistil saci kos v nadrzi, dal nove hadicky mezi filtrem a čerpadlem? Zkusil sem i ten zpetnej ventil ucpat smerem do nadrze aby nafta porad kolovala přes filtr a stejne nic. Auto spatne chytá a i hur jede. Jedná se o ocktu1 AGR. Bublin je tam celekm dost az mi to prijde moc divný.

Ze by se vstrikovaci cerpadlo poroučelo? Ve vagu zadna chyba....díky za postřehy....
Otázka "bublin" jdoucích z filtru do čerpadla je také složitější.
1) Do palivové soustavy se může dostávat vlivem netěsnosti vzduch.
2) Palivová soustava je těsná, ale vlivem velkého odporu v přívodním vedení paliva se sloupec paliva trhá a vznikají v něm dutiny /KAVITACE/.
Kavitace může vznikat v sacím koši, přívodním vedení k palivovému filtru, na filtru, v hadičce mezi filtrem a čerpadlem a nebo v nízkotlaké části čerpadla. Nejčastěji se však vytváří na palivovém filtru.
Netěsnou pal. soustavu poznáme tak, že odpojíme z čerpadla vratnou hadičku, která vede do termoventilu na filtru a nahradíme ji průhlednou hadičkou. Spustíme motor a necháme ho běžet na volnoběhu. Jestliže se v této hadičce objevují "bubliny", je palivová soustava netěsná.Pokud se "bubliny" neobjevují jedná se o KAVITACI.
U Octávií první generace a vozidel se stejnou pal. soustavou je tento problém velmi častý. Dle mého názoru se jedná o chybu výrobce, který v těchto vozidlech použil nedostatečně dimenzované přívodní vedení paliva k čerpadlu. Většinou však "bubliny" /pokud jich není mnoho/ nemají na práci motoru vliv /čerpadlo saje mnohem více paliva než motor potřebuje/, a proto to není třeba řešit. Pouze vylepšit starty.
Chceme-li tyto "bubliny" odstranit, musíme postupně zjišťovat kde je problém /netěsné přívodní vedení nebo místo tvoření kavitace/.
Pro názornost předkládám několik videí, které jsem již dříve udělal:

http://youtu.be/_q533-Ae1_8
http://youtu.be/EYaB_Fu3FJA
https://youtu.be/UsSaLduQUJs

A nyní pár slov k Tvému příspěvku:
Pokud by Ti motor špatně spouštěl, ale auťák jel normálně, tak by se jen vylepšily starty /např. přídavným odporem pro spouštění/. Jestliže však auto i špatně jede, musíš udělat log a dát ho sem. Podle něj se potom může zjistit, kde je problém. Chtělo by to logy skupin 1,3,11 a 1,4,8 při max. akceleraci na rovině se zařazenou čtyřkou asi od 1500 do 3500 ot.
Nedomnívám se, že by se čerpadlo odporoučelo. Chtělo by to také přidat pár informací /např. kolik má motor najeto, co se na motoru dělalo atd./.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2377
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

díky za info. Motor ma najeto nejakych 600tkm....takze uz dost. Auto není moje jen sem se snazil na to prijit protože mechanik ke kterymu to auto dotycnej dava vůbec neví (aspoň mi to tak prijde) Zkousel sem snad skoro všechno, vyčistit casí kos, novej filtr + thermoventil + tesneni, hadicky k čerpadlu, prepojit vracečku primo na privod aby cerpadlo mělo nafty dost....ale stejne porad starty dlouhe a pri jizde taky porad to samý nejede. Takze me napadá uz jen cerpadlo...nechat ho třeba přetěsnit.......
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud čerpadlo "neteče," tak bych do něj nezasahoval. Bylo by to zbytečné. Jak jsem již psal, je třeba udělat logy uvedených skupin, které nepřímo napoví, kde by mohl být problém.
Skupiny 3,11 ukážou, zda jde do motoru dostatečné množství vzduchu /zda správně "váží" váha a "tlačí" turbo, aby ŘJ mohla nařídit vstřikovat dostatečné množství paliva /skupina 1/. Bude-li vzduchu málo, nenařídí ŘJ vstřikovat "softvérové" množství paliva dle otáček a zatížení ale jen omezené. Bude-li vzduchu dostatek, nařídí ŘJ vstřikovat i max. povolené množsvtí, ale neznamená to, že bude do motoru tato uvedená dávka /1.pole skupiny 1/ vstříknuta. Například z důvodu opotřebení vysokotlaké hlavy nebo jiné závady na čerpadle.
Podle údajů ze skupiny 4 jde nepřímo zjistit, zda se do čerpadla dostává dostatek paliva /i když jdou do něj "bubliny"/.
Bude-li na logu zaznamenán i běh motoru na volnoběh při pracovní teplotě a vypnutých el. spotřebičích, lze z velikosti voln. dávky také zjistit určité věci /pokud někdo nezasahoval do původního nastavení/.
Pokud by byly logy udělány hned, nemuselo by se třeba vůbec experimentovat s výměnou filtru, termoventilu a podobně. Také by se ušetřilo mnoho času.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Jak se projevuje nedostatek paliva ve sk 004 ???
Nařídí jednotka nějakou odchylku počátku vstřiku od normálu???

Zkoušel jsem z nudy laborovat v přizpůsobení 004 a zákl hodnotu 32 768 jsem dal na max co šlo (33 2XX).
A důsledek byl takový, že při zátěži ve 3000 ot byl požadavek poč. vstř. na místo 10 st dokonce 15 BTDC.
A při lehké noze kolem 2000 ot se požadavek vůbec nedostal na ATDC, což při normálu bývá v tomto režimu jízdy kolem 2 ATDC.

Naopak při min nastavení (32 2XX) při zátěži ve 3000 ot dokonce jen 5 st BTDC (začlo slabě kouřit do modra)
a kolem 2000 ot lehká noha i 6 ATDC. Samozhřejmě i volnoběh kolem asi 5 ATDC.
Nastavení jsem samozhřejmě vrátil zpět, jednalo se pouze test cca 2 km.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33529
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

zajímavé ale nikdy jsi tento problém neřešil prakticky jen teoreticky
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

gigidpietro píše:Jak se projevuje nedostatek paliva ve sk 004 ???
Nařídí jednotka nějakou odchylku počátku vstřiku od normálu???

Zkoušel jsem z nudy laborovat v přizpůsobení 004 a zákl hodnotu 32 768 jsem dal na max co šlo (33 2XX).
A důsledek byl takový, že při zátěži ve 3000 ot byl požadavek poč. vstř. na místo 10 st dokonce 15 BTDC.
A při lehké noze kolem 2000 ot se požadavek vůbec nedostal na ATDC, což při normálu bývá v tomto režimu jízdy kolem 2 ATDC.

Naopak při min nastavení (32 2XX) při zátěži ve 3000 ot dokonce jen 5 st BTDC (začlo slabě kouřit do modra)
a kolem 2000 ot lehká noha i 6 ATDC. Samozhřejmě i volnoběh kolem asi 5 ATDC.
Nastavení jsem samozhřejmě vrátil zpět, jednalo se pouze test cca 2 km.
Poukud jde do čerpadla moc "bublin", je dobré si prověřit, zda to nemá vliv na skutečný počátek vstřiku. Jestliže čerpadlo není schopno zabezpečit požadovaný předvstřik /při správně seřízeném motoru/, signalizuje to nedostatečný tlak v tělese čerpadla a také na straně válečku,který zabezpečuje změnu předvstřiku. Ten pak není schopen nastavit požadovaný předvstřik /zejména vyšší hodnoty/. Motor potom "netáhne" a je potřeba tyto "bubliny" řešit. ŘJ motoru vyžaduje v tomto případě nezměněné hodnoty počátku vstřiku.
Pokud však je čerpadlo schopno zabezpečit požadovaný předvstřik při plné akceleraci v celém rozsahu otáček i když jdou do čerpadla "bubliny", tak bych to neřešil.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Šlo jen o test o kolik je možno snížit nebo zvýšit poč vstřiku.
Bubliny tam nejdou. (dík za vysvětlení)

Nedávno se známému stala chyba - řízení počátku vstřiku. Byl zřejmě seklý ten váleček (nerozebíralo se). TDI Graf mimo toleranci, nouzák samozhřejmě díky konstantnímu počátku cca 15 st BTDC.
V nižších otáčkách rachtavý chod, ve vyšších jen o trochu.
Stalo se to při jetí na rezervu, po dotankování asi 20 litrů to chvlí jelo, potom zas ne a nakonec se to zase seklo v té poloze kolem 15ti st.

Nicméně "opravilo" se to přes akční členy, kdy jsem zkoušel ventil procvakávat a přidal se plyn a najednou tišší chod...

Od té doby bez problémů, tak uvidíme co čas... Pak budem řešit dál
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud se do čerpadla nedostala nečistota /nebyl sundán filtr/, tak to snad bude v pořádku.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Zdarec,chlapi,trošku to tu oživím,uměl by jste někdo vysvětlit proč jednotka nastavuje na start za tepla předvstřik třeba 13°a za studena při teplotě 2°jen 6°BTDC?Myslel jsem si že podle této mapy Obrázek
je to bráno čím víc mg tím větčí BTDC.Mám problémy se studeným startem pod nulou.Trysky FB 764sprint+soft.Dávka je dle kanálu 1. na 4,2mg v přizpůsobení kanál 1. je hodnota 32748 pokud dám hodnotu defaultní 32768 tak hodnota dávky je okolo 7,5mg tzn skutečná nižší pokud to dobře chápu.(Nemá to takový vliv na start jak když na zkoušku přidám v přizpůsobení na kanále 4.předvstřik na volnoběh o 2°BTDC tak startuje dobře ale zas na to nejde jezdit.Auto startuje na hovno jen když je odstavené do rána.Nafta nepadá,mám průhledné hadice jak na vstupu tak na výstupu,to jsem vyloučil.Na grafu předvstřik 58.Je to ASV.Trysky na motorpalu 200bar všchny stejně práší pěkně.
Kde by mohla být chyba, když v měřených na kanále 4 pole 2 a 3 na volnoběh 0,4°požadavek,skutečnost 1,3°a střída 2,8%,když požadavek posunu v přizpůsobení na 1,3° aby se to shodovalo tak start je dobrý ale zas je chod motoru za studena dost tvrdý.Za jízdy se požadavek shoduje se skutečným BTDC.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

yardarytarda píše:Zdarec,chlapi,trošku to tu oživím,uměl by jste někdo vysvětlit proč jednotka nastavuje na start za tepla předvstřik třeba 13°a za studena při teplotě 2°jen 6°BTDC?Myslel jsem si že podle této mapy Obrázek
je to bráno čím víc mg tím větčí BTDC.Mám problémy se studeným startem pod nulou.Trysky FB 764sprint+soft.Dávka je dle kanálu 1. na 4,2mg v přizpůsobení kanál 1. je hodnota 32748 pokud dám hodnotu defaultní 32768 tak hodnota dávky je okolo 7,5mg tzn skutečná nižší pokud to dobře chápu.(Nemá to takový vliv na start jak když na zkoušku přidám v přizpůsobení na kanále 4.předvstřik na volnoběh o 2°BTDC tak startuje dobře ale zas na to nejde jezdit.Auto startuje na hovno jen když je odstavené do rána.Nafta nepadá,mám průhledné hadice jak na vstupu tak na výstupu,to jsem vyloučil.Na grafu předvstřik 58.Je to ASV.Trysky na motorpalu 200bar všchny stejně práší pěkně.
Kde by mohla být chyba, když v měřených na kanále 4 pole 2 a 3 na volnoběh 0,4°požadavek,skutečnost 1,3°a střída 2,8%,když požadavek posunu v přizpůsobení na 1,3° aby se to shodovalo tak start je dobrý ale zas je chod motoru za studena dost tvrdý.Za jízdy se požadavek shoduje se skutečným BTDC.
Zhavice zhavia vsetky 4?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Uměl by někdo vysvětlit proč jednotka nastavuje menší předvstřik za studena jak za tepla.Je jedno na jakém softu,pořád je to stejné.Na start třeba při 2°C-teplota vzduch,voda 29mg/ot a 6,1°BTDC.Za tepla 19mg/ot při 13°BTDC.Toto potřebuju vysvětlit proč to neni obráceně.Možná se ptám hloupě,předem se omlouvám.
;)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

yardarytarda píše:Zdarec,chlapi,trošku to tu oživím,uměl by jste někdo vysvětlit proč jednotka nastavuje na start za tepla předvstřik třeba 13°a za studena při teplotě 2°jen 6°BTDC?Myslel jsem si že podle této mapy Obrázek
je to bráno čím víc mg tím větčí BTDC.Mám problémy se studeným startem pod nulou.Trysky FB 764sprint+soft.Dávka je dle kanálu 1. na 4,2mg v přizpůsobení kanál 1. je hodnota 32748 pokud dám hodnotu defaultní 32768 tak hodnota dávky je okolo 7,5mg tzn skutečná nižší pokud to dobře chápu.(Nemá to takový vliv na start jak když na zkoušku přidám v přizpůsobení na kanále 4.předvstřik na volnoběh o 2°BTDC tak startuje dobře ale zas na to nejde jezdit.Auto startuje na hovno jen když je odstavené do rána.Nafta nepadá,mám průhledné hadice jak na vstupu tak na výstupu,to jsem vyloučil.Na grafu předvstřik 58.Je to ASV.Trysky na motorpalu 200bar všchny stejně práší pěkně.
Kde by mohla být chyba, když v měřených na kanále 4 pole 2 a 3 na volnoběh 0,4°požadavek,skutečnost 1,3°a střída 2,8%,když požadavek posunu v přizpůsobení na 1,3° aby se to shodovalo tak start je dobrý ale zas je chod motoru za studena dost tvrdý.Za jízdy se požadavek shoduje se skutečným BTDC.
Nevím o tom, že by při staru teplého motoru byl softem nastavován menší předvstřik než při startu studeného motoru. Např. motory AHF,ASV mají při startu studeného motoru /třeba 2°C jak uvádíš/ předvstřik asi 13°. Budeš-li logovat start a ohřev studeného motoru, tak uvidíš, jak se předvstřik z 13° při startu postupně snižuje až na asi 1° při provozní teplotě na volnoběhu /pokud máš dynamický předvstřik nastaven na asi 55/.
Nevím, proč sem dáváš tuto tabulku ? Ta nemá se studeným startem nic společného. Pouze ukazuje, že počátek vstřiku je závislý na vstřikovaném množství paliva při různých otáčkách. To však zřejmě platí při ustálených otáčkách.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

prka píše:
yardarytarda píše:Zdarec,chlapi,trošku to tu oživím,uměl by jste někdo vysvětlit proč jednotka nastavuje na start za tepla předvstřik třeba 13°a za studena při teplotě 2°jen 6°BTDC?Myslel jsem si že podle této mapy Obrázek
je to bráno čím víc mg tím větčí BTDC.Mám problémy se studeným startem pod nulou.Trysky FB 764sprint+soft.Dávka je dle kanálu 1. na 4,2mg v přizpůsobení kanál 1. je hodnota 32748 pokud dám hodnotu defaultní 32768 tak hodnota dávky je okolo 7,5mg tzn skutečná nižší pokud to dobře chápu.(Nemá to takový vliv na start jak když na zkoušku přidám v přizpůsobení na kanále 4.předvstřik na volnoběh o 2°BTDC tak startuje dobře ale zas na to nejde jezdit.Auto startuje na hovno jen když je odstavené do rána.Nafta nepadá,mám průhledné hadice jak na vstupu tak na výstupu,to jsem vyloučil.Na grafu předvstřik 58.Je to ASV.Trysky na motorpalu 200bar všchny stejně práší pěkně.
Kde by mohla být chyba, když v měřených na kanále 4 pole 2 a 3 na volnoběh 0,4°požadavek,skutečnost 1,3°a střída 2,8%,když požadavek posunu v přizpůsobení na 1,3° aby se to shodovalo tak start je dobrý ale zas je chod motoru za studena dost tvrdý.Za jízdy se požadavek shoduje se skutečným BTDC.
Nevím o tom, že by při staru teplého motoru byl softem nastavován menší předvstřik než při startu studeného motoru. Např. motory AHF,ASV mají při startu studeného motoru /třeba 2°C jak uvádíš/ předvstřik asi 13°. Budeš-li logovat start a ohřev studeného motoru, tak uvidíš, jak se předvstřik z 13° při startu postupně snižuje až na asi 1° při provozní teplotě na volnoběhu /pokud máš dynamický předvstřik nastaven na asi 55/.
Nevím, proč sem dáváš tuto tabulku ? Ta nemá se studeným startem nic společného. Pouze ukazuje, že počátek vstřiku je závislý na vstřikovaném množství paliva při různých otáčkách. To však zřejmě platí při ustálených otáčkách.
při zaplém zapalování ukazuje požadavek na start ve 2°C venkovní teploty 6,5°BTDC,nastartuju a hodnota samozřejmě klesá postupným ohřívání až na 0,4°požadavku.
Prostě tam 13°nemám z kraje.Teploty sedí vůči okolí a základní předvstřik je při vypnutým N108 na 58.Kolik to je ve °nevím.Vím jen že když hodím hodnotu v přizpůsobení na kanále 4.časování z defaultu na o 2°výš tak startuje na drc.Ale zas je to rozhozené v celém spektru.Můj postřeh.
Tak jak ty říkáš "tabulka" je mapa BTDC i na start,nebo se pletu?Jaký by měl byt ten požadavek BTDC cca kolem té nuly podle tebe?Proč tam mám kolem 6°?Můžu to nafotit..
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Selským rozumem mně napadá buď vzduch v čerpadle-což neni,podle toho že po startu nejde z vratky pěna.Mohl by být malý přetlak na nízkotlaku,že na otáčky startéru nereaguje přesuvník který by měl nastavit za studena největšího fora?
Za jízdy jak motor jede,přesuvník reguluje přesně podle požadavku.Jede to parádně.Jen ty starty pod nulou prostě na pikaču.Ze začátku je to jak bez nafty ale do 3.sekund vždy chytne.Když to startuju na třikrát na krátko taky chytne více méně hned.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Neřeš lepší starty laborováním s předvstřikem. Nastav si ho při rozvodech "kousek" nad střední čáru dle TDI grafu a při dalších rozvodech ho budeš mít ještě v toleranci pod střední čárou. Povolené rozmezí /od červené čáry po modrou je asi 5°/. Standardní softy mají při startech za teplot kolem nuly a pod nulou požadavek kolem 13° /viz logy/. Pokud máš požadavek na předvstřik menší, tak se zřejmě jedná o chip.
Je-li čerpadlo, palivový systém, rozvody a vše ostatní v pořádku, tak tento rozdíl v požadavku při startu téměř nepoznáš. Než dojde při studeném startu k nárůstu tlaku na pracovní straně nastavovacího válečku tak, aby mohl nastavit požadovaný předvstřik, tak již motor běží. U Tebe je rozdíl v požadavku znát, protože start trvá "příliš dlouho" a nastavovací váleček je schopen nastavit změněný požadovaný předvstřik.
Já bych lepší starty řešil přídavným odporem pro spouštění. Je to jednoduché a laciné.
Důležité je také, aby do čerpadla nechodily dutiny /kavitace v palivovém systému/. V takovémto případě je ve zpětné hadičce pouze palivo ale v čerpadle a trubkách ke vstřikům se po zastavení motoru utvoří dutiny. Při dalším studeném startu je pak do motoru vstřikováno méně paliva /menší startovací dávka/. Motor pak obtížně startuje.
http://leteckaposta.cz/530486320
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“