dávka paliva vs. otáčky volnoběhu ? - AFN

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1385
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

wtf? (crazy) To trošku nepobíram ... Tak to promiňte, že Vás s tim tady obtěžuju (LOL) , Pane Učenej ... nemusim si studovat konstrukci vstřikovacího čerpadla Bosch VP 37, abych pochopil, že se tu snažíte obelstít fyziku (odkdy prosím Vás míň paliva znamená bohatší směs?) a/nebo (taky) píšete kraviny ... btw. kdyby se jednalo skutečně o korekci, tak to čerpadlo ve vyšších točkách asi trošku "překorigovává", ne? (noteeth) (nehledě na to, že korekce je většinou obousměrná, tj. i záporná, jako např. v "nepříslušném" 13. bloku ;) )
Polemizovat nemusíte, stačilo by kdybyste tu teorii (klidně i s praxí v souv. s přispíváním) aspoň ovládal nebo se raději rovnou neobtěžoval vůbec reagovat ... ;)

Btw. Množství vstřikovaného paliva to neni podle mě, ale podle VWAG (resp. abych přesněji citoval překladatele, tak je to "Vstřikované množství." ) (hm) ... a "...volnoběhu" do toho cpete zas jen Vy, zapomněl jste (opět) jednim dechem dodat, že to má vliv v celym spektru ... (crazy)
pašíkombi AFN B597
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud si chcete vykat, nevidím v tom problém. Mám však za to, že zde na fóru jsme si všichni bližší tím, že řešíme společné problémy a snažíme se jeden druhému pomoci. Proto si většinou tykáme.
Ale nyní to podstatné. Vše co jsem ve svých příspěvcích tohoto tématu uvedl není kravina ale pravda, vycházející ze znalosti konstrukce uvedeného vstřikovacího čerpadla a navíc mnohokrát v praxi vyzkoušená. Nejste první, kdo nemůže pochopit, že když se zasáhne do nastavení čerpadla tím, že se pozmění množství vstřikovaného paliva na volnoběhu, tak dojde k ochuzení nebo obohacení směsi v celém rozsahu otáček. Snažil jsem se to tady obsáhle vysvětlit, ale moc to nepomohlo a někteří v tom stále nemají jasno. Proto jsem doporučoval, že je třeba si několikrát pozorně přečíst uvedený příspěvek nebo se naučit konstrukci čerpadla. Vy to však nepotřebujete, jak píšete, ale namísto ocenění mé snahy Vám pomoci tady ze mne děláte blbce, který tomu nerozumí a neměl by do diskuse raději přispívat. Přitom "hokej" v tom máte Vy. Dobře mi tak, dobrý skutek má být po zásluze potrestán !
Přesvědčovat Vás o mé pravdě nebudu. Já si čerpadlo dovedu nastavit dle různých požadavků. Také Vám osobně však již v ničem neporadím i když budu moci.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1385
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Ok, nechme toho divadýlka, jsme tu proto, abychom se něco dozvěděli...
Ten příspěvek jsem četl min. 3x (v podstatě skoro celou diskuzi), koukal jsem do všech možnejch materiálů a pořád tam vidim ten nesoulad v tom míň paliva=bohatší směs, ať už jde o korekci nebo skutečně "vstřikované množství"...(i přesto, že i v else píšou, že pod 2,2mg/Zdvih je "čerpadlo příliš bohaté" a nad 9mg/Zdvih je "čerpadlo příliš chudé") - asi jsem úplnej idiot, ale pořád mi to neni jasný, i kdyby "bohatost čerpadla" nebyla analogická s bohatostí směsi (snad jsem "zatim" pochopil aspoň to, že G149 je cívka "zjišťující" polohu N146) ... na tdiforums zmiňujou, že ani v ssp se toho člověk moc o samotnym čerpadle nedozví, našel jsem mj. i něco od "Roberta" o VE pumpách ( http://www.mediafire.com/download/rbmzc ... _Pumps.pdf ), větší část je teda věnovaná mechanickýmu, ale princip je minimálně podobnej ...
Včera jsem to chtěl porovnat v reálu a dát sem logy, ale mam v pr... baterku u ntb, takže jsem stihl zatim jen log s hodnotou adaptace "v půli mezi default a max. hodnotou", tj. 32776 (v porovnání s logem z jara s def.32768 žádnej vyvoditelnej závěr, tj. v podstatě stejnej průběh - s přihl. k dalším nezohledněnejm podmínkám žádná prokazatelná změna i vzhledem k ne naprosto shodnejm timestamps/steps... doufam, že s min. hodnotou a logováním na stejnym úseku tam už nějaká pozorovatelná změna bude)
Jasno mi v tom neudělal ani imho jeden z nejnázornějších obrázků
Obrázek
kde to vypadá, že N146 nastavuje množství akorát tak do přepadu, což by odpovídalo logice "míň mg=bohatší směs", ale to pak nesedí ani se spotřebou l/h (15.kanál) ani se snahou o dosažení větší hodnoty (1.sk.2.pole) v záběru (tj. např. po čipu víc jak 42mg/R v zátěži...)
(crazy)
I když přihlédnu k tomu, že jsem se zatim nedopracoval ke zjištění (ne-)linearity závislosti otáček (čerpadla) na množství/tlaku paliva, moc mi to nepomůže (noteeth)
pašíkombi AFN B597
skopka
Přispěvovatel
Příspěvky: 212
Registrován: 04 bře 2009, 20:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od skopka »

aj mne sa zda lebo ked som znizil davku volnobehu na 3,2mg tak auto nejde ani 180 km/h afn motor a pred tym 190 v poho
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1385
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

vidiš to, zkusit maximálku mě nenapadlo (noteeth) ... ale na to taky bude mít vliv víc faktorů (jako např. váha, atd.) a jak tak koukam na ty svoje logy, nevim, jestli to sem vůbec dávat - pocity mam pořád rozpačitý až skoro opačný (že s míň mg to jede líp, konkr. při hodnotě 32776, což odpovídá 4-4,2mg/R na volnoběh/0,4l/h, resp. min. jde jakoby lehčeji do otáček, ale...víc by asi řeklo, kdybych tomu šlápl na krk už od nízkejch a držel to tak do 4500, jen nevim o kolik, protože ty rozdíly zjevně nejsou nijak závratný ... třeba ještě někdy zkusim porovnat i dvojku...)
Co se týče toho volnoběhu (samotný změny dávky), tak to jsem popisoval už na začátku tohohle tématu, ale taky mi to vrtá trochu hlavou. Při snížení na 32686 se jakoby "přidusí"/trošku poklesnou otáčky a "zmohutní", do otáček se sbírá "neochotněji, ale jistěji", v běžný zátěži kolem těch 3t.ot. je rozdíl skoro nepatrnej, ale ke 4tis. jakoby chtěl točit dál... zatimco při změně na 32776 otáčky trošku vylítnou a motor jde jakoby víc "zlehka", ke 4 tis. jde taky ochotně, ale dál už s menší vervou... ), přitom by přidušení/vylítnutí ot. mohlo nasvědčovat tomu, že vylítnutí ot.=víc nafty, ale pořád tam jsou pochybnosti až paradoxy (u logů) ...
Teď ke slibovanejm logům (posl. číslo názvu je 1.kanál adaptace ;) ), přefuku si moc nevšímejte, mam skoro podezření na nějakou netěsnost, i když to možná bude zase "podtlakopřepad" ... Oba dva "jedničkový"(_1_) jsou de facto za stejnejch podmínek(i stejnej terén, skoro rovina, hodně mírně do kopce) a až na mírnej rozdíl v sešlápnutí plynu celkově podobnější tim nafouknutím ... a ten "dvojkovej"(_2_) jsem přidal kvůli několika stejnejm timestampům, je skoro bez přefuku (nafouknutí vypadá trochu lenivěji), přitom do o dost prudšího kopce a dokonce v porovnání s dnešním "jedničkovym" je akcelerace rychlejší (wallbash) (konkrétně jsem porovnával 2289-3822ot. - u včerejšího je za 7,58s a u dnešního 9,79s podle timestampů 1.skupiny) ... další z věcí, která mi v tom opět pořádek nedělá (LOL) ... koneckonců řekněte sami, co si o tom myslíte: http://ulozto.cz/x4uHm8W4/logy-palivo-rar ;)

edit: a za povšimnutí stojí i to šoupátko, v zátěži mezi těma 3-4tis. ot. se chová opačně než na volnoběh, resp. nejvyšší hodnota je u toho "dvojkovýho" logu (3,92V při hodnotě adatpace 32776, kdy na volnoběh je 1,64V, přitom s nižší adaptační hodnotou šplhá na volnoběh přes 1,7V - ten mam zvýšenej z 861ot. na 903ot.) a u těch "jedničkovejch" je u stejnýho množství paliva opět opačnej rozdíl cca 0,1V - viz. okolí 2289ot. (na trojku)
besoun - a ta startovací dávka se (taky? (crazy) ) fakt zvyšuje snížením adapt. hodnoty, rozsah je tam větší než u tý dávky paliva ... ;)
pašíkombi AFN B597
skopka
Přispěvovatel
Příspěvky: 212
Registrován: 04 bře 2009, 20:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od skopka »

noo tak už dva týždne jazdim tak že som nastavil rj na povodne 32768 a pohok hlavou čerpadla presne na 5mg/h a pozorujem že spotreba na palubaku išla hore ale v skutočnosti klesla lebo od ful nadrže 850km a ručička palivomera je na prvej čiarke za polovicou tak to traz skušam a sledujem ale zda sa mi že vykon klesol v niších otačkach ale vo vyších je stabilnejší a motor sa hrabe aj za 3000tis otackach pred tym som mal to čerpadlo nastavene na 3,2 mg/h
clandy2
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 18 lis 2015, 16:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od clandy2 »

Zdravim vsetci, nasiel som tieto vsetky prispevky vcera a nechcem otvarat novu temu. Mam Seat Leon 1.9 TDI PD 77kw rok 2005 uz ten novsi model. Dal som ho na diagnostku, zakladne nastavenia a v kanali 1,2,3,4 na volnobehu pri prevadzkovej teplote mi ukazuje udaje otacky medzi 798/min do 840 sem tam to skoci na 860 a niekedy padne az na 713/min. Pritom norma by mala byt od 860 do 960 tusim. Dalej v skupine 10 som nameral hodnotu Air mass flow - tusim po nasom vaha vzduchu hodnoty medzi 420 az 470 mg/str. Norma mi ukazuje ze by mala byt medzi 100 - 300 mg/str. Myslite, ze bude mozno stacit vycistit vahu vzduchu (popripade vymena vahy vzduchu) alebo bude treba nastavit aj davku vstreku. Inak rad by som vedel postup ako sa zdvihne davka vstreku cez Vag na tomto motore. Je tu jeden postup v jednom prispevku na 81kw motor, ale nemyslim si, ze ten login bude alebo je stale rovnaky. preto sa radsej najskor pytam. Za odpovede dakujem.Obrázek
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

dvihni mu volnobeh aspon na 900 ot./min.
clandy2
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 18 lis 2015, 16:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od clandy2 »

ved rad by som to zdvihol na 900/min. ale neovladam postup, teda ak sa nemylim k Vagu by mal byt aj manual, ale ten nemam. moj Vag je iba klon. Nejaky navod na postup pri kodovani? prosim. Dakujem.
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 709
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Nebudem zakladat novu temu ...menil som gumičky pod vekom čerpadla a pod hlavou čerpadla.ten špecialny šroub trojuholnikovy som dal spat.dotiahnuty je ok. všetko drži tak ako ma ale spod toho špeci šroubu chčije naft a pri zvyšeni otačok ba priam vyfrkuje ..stretli ste sa niekto stym ake bolo riešenie ...teraz som to odmasnil a zakvapol(zalial farbou) ..ked sa to neosvedči rozmyšlam tam dat šroub na imbus hlavičku a tesniacu podložku hlinikovu fakt už neviem ...začalo to netesnostou vrchného veka čerpadla a ako som do toho hnul jeden problem za druhym. motor AFN 81kw passat.Vdaka (wallbash)
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Přímo pod hlavou toho šroubu?
Pokud si to dobře vybavuju, tak nafta se do otvoru pro šroub může dostat akorát mezi čerpadlem a hlavou čerpadla, tam kam jsi dal těsnění. Takže tam to bude někde sáknout. Asi křivé dosedací plochy nebo nějaká nečistota.
Jinak šroub vyměm za imbus, alespoň se to bude lépe povolovat/utahovat.
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 709
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

ahoj ,jo dneska som kupil presne ten isty šrob len hlava na imbus ..inak ak niekto budete kupovat -menit ten šroub špecialny trojhranny tak rozmery su dlžka zavitu aj s telom bez zavitu (70) stoho je 43 telo bez zavitu , priemer M6 hlava na imbus...ešte raz som to otvoril naskladal tesnenia pozrel vymenil tento spominani šroub a pod nen ešte preventivne podložku 6ku klingeritovu a je pokoj ...dufam že aspon na pol roka už ma smrad nespalenej nafty spopod kapoty desi :)..spočiatku nešlo natočit tak som posunul hlavu čer. od rozvodou davka paliva sa zvačšila a chytlo to potom som to ešte jemne doupravil vo VCDS-ku ..Dakujem všetkym za postrehy ;)
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“