Jak rychle se vám ohřívá rotačka v těchhle teplotách?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

zizalak píše:Cha zajímavé, vyměnil jsem vsechny tři zhavky, vsechny byly KO. Připojím li vag napíše mi to tohle. Tedy z nějakého důvodu se predehrevy nespustí. Jeste to musim zmerit voltmetrem. Uměl bych někdo rozklíčovat pole 2 ty nuly?

Jedná se o A4 AFN. Venkovní teplota 1°C, motor zcela studený.

Obrázek
To byl presne vono, zakaznik byl s AFN A4 :-) meril si to a pri 0 st voda se to deaktivovalo..
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

cin píše:
Marek77 píše:My, kdož máme v základní výbavě bufík, tohle fakt nemusíme řešit.
Na provozní teplotě jsem po 5-8 minutách piánko jízdy po městě. A to mám téměř jedenáct litrů kapaliny.

Akolik ti tak ten bufik zere a jakym zpusobem ho ovladas (poustis/vypinas)?
Žere? Nerozumím... Jako nafty nebo elektriky? Nafty 0,3-0,5 litru / hodinu a elektriky nic moc - po naběhnutí bufíku na plný výkon vypíná žhavicí svíčka a bufík pracuje na principu uzavřené samovzněcující reakce. Jeho spotřeba elektriky je cca 1 Ampér.

Bufík se neovládá - spíná a vypíná naprosto automaticky. Po startu motoru naskočí a při překročení teploty vody na jeho výstupu přes 80°C vypíná. Lze jej upravit i jako nezávislé topení, kdy ohřívá vodu a topí i při stojícím motoru. To je výhodné třeba při kempování, pro což je SAG ideální vůz, a samozřejmě i pro předehřátí motoru před jízdou. To lze spínat naprogramovanými hodinami v autě, dálkovým ovládáním, anebo signálem GSM (na nekonečně dlouhou vzdálenost).
Nicméně všechny bufíky jsou standardně montované jako ohřev vody při běžícím motoru - nezávislých je jen hrstka (ale lze to dodělat).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 18 lis 2011, 10:19, celkem upraveno 2 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

Pánové děkuju všem za rady. O víkendu budu laborovat dál, snad bude zima :-)
cin
Aktivista
Příspěvky: 1606
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

TDIfun píše:Softwerove jde.donutit zhavky hrat do urcite teploty vody. Ja si takhle ohrivam rychleji motor a nastaveno mam 70st.U O2 to uz nastavili tvurci sw do 70 ve fabrice... Lamal jsem si s tim hlavu 8 hodin, na prani zakaznika co jezdi kratke trasy.

mohl by jsi mi prosim napsat do SZ cenu ty upravy a za jak dlouho se to ohreje , diky
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Odpovědi: 0
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

U mna rovnaký problém, riešim to tak, že vypnem kúrenie, zohreje sa to skôr. Ale aj tak pri jazde z kopca to má tendeciu chladnúť a to isté ked auto stojí a nechám ho klepať. Ináč má na to vplyv samozrejme zaslepené egr a aj chip (na sériových tryskách), pretože sú menšie dávky paliva.
Ale s tým unaveným termostatom ste mi dali chrobáka do hlavy.
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Aká teplota je nastavená sériovo pre vypnutie prídavného ohrevu????
Podla DP k Octavi 1U je to 70 st. Resp.80 st.....Obrázek
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Odpovědi: 0
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

Co znamena generator loading? Pridavne kurenie nezohreje vtedy ak je v 16.2 jednotka ? Preco mi palubak ukazujem 2stpne a v meranych hodnotach 24 mam po piatich minutach volnobehu taketo hodnoty: 21c 12c 52c ...
Naposledy upravil(a) ciko dne 19 lis 2011, 11:46, celkem upraveno 1 x.
ludovy peugeot 307 sw, 1,6hdi
passat B5,5 kombi, 2,8v6, 4motion, highline,ex
octavia 1,9tdi, 4x4, AGR, powerplus 764,vb,fmic,hds,r.v. 1999,ex
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 zář 2007, 17:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zizalak »

puci píše:U mna rovnaký problém, riešim to tak, že vypnem kúrenie, zohreje sa to skôr. Ale aj tak pri jazde z kopca to má tendeciu chladnúť a to isté ked auto stojí a nechám ho klepať. Ináč má na to vplyv samozrejme zaslepené egr a aj chip (na sériových tryskách), pretože sú menšie dávky paliva.
Ale s tým unaveným termostatom ste mi dali chrobáka do hlavy.
máš vadný termostat OI s rotačkou, se na volnoběh musí ohřát na 90°C
besoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 652
Registrován: 30 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od besoun »

ale hooooodně dlouho musíš čekat než se na volnoběh ohřeje
VW Passat 2.0Tdi, OI 1.9 Tdi, OII 4x4 1.9 Tdi
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Merané 2 minúty po štarte. Teplota vzduchu 0 st. Za tie dve minútky sa voda pri čidle zohriala na 24 st. Zhruba 10 sekúnd po štarte cvakne relé prídavného ohrevu a RJ motora automaticky zvýši otáčky na 903 ot/min. Ohrev nabehol na plný výkon tj. všetky 3 žhaviče. Dávam to sem len pre info,pokial by to niekto chcel porovnat.

P.S merané na Octávia SDI motor AGP.Obrázek
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Odpovědi: 0
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

Obrázek
Obrázek
prvy obrazok je teplota studeneho auta ktore stalo vnoci vonku, vonkajsia teplota bola -1stupen ostatne vidite. preco niesu vsetky teploty rovnake?
druhy obrazok je po dvoch minutach od nastartovania, dokurovanie nebolo spustene...
ludovy peugeot 307 sw, 1,6hdi
passat B5,5 kombi, 2,8v6, 4motion, highline,ex
octavia 1,9tdi, 4x4, AGR, powerplus 764,vb,fmic,hds,r.v. 1999,ex
Uživatelský avatar
rehak6co
Přispěvovatel
Příspěvky: 474
Registrován: 30 říj 2009, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od rehak6co »

Nemůžou bejt stejný, jedno čidlo v hlavě, druhý v čerpadle třetí v sání....
Když si pustíš kanál 16 podle jedniček pozoruješ kterou podmínku jsi pro spuštění ohřevu nesplnil....je to všechno popsáno výše....
....320cd
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Odpovědi: 0
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

no mal som 1xxxxxx1, a tu som cital aj v serisnom manualy ze prve dve jednotky sa neuvazuju, a posledna bola prekrocena teplota len fuel temp a coolant, cize poziadavka s G72 bola splnenana...
ludovy peugeot 307 sw, 1,6hdi
passat B5,5 kombi, 2,8v6, 4motion, highline,ex
octavia 1,9tdi, 4x4, AGR, powerplus 764,vb,fmic,hds,r.v. 1999,ex
Uživatelský avatar
rehak6co
Přispěvovatel
Příspěvky: 474
Registrován: 30 říj 2009, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od rehak6co »

ciko píše:no mal som 1xxxxxx1, a tu som cital aj v serisnom manualy ze prve dve jednotky sa neuvazuju, a posledna bola prekrocena teplota len fuel temp a coolant, cize poziadavka s G72 bola splnenana...
Jo máš pravdu, to je záhada. Mám tam taky tyhle dvě jedničky, ale já se ještě nedočkal teploty nasávanýho vzduchu pod 5st, takže nemůžu porovnat.
....320cd
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10340
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

rehak6co píše:Nemůžou bejt stejný, jedno čidlo v hlavě, druhý v čerpadle třetí v sání....
Ale ale ale..... Pokud je motor studený (auto stojí několik hodin v klidu venku nebo v garáži), musí být hodnota teploty ze všech tří čidel úplně stejná. A je úplně jedno, kde které je. Jakmile auto vystydne, je celé stejné studené - voda, čerpadlo, vzduch, zpětné zrcátko a dekl pod motorem. Takže pokud před studeným startem ukazuje každý snímač jinou teplotu, je velmi pravděpodobně něco blbě, nemyslíš?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“