Focus c-max 1,6tdci 80kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jasne že to neni karbonom proste odjebali ten repas, povolilo ložisko a dokaličilo rotor. Takže bud ti daju druhé turbo alebo vratia peniaze. Neni tu čo riešiť pokial nie, turbo na expertízu auto tiež znalecký posudok atd ale rozumnejšie je ked ti to odstránia po vzájomnej dohode.dav55 píše:ja taky ne, a podle meho to takdle neznici ani usazeny karbon. to by musel byt jo spunt.
Chtěl bych se podělit o své zkušenosti s turbem u 1,6tdci. Mám autoservis,tedy nejsem nějaký laik,ale i tak mě potrápila oprava turba. Jeden zákazník jezdí ke mě na servis a už nějakou dobu bylo na výměnu turbo,házelo olej a i trochu pískalo,byl to Focus 1,6tdci 80kw 165tis.km najeto. Už asi 3výměny oleje jsem tam lil 5w40. Nechal jsem udělat repas turba u firmy s kterou mám dlouholeté zkušenosti. Měl jsem info o tom,že se musí vyčistit motor, tedy jsem udělal proplach motoru, sundal vanu,vyčistil sací koš(byl uplně čistý) a zase to složil. Vyměnil znovu olej,dal nový vzduchový filtr,prostě věci co se běžně dělají. Trubky k turbu profouklé,zkontrolované,byli v pořádku.Po předání zákazníkovi auto najelo asi 200km a začalo poměrně dost pískat, sundal jsem ho a odvezl do firmy,která to repasovala,verdikt: zadřené na ložisku, prý malý mazací tlak. Vyměnili středové ložisko. Já vyměnil mazací trubku, vyškubl jsem sítko,ale bylo uplně čisté, udělal další 2 proplachy,zase sundal vanu, vyměnil olej.....složil to a turbo po 100km znovu odešlo, zase to odneslo ložisko. Další 2 propachy. Změřil jsem mazací tlak, byl hned po nastartování 3bary a hned po zvýšení otáček byl 5barů, průtok oleje přes přepad turba byl 0,75L za minutu. Vyndal jsem celý kat a dole vyřízl čtverec a asi 30minut jsem to proplachoval Wapkou. Sundal jsem sání,které bylo poměrně zakarbonované a celé ho vyčistil,po tomto ukonu bylo asi o 3kg lehčí. měl jsem náhradní egr,tak ho namontoval, všechny hadice od turba vyčištěné,vymyté,stejně tak intercooler. Vždycky jsem turbo zaplnil olejem,navíc odpojil vstřiky a točit 15sec. naprázno,aby se natlačil olej. Po složení jsem nechal motor 10minut a pak ho jel projet a po prvním přidání plynu turbo zapískalo a byl konec. Auto vždycky jelo,ale nemělo to takovej výkon,jako by mělo být. Dělal jsem další proplachy, celkem 7. Už asi při pátém proplachu tekl po vypuštění čistý olej. Byl jsem z toho už uplně neštastný,ale rozhodly jsme se koupit nové turbo,což se stalo a koupily jsem origo Garret. Po namontování zákazník najel 600km a závada se opakovala. Auto odvezl nějakému známému,který se na to měl dívat,takže nevím jak to dopadlo. Každopádně já na tom strávil asi 14dní práce a nezjistil proč se to tak zadíralo. Už to auto nechci ani vidět,ale strašně by mě zajímalo,čím to bylo.
Audi A6 2,5tdi 110kw afb
Bmw ///M3 e36 210kw
Bmw ///M3 e36 210kw
Když mi někdo řekne, ty se máš, ty děláš ty auta, tak mu řeknu, ty jseš ale vůl..Karosář ano, ten pod blatník schová všechno, ale motor musí fungovat, ten nic neodpustí, modlení nepomůže, protekce nepomůže, jen vražda a ta je trestná...Tak si vyber..
UPŘÍMNOU SOUSTRAST...a má to ještě jednu nevýhodu, člověk je za vola, protože lidé ,/ hlavně majitelé/vinu vždy vidí na mechánovi a i díky konkurenci a špatným lidským vlastnostem nový mechanik ve velké většině prohlásí, že ten minulý to zkurvil...Ale máš pravdu, vrtá mi to taky hlavou čím to bylo... 


nepropadat panice...
to je jednoduche, pridelat budik tlaku oleje a jezdit, sice to vypada blbe, kdyz ti vede hadice po prednim sklu a mas to privrene v bocnim okynku ale nekdy neni jina cesta. jinac je smutne, ze jsi to nevyresil.LiborM píše:Chtěl bych se podělit o své zkušenosti s turbem u 1,6tdci. Mám autoservis,tedy nejsem nějaký laik,ale i tak mě potrápila oprava turba. Jeden zákazník jezdí ke mě na servis a už nějakou dobu bylo na výměnu turbo,házelo olej a i trochu pískalo,byl to Focus 1,6tdci 80kw 165tis.km najeto. Už asi 3výměny oleje jsem tam lil 5w40. Nechal jsem udělat repas turba u firmy s kterou mám dlouholeté zkušenosti. Měl jsem info o tom,že se musí vyčistit motor, tedy jsem udělal proplach motoru, sundal vanu,vyčistil sací koš(byl uplně čistý) a zase to složil. Vyměnil znovu olej,dal nový vzduchový filtr,prostě věci co se běžně dělají. Trubky k turbu profouklé,zkontrolované,byli v pořádku.Po předání zákazníkovi auto najelo asi 200km a začalo poměrně dost pískat, sundal jsem ho a odvezl do firmy,která to repasovala,verdikt: zadřené na ložisku, prý malý mazací tlak. Vyměnili středové ložisko. Já vyměnil mazací trubku, vyškubl jsem sítko,ale bylo uplně čisté, udělal další 2 proplachy,zase sundal vanu, vyměnil olej.....složil to a turbo po 100km znovu odešlo, zase to odneslo ložisko. Další 2 propachy. Změřil jsem mazací tlak, byl hned po nastartování 3bary a hned po zvýšení otáček byl 5barů, průtok oleje přes přepad turba byl 0,75L za minutu. Vyndal jsem celý kat a dole vyřízl čtverec a asi 30minut jsem to proplachoval Wapkou. Sundal jsem sání,které bylo poměrně zakarbonované a celé ho vyčistil,po tomto ukonu bylo asi o 3kg lehčí. měl jsem náhradní egr,tak ho namontoval, všechny hadice od turba vyčištěné,vymyté,stejně tak intercooler. Vždycky jsem turbo zaplnil olejem,navíc odpojil vstřiky a točit 15sec. naprázno,aby se natlačil olej. Po složení jsem nechal motor 10minut a pak ho jel projet a po prvním přidání plynu turbo zapískalo a byl konec. Auto vždycky jelo,ale nemělo to takovej výkon,jako by mělo být. Dělal jsem další proplachy, celkem 7. Už asi při pátém proplachu tekl po vypuštění čistý olej. Byl jsem z toho už uplně neštastný,ale rozhodly jsme se koupit nové turbo,což se stalo a koupily jsem origo Garret. Po namontování zákazník najel 600km a závada se opakovala. Auto odvezl nějakému známému,který se na to měl dívat,takže nevím jak to dopadlo. Každopádně já na tom strávil asi 14dní práce a nezjistil proč se to tak zadíralo. Už to auto nechci ani vidět,ale strašně by mě zajímalo,čím to bylo.
ahoj. co s tim filtrem ma spolecneho olej v sani a ve vzduch filtru? nejak to nedava smysl.papouch22 píše:presne Tomasi. cukatura jak blazen, vzduch filtr plnej oleje jak ty plyny nemohly ven /pak to turbo ma neco vydrzet/ probehla staticka regenerace tak sem zvedavej za kolik KM se to vrati
Olej se do sani dostava z motoru - v saci hadici je kratka hadicka - odbocka - pry to je k odvetrani klikove hridele. Odtam jde olej do sani. kdyz motor jede, tak to odtam fici.
nevedel by k tomu nekdo podrobnosti?