Zahřátí motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Hanzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 13 pro 2009, 20:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hanzz »

Klimu nemám a ani kryt motoru ze spodu.Mám to prostě takhle vyzkoušené, že jedu v těchto mrazech 8km po rovině, tak se mi to stačí sotva ohřát a pak sjíždím 6 km z kopce, takže se to chladí a s tím kartonem je to prostě lepší.Když je tak kolem -10 tak bez kartonu pohoda, ale v těchle mrazech je to na prd.
OCTAVIA 1.9 TDI 66kw AGR
rami
Aktivista
Příspěvky: 1690
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Odpovědi: 0
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

garaz -9 po caa 2,5 km se pohne rafika teploty a zahrate podle budiku to mam caa po 10 km. Netopim ale - dokud to neni na budiku 90.

Take mam Off egr. Osvedcilo se take nechat to tak 3 min klepat na volnobeh a pak se to i rychleji jizdou zahreje.
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Po výmene pôvodného 12 ročného termostatu za nový Wahler sa my auto zohereje na 90 st asi po 9km jazdy....platí aj pri teplote -15 st. Mám komplet spodné kryty motora. Pred chladič som dal koberec..... aj ked je termostat OK,tak prúd mrazivého vzduchu dokáže uchladit studený motor....Octavia 1.9Sdi...kúrenie je na 2.rýchlosti,teplota na Max...
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od adi »

do prace jezdim cca 15km,dal jsem si mezi chladic a masku karton,kouka mi asi 6cm vrsku chladice,aby se to trochu chladilo,a pohoda.Teplota se mi porad drzi na 80C.Obcas si zatopim abych mel teplo,teplota mi klesne na 65 ,vypnu topeni zase mi stoupne na 80C.
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

Hanzz píše:Já mám taky karton před chladičem.A mám ho tam proto, že se mi nechladí motor z kopce.Při takovéto zimě, když je -19 tak za jízdy je mnohem více chladno a motor se vyfouká.Termostat mám dobrý, ale ten karton prostě jen proto,at mi na motor tak nefouká studený vzduch
karton dávat u 120ky, termostat ho nepotřebuje
š 1000,105 aj 120 termostat mali, aspoň moje. Asi limited edition (LOL)
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Tak nevim, co tu ctu mi nesedi. Superb AWX chip DP a zahreje se poklidnou jizdou (1700-2200 otacek s pozvolnym seslapavanim do 30%) po 8 km pri -15°C. Zadne dekly pred chladici, uprava egr nejspis v ramci chiptuningu.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
octaviajedna
Přispěvovatel
Příspěvky: 356
Registrován: 14 říj 2011, 01:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od octaviajedna »

když čtu ty příspěvky jak dáváte před chladič kartony tak se mi protáčí panenky.Hoši to není embaso (rofl) jednou jsem to dal na feldu a uvařil jí :-D
O1 1.9 tdi 81kW ASV
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

Marek77 píše:EGR za to může.

Já mám v těchto mrazech při zapnutém bufíku motor ohřátý na provozní teplotu do osmi až deseti minut. A to mám narozdíl od Octavky 11 litrů chladicí kapaliny.
me se ohreje na provozni teplotu tak za 20 minut , ale bufik mam puvodni , a ty 2kw rozdil budou urcite znat , jinak egr samozrejme off, kdo by si ty sracky poustel spatky do sani :-) jinak musim souhlasit , ze G.1 generace ma skutecne pomerne presne budiky
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem měl bufík 5kW už když jsem to koupil. Mám za to, že bývalému majiteli asi původní bufík nějak odešel a on ho nahradil výkonnějším.
Od neděle mám bufík předělaný na nezávislé topení s možností spínání na DO (dosah kolem 50 metrů). Je to opravdu příjemné, když stojím autem osm hodin v práci na dvoře a deset-patnáct minut před jízdou domů vystrčím ruku z okna kanceláře, stisknu tlačítko DO a když poté přijdu do auta, motor má 85°C a v autě je pětadvacet nad nulou..... :-)
Stavěl jsem to sám, čili je to takový HomeMade. Ale vypadá to spolehlivě. Mám to i s bliknutím blinkrů, abych měl odezvu. Pokud by bylo třeba (například při kempování v autě), lze do toho systému jednoduše vřadit časové relé s nějakou variabilní spínací křivkou. Tím lze docílit třeba toho, že bufík bude hodinu topit a hodinu ne (na střídačku celou noc).

Kdyby vyvstal dotaz, nač mě to přišlo, tak na 1500 Kč a deset hodin práce.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

Marek77 píše:Já jsem měl bufík 5kW už když jsem to koupil. Mám za to, že bývalému majiteli asi původní bufík nějak odešel a on ho nahradil výkonnějším.
Od neděle mám bufík předělaný na nezávislé topení s možností spínání na DO (dosah kolem 50 metrů). Je to opravdu příjemné, když stojím autem osm hodin v práci na dvoře a deset-patnáct minut před jízdou domů vystrčím ruku z okna kanceláře, stisknu tlačítko DO a když poté přijdu do auta, motor má 85°C a v autě je pětadvacet nad nulou..... :-)
Stavěl jsem to sám, čili je to takový HomeMade. Ale vypadá to spolehlivě. Mám to i s bliknutím blinkrů, abych měl odezvu. Pokud by bylo třeba (například při kempování v autě), lze do toho systému jednoduše vřadit časové relé s nějakou variabilní spínací křivkou. Tím lze docílit třeba toho, že bufík bude hodinu topit a hodinu ne (na střídačku celou noc).

Kdyby vyvstal dotaz, nač mě to přišlo, tak na 1500 Kč a deset hodin práce.
nejdrazsi položka cerpadlo :-) , spis nahod nejaky schema , jak jsi to zapojil :-)
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

octavia jedna - to máš pravdu, u TDI bych z uvaření strach neměl, už jen z toho důvodu, že uplné vyřazení chladiče tam jde obtížně..Ale u auta, kde je dost místa, přehýbám karton dle potřeby /a to nemám teploměr/ a účinek je výborný...Vzpomínám na auto se žaluziemi, výborná věc, ale manželku do vozu lze pustit jen s otevřenými..Ale je to dnes anachronismus, už jen proto, že zatočit kličkou u okna dvěří, je dnes pro řidiče nadlidský výkon .. :)
nepropadat panice...
pdydkin
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 25 led 2012, 10:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od pdydkin »

Marek77 píše:Já jsem měl bufík 5kW už když jsem to koupil. Mám za to, že bývalému majiteli asi původní bufík nějak odešel a on ho nahradil výkonnějším.
Od neděle mám bufík předělaný na nezávislé topení s možností spínání na DO (dosah kolem 50 metrů). Je to opravdu příjemné, když stojím autem osm hodin v práci na dvoře a deset-patnáct minut před jízdou domů vystrčím ruku z okna kanceláře, stisknu tlačítko DO a když poté přijdu do auta, motor má 85°C a v autě je pětadvacet nad nulou..... :-)
Stavěl jsem to sám, čili je to takový HomeMade. Ale vypadá to spolehlivě. Mám to i s bliknutím blinkrů, abych měl odezvu. Pokud by bylo třeba (například při kempování v autě), lze do toho systému jednoduše vřadit časové relé s nějakou variabilní spínací křivkou. Tím lze docílit třeba toho, že bufík bude hodinu topit a hodinu ne (na střídačku celou noc).

Kdyby vyvstal dotaz, nač mě to přišlo, tak na 1500 Kč a deset hodin práce.
místo křivky to chce rovnou termostat jako do obýváku :)
pdydkin
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 25 led 2012, 10:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od pdydkin »

[
karton dávat u 120ky, termostat ho nepotřebuje
[/quote]

š 1000,105 aj 120 termostat mali, aspoň moje. Asi limited edition (LOL)[/quote]

tj ale fungoval tak špatně že karton pomáhal (LOL)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

supermuf0090 píše:
Marek77 píše:Já jsem měl bufík 5kW už když jsem to koupil. Mám za to, že bývalému majiteli asi původní bufík nějak odešel a on ho nahradil výkonnějším.
Od neděle mám bufík předělaný na nezávislé topení s možností spínání na DO (dosah kolem 50 metrů). Je to opravdu příjemné, když stojím autem osm hodin v práci na dvoře a deset-patnáct minut před jízdou domů vystrčím ruku z okna kanceláře, stisknu tlačítko DO a když poté přijdu do auta, motor má 85°C a v autě je pětadvacet nad nulou..... :-)
Stavěl jsem to sám, čili je to takový HomeMade. Ale vypadá to spolehlivě. Mám to i s bliknutím blinkrů, abych měl odezvu. Pokud by bylo třeba (například při kempování v autě), lze do toho systému jednoduše vřadit časové relé s nějakou variabilní spínací křivkou. Tím lze docílit třeba toho, že bufík bude hodinu topit a hodinu ne (na střídačku celou noc).

Kdyby vyvstal dotaz, nač mě to přišlo, tak na 1500 Kč a deset hodin práce.
nejdrazsi položka cerpadlo :-) , spis nahod nejaky schema , jak jsi to zapojil :-)
Čerpadlo ne, to už mám v autě delší čas. Navíc jsem ho získal zadarmo (byly vadné uhlíky, tak majitel řekl, že chce nové a tohle prý mám vyhodit).
Schéma - to je wono. To bych to musel překreslit z několika "cvičných" papírů na jeden. Možná se mi bude chtít.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
najmis
Přispěvovatel
Příspěvky: 713
Registrován: 15 úno 2007, 22:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od najmis »

Marek77 píše:Já jsem měl bufík 5kW už když jsem to koupil. Mám za to, že bývalému majiteli asi původní bufík nějak odešel a on ho nahradil výkonnějším.
Od neděle mám bufík předělaný na nezávislé topení s možností spínání na DO (dosah kolem 50 metrů). Je to opravdu příjemné, když stojím autem osm hodin v práci na dvoře a deset-patnáct minut před jízdou domů vystrčím ruku z okna kanceláře, stisknu tlačítko DO a když poté přijdu do auta, motor má 85°C a v autě je pětadvacet nad nulou..... :-)
Stavěl jsem to sám, čili je to takový HomeMade. Ale vypadá to spolehlivě. Mám to i s bliknutím blinkrů, abych měl odezvu. Pokud by bylo třeba (například při kempování v autě), lze do toho systému jednoduše vřadit časové relé s nějakou variabilní spínací křivkou. Tím lze docílit třeba toho, že bufík bude hodinu topit a hodinu ne (na střídačku celou noc).

Kdyby vyvstal dotaz, nač mě to přišlo, tak na 1500 Kč a deset hodin práce.
Nepřidáváš si malinko ty C :D To bych chtěl vidět jak ti to ventilátor (předpokl. na 2. rychlost) za 15min. vyfuní uvnitř takovou krávu na 25C...leda že by tam u vás už bylo jaro a venku kolem 0C max -5C to pak možná.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“