regulace počátku vstřiku

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

No v pátek jsem se s tím doslova jebal.Že vyměním paliváč,mám na skladě nějaké bosch a tak jsem ho tam hodil a hrůza nemohl jem se zbavit te kavitace jak říkáš,z nádrže šlo čisté palivo a z filtru bublifuk.Hodím novej termoventil a pořád bublifuk.Tak jsem se nasral a hodil tam starej filtr mann s novým termoventilem a najednou po problému.Teť se uvidí co to bude dělat.Na tom novém filtru bosch jsem zjistil že těsní dobře ale při větším průtoku se v něm tvoří ta kavitace to je od nějakého 0,3bar podtlaku.Mann toto nedělal ani při 0,4bar.Víc jsem z toho pumpováním vakuovky nedostal.Které filtry máte ověřené že filtrují a neni s nima probllém při průchodnosti.Najivně jsem si myslel že značka bosch je jistota.. :?
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

prka píše:Neřeš lepší starty laborováním s předvstřikem. Nastav si ho při rozvodech "kousek" nad střední čáru dle TDI grafu a při dalších rozvodech ho budeš mít ještě v toleranci pod střední čárou. Povolené rozmezí /od červené čáry po modrou je asi 5°/. Standardní softy mají při startech za teplot kolem nuly a pod nulou požadavek kolem 13° /viz logy/. Pokud máš požadavek na předvstřik menší, tak se zřejmě jedná o chip.
Je-li čerpadlo, palivový systém, rozvody a vše ostatní v pořádku, tak tento rozdíl v požadavku při startu téměř nepoznáš. Než dojde při studeném startu k nárůstu tlaku na pracovní straně nastavovacího válečku tak, aby mohl nastavit požadovaný předvstřik, tak již motor běží. U Tebe je rozdíl v požadavku znát, protože start trvá "příliš dlouho" a nastavovací váleček je schopen nastavit změněný požadovaný předvstřik.
Já bych lepší starty řešil přídavným odporem pro spouštění. Je to jednoduché a laciné.
Důležité je také, aby do čerpadla nechodily dutiny /kavitace v palivovém systému/. V takovémto případě je ve zpětné hadičce pouze palivo ale v čerpadle a trubkách ke vstřikům se po zastavení motoru utvoří dutiny. Při dalším studeném startu je pak do motoru vstřikováno méně paliva /menší startovací dávka/. Motor pak obtížně startuje.
http://leteckaposta.cz/530486320
S tím odporem myslíš obalamutit teplotu vody nebo paliva?Protože jsem už testoval odpojovat při startu čidlo vody a krom vyšších otáček volnoběhu nic pozitivního.Asi by to chtělo když už udělat přez relátko jak na palivo tak na vodu-takové zlepšováky nerad vidím :-)
Prosím v čem mám otevřít ty logy abych z toho něco měl..Prohlížeč logů od dp to nebere a v excelu mám galimatyáš..:-D
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Je potřeba při startu přiřadit k čidlu teploty chl. kapaliny /G-62/ přídavný odpor použitím relé nebo tlačítkového spínače. Mě více vyhovuje ten spínač, protože si odpor přiřadím kdy chci a ne při každém startu. Navíc je to jednodušší. Jen se přeruší drát od pinu č. 3, vedoucí od čidla k ŘJ a přes spínač se tam při startu připojuje ten odpor. Je toho tady na fóru kolem této problematiky napsáno dost. Odpojíš-li čidlo "úplně"= nekonečný odpor, vyhodnotí to ŘJ jako poruchu čidla teploty chladící kapaliny a použije hodnotu odporu čidla teploty paliva /měla by být stejná/. Proto jsou za těchto podmínek starty stejně špatné jako kdybys čidlo G-62 neodpojil.
Logy jdou otevřít normálně. Když klikneš na link, tak se Ti zobrazí letecká pošta a tam jsou dva soubory "AHF 1" a "AHF 2". Když na některý klikneš tak se Ti otevře.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

ten odpor vidím jako krajní řešení,hodně mně štve ta kavidace ve filtru.Jak otevře termoventil vratku do nádrže tak se to od filtru do čerpadla trhá,nebo si to aspoň myslím,protože se ten vzduch dělá v nepravidelných intervalech.Když odstraním zpěťák v koši mohlo by se to třeba zlepšit,nemá s tím někdo zkušenosti?
Uživatelský avatar
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 530
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: michalovce

Příspěvek od optimista »

v jeseni som si menil filter origo aj s termoventilom neorigo a ako pises same bubliny a nafta cez termoventil z nudze som dal stary termoventil a dotiahol rukou odkalovaciu skrutku na filtri a tiez to nebolo ono tak som nasraty vytrhal tie 15rocne hadice aj s origo paskami dal som tam hadice co som nasiel v garazi a pasky na skrutkovac a odvtedy svety pokoj ale musim napisat ze starter som robil repas na jar a v lete nova baterka
s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

yardarytarda píše:ten odpor vidím jako krajní řešení,hodně mně štve ta kavidace ve filtru.Jak otevře termoventil vratku do nádrže tak se to od filtru do čerpadla trhá,nebo si to aspoň myslím,protože se ten vzduch dělá v nepravidelných intervalech.Když odstraním zpěťák v koši mohlo by se to třeba zlepšit,nemá s tím někdo zkušenosti?
Ty to vidíš jako krajní řešení, ale je to nejjednodušší, nejlevnější, nejrychlejší a nejspolehlivější řešení. Již před mnoha lety jsem to zde na fóru četl jako zlepšovák od ORIGOŠE a pak od dalších a musím uznat, že toto řešení nemá chybu.
Budeš zkoušet nové filtry, termoventily, zbavovat se zpětného ventilu v sacím koši, nahrazovat spojovací hadice mezi filtrem a čerpadlem. Někdy to pomůže. Nakonec ale třeba zjistíš, že nic nepomohlo a přijdeš na to, že chyba je v poddimenzovaném vedení paliva od sacího koše po čerpadlo, kterou způsobil výrobce tím, že použil "rychlospojky" tohoto vedení, které snižují světlost potrubí a tím dochází za určitých podmínek ke kavitaci.
Správně jsi si všimnul, že když termoventil propustí palivo zpět do sacího koše, tak se začnou od filtru do čerpadla dostávat nepravidelně větší dutiny. Je to proto, že přívodním vedením od sacího koše po filtr musí být nasáto o toto vracející se množství více paliva. Tím vzniká větší podtlak a "sloupec" paliva se začíná trhat a vznikají v něm malé dutinky. Ty se pak shromažďují ve filtru, tvoří větší dutinu, která se v určitém okamžiku dostane z filtru až do čerpadla /zejména když se poťuká na filtr nebo zakolíbá s vozem/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Prko,máš určitě pravdu že odpor pro čidlo teploty bude nejspolehlivější ale sere mě to :-D,soudruzi v ndr udělali chybu.Přečetl jsem toho o dutinách už dost a vidím že to nikdo na 100% nevyřešil.Dá se to přirovnat k problému s vlnícími se kotouči 280/22mm to taky nejspolehlivěji vyřeší výměna za větší.
Kolik je prosím tě potřebná hodnota toho odporu?Jaká bude pak nasimulovaná teplota?Díky.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Nejlepší je to zkoušet. Vzhledem k "délce" Tvého startu při teplotách kolem nuly bych to tipnul asi tak kolem 3000 Ohmů, ale začni s menší hodnotou /asi kolem 1000 Ohmů/. Uvědom si však, že když Ti to bude perfektně startovat při teplotách kole nuly, tak za velmi nízkých teplot to bude horší.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

No dalo by se to i vysledovat,hodit čidlo do mražáku přez noc a pak mezi pinem 1,3 měřit kolik má a pak ho změřit kolem 0 odečíst od toho hodnotu při -20 a tu hodnotu přidat odpor na tlačítko. ;) Ale když bych vyřešil "díry" v palivu nemusel bych nic bastlit.Teť jsem auto vypínal večer po popojížďce a ráno start absolutně na pohodu.Tzn. nestačilo se to potrhat při ohřátém palivu.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Jardo, Ty asi nebudeš rodák z Čejkovic, že? Jinak bys asi raději seděl u dobrého vínka, které u vás produkujete a nesnažil se stále dělat z auta letadlo. Já jsem sice letecký inženýr, ale ani tak nechápu ten Tvůj výpočet. Také myšlenka výpočtu se nezakládá na správných teoretických znalostech. No a jak si se v životě mohl přesvědčit, někdy se i teorie malinko odlišuje od praxe.
Chceš odečítat hodnotu odporu při -20°C /asi kolem 25 000 Ohmů/ od hodnoty odporu při 0°C /asi kolem 5 500 Ohmů/. To je trochu divné, že? Tak sis to asi přehodil. Tak jako ty piny 1-3 u čidla teploty /pro ŘJ motoru musíš měřit odpor na pinech 3-4, máš-li to novější " oválné" čidlo/. I kdybys to odečetl správně, tak Ti vyjde číslo v desítkách tisíců. Takový odpor však nepotřebuješ při nulových nebo kladných teplotách. Závislost odporu čidla G-62 na teplotě totiž nemá lineární ale exponenciální průběh /viz přiložený graf/. Proto si to raději vyzkoušej a pak zjistíš, že nemá cenu překračovat odpor přes 4 000 Ohmů ani v zimě.


Obrázek

Ke KAVITACI dochází u těchto vozů v "těsné" palivové soustavě většinou až po otevření cesty zpětného paliva termoventilem směrem do nádrže /sacího koše/. K tomu by však mělo dojít až při teplotě paliva kolem 28°C. Taková teplota se dosáhne v zimním období až po delší jízdě. Pokud Tvá projížďka nebyla dlouhá, nedošlo ke kavitaci a v čerpadle ani v trubkách ke vstřikům se po vypnutí motoru nevytvořily dutiny. Proto třeba ten následující pěkný studený start.
Pokud se však chceš hrabat v palivové soustavě třeba i v mrazu, tak to klidně zkoušej.
Existuje spolehlivé řešení jak odstranit KAVITACI z palivové soustavy. Musel bys však k čerpadlu "natáhnout" nové přívodní palivové vedení s dostatečnou světlostí /průměrem/. To však u těchto automobilů moc dobře nejde, protože je tam málo místa. Chtělo by to také "větší" zpětné ventily, umístěné co nejníže, aby nepadala nafta. A ten sací koš, který tam výrobce použil, také není k zahození, když správně funguje.
Přeji Ti v Tvém bádání hodně elánu a úspěchů.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Prko,tys mně odhalil (noteeth) .Víno nedělám a to jsem rodák z Čejkovic.Vinohrad samozřejmě máme,aj tékáčko :-D .Děkuji za vyčerpávající odpovědi.
Po vánocích se dám do toho odporu jak říkáš 4.kohm bude stačit.. ;)
Georgo
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 08 úno 2017, 19:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od Georgo »

prka píše:
yardarytarda píše:ten odpor vidím jako krajní řešení,hodně mně štve ta kavidace ve filtru.Jak otevře termoventil vratku do nádrže tak se to od filtru do čerpadla trhá,nebo si to aspoň myslím,protože se ten vzduch dělá v nepravidelných intervalech.Když odstraním zpěťák v koši mohlo by se to třeba zlepšit,nemá s tím někdo zkušenosti?
Ty to vidíš jako krajní řešení, ale je to nejjednodušší, nejlevnější, nejrychlejší a nejspolehlivější řešení. Již před mnoha lety jsem to zde na fóru četl jako zlepšovák od ORIGOŠE a pak od dalších a musím uznat, že toto řešení nemá chybu.
Budeš zkoušet nové filtry, termoventily, zbavovat se zpětného ventilu v sacím koši, nahrazovat spojovací hadice mezi filtrem a čerpadlem. Někdy to pomůže. Nakonec ale třeba zjistíš, že nic nepomohlo a přijdeš na to, že chyba je v poddimenzovaném vedení paliva od sacího koše po čerpadlo, kterou způsobil výrobce tím, že použil "rychlospojky" tohoto vedení, které snižují světlost potrubí a tím dochází za určitých podmínek ke kavitaci.
Správně jsi si všimnul, že když termoventil propustí palivo zpět do sacího koše, tak se začnou od filtru do čerpadla dostávat nepravidelně větší dutiny. Je to proto, že přívodním vedením od sacího koše po filtr musí být nasáto o toto vracející se množství více paliva. Tím vzniká větší podtlak a "sloupec" paliva se začíná trhat a vznikají v něm malé dutinky. Ty seak shromažďují ve filtru, tvoří větší dutinu, která se v určitém okamžiku dostane z filtru až do čerpadla /zejména když se poťuká na filtr nebo zakolíbá s vozem/.
Zdravím vsechny
Potřeboval bych se poradit.Popis problémů na mém autě je takovy:
Škoda Octavia 1.9 Tdi 66kw koupil jsem na jaře 2016 v dubnu.najeto 320000km
Předchozí majitel dělal při 300000km v servisu olej filtry včetně palivoveho, výměna rozvodů ,zhavicich svicek bosch,repase vstřikovacího cerpadla pretesneni (nevím v jakém servisem čerpadlo repasovali) co si vzpomínám říkal že mu to špatně startovalo v zime proto to asi delali.
Od prvniho dne co to auto mám nechytalo nikdy na převrácení ale točilo dlouho jak za studena tak za tepla.
udelal jsem proto postupem času toto:
výměna baterky (původní byla už slabá 12.3v proto výměna) všiml sem si velkého množství vzduchu na přívodu do cerpadla ráno se v průhledné hadicce dělala dlouhá bublina.problem sem vyřešil vyčištění šitá v nádrži odvrtanim ventilku v nádrži jen toho pro přívod do filtru v sacím koši, namontování zpětných ventilku před filtr paliva ,výměna palivového filtru za Knecht ostatní filtry meyle a podobně činy už dávat nebudu s téma mě šel neustále pořád vzduch v průhledné hadicce.ted se dělají jen malé mikro dutiny ne bubliny téměř neviditelné a po vypnutí motoru a odstavení vozidla přes noc se utvoří bublinka cca 3-5mm velká a už se nezvětšuje.vymenil jsem i přepadové hadičky za nové cca už 2x prolinala nafta.ted je vse suché.
Dál jsem nový starter mel už něco za sebou dále alternator odcházel diodak.
Teď k věci
Predvstrik byl seřízen spíš pod modrou čarou auto bylo linejsi při 130 tak jsem ho nastavil nad modrou cca 65 a všimnul jsem si ze mě hodnota cestuje cca o 10 jednotek tedy 60 až 70 ale asi pořád v toleranci. auto jede ve všech režimech bez cukání pěkně táhne jezdím dálky cca 800km tam a zas zpět
problémem jsou teď už jen vždy ty první starty.
Jak je nad nulou cca 5 stupňů nastartují na 2x po 4s toceni bílí dým z výfuku vypnutí počkám a už naskočí hned.
Jak je pod nulou nenastartuju vůbec jde cítit nafta motor točí točí a nic bublinky z filtru nejdou.nastartuju na sprej trošku střiknu před chcip.klapku a nastartují na otočení.
Pak už auto chytá bez problemu
Ptám se pomůže mi ten odpor když upravím jednotce hodnotu o pár stupňů nížpri startu
Nebo bude problém v čerpadle že mi nenastavi predvstrik.pridrene nedostatečný tlak v tělese???už sem z toho jelen.
zhaveni funguje jak zhavice tak lišta tak relatko.zmereno zhavice vyndane nasazene do listy a ukostreny abych viděl a vedel naznačí do 3 s do červena ..odpojeni čidla na start nepomuze.Jo a zvednul sem si dávku paliva z 7mg/h na 3.5mg/h a auto teď pěkně tahá ale problém zustava.
Díky za vaše názory.
Octavia 1.9 Tdi agr 66kw 99rv
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Budeš muset změřit tlaky a pak napiš.Viděl bych to na kompresní tlaky.
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Při změně voln. dávky ze 7 mg/h na 3.5, by se spouštění mělo o něco zlepšit.
Odpojíš-li u vychlazeného motoru čidlo teploty chl. kapaliny G-62, prodlouží se doba předžhavení na maximum. Vstřikovací čerpadlo však vstřikne stejné množství paliva jako když je čidlo zapojené /ŘJ vyhodnotí toto odpojení jako poruchu čidla G-62 a vezme teplotu z čidla tepl. paliva G-81, která je u vychlazeného motoru stejná/.
Změření tlaků je vhodné. Přídavný odpor by Ti měl pomoci k lepšímu startu.
Pokud Ti nepadá nafta, tak je divné, že nenastartuješ při teplotách pod 0°C.
Je-li dostatek nafty, tak motor nastartuje i při poruše ventilu počátku vstřiku N-108.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Georgo
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 08 úno 2017, 19:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od Georgo »

yardarytarda píše:Budeš muset změřit tlaky a pak napiš.Viděl bych to na kompresní tlaky.
Trochu pozdě ale DOŘEŠENO .Nebyl čas a když bylo teplo jakš takš to fungovalo.

Tlaky 22, 23, 22, 21, bar takže tlaky v pořádku

Měnil jsem teď rozvody za nové tak jsem rovnou vyměnil čerpadlo(kamoš měl čerpadlo o kterém vime že s nim auto startovalo a fungovalo bez problému) teď bylo +5°C a chyta motor na otočení za studena i za tepla(před tím už bych nenatočil a za tepla bych startoval dloooouho).
Předvstřik na 56 davka nastavena 3.5mg měřeno za tepla 85°C

Kontroloval jsem jak byli nastaveny puvodni rozvody na přípravky než jsem je rozebral a vačka klika čerpadlo seděli jak měli. takže to puvodni čerpadlo bylo už opotřebovane nebo špatny předsuvník vstřiku dál jsem ho nezkoumal.(jenom se domnivam)

(hm)

Díky všem za poskytnuté info
Octavia 1.9 Tdi agr 66kw 99rv
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“