subz3ro_tdi píše:@majo6L: zaujimavy a konstruktivny nazor - spytam sa ta teraz jednu otazku, lebo zrejme sa tu bavime o 3 roznych veciach a je tu bordel v nazoroch a vytrhavaju sa veci z kontextu....
Takze sa zamysli a odpovedz ktora z nasledovnych moznosti je ta spravna a pripadne argumentuj preco:
1. nechat seriovy (81kw) vymennik a montovat naporovy chladic oleja
2. montovat vacsi vymennik (96/110kw) (prip. zvazit aj pouzitie drahsieho oleja s lepsimi vykonovymi parametrami)
3. moznost 2 + montovat aj naporovy chladic oleja
Ja sa priklanam k moznosti 2 resp. 3, zalezi nakolko sa panko Kissiakos financne citi (akosi mi z kontextu vyplynulo ze hlada "lacne" riesenia, inak by si kupil kdesi na ebayi hotovy kit a neriesil by tu ake pouzit termostaty, napojenia apod.), kazdopadne moznost 1 mi pride ako najhorsia zo vsetkych troch (nechcem povedat ze je to uplna hlupost, lebo tou by bola moznost 4. nechat to ako to je)
Leon/kissiakos píše:o brzdy strach nemam ... to je najmenej ..
Matus, ty ma neprestanes prekvapovat... uz ked si clovek mysli ze si racionalne budujes vlastny nazor, trepnes takuto (sorry za vyraz) k*kotinu..... zamysli sa co je horsie, zadret motor kvoli KO oleju alebo sa dokalicit kvoli nefungujucim brzdam.... ???
moj koment mal vizniet tak ze tam urcite nebudu seriove brzdy.. cize preto bud v klidku samozrejme mas pravdu .. chcel som nieco vymysliet a preto som zalozil tuto temu .. ale rozhodol som sa ze pojdem do medzikusu so vstavanym termostatom ..to bude najlepsia volba...
dalsia otazka nastava , aky velky chladic kupit .. vcera som pozrel ten moj a mam 13 riadkovy, odmeral som ze tam vojde 3 deci vody.... cize ak nebude vedenie priliz dlhe mozeme to pocitat priblizne o 0,5l oleja naviac, ktory urcite pomoze tomu aby sa neskor spalil a uchoval si lepsie mazacie schopnosti .. cize ak tak na to pozaram zas sa motoru len pomoze ..opravte a ked sa milim...je to len uvaha..
Leon/kissiakos píše:tak problem je v podstate vyrieseny .. uz len detajliky ..
"detajliky" jako treba jaky zvolit chladic
Jinak takovy hint: ucinnost chladice muzes regulovat taky zakrytim. Takze ciste teoreticky si muzes nahodit ten velky chladic a pak to stylem "pokus-omyl" doladit ... ale muze se stat, ze pak budes mit jen odhalene treba jen tretinu rad
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
subz3ro_tdi píše:Viktor, olej ma jednu jedinu prvoradu ulohu... a to spravne MAZAT, inak by navrhli olejove chladenie, nie vodne
Uvedomte si konecne ze v motorsporte ten olej proste 80 stupnov mat za kazdych okolnosti nemoze...... a preto su specialne oleje na zavodne pouzitie, ktore naopak nie su vhodne do beznej prevadzky. Opakujem, nemam nic proti naporovym chladicom oleja, ale prvym krokom je chladiaci okruh resp. vymennik.
Stano čítaš mi myšlienky, nie je olej ako olej, zvlášť pri zvýšených kobylkách. Akurát by som dodal, že viskozita sa meria pri 100 °C, teda približne pri ideálnej prevádzkovej teplote oleja. Takže nechápem prečo by mal mať olej 80 ako píše NETOPIER.
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
subz3ro_tdi píše:@majo6L: zaujimavy a konstruktivny nazor - spytam sa ta teraz jednu otazku, lebo zrejme sa tu bavime o 3 roznych veciach a je tu bordel v nazoroch a vytrhavaju sa veci z kontextu....
Takze sa zamysli a odpovedz ktora z nasledovnych moznosti je ta spravna a pripadne argumentuj preco:
1. nechat seriovy (81kw) vymennik a montovat naporovy chladic oleja
2. montovat vacsi vymennik (96/110kw) (prip. zvazit aj pouzitie drahsieho oleja s lepsimi vykonovymi parametrami)
3. moznost 2 + montovat aj naporovy chladic oleja
Ja sa priklanam k moznosti 2 resp. 3, zalezi nakolko sa panko Kissiakos financne citi (akosi mi z kontextu vyplynulo ze hlada "lacne" riesenia, inak by si kupil kdesi na ebayi hotovy kit a neriesil by tu ake pouzit termostaty, napojenia apod.), kazdopadne moznost 1 mi pride ako najhorsia zo vsetkych troch (nechcem povedat ze je to uplna hlupost, lebo tou by bola moznost 4. nechat to ako to je)
Leon/kissiakos píše:o brzdy strach nemam ... to je najmenej ..
Matus, ty ma neprestanes prekvapovat... uz ked si clovek mysli ze si racionalne budujes vlastny nazor, trepnes takuto (sorry za vyraz) k*kotinu..... zamysli sa co je horsie, zadret motor kvoli KO oleju alebo sa dokalicit kvoli nefungujucim brzdam.... ???
rozhodol som sa ze pojdem do medzikusu so vstavanym termostatom ..to bude najlepsia volba...
vilozx6 píše:
Stano čítaš mi myšlienky, nie je olej ako olej, zvlášť pri zvýšených kobylkách. Akurát by som dodal, že viskozita sa meria pri 100 °C, teda približne pri ideálnej prevádzkovej teplote oleja. Takže nechápem prečo by mal mať olej 80 ako píše NETOPIER.
pouzivam 10W60 o to sa ty neboj.
ak ma olej 100°C po schladeni tym megaucinnym vymennikom, tak pred schladenim mal viac , a ked je olej prehriaty tak straca aditiva a stava sa z neho taka mocovka ako je 0W30 po 20 000km
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
vilozx6 píše:
Stano čítaš mi myšlienky, nie je olej ako olej, zvlášť pri zvýšených kobylkách. Akurát by som dodal, že viskozita sa meria pri 100 °C, teda približne pri ideálnej prevádzkovej teplote oleja. Takže nechápem prečo by mal mať olej 80 ako píše NETOPIER.
pouzivam 10W60 o to sa ty neboj.
ak ma olej 100°C po schladeni tym megaucinnym vymennikom, tak pred schladenim mal viac , a ked je olej prehriaty tak straca aditiva a stava sa z neho taka mocovka ako je 0W30 po 20 000km
V motoroch 1,2 HTP sa vinou absencie chladiča oleja a nešťastnej konštrukcie olejových kanálov zohrieva olej aj na 150C. Ide tu o to , že, tvoj názor je že ak má olej nad 100C tak je to zle. Bežne vo firemných autach OKTA II 1,8TSI, AUDI A6-3.0TDI sledujem teplotu oleja od 96 do 115C, vymenný interva 30tisíc km / k tomu sa radšej nevyjadrujem/ samozrejme v závislosti od počasia, štýlu jazdy a bla bla bla
Ohľadom močovky 0W30 po 20.000km? Ja mením olej na upravenom aute po 10tisíc km a pri serií po 15tisíc. Keď niekto mení po 20-30 jeho voľba a jeho problém.
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS