Stránka 7 z 13

Napsal: 06 lis 2018, 07:18
od geo
Nedodržením utahovacího momentu dojde u tsi k přetočení svíčky a nslednému zničení tepelným přetížením.Často je to vidět u 1.2tsi kdy je část vrchního kontaktu svíčky upálenej.Pokud někdo tu svíčku přetáhne nelze ji znova použít správně by se neměla použít znovu žádná.Fiksou si to jde překontrolovat kam se natočí.

Napsal: 06 lis 2018, 07:43
od roman1648
Paráda,zase jsem chytřejší ;)

Napsal: 06 lis 2018, 08:21
od mecano
Motory 1.4tsi jsou dílo samo o sobě. Sací kanály a ventily jsou zabetonované po cca 30 tis km tak, že to člověk ani nechápe. Zvlášť u aut, které jezdi po městě a nebo krátké trasy. Konkrétně Tiguanů s tímto motorem mi prošlo rukama několik. Řetězy vytahané po 30 tis km, v 35tis km popraskané písty v drážkách pro pístní kroužky. Poděkovat můžeme "kvalitě" výroby, ale taky honbě za co nejnižšíma emisema. Motor spaluje hodně chudou směs a písty to víc tepelně namáhá. Většinou jsou válce v bloku OK a stačí vyměnit písty. Z vlastní zkušenosti, hlavně z problémových motorů PSA 1.6 Vti ED6, je lepší montovat stírací kroužky skládané, pokud je ta možnost. Jak už tady někdo uváděl a dával foto.... Líp kopírují válec a nezalepí se tak rychle karbonem. Stírací kroužky montované do některých těchto 1.6 Vti motorů jsou tragédie...jsou lisované z jednoho kusu plechu a nasekané po obvodě, pružinku mají ve venkovním prolisu a ta je stahuje na píst!!! Motory mají poté problém s extrémní spotřebou oleje. Vše řešitelné montáží kroužků, řešených konstrukčně jinak, určených na jiný typ motoru.
Nedávno mi přijela jedna perlička: zákazník který přijel z druhé strany republiky přivezl Tiguana 1.4tsi, na kterém přeskočil řetěz a potkalo se 8 ventilů. Servis někde v Čechách /neznačkový/ si řekl za opravu 70.000.-Kč. To jako vážně?!

Napsal: 06 lis 2018, 09:25
od Rayx
Rayx píše:Skládaný jsou proto, že tam někdo už měnil písty, dal Mahle se skládaným, jestli tomu rozumím ... Jenže něco podělal a vzalo si to výfukový ventil na druhým válci. Je tam třeba špek s tím těsněním pod hlavu, to dal první opravce špatný /s malou dírou na sítku ... neměl jsem čas to prohlídnout celý, jak tam odpovídaj na otázky, který přímo nesouvisí s tímhle motorem, tak je třeba se víc soustředit a udělat si více času na celý video...

Ale, tyhle motory maj špek ohledně svíček a řekl bych, že to možná i stojí za tím ventilem ... Pozice svíčky na válci 2 neodpovídá požadavku ...

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!7rpuuL1f3Suo/tsi-1-2-1-4-plugs-pdf 
Obrázek
Ještě jednou jsem si prohlídl to pdf z TechKon, kde VAG probírá konkrétní TPI. K EA211 sundané hlavě se tedy hned tak nedostanu :), ale tady to vypadá, že tvůrce té prezentace to nějak zamotal. V textu jasně píše "Závity na zapalovacích svíčkách a v hlavě válců jsou přesně řezány a určují pozici zapalovací svíčky, tak, aby kostřící oblouček byl umístěn směrem k výfukovým ventilům, tím se díky čerstvému plynu proudícímu dovnitř výrazně zlepší chlazení svíčky." Stejně tak fotka ukazuje svíce natočené tak, že oblouček/připojení elektrody na svíci je u výfuku.
Ale ten vnitřní pohled s tepelným zatížením má evidentně špatně popisky, ty tam ten expert prohodil ...
Popisky u fotek mají být prohozeny, takto je to ŠPATNĚ
Obrázek

Je to jasný, oblouček elektrody, tedy připojení elektrody k tělu svíčky, musí být u výfuku, tím je zajištěn odvod tepla a volný konec elektrody tak může být chlazen nasávaným vzduchem. Pokud by to bylo naopak, volný konec by se utavil ...

Proto rusák na válci 2 má tu svíci špatně ... Buď velmi přetaženou, nebo naopak cca 80 stupňů nedotaženou
https://youtu.be/RwesNLUp6Cw?t=1260

Až budete mít někdo "štěstí" tenhle motor řešit, omrkněte to ;) Platí ale jen pro EA211, když vidím, že třeba EA888 to vůbec neřeší, tak si říkám, jak moc na hraně má EA211 tvorbu směsi ...

Jinak souhlas, je to všechno kvůli malým emisím, tedy i malé spotřebě. On koncept chudé směsi není uplně špatný, je to podstatě princip dieslu, ale nesmí se podcenit konstrukce a musí se rozumně vyřešit NOx, který jako jediný u konceptu chudé směsi rapidně rostou ...

Napsal: 06 lis 2018, 10:32
od Source
Kamarát má fabia 2, 1.2 tsi 63kw od novoty, momentalne tam ma 150 000km, jazdí na tom jak úplný čurák, to auto vidí viac ako 3000 otáčok tak raz za mesiac a to auto doteraz jazdí a nič sa tam nerobilo, iba sa dali spraviť rozvody a mení olej a sviečky a o momentovom klúči sa mu ani nesníva, sranda že čím väčší kokot vodičc tým ten motor ako keby menej trpí (LOL) (LOL)

Napsal: 06 lis 2018, 10:42
od Rayx
Rayx píše: Proto rusák na válci 2 má tu svíci špatně ... Buď velmi přetaženou, nebo naopak cca 80 stupňů nedotaženou
Jsem si to neuvědomil otočenou pozici ... Tohle je přetažená svíce o cca 90stupňů, že by nedotáhl cca 270stupňů asi nehrozí, ikdyž má normálně být jen 22Nm ...

Napsal: 06 lis 2018, 11:38
od favo
Je to tragédie když i natočení svíčky má fatální vliv na životnost motoru.
Kam tohle celý spěje.

Napsal: 06 lis 2018, 13:21
od Huml
jj, taky jsem si toho všiml, že je to v tom přípisu blbě, u těch fotek toho tepelnýho zatížení ;)

Napsal: 06 lis 2018, 14:32
od A6TDI
Jestli je myšleno vážně s tou svící - proč tam nepředepisujou jinou ? To se čtyřmi kontakty kupříkladu , tam pálí super ( se mi zdá ) .

Napsal: 06 lis 2018, 14:40
od fekálek
4bod se asi nedělá s platinovou elektrodou, ale nevím, je to fakt masakr, si řekneš vyměním svíčky a zjistíš, že už ani to neumíš, nejak mi ujíždí vlak a ty sráče mě přestávaji bavit (wallbash)

Napsal: 06 lis 2018, 16:25
od Rayx
A6TDI: tady přece nejde o to, jak to pálí, tady jde o poměry ve spalovacím prostoru, a ty nevyřešíš jinou svící ... Směs se tvoří až ve válci, a navíc je chudá, to je celý kámen úrazu ...
Tak on požadavek na 22Nm je i v DP, ale není blíže určeno proč, takto si člověk může pohlídat, že po montáži má svíce správnou pozici ;)

Napsal: 06 lis 2018, 16:25
od ROMEK
no je to fakt zachvílku u tých aut budeš muset byt osprchovaný, nejest a bát sa uprdnút

Napsal: 06 lis 2018, 17:24
od Tomas.cz
Možná by pomohlo na izolátoru svíčky mít čáru proti nějakému výstupku v hlavě aby bylo patrné kde se elektroda +- nachází, něco jako měli staré diesely na vstřikovací trysce vůči rysce na těle vstřikovače / IFA, Zetor apod. /.

Napsal: 06 lis 2018, 21:32
od rado.h
Veď si stačí urobiť kontrolnú rysku (fixkou) na montážnom klúči a hneď vieš v akej polohe je sviečka. Tak som to robil ja. Samozrejme som si kôli tomu kúpil momenťák za 70 eur, ale inak to nejde.

Napsal: 07 lis 2018, 07:09
od roman1648
Jo a bílej plášť,cvikr a já nevím co ještě...jdu blejt (rofl)