skutočná zmeraná teplota
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
2 m drátu navíc k čidlu nemůže mít vliv, ikdyby to byl zvonkáč tak si změř odpor a je to prakticky bezvýznamné protože odpor čidla (pokud je kvalitní) se musí pohybovat od stovek po kiloohmy z důvodu citlivosti.
Chyba je jinde. Ten teploměr je dosti nekvalitní, stačí si dát ti tři čidla vedle sebe a nechat v ustálené teplotě (bez proudění) řádnou dlouhou dobu a ten teploměr ukazuje mezi jednotlivými čidli rozdíl (u mě) +1°C;-0,5°C.
Takže pokud opravdu mi bude tento rozdíl vadit, tak jedině srovnat s etalonem a pamatovat tu odečíst tu přičíst.
Jaká je přesnost v celém rozsahu nevím, to jsem neprověřoval. Měření bylo prováděno za pokojových teplot.
Délka drátu nemá vůbec žádný vli, daleko větší odpor se nasčítá ve spojích oproti rezistivitě byť zvonkového drátu.
Chyba je jinde. Ten teploměr je dosti nekvalitní, stačí si dát ti tři čidla vedle sebe a nechat v ustálené teplotě (bez proudění) řádnou dlouhou dobu a ten teploměr ukazuje mezi jednotlivými čidli rozdíl (u mě) +1°C;-0,5°C.
Takže pokud opravdu mi bude tento rozdíl vadit, tak jedině srovnat s etalonem a pamatovat tu odečíst tu přičíst.
Jaká je přesnost v celém rozsahu nevím, to jsem neprověřoval. Měření bylo prováděno za pokojových teplot.
Délka drátu nemá vůbec žádný vli, daleko větší odpor se nasčítá ve spojích oproti rezistivitě byť zvonkového drátu.
Zkoušel jsem ho a v ustálené teplotě má asi +-0.5°C pří nějakých 20°C. Což mně bohatě stačí. Trochu mám ale strach o přesnost při nějakých 60°C a právě o přechodový odpor ve spojíchPavel píše:2 m drátu navíc k čidlu nemůže mít vliv, ikdyby to byl zvonkáč tak si změř odpor a je to prakticky bezvýznamné protože odpor čidla (pokud je kvalitní) se musí pohybovat od stovek po kiloohmy z důvodu citlivosti.
Chyba je jinde. Ten teploměr je dosti nekvalitní, stačí si dát ti tři čidla vedle sebe a nechat v ustálené teplotě (bez proudění) řádnou dlouhou dobu a ten teploměr ukazuje mezi jednotlivými čidli rozdíl (u mě) +1°C;-0,5°C.
Takže pokud opravdu mi bude tento rozdíl vadit, tak jedině srovnat s etalonem a pamatovat tu odečíst tu přičíst.
Jaká je přesnost v celém rozsahu nevím, to jsem neprověřoval. Měření bylo prováděno za pokojových teplot.
Délka drátu nemá vůbec žádný vli, daleko větší odpor se nasčítá ve spojích oproti rezistivitě byť zvonkového drátu.
Pokud je rozdíl všech tří čidel +- 1 nebo 2 nebo i 3 st. Celsia, tak je to vpoho. Pro naše účely to přeci stačí. Jesli přepnu při 50 nebo při 55 stupních, to je jedno. Nesmim přepínat třeba při 20ti nebo 30ti. I když komůrkáč i těch 30 snese, jen se nesmí moc točit, aby se nepřidřel pístek v čerpadle.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Samozřejmě že jde udělat diodovou stupnici, mám pár schémat s obvodem U277(snad si to pamatuji dobře). Je to převodník napětí na řadu LED a zapojí se že svítí pásek nebo ta nejvyšší. Vhodný je dát různý barvy. Červený, žlutý, zelený. Podle mě je to zbytečně složitý,ale jestli chce někdo schéma dám ho sem. Já jsem použil železnou kostku se 3 vývody. Je ze vzduchových brzd nákladáku-místo připojení nějakýho čidla. napojil jsem to na přívod do čerpadla a v třetí díře přeřízl závit na M14x1,5 a natočil čidlo teploty ze škody 120. 3 dráty , "budík" a je to. Není nejpřesnější ale myslím že stačí, co myslíte? 

Normalne kus jeklu asi 10*15*5 v něm udělany dvě přepážky a v nich dvě obyčejný žhavky a čidlo teploty Š120. To neměří teplotu paliva, jak jsem si puvodne myslel, ze bude, ale teplotu celé té krabičky, což taky není k zahození. Během chvilky na ní nejde udržet ruka. Dal bych foto, ale momentalne mne nekomunikuje tel s Pcwaqw píše:Bobík: jak máš udělaný ten předehřev ? Díky T