skutočná zmeraná teplota

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

2 m drátu navíc k čidlu nemůže mít vliv, ikdyby to byl zvonkáč tak si změř odpor a je to prakticky bezvýznamné protože odpor čidla (pokud je kvalitní) se musí pohybovat od stovek po kiloohmy z důvodu citlivosti.
Chyba je jinde. Ten teploměr je dosti nekvalitní, stačí si dát ti tři čidla vedle sebe a nechat v ustálené teplotě (bez proudění) řádnou dlouhou dobu a ten teploměr ukazuje mezi jednotlivými čidli rozdíl (u mě) +1°C;-0,5°C.
Takže pokud opravdu mi bude tento rozdíl vadit, tak jedině srovnat s etalonem a pamatovat tu odečíst tu přičíst.
Jaká je přesnost v celém rozsahu nevím, to jsem neprověřoval. Měření bylo prováděno za pokojových teplot.
Délka drátu nemá vůbec žádný vli, daleko větší odpor se nasčítá ve spojích oproti rezistivitě byť zvonkového drátu.
bobik43
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2006, 22:31

Příspěvek od bobik43 »

Pavel píše:2 m drátu navíc k čidlu nemůže mít vliv, ikdyby to byl zvonkáč tak si změř odpor a je to prakticky bezvýznamné protože odpor čidla (pokud je kvalitní) se musí pohybovat od stovek po kiloohmy z důvodu citlivosti.
Chyba je jinde. Ten teploměr je dosti nekvalitní, stačí si dát ti tři čidla vedle sebe a nechat v ustálené teplotě (bez proudění) řádnou dlouhou dobu a ten teploměr ukazuje mezi jednotlivými čidli rozdíl (u mě) +1°C;-0,5°C.
Takže pokud opravdu mi bude tento rozdíl vadit, tak jedině srovnat s etalonem a pamatovat tu odečíst tu přičíst.
Jaká je přesnost v celém rozsahu nevím, to jsem neprověřoval. Měření bylo prováděno za pokojových teplot.
Délka drátu nemá vůbec žádný vli, daleko větší odpor se nasčítá ve spojích oproti rezistivitě byť zvonkového drátu.
Zkoušel jsem ho a v ustálené teplotě má asi +-0.5°C pří nějakých 20°C. Což mně bohatě stačí. Trochu mám ale strach o přesnost při nějakých 60°C a právě o přechodový odpor ve spojích
petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Odpovědi: 0
Registrován: 10 lis 2006, 10:04

Příspěvek od petertn »

treba detailne nafotit ten plosak z jednej a druhej strany, urcite sa bude dat niekde kalibrovat, ak nie tak je tam urcite v zapoojeni nejaky vyvazovaci mostik a ten bude treba prestavit, chcelo by to schemu zapojenia
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

A nebo jednoduše seriově zapojit malý trimr a zkalibrovat všechni na stejnou hodnotu všechny tři údaje :P
Je otázka zda to má smysl, stupeň při tomto měření není žádná míra. 8)
petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Odpovědi: 0
Registrován: 10 lis 2006, 10:04

Příspěvek od petertn »

takto sa zle kalibruje lebo na displeji ti bude ukazovat ine cisla a budes musiet odpocitavat,... lepsia by bola ta schema a vymenit rezistor bud na balancnom mostiku alebo nejaky etalon, od ktoreho sa porovnava odpor z cidiel
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Pokud je rozdíl všech tří čidel +- 1 nebo 2 nebo i 3 st. Celsia, tak je to vpoho. Pro naše účely to přeci stačí. Jesli přepnu při 50 nebo při 55 stupních, to je jedno. Nesmim přepínat třeba při 20ti nebo 30ti. I když komůrkáč i těch 30 snese, jen se nesmí moc točit, aby se nepřidřel pístek v čerpadle.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Odpovědi: 0
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Samozřejmě že +- 2-3°C nehrají vůbec žádnou roli. Jen je prostě profesionální měřit o řád lépe než je třeba a využít z vlastností daného zařízení maximum. 8) :P
petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Odpovědi: 0
Registrován: 10 lis 2006, 10:04

Příspěvek od petertn »

nebolo by teda jednoduchsie spravit obycajnu diodkovu stupnicu odstupnovanu po 10 pripadne po 5 stupnoch?
Pozavrtkavas to kde chces, nezavadza to, ... a hlavne to asi nikoho hned na prvy pohlad nezaujme
bobik43
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2006, 22:31

Příspěvek od bobik43 »

Tak jsem to nastavil asi o 2.5m a rozdíl = v podstatě 00! Na to naše měření... Není co řešit. Měří to od 0°C a nevíte někdo do kolika °C to čidlo přežije?????
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Odpovědi: 0
Registrován: 24 srp 2006, 12:02

Příspěvek od Josef »

Samozřejmě že jde udělat diodovou stupnici, mám pár schémat s obvodem U277(snad si to pamatuji dobře). Je to převodník napětí na řadu LED a zapojí se že svítí pásek nebo ta nejvyšší. Vhodný je dát různý barvy. Červený, žlutý, zelený. Podle mě je to zbytečně složitý,ale jestli chce někdo schéma dám ho sem. Já jsem použil železnou kostku se 3 vývody. Je ze vzduchových brzd nákladáku-místo připojení nějakýho čidla. napojil jsem to na přívod do čerpadla a v třetí díře přeřízl závit na M14x1,5 a natočil čidlo teploty ze škody 120. 3 dráty , "budík" a je to. Není nejpřesnější ale myslím že stačí, co myslíte? :?
bobik43
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2006, 22:31

Příspěvek od bobik43 »

Tak jsem meril teplotu a asi po 10 min. mam 80°C. Mam pomocny el. ohrev vlastni vyroby a sam jsem koukal kolik to dokaze ohrat. Merim to tim PC teplomerem, ale dneska jsem ho odpalil, takze musim koupit novy :-(
waqw
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 13:35
Bydliště: OV

Příspěvek od waqw »

Bobík: jak máš udělaný ten předehřev ? Díky T
bobik43
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2006, 22:31

Příspěvek od bobik43 »

waqw píše:Bobík: jak máš udělaný ten předehřev ? Díky T
Normalne kus jeklu asi 10*15*5 v něm udělany dvě přepážky a v nich dvě obyčejný žhavky a čidlo teploty Š120. To neměří teplotu paliva, jak jsem si puvodne myslel, ze bude, ale teplotu celé té krabičky, což taky není k zahození. Během chvilky na ní nejde udržet ruka. Dal bych foto, ale momentalne mne nekomunikuje tel s Pc
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Odpovědi: 0
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

mohol by mi sem niekto dat foto ako ma pripojene tie cidla?Iba na povrchu hadicky,alebo je to cidlo "ponorene" v pretekajucom oleji?
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

to mam udělaný tak, že hadička je nasazená na trubku co de z filtru, ale stažená stahovacím páskem je až asi 2cm od kráje. No a pod tím relativně volným koncem je zastrčený to čidlo...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“