Stránka 1 z 2

Nekultivovany chod motoru na petku pri 1500 ot. za min.

Napsal: 23 dub 2012, 19:45
od jjtech
Zdravim panove,
prosim o radu nebo o Vas nazor na nasledujici problem.

Chod motoru 1.9 TDI PD 77KW pri 1500 ot. za minutu pri jizde do mirnyho kopce nebo po rovine je nekultivovany. Motor divne vibruje jako by byl pod otackama a potreboval podradit.
Jinak se motor chova naprosto bezproblemove. Najeto podstivejch 90 tisic.

Napsal: 23 dub 2012, 20:43
od leguan
ZKUS NA TĚCH 1500 OTAČEK DAT TROJKU A BUDE KULTIVOVANEJ

Napsal: 23 dub 2012, 20:46
od romanespana
to jo, me se taky zda, ze drinkat 1500 na petku je pod uroven, u FH12 to beru, ale tady ne

Napsal: 23 dub 2012, 20:49
od romanespana
Obrázek

Napsal: 23 dub 2012, 20:59
od jericho-3
Že se nestydíš, jet o 600 otáček víc než na volnoběh a do kopce na 5 rychlost, to dlouho jezdit nebudeš..Ale je to Tvoje.. Zkus si dát plný batoˇh co máš na zádech na 2metrovou tyč a řekni jak se ti to nese... :D

Napsal: 23 dub 2012, 21:02
od romanespana
(rofl) (rofl) (rofl) (rofl)
NESTYDI

Napsal: 24 dub 2012, 06:34
od Marek77
Na 1500 otáčkách nejezdím skoro ani na trojku!!! Pětka nesmí pod dva tisíce.

Nediv se, že chod je nekultivovaný, když to přetěžuješ jako prase. (LOL)
Odejde Ti dvouhmota a vytlučeš uložení kliky. A to nemluvím o převodovce.....

Napsal: 24 dub 2012, 07:19
od janeksdi
To bude asi nějaká provokace...

Napsal: 24 dub 2012, 07:29
od subz3ro_tdi
janeksdi píše:To bude asi nějaká provokace...
Z akeho dovodu? Chalan pise ze to robi aj na rovine, nepise ci nahodou nie pri miernom plyne - uz vsetci vidite ze dava na 5.kvalt do kopca podlahu... :roll:
Sorry, ale rady ako nejazdi na vyssie kvalty pod 2000 otacok mi pridu trochu pod uroven tohto fora :?

Napsal: 24 dub 2012, 07:51
od Marek77
Jenže ono se tak opravdu nejezdí. Tak proč pod úroveň? Přece je všeobecně známo, že nízké otáčky motoru škodí (a nejen motoru), tak co pořád řešíš? A že jezdit na vysoký kvalt v patnácti stech otáčkách je zvěrstvo, o tom snad nebudeme diskutovat, ne?

Napsal: 24 dub 2012, 08:02
od subz3ro_tdi
Marek, kazdy nech si jazdi ako chce... je to jeho vec... ale uz ked niekomu radit ze ma jazdit vo vyssich otackach, je dobre si pozriet kde ma motor 77kw spicku krutiaceho momentu...
O tom ci je zverstvo drzat motor na 1500 ot/min na najvyssi kvalt je mozne polemizovat, ja hovorim ze pre ustalenu jazdu je to v poriadku. Samozrejme akcelerovat je treba na nizsie prevodove stupne, ale to uz musi upresnit autor vlakna o aku situaciu sa vlastne jedna, lebo to nie je zrejme......... kazdopadne robit tu z neho provokatera je uz silna kava :)

Napsal: 24 dub 2012, 08:05
od Marek77
Já osobně tu z nikoho provokatéra nedělám, pouze odpovídám na dotaz.

Ano, ať si každý jezdí jak chce - jistěže je to každého věc, v tom se shodneme. Ale ať tu potom nebrečí, že mu motor drnčí a vibruje auto a vzteká se nerovnoměrným chodem. Prostě jezdí blbě a motor mu to dává najevo.

Podle toho, že se auto projevuje nekultivovaným chodem, je nejspíš jasné jako facka, že to motoru neprospívá. Čili proto mu tady všichni radí, aby využíval vyšší otáčky. Nikdo tu neříká, aby točil každý kvalt do tří tisíc, to není nutné. Ale nezlob se na mě - jezdit na nejvyšší kvalt v 1500 otáčkách je píčovina i pro ustálenou jízdu. Já osobně do mírného kopce nepojedu v těchto otáčkách ani na čtyřku - a to mám mnohem kratší kvalty než běžná vozidla (kvůli váze auta). Čili jet do mírného kopce pětkou v 1500 otáčkách je prostě blbě, o tom mi nebude někdo jako Ty nic vysvětlovat.

Mysli si, co chceš - většině normálně myslících lidí je jasné, že v takovém provozním režimu motor trpí, spojka (setrvák) ještě víc a převody rovněž. A motory TDi 77kW mají pokud vím maximum točivého momentu kolem 1900-2000 otáček, jako drtivá většina osmiventilů této řady a na patnácti stech otáčkách se turbo sotva probouzí. Tak nevím, co pořád máš.

Napsal: 24 dub 2012, 08:23
od subz3ro_tdi
Marek77 píše:TDi 77kW mají pokud vím maximum točivého momentu kolem 1900-2000 otáček, jako drtivá většina osmiventilů této řady a na patnácti stech otáčkách se turbo sotva probouzí.
Predstav si ze niektore typy 1.9tdi 77kw (napr. BSW) maju v 1500 ot. okolo 230Nm a maximum krutiaceho momentu dosahuju 240Nm v 1800 ot. Vseobecne hovorit o vyuzivani pasma nizkych otacok u TDI motorov je v dnesnej dobe, nehnevaj sa na mna, trufalost... pozri si ako je vyrobcom naladeny vykon napr. motora 1.6TDI CR a potom vysvetluj ze jazdit pod 2000 ot. je blbost lebo to namaha prevodove ustrojenstvo.
Nebudeme sa tu dohadovat ako male deti, tento konkretny problem nemusi (aj ked moze) byt sposobeny nekorektnym vyuzivanim vykonu motora... su moznosti mechanickych problemov ako s ventilmi, tak aj s dvojhmotovym zotrvacnikom, takze odbit vsetky problemy stylom jazdi vo vyssich otackach proste nejde - minimalne nie na autach kde sa vyrobca snazi uz samotnym naladenim motora posunut spektrum pouzitelnych otacok nizsie.

Napsal: 24 dub 2012, 10:29
od sharik4x4
Podtáčení motoru je teď v módě.Svezl jsem se novou T5 2,0tdi 103KW GP a na rovince při rychlosti cca 70km/h mi prodejce u VW řekl,že už tam mám dát šestku,protože na palubáku už mi svítí doporučená rychlost.Já tam měl teprve čtyřku a tak jsem to tam dal rovnou na šestku a prodejce byl spokojenej a palubák taky.Jel jsem asi na 1400-1500otáček.Takže jsem si tak říkal,že asi soudruzi s Wolsburku tam dali lodní motor a tomu 1500otáček vyhovuje.Takže nekamenujte člověka ,který jezdí na pětku 1500otáček,když nový auta to zvádaj na šestku. :D :D

Napsal: 24 dub 2012, 11:22
od Tomas.cz
Ono je dneska v módě dělat dlouhý převodovky, nevím v čem to bylo, jestli v Yetim nebo kde, ale mělo to ještě pětikvalt a při 100 km/h motor točil 1750 ot/min.