Galaxy AFN - otáčky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Galaxy AFN - otáčky

Příspěvek od Marek77 »

Delší dobu pozoruju jistou věc.

Po studeném startu motor normálně chytne a otáčky jsou normálních 840 rpm. Po asi pěti sekundách se však otáčky samovolně zvýší na 1000-1050 rpm. Takto drží poměrně dlouho. Většinou se vrátí k původní hodnotě až někde kolem teploty 70°C motoru. Ale pouze jízdou - musím jet (tedy je třeba asi kontakt s plynovým pedálem) a najednou pak zjistím, že při vyřazení rychlosti jsou otáčky tam, kde mají být. Pokud bych auto nechal stát nastartované na místě, bude motor mít tyto otáčky třeba až do úplného ohřátí na 90°C. Jakmile bych ale potom prošlápl plyn, otáčky klesnou (ale až když je to teplé) - pokud bych prošlápl plyn zastudena, otáčky zůstanou na té tisícovce.

Dělá mi to jen při tomto (jarním a letním) počasí. V zimě to neudělá nikdy. Dříve mi to dělávalo jen tu a tam (občas), ale poslední dobou už je to pravidlem, dělá to po každém studeném startu.

Ještě poznámka - jakmile mi toto motor udělá, já v tu chvíli motor vypnu a ihned znovu nastartuju, otáčky jsou v pořádku (už to tedy neudělá).


Ještě dodám, že na motoru je vše v pořádku - snímače všeho jsou kontrolované a i pro jistotu měněné, poté opět vrácené ty původní. V paměti ŘJ motoru pouze obligátní hláška 65535 Řídící jednotka motoru vadná (ale tuto závadu mi to hlásí celé roky, co auto mám a není žádný problém).


A teď babo raď.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Odpovědi: 0
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Bydliště: Praha 9

Re: Galaxy AFN - otáčky

Příspěvek od supermuf0090 »

tenhle jev pozoruju pokazdy kdyz nekoho startuju pres kabely , takze bych soudil ze to je reakce na pokles napeti
Marek77 píše:Delší dobu pozoruju jistou věc.

Po studeném startu motor normálně chytne a otáčky jsou normálních 840 rpm. Po asi pěti sekundách se však otáčky samovolně zvýší na 1000-1050 rpm. Takto drží poměrně dlouho. Většinou se vrátí k původní hodnotě až někde kolem teploty 70°C motoru. Ale pouze jízdou - musím jet (tedy je třeba asi kontakt s plynovým pedálem) a najednou pak zjistím, že při vyřazení rychlosti jsou otáčky tam, kde mají být. Pokud bych auto nechal stát nastartované na místě, bude motor mít tyto otáčky třeba až do úplného ohřátí na 90°C. Jakmile bych ale potom prošlápl plyn, otáčky klesnou (ale až když je to teplé) - pokud bych prošlápl plyn zastudena, otáčky zůstanou na té tisícovce.

Dělá mi to jen při tomto (jarním a letním) počasí. V zimě to neudělá nikdy. Dříve mi to dělávalo jen tu a tam (občas), ale poslední dobou už je to pravidlem, dělá to po každém studeném startu.

Ještě poznámka - jakmile mi toto motor udělá, já v tu chvíli motor vypnu a ihned znovu nastartuju, otáčky jsou v pořádku (už to tedy neudělá).


Ještě dodám, že na motoru je vše v pořádku - snímače všeho jsou kontrolované a i pro jistotu měněné, poté opět vrácené ty původní. V paměti ŘJ motoru pouze obligátní hláška 65535 Řídící jednotka motoru vadná (ale tuto závadu mi to hlásí celé roky, co auto mám a není žádný problém).


A teď babo raď.....
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mě to napadlo taky. Jenže to by přece v zimním období muselo dělat častěji než v létě. Zatímco mně to v zimě neudělá ani jednou.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Odpovědi: 0
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

treba te opousti baterka
Marek77 píše:Mě to napadlo taky. Jenže to by přece v zimním období muselo dělat častěji než v létě. Zatímco mně to v zimě neudělá ani jednou.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Dva roky stará EXIDE Premium 100Ah? Navíc je zátěžově testovaná (má skutečných cca 85-90 Ah).

Dělalo mi to i s předchozí (podstatně horší) baterkou.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Odpovědi: 0
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

tak třeba nějakej prechodak na kostre nebo tak , neresto , obcas mi to taky delalo po rychlym projeti velky kaluze , takze by v tom mohlo mit prsty vlhkost
Marek77 píše:Dva roky stará EXIDE Premium 100Ah? Navíc je zátěžově testovaná (má skutečných cca 85-90 Ah).

Dělalo mi to i s předchozí (podstatně horší) baterkou.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jenže já to řešit chci. Dost mi to vadí. Má to zvuk jak pětiválec, navíc mi při těch otáčkách dost klepe dvouhmota a nerad bych ji zničil.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Odpovědi: 0
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

jestli ti pri tech 1100 ot klepe dvouhmota a ma to nevyvazenej chod , tak bych hledal chybu v cerpadle me se akorat zvednou otacky , ale motor bezi krasne hladce
Marek77 píše:Jenže já to řešit chci. Dost mi to vadí. Má to zvuk jak pětiválec, navíc mi při těch otáčkách dost klepe dvouhmota a nerad bych ji zničil.
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Uživatelský avatar
Miki2t
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Odpovědi: 0
Registrován: 13 bře 2011, 14:24

Příspěvek od Miki2t »

Jake napeti v dobre poruchy ukazuje diag, jaka je zatez altiku, a % plynoveho pedalu ?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pedál je v cajku, zatížení alternátoru u mého auta není zjistitelné, protože svorka DF není. Napětí je 14,2-14,4 V.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Odpovědi: 0
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Tenhle jev sem už viděl asi 2x.Jednou když sem na rotačce dělal rozvody,tak před tím i po tom to dělalo!Prostě nakopl sem motor,pohoda jak řikáš 840 ot/min.Pak samo si to zašlo přidávat a drželo to víc,pak to spadlo a byl pokoj.Do dneška nevím čím to je,auto jezdí do dnes,majitel nic neříká!Rozvody sem udělal na 100% vše i s předvstřikem seřízeno!Já to vidím na odchod čerpadla,nebo je tam něco vyběhanýho!

Mám doma POLO SDI AGD a když to teplý nakopnu tak to jakoby kucká a houpe se volnoběh,prošlápnu plyn a je to OK!Když na volnoběh začnu naráz stahovat nebo dotahovat přední okna začne to opět kuckat,povolím vypínač a je to OK,takže i zde bych viděl možná spojitost s napětím a jeho poklesem!!!
Uživatelský avatar
Miki2t
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Odpovědi: 0
Registrován: 13 bře 2011, 14:24

Příspěvek od Miki2t »

Sleduj napeti pres diag, a spojkou ho ureguluj na 840ot
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Odpovědi: 0
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Miki2t píše:Sleduj napeti pres diag, a spojkou ho ureguluj na 840ot
Jako přes kvalt?nebo jak spojkou?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To mi přijde dost brutální metoda!!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
venouš
Přispěvovatel
Příspěvky: 291
Odpovědi: 0
Registrován: 04 črc 2009, 14:33
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od venouš »

už jsem to sem psal asi před 2 měsíci.ja mam to same.jsem si koupil r.v 2000.rozvody byly udělané ještě v nemecku.vše je o.k.jen ty otáčky nekdy.ja mam to auto asi 3 měsíce.jediné na co se chystám tak chci vyndat sání a pořadně ho vypucovat
VW sharan 81kw AVG
Škoda Felicia combi 1.3MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“