Fabia TDi špatně brzdí - problém neznámý

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Fabia TDi špatně brzdí - problém neznámý

Příspěvek od Speeder »

Zdravím lidi. Nejdřív jsem si myslel, že je to vlastnost auta, ale dneska jsem schválně zkusil nouzově rychle zastavit a zjistil jsem, že to vlastnost nebude. Už dlouho pozoruju, že u mojí Fabie je obecně potřeba vyvinout větší tlak na pedál, aby to nějak rozumně zabrzdilo. Když jsem naloženej, už je to docela napříjemný, nemám v brzdách jistotu. Dneska jsem to zahemoval dost velkou silou, abych tvrdě zabrzdil před semaforem a málem jsem projel až do přechodu se spoceným čelem. Mám nový kotouče i desky už dva roky, takže v pohodě, najeto asi 25tkm. Nechápu to, ale prostě šlápnul jsem na to jak blázen a brzdilo to málo. O nějakým spuštění ABS nemohla bejt řeč. Čím by to mohlo být? Brzdy jsem odvzdušňoval klasickým způsobem nedávno. Beze změn, žádnej vzduch ani nešel.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Tomáš Čermák
Přispěvovatel
Příspěvky: 493
Registrován: 31 říj 2009, 11:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomáš Čermák »

zkus jestli jde podtlak do posilovače, pokud ne, vývěva v háji. Pokud půjde, tak to vypadá na posilovač. Jedno z toho to nejspíš bude... Pak dej vědět
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

Zapomnel jsem dodat, ze jsem zkousel ten jednoduchy test posilovace, kdy při vypnutém motoru našlapu brzdu a pak při zmáčklém pedálu nastartuji. Pedál má účinkem posilovače klesnout a to se také stalo, takže to vypadá, že posilovač je v pořádku.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Tomáš Čermák
Přispěvovatel
Příspěvky: 493
Registrován: 31 říj 2009, 11:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomáš Čermák »

můžeš mít slabší vývěvu
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

Jak poznám jakej má dávat podtlak?
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Tomáš Čermák
Přispěvovatel
Příspěvky: 493
Registrován: 31 říj 2009, 11:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomáš Čermák »

porovnej s jinym autem ;)
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

No to by asi šlo. Ale chtělo by to vacumetr.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

Jinde mi píše jeden, že vývěva to nebude. Kdyby prej dávala málo, hlásil by to VAG, protože podtlak řídí ještě turbo, egr atd.

A kdybych měl málo tlaku v brzdách, tak by to prej hlásil taky VAG. Takže říká, že to musej bejt špatný kotouče nebo destičky...
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Tomáš Čermák
Přispěvovatel
Příspěvky: 493
Registrován: 31 říj 2009, 11:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomáš Čermák »

si dával nový nee?? Co jsi dal za značku??
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20565
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

no,klidně může být, jestli jsou desky tvrdý jak špalek, ani to brzdit nemůže
najmis
Přispěvovatel
Příspěvky: 713
Registrován: 15 úno 2007, 22:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od najmis »

Až tak že málem projede křižovatku..?Předpokládám že neletěl 180Km/h
Zkoušel jsi opakovaný brždění..?Někde kde je to bezpečný..rozjet, brzda,povolit,brzda...je nějaká změna..?Pokud by jsi měl možnost vyzkoušel bych celej posilovač vč hlavního brz. válce..
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

Jo kotouče a desky jsou tam nový, ale kluci říkaj, že horší destičky jednou ostřejší jízdou s prudším brzděním můžeš zapéct a pak je po nich. Kotouče vpředu BOSCH, destičky BARUM. Vzadu BARUM obojí. Pořádně to nezabrzdí ani napoprvé a při opakovaným to vadne ještě víc.
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20565
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Aha, Barum
Barum je lepší Starline
vyhoď to, dej tam TRW, ATE nebo něco normálního a je to
Uživatelský avatar
Speeder
Přispěvovatel
Příspěvky: 370
Registrován: 24 led 2006, 12:32
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Speeder »

Asi jo. Asi koupim nový destičky dopředu a snad se to zlepší. Zadek nechám zatim. Takže bys věřil ATE, TRW a co ještě se nechá koupit?
Fabia Combi 1,9 TDi PD 74kW [ATD]
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20565
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

záleží kolik chceš investovat

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1 ... tavia.html

TRW je v pohodě, poslední dobou montuju i Zimmermann a taky v klidu

vyměň i ty zadní a hlavně omrkni kotouče nebo ať se na to někdo podívá
pokud jsou vydřený vlivem těch "Barumdesek" , dal bych i kotouče, zadní klidně něco levnýho

když dáš nový desky na K.O. kotouče, stejně to brzdit nebude ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“