Stránka 1 z 2

Jak provést přestavbu Škody Felicie 1,9D na RO?? Poraďte...

Napsal: 18 bře 2007, 15:48
od folll
Zdravím.. Mám felicii 1.9D a už nějakou dobu jezdím na naftu + RO vyjetej z friťáku 50:50. Směs normálně liju do nádrže.. Když bylo teplo, zkusil jsem 100% RO a po krátké době kleklo čerpadlo. Teď už mám jiné a chtěl bych auto přestavit na 2 nádržový systém. S tím že vodou z chladiče bych ohříval přímo 2. nádrž s olejem a druhý výměník bych dal přímo před vstřikovací čerpadlo.. Pokud By někdo mohl poradit, ať už jakkoli, budu vděčný.. Díky všem..

Napsal: 18 bře 2007, 19:50
od jurassic
Zdravim, no nevim, nevim jestli je to vůbec možný ohřívat voudou z chladiče nádrž na olej tak, aby to k něčemu bylo - toť muj názor, ale každopádně jestli k tomu máš nějaký schéma jak to udělat, tak to sem hoď.
Co sem tak někde zahlídnul bylo vytápění nádrže na olej, ale na 220 V. Normálně ráno před vyjetim zapojíš nádrž do zásuvky a olej se ohřeje na těch 80stC.

No nevím nevím...

Napsal: 18 bře 2007, 19:58
od folll
Myslím si že voda vycházející z chladiče má cca. 90°C tak by olej v nádrži mohla ohřát alespoň na 60°C a druhý ohřev před nasátím do čerpadla(upozorňuji že problematického Lucase) by mohla žhavicí svíčka ohřát tak na 75°C. Přes bimetalový spínač aby to hehřálo pořád.. Zatím pátrám a sbírám rady a tipy abych věděl jak se do toho pustit.. Přijde mi divoké mít obě nádrže vzadu, olej při 5°C je dost hustý a nevím kolik dává podpůrné čerpadlo ale Lucas by to asi sám nedotáhl.. A mít na jeho vstupu nějaký extra přetlak by asi taky nebylo dobré.. Myslel jsem udělat si vlastní nádrž v motorovém, prostoru a do ní vézt zespoda měděnou spirálu s vodou z motoru a tou to nahřát a zároveň by se to nahřívalo i teplem od motoru(i když celkem nepodstatně..) Zkusím něco načrtnout a hodit to sem.. Třeba ze sebe udělám naprostého blbce ale za pokus to stojí.. :o))

Re: No nevím nevím...

Napsal: 18 bře 2007, 20:16
od ozi
folll píše:Myslím si že voda vycházející z chladiče má cca. 90°C tak by olej v nádrži mohla ohřát alespoň na 60°C a druhý ohřev před nasátím do čerpadla(upozorňuji že problematického Lucase) by mohla žhavicí svíčka ohřát tak na 75°C. Přes bimetalový spínač aby to hehřálo pořád.. Zatím pátrám a sbírám rady a tipy abych věděl jak se do toho pustit.. Přijde mi divoké mít obě nádrže vzadu, olej při 5°C je dost hustý a nevím kolik dává podpůrné čerpadlo ale Lucas by to asi sám nedotáhl.. A mít na jeho vstupu nějaký extra přetlak by asi taky nebylo dobré.. Myslel jsem udělat si vlastní nádrž v motorovém, prostoru a do ní vézt zespoda měděnou spirálu s vodou z motoru a tou to nahřát a zároveň by se to nahřívalo i teplem od motoru(i když celkem nepodstatně..) Zkusím něco načrtnout a hodit to sem.. Třeba ze sebe udělám naprostého blbce ale za pokus to stojí.. :o))
Zdravim, citam ze chces skusit vsetky mozne cesty....co tak vsadit na stary osvedceny system, ktory je odskusany, sice drahsi ale zarucene funguje....vid schema
Obrázek[/img]

k tomu ze olej zhustne, pri tomto zapojeni ako vidis na scheme sa cerpa z nadrze len skutocna spotreba auta...cize nech je to dajme tomu 6 litrov na 100 km ked ides 100km/h....a tych 6 litrov potiahne aj keby to bol uplny med, pokial to nebude tuhe tak nie je problem, ak by bolo trocha nariedis naftou alebo petrolejom....pouvazuj nad tou schemou

Napsal: 19 bře 2007, 15:15
od jurassic
Víš co, nechci tě odrazovat, to v žádnym případě, na léto by to možná i šlo, ale v zimě, mno nevim...

Jedna z věcí je měď x olej - co sem se zatim dočetl tak se nemaj rádi.
Druhá z věcí je velikost nádrže a tomu odpovídající průměr a délka spirály
Třetí z věcí je možnost koupit tepelnej výměník, kterej je malej a funkční

Místo tý mědi by se dal použít nerez ( instal. krky ) díky kterýmu by odpadly problémy s tvarovánim mědi.

Jinak už se tu něco podobnýho řešilo dřív, tady je na to odkaz: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=2629

Podle mě se tyhle hadice používaj u přestaveb na truckách, asi kvůli lepší izolaci a snažší práci s nima.


Tady je taky jedno schéma, pohyblivý (noteeth)
.Obrázek

Napsal: 19 bře 2007, 16:18
od Jindřich
S tou mědí to není tak horký jak se tvrdí.Měl jsem měděné špony v surovém oleji,v oleji s naftou v různém poměru na slunci asi tak 3 měsíce a vůbec nic.Možná za přístupu vzduchu dojde k nějakým změnám.Ale přece ten olej tam tak dlouho stejně není.

Napsal: 19 bře 2007, 16:19
od Jindřich
S tou mědí to není tak horký jak se tvrdí.Měl jsem měděné špony v surovém oleji,v oleji s naftou v různém poměru na slunci asi tak 3 měsíce a vůbec nic.Možná za přístupu vzduchu dojde k nějakým změnám.Ale přece ten olej tam tak dlouho stejně není.A ty nerezový hadi jsou na ohybání stejně dost tvrdý a hlavně pěkně drahý.

jurassic

Napsal: 19 bře 2007, 17:54
od folll
Jasně, schémátko hezký a trochu pochopitelný ale nechápu jakým způsobem a proč se zapíná zpátečka, dokážeš mi to nějak vysvětlit??? Jinak na nějaký domádo asi prdím, protože než by člověk vychytal ty mouchy, vyšlo by ho levněji si to pořídit.. Tak to pokoupím a uvidíme |:o)) Ale co ta ZPÁTEČKA????

Napsal: 20 bře 2007, 09:17
od Rudaa
Obávám se,že všechno vynaložené úsilí na přestavbu bez výměny Lukase za Bosche bude jen plýtváním prostředků a tvé energie.Lukas je v mnoha zdrojích označován na přestavbu jako naprosto nevhodný.Osobně bych uvítal nějaký KONKRÉTNÍ typ - postup jak na výměnu Lukase.Přeji zdar tvému snažení.

Napsal: 20 bře 2007, 12:00
od ozi
Rudaa píše:Obávám se,že všechno vynaložené úsilí na přestavbu bez výměny Lukase za Bosche bude jen plýtváním prostředků a tvé energie.Lukas je v mnoha zdrojích označován na přestavbu jako naprosto nevhodný.Osobně bych uvítal nějaký KONKRÉTNÍ typ - postup jak na výměnu Lukase.Přeji zdar tvému snažení.
proti tomu mam namietku, konkretne tu http://www.smartveg.com/news/veg_adventures_1.php odjazdil na tom 48 000 km, ak je auto spravne upravene niet sa coho obavat, aj ked je pravda ze Lucas je citlivejsi, preto treba striktne dodrziavat elementarne zasady.

este k vymennikom, chalani, ak si naozaj sakra neprepocitate a potom skutocne nezmerate ze to ma taky vykon ako ma mat zabudnite na tie vsetky napady s medennymi rurkami, instalaterskymi krkmi a neviem co este, kupte si seriozny doskovy vymennik usetrite si kopu penazi, ak chcete ist inou cestou, tak suhlasim ale radsej nie s hura nadsenim ale podprite si to vypoctami a meranim

Napsal: 20 bře 2007, 13:12
od Zdenda
no, hurá nadšení se nevyhneš ani s tim profi výměníkem - nominální výkon výměníku je samozřejmě pro úplně jiný a do jistý míry ideální podmínky, kterým se v autě nepřiblížíš. A pro výpočet prostě spoustu veličin neznáš. Jako například průtok vody výměníkem. Takže nakonec ti stejně nezbyde než to vyzkoušet, případně se spolehnout na zklušenosti ostatních.

Napsal: 20 bře 2007, 14:02
od ozi
Zdenda píše:no, hurá nadšení se nevyhneš ani s tim profi výměníkem - nominální výkon výměníku je samozřejmě pro úplně jiný a do jistý míry ideální podmínky, kterým se v autě nepřiblížíš. A pro výpočet prostě spoustu veličin neznáš. Jako například průtok vody výměníkem. Takže nakonec ti stejně nezbyde než to vyzkoušet, případně se spolehnout na zklušenosti ostatních.
plne suhlasim Zdendo, pri vsetkom co si napisal o co je lepsie mat profi vymennik ako nevypocitany doma zlepeny ?, uz len kvoli ploche :)

Napsal: 20 bře 2007, 20:41
od mynames
no abych pravdu rekl s eskortem jsem najel uz 29 tisic a ted se pravdebodobne ucpalo cerpadlo takze bude to zajimave nez se zjisti co s tim je. jeste ze jsem pritelkyni koupil naftovou fiestu tak mam cim jezdit :-) vubec nemate nekdo schema jak je poskladane cerpadlo bosh? mam to rok 95 bez turba

Napsal: 20 bře 2007, 22:05
od ozi
mynames píše:no abych pravdu rekl s eskortem jsem najel uz 29 tisic a ted se pravdebodobne ucpalo cerpadlo takze bude to zajimave nez se zjisti co s tim je. jeste ze jsem pritelkyni koupil naftovou fiestu tak mam cim jezdit :-) vubec nemate nekdo schema jak je poskladane cerpadlo bosh? mam to rok 95 bez turba
myslim ze tento link tu uz raz bol a mozno TI pomoze, ale je to skor o skladani cerpadla a nie vymena Bosch za Lucas, alebo ako som pochopil z Tvojho pisania

http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... p+assembly

Napsal: 20 bře 2007, 23:07
od dvorky1
ozi píše: este k vymennikom, chalani, ak si naozaj sakra neprepocitate a potom skutocne nezmerate ze to ma taky vykon ako ma mat zabudnite na tie vsetky napady s medennymi rurkami, instalaterskymi krkmi a neviem co este, kupte si seriozny doskovy vymennik usetrite si kopu penazi, ak chcete ist inou cestou, tak suhlasim ale radsej nie s hura nadsenim ale podprite si to vypoctami a meranim
s tím nesouhlasím. Já mám výměník dělanej doma a je dostačující i na 100% olej v nádrži. Pořizovací cena 120 Kč za m měděný trubky mám tam asi 2 m pač mám dva výměníky. No a pak trocha tý zručnosti.