Stránka 1 z 2

Prosím o radu - PŘEVODOVKA PASSAT B5 AFN

Napsal: 15 čer 2012, 11:21
od Tomeš
Ahoj,
chtěl bych poprosit o radu místní odborníky . Mám enormně zachovalou, prakticky zajetou B5tku s motorem AFN, jezdím převážně po dálnicích a chtěl bych řešit zpřevodování, protože mi příjdou dálniční otáčky strašně vysoký. Dlouho jsem hledal, i tady na fóru, ale informací o podélných motorech potažmo převodovkách je pomálu. Můžete mi někdo poradit co vše je potřeba, pokud bych chtěl současnou převodovku vyměnit za pětikvalt z 85kw pd, nebo by byla lepší jina varianta (jiná převodovka,úprava stávající)? Samozřejmě počítám s chipem, abych na tu srandu měl krouťák.
Díky za jakoukoliv radu!

Napsal: 15 čer 2012, 11:31
od Marek77
Pokud vím, tak Passat B5.5 v provedení 96kW AVF měl šestikvalt a ten by (možná) mohl na AFN pasovat. Případně dlouhý pětikvalt ze stejného stroje (s motorem 96kW AWX).

Každopádně počítej s tím, že pouhá převodovka asi bude málo - pravděpodobně to bude chtít i osy, možná setrvačník se spojkou a startér. Ale to už víc poradí praktici.

Napsal: 27 čer 2012, 20:22
od X.11
Před pár lety jsem to dělal na čipnutý afn ...co potřebuješ je převodovku z passata 96kw,na motor pasuje, pak potřebuješ kulisu řazení a podle druhu nápravy pro starší verzi pravý držák převodovky se silenblokem ,levý si musíš vyrobit, jestli máš nověší nápravu (98 a později) pak oba držáky převodovky se silenbloky, poloosi pasují, spojku jsem nechal púvodní, pouze poladíš délku kabelu od čidla oleje, konektory pasují. funguje dodnes bez problémů, mužu ti to ukázat, jestli ji někde poblíž...(Teplice)... tak mnoho zdaru :-) PS ten levý držák někde ještě mám...

Napsal: 31 črc 2012, 17:45
od jarousek
cusek... mam doma dlouhy 6q ,,GHA,, jestli chces dodam... :)

Napsal: 02 srp 2012, 07:00
od sniper--
X.11 píše:Před pár lety jsem to dělal na čipnutý afn ...co potřebuješ je převodovku z passata 96kw,na motor pasuje, pak potřebuješ kulisu řazení a podle druhu nápravy pro starší verzi pravý držák převodovky se silenblokem ,levý si musíš vyrobit, jestli máš nověší nápravu (98 a později) pak oba držáky převodovky se silenbloky, poloosi pasují, spojku jsem nechal púvodní, pouze poladíš délku kabelu od čidla oleje, konektory pasují. funguje dodnes bez problémů, mužu ti to ukázat, jestli ji někde poblíž...(Teplice)... tak mnoho zdaru :-) PS ten levý držák někde ještě mám...
Spojka je na 6g 240ka, na tom AFN ma 228

Napsal: 02 srp 2012, 07:02
od sniper--
X.11 píše:Před pár lety jsem to dělal na čipnutý afn ...co potřebuješ je převodovku z passata 96kw,na motor pasuje, pak potřebuješ kulisu řazení a podle druhu nápravy pro starší verzi pravý držák převodovky se silenblokem ,levý si musíš vyrobit, jestli máš nověší nápravu (98 a později) pak oba držáky převodovky se silenbloky, poloosi pasují, spojku jsem nechal púvodní, pouze poladíš délku kabelu od čidla oleje, konektory pasují. funguje dodnes bez problémů, mužu ti to ukázat, jestli ji někde poblíž...(Teplice)... tak mnoho zdaru :-) PS ten levý držák někde ještě mám...
Spojka je na 6g 240ka, na tom AFN ma 228

Napsal: 07 srp 2012, 07:29
od Shear_5
O kolik budou rpm nižší při stejných rychlostech (dálniční provoz 130 - 160 km/h...)? Má někdo zkušenost?

Porovnání mě zajímá u převodovek (snad) DUU vs. cokoliv jiného, 5-ti kvalt mě vyhovuje, ale když bude 6-ti kvalt, tak bude, důležitý je ten rozdíl.

Napsal: 07 srp 2012, 08:02
od jipi
6q FRK 3000ot 150km/hod - Tacho
6q DQS 3000ot 165km/hod - Tacho

Napsal: 07 srp 2012, 16:10
od jarousek
DQS - luxusni!! jezdim na paty stupen od 60 do 200km/h... :)

Napsal: 07 srp 2012, 17:16
od Jayson
No to musí bejt labůžo jezdit na 5 v 60km/h :roll:

Napsal: 08 srp 2012, 05:51
od Shear_5
jipi píše:6q FRK 3000ot 150km/hod - Tacho
6q DQS 3000ot 165km/hod - Tacho
Teď otázka co vše je nutné vyměnit?

Kulisa, startér, nějaké držáky, spojka i lanovody nebo nějaké další věci?

DQS vypadá velice zajímavě, auto jezdí často dálnice, hodilo by se to...
Díky!

Napsal: 08 srp 2012, 12:08
od jipi
ak by si chcel dať na VW Passat 1.9 TDI AFN 81KW 6q prevodovku, tak musíš vymeniť:

- prevodovka
- kulisa
- nápravnica
- štarter ( ak maš klímu tak ti vznikne problém)
- medzikus medzi prevodovku
- kolíky 2x - prevodovka - motor
- silentblok prevodovky
- komplet spojku

Napsal: 18 lis 2012, 10:42
od noki
Vážně uvažuju o výměně převodovky EEN na motoru AVG - podélném za šestikvalt nebo s dlouhou pětkou.
Jsem ve stejné situaci jako Tomeš, jenom se jedná o A6-ku.
Má s tím někdo nějakou praktickou zkušenost?
Preferuju co nejjednodušší řešení ;)
Předem díky.

Napsal: 09 pro 2014, 23:32
od cacinek
Jak je to u B5.5 AVF? Puvodni prevodovka je tam FRK. Co vsechno se musi dat pri vymene za DQS?

Napsal: 22 úno 2018, 06:24
od dist01
Taky bych to potreboval zjistit

--------------------------------------------------------
moderátor

Necituj předchozí příspěvek, jen tak plevelíš fórum!