Vibrace pri volnobehu v Primere P12
Napsal: 19 čer 2012, 22:03
Zdravim.
Mam neprijemny problem s vibracemi motoru pri volnobehu ve svem Nissanu Primera P12 2.2 dCi (najeto 123 tisic). Vibrace jdou poznat hlavne v klidu - na cervene, v kolone. Nekdy jsou silnejsi, nekdy slabsi. Slabsi jdou vzdy citit od stredoveho tunelu (oprena noha), silnejsi pak navic i ve volantu, na spojce (pri seslapnuti) i v cele karoserii vozu.
Pritom jediny faktor ovlivnujici silu vibraci se zda byt teplota vzduchu. Zni to mozna divne, ale je to proste tak. Kdyz je venku kolem 30ti stupnu, vibruje to hodne. Kdyz se ochladi pod 25, tak jsou vibrace slabsi a kdyz je pod 20, tak se vibrace prakticky neobjevuji. Opravdu si nedelam legraci.
Nedavno jsem byl na STK i emisich a s volnobehem nebyl problem. Bezi cca na 800 otacek. Pokud polochtam plyn (na neutralu), vibrace postupne mizi. Na 1000 jsou uz jen mirne a nad 1300 otacek uz nic nevibruje. Naopak vibrace se nikdy neobjevuji, pokud je motor studeny! A to i kdyz je venku vedro jako v pekle. Teprve az po par kilometrech od nastartovani se to objevi. Proste az tak na treti nebo ctvrte cervene.
Pri jizde se vibrace neprojevuji, dokud nezacnu brzdit. Pravdepodobne jde ale o stejny problem, protoze brzim s vyrazenou rychlosti. Brzdny ucinek je ok, ale dochazi k takovemu jakoby mirnemu cukani. Nevim, jak to presne popsat. Neni to tak vyrazne jako na volnobehu a v klidu.
Jeste dodam dva dojmy, ktere ale nemam nijak zmerene. Zda se mi, ze je auto v posledni dobe trochu line. Hlavne pri rozjezdu se mi zda, ze to neni to, co to byvalo. Dalsi veci je trochu vetsi spotreba nafty. Ne o moc, mozna o 10 nebo 15 %. Ale treba je to jen castejsim pouzivanim klimatizace. Ale ve srovnani s minulym rokem je to asi vazne o trochu vic.
Samozrejme jsem cetl o podobnych problemech na tomto i jinych forech. Silentbloky, setrvacnik, na 3 valce, tlak ve valcich, vstrikovace -- to jsou asi nejcastejsi priciny. Resil jsem to i se dvema techniky ze servisu Nissanu. Jeden po telefonu hodne vsazel na setrvacnik. Pry to ma vsechny znaky odchazejici dvouhmoty. Dnes jsem s tim byl u druheho technika primo v servisu Nissanu a ten zase setrvacnik vyloucil. Duvod mi ale nerekl. Kazdopadne diagnostika nic neukazala (cili na 3 valce to nejede), ale kdyz technik zkousel postupne valec po valci, tak se mu zdalo, ze prvni a treti jsou "nejake slabsi". Za tyden jdu na kontrolu tlaku ve valcich a pokud se nic nenajde, tak technik doporucuje vymenu vstrikovani. Do toho se mi moc nechce, protoze to stoji dost penez. Zvlast kdyz kvuli vstrikovani zasadne cele roky tankuju vyhradne Verva Diesel.
Nenapada vas neco, na co v servisu upozornit, nez se zacnou hrabat v soucastkach za desetitisice? Nemohl jsem neco prehlednout? Co je nejlepsi proverit hned na zacatku?
Diky za kazdou radu.
Mam neprijemny problem s vibracemi motoru pri volnobehu ve svem Nissanu Primera P12 2.2 dCi (najeto 123 tisic). Vibrace jdou poznat hlavne v klidu - na cervene, v kolone. Nekdy jsou silnejsi, nekdy slabsi. Slabsi jdou vzdy citit od stredoveho tunelu (oprena noha), silnejsi pak navic i ve volantu, na spojce (pri seslapnuti) i v cele karoserii vozu.
Pritom jediny faktor ovlivnujici silu vibraci se zda byt teplota vzduchu. Zni to mozna divne, ale je to proste tak. Kdyz je venku kolem 30ti stupnu, vibruje to hodne. Kdyz se ochladi pod 25, tak jsou vibrace slabsi a kdyz je pod 20, tak se vibrace prakticky neobjevuji. Opravdu si nedelam legraci.
Nedavno jsem byl na STK i emisich a s volnobehem nebyl problem. Bezi cca na 800 otacek. Pokud polochtam plyn (na neutralu), vibrace postupne mizi. Na 1000 jsou uz jen mirne a nad 1300 otacek uz nic nevibruje. Naopak vibrace se nikdy neobjevuji, pokud je motor studeny! A to i kdyz je venku vedro jako v pekle. Teprve az po par kilometrech od nastartovani se to objevi. Proste az tak na treti nebo ctvrte cervene.
Pri jizde se vibrace neprojevuji, dokud nezacnu brzdit. Pravdepodobne jde ale o stejny problem, protoze brzim s vyrazenou rychlosti. Brzdny ucinek je ok, ale dochazi k takovemu jakoby mirnemu cukani. Nevim, jak to presne popsat. Neni to tak vyrazne jako na volnobehu a v klidu.
Jeste dodam dva dojmy, ktere ale nemam nijak zmerene. Zda se mi, ze je auto v posledni dobe trochu line. Hlavne pri rozjezdu se mi zda, ze to neni to, co to byvalo. Dalsi veci je trochu vetsi spotreba nafty. Ne o moc, mozna o 10 nebo 15 %. Ale treba je to jen castejsim pouzivanim klimatizace. Ale ve srovnani s minulym rokem je to asi vazne o trochu vic.
Samozrejme jsem cetl o podobnych problemech na tomto i jinych forech. Silentbloky, setrvacnik, na 3 valce, tlak ve valcich, vstrikovace -- to jsou asi nejcastejsi priciny. Resil jsem to i se dvema techniky ze servisu Nissanu. Jeden po telefonu hodne vsazel na setrvacnik. Pry to ma vsechny znaky odchazejici dvouhmoty. Dnes jsem s tim byl u druheho technika primo v servisu Nissanu a ten zase setrvacnik vyloucil. Duvod mi ale nerekl. Kazdopadne diagnostika nic neukazala (cili na 3 valce to nejede), ale kdyz technik zkousel postupne valec po valci, tak se mu zdalo, ze prvni a treti jsou "nejake slabsi". Za tyden jdu na kontrolu tlaku ve valcich a pokud se nic nenajde, tak technik doporucuje vymenu vstrikovani. Do toho se mi moc nechce, protoze to stoji dost penez. Zvlast kdyz kvuli vstrikovani zasadne cele roky tankuju vyhradne Verva Diesel.
Nenapada vas neco, na co v servisu upozornit, nez se zacnou hrabat v soucastkach za desetitisice? Nemohl jsem neco prehlednout? Co je nejlepsi proverit hned na zacatku?
Diky za kazdou radu.
Nechápu jak jsi to někdo muže koupit