vydrz oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Bydliště: Brno

vydrz oleje

Příspěvek od burek »

Zdravicko Panove.chci se optat jak to je s intervalem na vymebu oleje.otec ma od volva 2.5t benzin a tvrdi me ze staci menit olej jednou za dva roky.km nenajede na vymenu tech 15 tis km. Ztraci olej po takove dobe mazaci schopnosto? Jak to je? Pry.mu znami tvrdi ze to neva a ze za takovou dobu neztrati mazaci schopnosti. Ja jsem opacneho nazoru. Jak to tedy je,mohl by me to nekdo vysvetlit? Dekuji
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Ne vždy se vyplatí šetřit, pokud máš auto rád a není to pro tebe jen ,,nějaká blbá spotřební věc" měň olej každej rok bez ohledu na najeté km ;)
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Odpovědi: 0
Registrován: 09 črc 2007, 08:21

Re: vydrz oleje

Příspěvek od sky59 »

burek píše:Zdravicko Panove.chci se optat jak to je s intervalem na vymebu oleje.otec ma od volva 2.5t benzin a tvrdi me ze staci menit olej jednou za dva roky.km nenajede na vymenu tech 15 tis km. Ztraci olej po takove dobe mazaci schopnosto? Jak to je? Pry.mu znami tvrdi ze to neva a ze za takovou dobu neztrati mazaci schopnosti. Ja jsem opacneho nazoru. Jak to tedy je,mohl by me to nekdo vysvetlit? Dekuji

ja mam auto "rad" a aj tak menim az kazde dva roky a nic mu nie je, ma uz 9rokov a je ako nove, spotreba stale 5.5... 96kW TDI PD

sestra mala 5r olej STARLINE vo fiate (nevedela ze to treba menit) a je pravdou ze uz to nemazalo dobre ale to bol STARLINE a 5 rokov! ked sa pridalo tak sa auto zacalo dusit :-)
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

jde o to,že se v oleji kondenzuje voda a proto je potřeba ho měnit každý rok..nebo po ujetí daných km..u LL je to sice 2 roky,,ale LL taky dávají lidé co něco najedou..pokud někdo najede do 15tis za rok,tak je lepší ho měnit každý rok..není to tak závratmá investice,aby na tomhle člověk šetřil..
Octavia II RS
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od burek »

Otec nesetri jen mu v praci rekli ze to je tahani z lidi penez menit kazdej rok a on to proste.prosazuje a me to desne sere heh... sam menim 12 az 15 tis km... rikali mu ze nenuze za dva roky ztratit kvalitu atd...navic otec stim da rocne cca 6000 km
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
Václav Žižka
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Odpovědi: 0
Registrován: 19 úno 2007, 09:06
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Václav Žižka »

U benzínu s nájezdem, co uvádíš, ty dva roky v pohodě.
U dieselu nee.
Golf Plus 1,9TDI, 2007,77kW, BXE
Uživatelský avatar
RudisTDic
Aktivista
Příspěvky: 3287
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2009, 20:13
Bydliště: Jiříkov

Příspěvek od RudisTDic »

Václav Žižka píše:U benzínu s nájezdem, co uvádíš, ty dva roky v pohodě.
U dieselu nee.
Já bych v pohodě netvrdil..soused měl benzína s podobným nájezdem a to co vždy vylil z motoru s olejem moc společnýho nemělo..vypadalo to jak našlehaný vejce..a na oleji rozhodně nešetřil..
Octavia II RS
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Václav Žižka píše:U benzínu s nájezdem, co uvádíš, ty dva roky v pohodě.
U dieselu nee.
Milý zlatý bratře Žižko - je to přesně naopak. Olej v motoru stárne především chemicky. A protože benzin je ve srovnání s naftou mnohem a mnohem agresívnější a navíc vysušuje (zatímco nafta maže), olej v benzinových motorech stárne nesrovnatelně rychleji, než v motorech naftových. To je vcelku známá věc, proto nechápu, kde jsi k tomu přišel.




burek píše:Otec nesetri jen mu v praci rekli ze to je tahani z lidi penez menit kazdej rok a on to proste.prosazuje a me to desne sere heh... sam menim 12 az 15 tis km... rikali mu ze nenuze za dva roky ztratit kvalitu atd...navic otec stim da rocne cca 6000 km
Otec šetří - a ne, že ne! A bohužel pro něho šetří na těch nejméně vhodných místech.
Vyměňovat motorový olej po dvou letech v motoru, kde je předepsán interval roční, je nesmysl, sebevražda a zhovadilost. Vymstí se to. Není to marketingový tah a výmysl servisáků, jak z lidí vytahat peníze, to opravdu ne. Je to zcela opodstatněné a správné. A právě proto, že otec s autem ročně ujede jen 6000 km, je tím víc nutné olej po roce vyměnit. A přes to nejede vlak.

Čím méně auto jezdí, tím více a rychleji olej chemicky stárne. Je to z důvodu, že v oleji kondenzuje voda, která se díky malému provozu nestačí z motoru odpařovat a olej se vodou (a dalšími látkami vznikajícími studenými starty a krátkými jízdami) intenzívně znehodnocuje. Proto je doba použitelnosti limitována především časem (nejen kilometry či motohodinami).

Vsadím se, že pokud otec vypustí olej z motoru toho svého pětiválcového zázraku, olej smrdí po benzinu jako divej. Bodejď by ne, když v oleji je rozmícháno třeba i půl litru benzinu, že? Studenými starty (bohatá směs) se do oleje dostává nespálený benzin po stěnách válců. Kam se asi ztratí? No nikam, promísí se s olejem, že? A pak je z oleje odmašťovadlo a "brusná pasta", která se na stěnách válců a klice trhá, protože díky značnému množství benzinu nedokáže vytvářet souvislý mazací film.

Nejsou to kecy marketingu, ani prodejců či servisáků - jsou to fakta, která není dobré podceňovat. Pokud výrobce motoru píše olej po roce ven, pak je třeba se tím řídit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
speedy800
Přispěvovatel
Příspěvky: 184
Odpovědi: 0
Registrován: 25 čer 2009, 20:45
Bydliště: Vysočina, Pelhřimov

Příspěvek od speedy800 »

Naprostý souhlas s Marek77, je vidět, že toho o olejích dost zná a proces chemické degradace oleje popsal velmi výstižně. Doporučuji rovněž měnit po roce, to že motor dvouleté výměny oleje vydrží, neznamená, že mu to neškodí.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Je vidět, že nové vozy jsou pěkné sračky..Mají kvalitní olej a přesto jdou brzo do kopru..Kolik kilometrů najela stará auta s M6AD a s obtokovým filtrem , kdy se měnil olej až když ztmavnul..Dneska vymění olej min.za 2000 kč, párkrát jede na hřbitov a aby jej měnil znovu. A co říkáte na olej v dieselu, který je v regeneraci , trysky tam perou naftu ,že je tam během měsíce o litr-2 víc , proti benzinu kterému tohle nehrozí..? Řekl bych , že dnešní diesely s větším proběhem ničí olej více než benzinák../proto taky byznys s repasemi turb tak kvete/Navrch huj a vespod fuj... :)
nepropadat panice...
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od burek »

Pro marka , tuto teorii jsem donej hustil i ja..nicmene nesetri ale spis na to sere.ve felde menil olej nozna jednou za 4 roky jezdil bez chladici kapaliny a ejhle auto.ma 13 let a dodnes jezdi.proto tvrdi ze je vymena k hovnu a ze felicie je tim dukaz.ale uz si neuvedomuje ze ted ma navic turbo atd.... vecer mu to tu pred spanim odrecituji heh..
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Každý je sám strojcom svojho šťastia . Ak je niekto presvedčený že olej meniť netreba , potom aj tie najpresvedčivejšie argumenty je hádzaním perál sviniam. Ja súhlasím s názorom , že benzín degraduje olej rýchlejšie ako nafta . Súhlasím aj s tým , že spôsob používania auta má vplyv na termín výmeny. Je známe , že výrobcovia olej majú značnú rezervu v mazacích a antioxidačných vlastnostiach olejov , ale bežný užívateľ predsa nepodrobí olej rozborom v špecializovaných laboratóriach aby zistil , že ho treba vymeniť .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Uživatelský avatar
Fabia353ZZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 406
Odpovědi: 0
Registrován: 30 pro 2010, 20:01

Příspěvek od Fabia353ZZ »

Uplne naopak!!!!V benzinaku sa skoro o polovicu skor degraduje olej ako u diesla!Neviem odkial mas toto info..
Jedniznacne u diesla ak mas 15 000 interval by som menil skor o nieco max tych 15000km.Samozrejme ak jazdis kratke trasy tak aj pod 10 000km u benzinu aj skor..A na temu Longlife je zbytocne sa aj bavit !!!To by som svojmu autu nikdy neurobil!! :D

Václav Žižka píše:U benzínu s nájezdem, co uvádíš, ty dva roky v pohodě.
U dieselu nee.
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

jak je to z rozvodamy? v manuale pisu ze po 4 rokoch ked nespravim km treba menit
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
burek
Přispěvovatel
Příspěvky: 934
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2008, 18:46
Bydliště: Brno

Příspěvek od burek »

Interval vymeny rozvodu by me take zajimal.jak to je u xc 90 2.5t. Dekuji
Seat Altea XL BLS , turbo BMM+jednohmota HDS 57 by huml
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“