Stránka 1 z 5

Problém s čerpadlem / jak to celé nastavit ???

Napsal: 17 srp 2012, 11:34
od amg124
Ahoj, mám VW Passat 1,9TD 55kw rv.96 - motor AAZ. Nějak se mi "nelíbí" čerpadlo. Poradí prosím někdo?

Když přidám trochu nafty šroubem č. 1 a číslem 2 zajistím pozici, tak se mi zvýší volnoběh. Ten potom nastavím štělovákem na hodnotu cca 950ot. Auto jede o něco svižněji, ale po vyřazení hodně dlouho padají otáčky a zůstanou vyset na 1500ot. Když to "přibrzdím" přes kvalt, tak se pak drží na 950ot. až do dalšího sešlápnutí plynu. Co s tím? Je to čerpadlo v řiti nebo to jde nějak někde jednoduše nastavit.

Naftu přidávám, protože auto je lenoch, když naftu uberu, tak jde sice volnoběh tak jak má, ale je to opravdu hodně líné.

Spotřeba je cca 7,5l/100km, což se mi zdá taky dost a to to nijak nehoním.

A pak mám ještě jeden. asi dost "hloupej" dotaz, ale přece. Mám k dispozici čerpadlo z VW Golf 1,6D. Na venek vypadá úplně stejně. Pokud je to moje v řiti, můžu ho použít?


Obrázek

Díky za rady a pomoc

Napsal: 17 srp 2012, 11:36
od hansdob
jakej máš předvstřik??

Napsal: 17 srp 2012, 11:58
od amg124
Jak? Myslíš jak je ovládanej? Mám táhlo na levé straně palubky nad pojistkama. Měl by být nastavený správně. protože po jeho vytažení se otáčky zvednou cca o 200.

Napsal: 17 srp 2012, 12:03
od sniper--
predvstrik,ne sytic (LOL) to ze to pada pomalu takhle jak pises na volnobeh,je tim ze ty nafty tam jde uz moc. Pridej tak,aby to padalo spravne,pak zmer tlak turba. Z 1.6D tam pujde,ale lenoch to bude jeste vetsi,nema pridavac nafty

Napsal: 17 srp 2012, 12:08
od amg124
Ha, kaju se za ten sytič, ale bylo mi řečeno, že to je předvstřik. Kde teda najdu ten předvstřik? Co mám hledat?

Napsal: 17 srp 2012, 12:21
od tuner
spravne to je predsuvnik ne sitic

Napsal: 19 srp 2012, 09:34
od amg124
Naftu jsem ubral, na volnoběh to padá jak má, ale zase je to nejede.
Nemůže být ještě někde něco špatně? Já nevím, třeba vstřiky nebo co?

Není tady někdo, nějaký kutil, mechanik z okolí Ústí nad Labem, který by se kouknul a řekl co s tím?

Nevím, třeba to tak má být, ale oproti 1,9SDi co jsem měl v Toledu je to mnohem línější.

Napsal: 19 srp 2012, 09:53
od hansdob
vstřiky nechat změřit a nastavit předvstřik

Napsal: 19 srp 2012, 09:58
od Slavkov
Jestli si někdy jezdil na fechtlu, tak jsi zajisté nastavoval předstih (kladívko, horní úvrať,...)... u nafty se tomu říká předvstřik :)
... tento motor neznám, nicměně obecně první válec v HÚ a k tomu nějaká definovaná poloha čerpadla... jestli se hýbe na řemenici nebo v kolíbce uložení?... musí poradit někdo další...

Napsal: 19 srp 2012, 10:08
od jericho-3
A jak ti to chytá, kouří popřípadě jak to nejede, do 2000otáček nebo až potom? Jaký zvuk to má, jako předtím..? Čerpadlo se samo nerozšteluje, spíš máš špatný přívod paliva. Koukni do nádrže, vyměň filtr, nelze vše svádět na čerpadlo..taky můžeš mít bramboru ve výfuku.. :)

Napsal: 19 srp 2012, 10:16
od amg124
Startování: 5vteřin žhavení a na drnc chytne. V zimě to samé s předvstřikem.
Kouření: nekouří ať dělám co dělám
Otáčky: do 2000ot to nejede, pak asi jak sepne turbo začne tahat.
Zvuk: normální

Auto mám rok, je to lenoch co jsem to koupil, ale postupně to vylepšuju. Bypas na turbu, filrty po výměně.

Výfuk už mne napadl taky, ale nevím kde tam a co hledat, resp. do kterého z tlumičů se podívat či jej sundat.

Napsal: 19 srp 2012, 20:51
od jericho-3
Jestli to nekouří i když jsi přidával naftu může způsobovat namontované nevhodné trysky , protože jestli to nekouří bíle a nezakouří černě ani při přidání plného plynu značí, že čerpadlo má paliva dost, ale do motoru se jí dost nedostane..Jinak si to nedovedu vysvětlit.

Napsal: 20 srp 2012, 06:09
od sniper--
co ten tlak turba,uz jsi ho zmeril? Nebo aspon prstama zmackni to gumovy kolinko a pridej plyn,jestli se to kolinko bude nafukovat! Pokud nebude plnit turbo,neprida ani pridavac naftu a tim padem ani nezakouri. Jinak si prostuduj v sekci zvysovani vykonu tema jak na zlepseni TD je tam vypsano uz vse snad 100x vcetne upravy pridavace.

Napsal: 20 srp 2012, 06:10
od sniper--
jinak predvstrik se serizuje povolenim 3 sroubku na prirube cerpadla a jednim pod trubkama. Pak se cele cerpadlo nataci,

Napsal: 20 srp 2012, 17:35
od amg124
4Sniper: neměřil nemám čím. kolínko jsem zmáčknul - nafukuje se. Zkusím ten předvstřik - o kousek. Jen jestli poradíš na kterou stranu a kam? ;)

4all: jste normální??!! kdo má to téma o TDčkách číst, dyk to má 119 stran. už jsem na dvacátý a jedu dál :D

... ale vyčetl jsem, že si mám jít zítra zkusit hrát s tou baňkou na turbu a možná se podívám na tu tyčku pod membránou.

jo a taky sehnal jsem si intercooler, měl by být asi z B3, ale nemám k němu hadice, žádné nemůžu najít a navíc jsem pochopil, že když už jsou tak jsou pěkně drahý. Nějaký typ na nějakou náhradu, hodně levnou?

Obrázek

jo a taky pomůže když vykuchám katalizátor a střední tlumič?