Předevšim jsem se chtěl pochlubit znatelným zvýšením výkonu motoru - stačilo vyměnit vzduchovej filtr, poprvé od doby, co auto mam (4 roky)


Nyní k fritování, aktuální zapojení viz. schéma - zpátečka je šlusnutá akorát při provozu na volej, při provozu na naftu se nafta vrací normálně do nádrže. To má výhodu hlavně v tom, že při případným zavzdušnění při provozu na volej můžu přepnout na naftu a nezůstanu stát. Taky výplach trvá daleko kratší dobu.
Dále jsem instaloval pomocný čerpadlo (viz foto),


použil jsem nějaký servočerpadlo z vrakáče, neni přímo zubový, ale je taky objemový, průtok dává větší než je potřeba a je proto potřeba do obvodu přidat obtokovej bypass. Do bypassu jsem chtěl původně nacpat nějakej škrticí ventil - v duchu jsem si maloval, jak si štelováním škrtícím šroubem nastavim požadovanej tlak s přesností na desetinky. Ať jsem kroutil jak jsem kroutil, ve finále jsem z toho škrťáku i úplně vyhodil pružinu, furt ten tlak lez hrozně nahoru. Nakonec se ukázalo, že hydraulický ztráty v bypassu (2x Téčko 10-10-6 a kus hadičky 6tky) jsou samy vo sobě dostatečný k tomu, aby se tlak pohyboval v rozumnejch mezích. (na fotkách je motor chcíplej, takže tlak neprobíhá)


Celá soustava se chová trochu divně (= proti mým teoretickým předpokladům

Do okruhu jsem nacpal i klasickej topenářskej odvzdušňovák, ale čim dál tim víc se klonim k názoru, že je tam naprd.

Od šlusnutý zpátečky jsem si sliboval hlavně rychleší náběh teploty (chvíli trvá, než se prohřeje celej objem filtru) a vyšší dosahované teploty. Doba ohřevu se teda rozhodně nezkrátila - přičítam to nutnosti prohřát servočerpadlo - potřebuju tak 10km od přepnutí, než to ohřeju aspoň na 55°C. Běžná provozní teplota stoupla asi o 5-10°C, při normálnim provozu dělá zhruba 70-75°C. Testy probíhaly za okolních teplot lehce nad nulou. V létě to snad bude lepší.
Bastlu zdar!


