EGR a Turbo

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
hojko
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24 říj 2011, 14:40
Odpovědi: 0

EGR a Turbo

Příspěvek od hojko »

Pred rokom som mal auto (Audi A6 3.0 TDI quattro, BMK, 165kW) na diagnostike, tam sa mi objavil problem:
19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction
P3348 - 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent

Potom tento problem zmizol, teda som ho vymazal a rok bol pokoj. Zacalo to opat vyhadzovat posledne dni.

Cez vikend som vymenil EGR ventil, kedze mi pisalo chybu neustale chybu 16785 - EGR System: Insufficient Flow, P0401 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent. Dal som tam uplne novy EGR, rovnake oznacenie ako povodny, vymena prebehla hladko, popri tom som vyklepal privodovu kovovu hadicu, vymenil tesnenia. Tri dni v pohode a zrazu dnes zacala svietit oranzova kontrolka motora.

Okrem spominanej chyby EGR sa tam pridala aj tato chyba turba, hoci chyba s turbom sa tam neobjavila rok. Rozmyslam, ze ci to nebude mat na seba nadvaznost, konkretne ma napada nejake cidlo ci sonda, mozno lambda sonda (ak ju auto ma), ale na konci tohto prispevku davam log z meranych hodnot a tam sa pri oxygen sensor uvadza, ze nie je (a teda lambda sonda v aute nie je).

Pozeral som v ETKE, nasiel som tam nieco co si myslim, ze by mohlo sposobovat moj problem (je to cisto moj tip, nie som mechanik, takze mozno som napisal hlupost).

Tu je vypis z VAGu:
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1470 /min
Torque: 97.5 Nm
Speed: 48.2 km/h
Duty Cycle: 73.7 %
Duty Cycle: 20.9 %
Mass Air / Rev.: 405.4 mg/str
Duty Cycle: 32.0 %
Mass Air / Rev.: 240.9 mg/str

19804 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction
P3348 - 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 167.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Duty Cycle: 1.0 %
Voltage: 11.55 V
Bin. Bits: 00101100
Absolute Pres.: 999.6 mbar
Absolute Pres.: 958.8 mbar
Este som si dal merane hodnoty:
Mode 01 - PID 01 : Readiness -- Address 7E8

Number of DTCs stored: 0 -- MIL Status: MIL OFF
Misfire monitoring: Not installed.
Fuel System: Failed or Incomplete
Comprehensive Components: Failed or Incomplete

Catalyst monitoring: Not installed.
Heated catalyst monitoring: Not installed.
Evaporative system monitoring: Not installed.
Secondary air system monitoring: Not installed.
A/C system refrigerant monitoring: Not installed.
Oxygen sensor monitoring: Not installed.
Oxygen sensor heater monitoring: Not installed.
Exhaust Gas Recirculation: Failed or Incomplete
Vedel by niekto poradit, kde by mohol byt problem, kedze EGR je uplne novy? Dakujem!
rami
Aktivista
Příspěvky: 1666
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Odpovědi: 0
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

tady rada od jednoho kofra ohledne EGR


"Sundej sáni a rozšroubuj ho aby jsi měl v ruce jen ten hliníkový mezikus co je mezi škrtící klapkou a tím plastovým sáním. Do toho hliníku je přivedené zpetné vedení výfukových plynů a ten kanál je zanesený. Docela špatně se to čistí. Ten kanál je ze dvou kanálků. Je lepší ho rovnou vyměnit. Náhrada už má jen jeden kanál. Jo a v případě výměny nezapomenout přešroubovat tu mosaznou zátku "


viz turbo : regulace turba ti chodi ?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
hojko
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24 říj 2011, 14:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od hojko »

Odpojil som kable, prestriekal kontoxom, vymazal chybu a zda sa, ze je to OK, chybu uz na diag nepise. Turbo chodi normalne, v meranych hodnot v motore, blok 33 ci 34 ukazuje tlaky, na volnobehu je 969, po zosliapnuti plynoveho pedala sa v pohode zvysuju, auto beha normalne, necitil som ziadny problem.

Takze ostava uz len problem s EGR, skusim cez vikend to sanie pozriet

Zatial dakujem.
hojko
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24 říj 2011, 14:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od hojko »

Pozeral som teraz ETKU, ze co mal ten tvoj kamarat na mysli. Neviem sa z toho moc vysomarit. Ked si predstavim pohlad na auto, tak hore je EGR ventil, za nim smerom k celnemu sklu je nejaky regulator. pred EGR by malo byt sanie, niekde pod EGR je maly chladic a skrtiacia klapka.

Nevies presnejsie, ze co myslel?

Obr. 1: http://img40.imagevenue.com/img.php?ima ... _450lo.jpg
Obr. 2: http://img279.imagevenue.com/img.php?im ... _558lo.jpg
Obr. 3: http://img264.imagevenue.com/img.php?im ... 2_14lo.jpg
Obr. 4: http://img104.imagevenue.com/img.php?im ... _110lo.jpg
Obr. 5: http://img254.imagevenue.com/img.php?im ... _342lo.jpg
hojko
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24 říj 2011, 14:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od hojko »

Podobnu odpoved ako mi napisal rami som dostal aj cez jednu znamu z Audi. Ak by niekto riesil podobny problem, tak mu to snad pomoze. Ja by som rad najblizsie dni tento problem vyriesil a vycistil to...

"Hojkovi som zistila od chalanov ze pri 3.0 tdi moze byt upchata cast sania, je tam taka prepojovacia rurka na vyfukove plyny,je tam na zaciatku taka hlinikova cast,taky kanal,to treba vycistit ak to nebude zanesene tak potom treba kontrolu elektriky.."
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“