Stránka 1 z 2

Vyšší výkon na LTO

Napsal: 08 zář 2012, 19:11
od spar
Ahoj,tak dnes jsem se projel v T4 1.9 TD která jezdí na LTO+rostlinný olej nový,no řeknu Vám je možné že to má větší výkon? Akorát to trochu nespaluje,nebo spíš nestíhá spalovat,když jsem mu naložil,byl za mnou pěknej černej dým...

Napsal: 08 zář 2012, 20:35
od sikin1987
no jiste,ze to je mozny a ne jen mozny,ale je to tak bez diskuze.
je to vysokocetanova nafta proti tomu co koupis na vetsine ceskych benzinek.

Napsal: 08 zář 2012, 20:42
od spar
já sem si řikal že to nějak letí :) A je tomu možné pomoct ještě VIFem? Nebo se cetanové číslo již nezvedne?

Napsal: 08 zář 2012, 21:06
od sikin1987
tak to nevim:D me osob ne vif u nafty ani oleje nic neudelal, vseci to chvali,ale ja prolil plechovku na 200 litrech nafty a nic.

Napsal: 08 zář 2012, 21:42
od Jarda S.
přidaná nafta na čerpadle (LOL) (LOL)

Napsal: 09 zář 2012, 09:39
od radluk
sikin1987 píše:tak to nevim:D me osob ne vif u nafty ani oleje nic neudelal, vseci to chvali,ale ja prolil plechovku na 200 litrech nafty a nic.
mosis pockat na zimu, v lete na tom poznas kulove :o (rofl)

Napsal: 09 zář 2012, 11:06
od sikin1987
radluk píše:
sikin1987 píše:tak to nevim:D me osob ne vif u nafty ani oleje nic neudelal, vseci to chvali,ale ja prolil plechovku na 200 litrech nafty a nic.
mosis pockat na zimu, v lete na tom poznas kulove :o (rofl)
ja to lil vyhradne v zime,protoze to je zimni vif. to je jedno jen rikam,ze to byly vyhozene 2 kila. co nejvic zmekcilo chod motoru je novej repkac

Napsal: 09 zář 2012, 12:11
od radluk
vif je hlavne pro snizeni teploty kdy se zacina srazet parafin ;) zbytek muze byt ciste subjektivni dojem.

Napsal: 09 zář 2012, 18:31
od Petr H.
Ztichne to a lépe se filtruje vifrit se sádlem. Víc od toho nikdo nečeká. Leju 2 odměrky na 20l směsi vyfrit nafta a jsem spokojený. Samozřejmě to neuškodí nalejt i do LTO, kde žádná aditiva nejsou. Obzvláště pro ty co ho nemíchají s olejem. Má nízkou mazivost.

Napsal: 09 zář 2012, 21:04
od ThatsMe
LTO má nízkou mazivost a nejsou v něm aditiva? LTO je poměrně kvalitní nafta, ve srovnání s vojenskou (která je jak známo velmi kvalitní kvůli dlouhodobému skladování) byl víceméně jediný rozdíl v příměsi biosložky v množství daném legislativou (vojenská je bez bio). CČ bylo myslím 52, v případě zájmu dohledám. Šlo o LTO z Rakouska. Závěr jsme učinili takový, že se nejspíš jedná o běžnou rakouskou naftu (tu jsem bohužel netestoval) s příměsí barviva.

Napsal: 10 zář 2012, 12:33
od spar
A budete někdo vědět,jaké cetanové číslo má LTO?

Napsal: 10 zář 2012, 13:08
od ThatsMe
Budeme to vědět. I ty to budeš vědět, když si to přečteš v mém příspěvku, který je hned nad tím tvým...

Napsal: 10 zář 2012, 19:29
od spar
CČ nemůže být 52,když 51 a výše má normální nafta u pumpy,dle ČOI.Benzina dokonce 62.Nebo dá se koupit někde ta složka,kterou přidávají do nafty na zvýšení cetanového čísla?že bych udělal třeba naftu s cet.číslem 70

Napsal: 10 zář 2012, 22:23
od ThatsMe
Důkaz místo slibů :) :
Obrázek

Takže CČ 51,7. ČSN EN 590 udává CČ min 51, takže je to v normě. A Benzina má CČ 62? To se mi nezdá... Ono "čím víc, tím líp" v tomto případě neplatí, vyšší CČ zkracuje průtah vznícení a způsobuje tvrdý chod a opalování špiček vstřiků. Takže snažit se docílit čísla 70 je spíš kontraproduktivní. Nicméně částečného zvýšení docílíš právě přidáním např. VIFu, ale o kolik přesně, to nevím. Já dávám 1:1000 do nafty a 1:500 do oleje. V létě letní, v zimě zimní.

Napsal: 11 zář 2012, 07:42
od spar
CČ určuje čistost a kvalitu nafty.Verva diesel má CČ 59 až 62,ČOI naměřila 61,8.A nezlob se,ale z tvého příspěvku nepoznám,že se jedná o LTO