Stránka 1 z 3
Co koupit.
Napsal: 01 dub 2007, 18:18
od Havran
Dobrý. Co by jste si raději koupili. Můžu mít tyto tři auta za stejnou cenu: Škoda Octavia 1.9 Tdi 66kW, Škoda Octavia 1.9 Tdi 81kW obě Octavky r.v. 2000 ale už ten novější model a VW Passat 1.9 Tdi PD 85kW r.v. 1999, ale model 2000. Já bych asi šel do te Octavky 66kw. Výbava je u všech vozů cca stejná, akorát ten passat má ASR a to vstřikování PD. Díky

Napsal: 01 dub 2007, 18:21
od Marek77
Proč sis vybral právě 66kW? Když už můžu mít Octavii za stejnou cenu, sáhnu raději po 81 kW, lépe drží v kopcích ve vyšších otáčkách.
Passat je o třídu vyšší vůz.
Napsal: 01 dub 2007, 18:28
od Huml
ta 81kW má navíc kotoučový brzdy vzadu, turbo s naklápěčkou, takže lepší pro úpravy a navíc, když jsou ty auta za stejný prachy, tak co řešíš, pokud teda nechceš skočit rovnou do toho Pašíka
Napsal: 01 dub 2007, 18:35
od Marek77
......... plný souhlas.
Napsal: 01 dub 2007, 18:41
od maros261177
Ak rovnaka cena tych Octavii tak jednoznacne 81kw, len zalezi v akom stave su? No a ten Pasat to je celkom ine vozenie tak ako pisal marek 77, to je trieda vis, a mozno aj rozumna volba/pre niekoho?/
Napsal: 01 dub 2007, 18:56
od Marek77
Přesně tak - Passat je stejná třída jako Superb, zatímco Octavia I je Golf IV.
Passat je super svezení, ale nepřeju nikomu repasovat přední nápravu (jen materiál stojí skoro 15.000 Kč - v replice!!!). Co se týká trvanlivosti přední nápravy, je Octavia nedostižná. Každých 60 - 80.000 km se jen vymění uložení zkrutného stabilizátoru, jinak prostě drží jako šlak (což se třeba o Passatu a jeho nápravě rozhodně říci nedá)!
Napsal: 01 dub 2007, 19:37
od maros261177
Marek77 píše:Přesně tak - Passat je stejná třída jako Superb, zatímco Octavia I je Golf IV.
Passat je super svezení, ale nepřeju nikomu repasovat přední nápravu (jen materiál stojí skoro 15.000 Kč - v replice!!!). Co se týká trvanlivosti přední nápravy, je Octavia nedostižná. Každých 60 - 80.000 km se jen vymění uložení zkrutného stabilizátoru, jinak prostě drží jako šlak (což se třeba o Passatu a jeho nápravě rozhodně říci nedá)!
No a najme na Slovenskych cestach!!! ? Ak sa to da nazvat cesta /tankodrom/?
Napsal: 01 dub 2007, 20:50
od Marek77
maros261177 píše:No a najme na Slovenskych cestach!!! ? Ak sa to da nazvat cesta /tankodrom/?
Ono úplně stačí svezení po D1 v úseku Velké Meziříčí - Humpolec.
Napsal: 01 dub 2007, 20:51
od Predator
PD je docela "uchlastany", 66kW je vice "user friendly" co se tyce spotreby, ale zas to nejede

. Pasik je oproti Octavce lepsi kara, ale fakt bacha na ty ramena, to by se ti mohlo financne seredne vymstit... . Jo a jen tak pro zajimavost: jaka je ta cena?
Napsal: 02 dub 2007, 16:38
od Havran
No kotoučové brzdy jsou sice lepší. ale zato dřív odejdou. A co se těch 66kW týče, tak mám takové skušenosti, že u 81kw odchází turba. švagr měl už 3 Octavky 81kW a Seata Toledo 81kW a u všech byl problém. U 66stky jsem se stím ještě nesetkal. A já nějaký extra výkon nepotřebuju. Jezdím tzv. "kolem komína" Ne sice po městě, ale tak max. v okruhu 35km. A jde mi hlavně taky o ceny náhradních dílů (opravy si udělám sám). 66kw je ještě čerpadlo, zatímco 81kw je už systém čerpadlo-tryska).

Jo a ta cena je kolem 170 000Kč
Napsal: 02 dub 2007, 17:22
od Havran
Nebo si myslíte, že bych měl jít do té 81čky? Jaké máte zkušenosti vy? Zase, musím říct že ty vstřikovače jsem ještě neměnil, takže by měly vydžet a když je to ten systém čerpadlo tryska, tak to bude asi i míň žrát a kouřit ne? Palivo líp prohoří když tam nejde najednou, ale po dávkách ne? A zas musím říct, že já budu jezdit kolem komína, ale mám taky syna, kterému bych chtěl časem toto auto přenechat a on je vášnivý po úpravách a s 81čkou se dá dobře vyhrát jak jsem se zde dočetl. Já mám akorát strach s toho turba, nevím, buď měl švagr jen smůlu nebo se ty auta prostě kazí.

Napsal: 02 dub 2007, 17:55
od ghoust
1) mam pocit ze 81kw je stale rotacni cerpadlo jako 66kw
2) 81 A 66 se v cene nahradnich dilu prilis lisit asi nebudou
3) myslim si ze v novejsich 66 je uz stejne turbo jako v 81
Napsal: 03 dub 2007, 07:07
od Csala
Mozno trochu od veci, ale ja sa rozhodujem pri kupe ojazdeneho auta aj podla toho, kolko stalo ako nove. Drahsie auto ma kvalitnejsie diely a spracovanie, lepsiu vybavu, vyssiu spolahlivost,...
Mozno servis drahsieho auta je financne o nieco narocnejsi, ale vozis sa na lepsom aute

Napsal: 03 dub 2007, 08:30
od Marek77
Motory 66 a 81 kW v Octaviích jsou konstrukčně shodné, ani jeden z nich není PD !!! Liší se tryskami, vačkovým hřídelem, (do modelu 2000 turbem) a jednotkou (ECU). Jinak jsou shodné.
Navíc si myslím, že poruchovost turba u 81 kW je spíš shodou okolností. Jde totiž o to, že první modely 66 kW měly bypassová turba, kde naopak poruchovost je vyšší, od modelu 2000 měly oba motory stejné turbo s proměnnou geometrií, takže ani zde nechápu, proč by měla být u 81 kW vyšší poruchovost.
Napsal: 03 dub 2007, 08:34
od tomáš karbus
to vubec neni pravda 66 a 81kw stale cerpadlo-85kw uz je pd a ty turba neodchazi spis se zasiraj a chtej cistit,je to diky naklapeni lopatek-ale toto turbo ma mimo motoru agr 66kw uz kazda 66kw tez