Rozperna tyc medzi tlmicmi - skusenosti

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Rozperna tyc medzi tlmicmi - skusenosti

Příspěvek od Csala »

Zdravim vsetkych.
Tak som namontoval rozpernu tyc medzi predne tlmice. Jazdne vlastnosti sa radikalne zmenili. Auto je stabilnejsie pri prejazde zakrut a roznych nerovnosti. Ma to aj nevyhody. Ak jedna strana prejde cez vacsiu nerovnost, naraz sa prenesie aj na druhu stranu.
Podelte sa, prosim, s Vasimi skusenostami.
Chystam sa namontovat rozpernu tyc aj medzi zadne tlmice, ale tam to bude troska zlozitejsie, je to predsa len zasah do interieru :(
Je to liftback.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Tohle je jenom JPP - jedna pani povidala, ale kamarad mi rekl, ze ta tyc je sice pekna na jizdni vlastnosti, ale kdyz s tim bouchnes na jednu stranu, tak se ti hnou obe, coz byva kapku problem - hlavne cenovy. :)
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

lt.kubosh píše:Tohle je jenom JPP - jedna pani povidala, ale kamarad mi rekl, ze ta tyc je sice pekna na jizdni vlastnosti, ale kdyz s tim bouchnes na jednu stranu, tak se ti hnou obe, coz byva kapku problem - hlavne cenovy. :)
Tomu verim, ze buracka pohne obidve strany, ale v najblizsej dobe nejak neplanujem havarovat (noteeth)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Pokud by zadní náprava byla typu MC_Pherson, tak by to smysl mělo. Tam je tlumič vlastně svislý čep a podběhy, obzvlášt pokud jsou zeslabeny korozí mohou při překonávání nerovností na vozovce vykazovat průhyb, kterému ta vzpěra zabrání.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

origoš píše:Pokud by zadní náprava byla typu MC_Pherson, tak by to smysl mělo. Tam je tlumič vlastně svislý čep a podběhy, obzvlášt pokud jsou zeslabeny korozí mohou při překonávání nerovností na vozovce vykazovat průhyb, kterému ta vzpěra zabrání.
Zadna naprava na Crome je McPherson.
Ale predavaju sa zadne rozpery aj na auta, ktore zadnu napravu McPherson nemaju. http://www.autofashion.cz/index.php?mai ... 20a&page=5
Predpokladam, ze zadna rozperna tyc spevni karoseriu typu hatchback a liftback voci kruteniu a svojimi vlastnostami sa priblizi sedanu.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Je to někdy taky otázka komerce, pokud by někdo nabízel rozpěru řekněme na zadek Felicie, tak bych to musel přejít s úsměvem. Dnes není vůbec problém něco vyrobit, problém je to prodat. Když někdo dokáže svému výrobku přisoudit nadpřirozené vlastnosti, tak se mu podaří nachytat dost lidí. Třeba ta přísada do oleje, kde v motoru byla dvojitá vana a honili to po okruhu po vypuštění oleje a ne a ne to zadřít.
Ještě k té přední rozpěře: Dobrý příklad je třeba Ford Sierra 2,3D. Tam se při výměně předních blatníků musela dát provizorní rozpěra. protože když se sundaly blatníky, tak se předek doslova složil. Tam by její montáž natrvalo určitě přinesla zlepšení.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
G.Cowlley
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Odpovědi: 0
Registrován: 19 bře 2007, 21:27
Bydliště: Plzeň

Sierra

Příspěvek od G.Cowlley »

U sierry se ti kroutil předek? zajímavý, a proč zrovna diesel?
Ford Scorpio 2,5TCi Combi 95, ....puzzle, implatát digi klima
Ford Capri MK2 - 1,6GT - 74
Ford Capri MK3 - 2,0S- Motorsport - V6 - 79
Ford Transit 2,5D DoKa - 94
Ford Fiesta 1,1 - 94 - převlečená motorka
Modrej ovál v srdci!
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

jsou nějaké zkušenosti, jak moc ta tyč pomáha tuhosti u O1?

přemýšlel jsem dát tyč mezi zadní tlumiče, vycházím z toho, že auto je "rozpárané" až na střechu, takže tuhost musí být logicky horší...třeba taková Bora se mi zdá pevnější.... :roll:
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Jim píše:jsou nějaké zkušenosti, jak moc ta tyč pomáha tuhosti u O1?

přemýšlel jsem dát tyč mezi zadní tlumiče, vycházím z toho, že auto je "rozpárané" až na střechu, takže tuhost musí být logicky horší...třeba taková Bora se mi zdá pevnější.... :roll:
Rozmyslam podobne, ale tu zadnu rozpernu tyc by som chcel nejaku lahko demontovatelnu, aby som neprisiel o vyhodu jednopriestoroveho liftbacku (noteeth)
Na este vacsie spevnenie karoserie voci kruteniu by bolo dobre tu zadnu rozpernu tyc "zavetrat" do podlahy.
Ak chces zistit, aku mas torznu tuhost karoserie, tak zacni dvihat heverom
auto vpredu, ze kedy az sa ti odlepi zadne koleso od zeme. Pripadne pri takto zdvihnutom aute otvaraj a zatvaraj vsetky dvere.
Ak to chces preverit este drastickejsie, tak dvihaj heverom auto vzadu az kym sa ti neodlepi od zeme predne koleso.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“