gelové baterky nahradit olověnýma

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33601
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

gelové baterky nahradit olověnýma

Příspěvek od slovacek.milos »

mám elektrickou tříkolku a baterky KO jsou pěkně drahé cca desítku olověné pořídím do čtverky ještě s větší kapacitou

bude nějaký problém? dal jsem starší olověné nabíječka je dobijí 13,8V, dobije ,tříkolka jede OK :? dík
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 19 říj 2012, 19:44, celkem upraveno 1 x.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Taky se připojím k Milošovi, moc těm gelovkám nerozumím..Stará nabíječka na to udajně nejde, tak jsem si koupil jinou, pro dobíjení baterie z moto a je to údajně i pro gelovku a přitom je to obyč. trafíčko jako k dobíjení telefonu..
nepropadat panice...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33601
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jericho ta nabíječka na gelovky ty olověné aku dobíji nehřeje se a má 24O W zas malá nabíječka to není

staré baterky olověné byly nabité trochu jsem pojezdil a asi za hodinku svítila zas zelená na nabíjčce jako OK
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

rozdiel je iba v nabijani, 3-kolke to je jedno. olovene sa musia nabijat konstantnym prudom, u gelovych treba obmedzit prud aj napatie.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
mva1
Přispěvovatel
Příspěvky: 200
Registrován: 29 úno 2008, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Trhové Sviny

Příspěvek od mva1 »

U gelovek nesmí dojít ke zplynovaní při nabíjení.
Je to uzavřená konstrukce akumulatoru.Takže se nabíjí jen do 14,4V.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Miloši, problém samozřejmě nebude... s naprostým klidem dej obyčejné olovo místo těch gelovek 8) ... akorát musíš pak dát víc bacha aby nevytekla...

IMHO i u autobaterií-akumulátorů mám hrozně rád ty dalekosáhlé eleboráty o skvělých nabíječkách, jinak, že tu baterku zničíš atd. bla, bla, bla... kde se nabíjí 99% své životnosti? v autě,že? ... a jak moc se tam řídí proces nabíjení? pouze konstantním napětím alternátoru... takže je to z 95% pouze marketingový humbuk (LOL)

Bacha akorát, kdyby si chtěl dál obyčejné olovo místo vápníkové svině... tam by to přebíjelo...
GIV Variant TDi ???kW
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33601
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dík já elektrokolku ještě nikdy nespravoval a informace co jsem od majitelky získal tak (crazy)

někdo ji nakukal asi pěkné blbosti tak proto se raději ptám ;)

starý pán který s kolkou bude jezdit je mimořádný dobrák a já mu po desetiletí věrně sloužil ;)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3742
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Slavkov píše:Miloši, problém samozřejmě nebude... s naprostým klidem dej obyčejné olovo místo těch gelovek 8) ... akorát musíš pak dát víc bacha aby nevytekla...

IMHO i u autobaterií-akumulátorů mám hrozně rád ty dalekosáhlé eleboráty o skvělých nabíječkách, jinak, že tu baterku zničíš atd. bla, bla, bla... kde se nabíjí 99% své životnosti? v autě,že? ... a jak moc se tam řídí proces nabíjení? pouze konstantním napětím alternátoru... takže je to z 95% pouze marketingový humbuk (LOL)

Bacha akorát, kdyby si chtěl dál obyčejné olovo místo vápníkové svině... tam by to přebíjelo...
Co to je skvělá nabíječka?Řízená mikroprocesorem atd?Blbost.Nevím jak to maj ty gelovky,nikdy jsem těm baterkám nevěřil a radši i do moto koupil olověnku.A olověnka je potřeba při nabíjení probublat.Aspoň trochu.Já si kdysi taky takovou jednu chytrou nabíječku koupil a zjistil jsem že je k ho**u.150ah prostě doplna nenabije.A když jsem urval drát k baterce takpo rozdělání jsem zjistil že nějaký mikroprocesor nebyl ani v tom komplu na kterém tu nabíječku někdo navrhoval...
Takže miloši s ledovým klidem dej olověnky a nemusíš přemýšlet o to čím to nabíjet.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33601
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Tomas6 píše: nemusíš přemýšlet o to čím to nabíjet.
nabíjejí se pořád celkem skvěle jsou tam staré olověné přejel jsem pětkrát ulic a udělal kolečko

kolem hospody a za 45 minu zas nabito do max

když jedu lidi na mě třeští oči jak na totálku

objednal jsem 2x 7O Ah víc do kolky nevleze, stím snad musí starý pán dojet kam chce ;)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Miloši, na dvě 70Ah (8 a 4 roky staré, Bosch Silver a Gigawatt) dojededu s člunem (2+3) s motorem o tahu 34lb na Baťáku ze Strážnice na slovač na langoše a zpátky (ve Skalici přehazuju)... cca 4-6h jízdy... a to na ten Gigawatt pak ještě Golfa nastartuju... 8)



... a to mi pořád někdo vykládá, že potřebuju trakční (noteeth) (rofl) (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
MKTech
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 03 úno 2006, 20:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MKTech »

Dej co tam patří. Olověné to odrovná během chvíle nemají rádi vybíjení pod 80%.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

MKTech píše:Dej co tam patří. Olověné to odrovná během chvíle nemají rádi vybíjení pod 80%.
... a v gelovce je co jako? ... tam není olovo, že (noteeth)
GIV Variant TDi ???kW
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

když mi odešla svitková Exide Maximma tak byla teplá že si na ní neudržel ruku syčela a s alternátorem co uměl jen 14,4 v ní bylo 17 ja fík zlatý klasický baterky...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

MKTech
Mimochodem na pokles napětí pod určitou mez je olovo velmi tolerantní například oproti Li-Pol nebo Li-Ion 8)
GIV Variant TDi ???kW
najmis
Přispěvovatel
Příspěvky: 713
Registrován: 15 úno 2007, 22:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od najmis »

Jaký to má naroky na proud odběr v A..?Do RC auta mám 3článek lipo a ten umí stále 150A ve špičce 200A nestačilo by něco podobnýho..? :D Ta baterka má cca14x4x5cm
VW G V Variant 2.0-103Kw /Xenon/ESP/DSG/10X air./Výhřev sesdaku/Multi volant+pádla/Webasto/Panorama/Tempomat/Dešták/samost. zrc./ zas.230V/Dvojitá podl./atd..:)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“