Stránka 1 z 4
Superb II 4x4 2.0TDI - extremní výkon
Napsal: 31 říj 2012, 10:09
od saab9000
Dobrý den, mám na Vás jeden dotaz. Vzhledem k tomu že mi krachla moje srdeční značka SAAB od které mám ve svém životě už 6té auto, tak jsem se rozhodl pro změnu a to na Superb Combi 4x4 2.0TDI. V současné době mám SAAB 9-5 AERO s upravou od švedské firmy MAPTUN na 335PS a chci se zeptat jaké jsou možnosti takové upravy u dieselové škodovky. Moc firem jsem na netu nenašel které by se takovými upravami zabývali tak se chci zeptat zde.
Vím že takováto extremní uprava není levnou záležitostí s tím se i počítá ale jde mi o to jestli s tím nemá někdo zkušenosti. Jedinou informaci kterou jsem sehnal byla ta že u 2.0TDI lze bez zasahu do motoru(kované písty a ojnice) dosahnout cca 280PS. Mě ale zájímá jestli má někdo dieselovou škodovku s větším výkonem než 300PS a jaké má zkušenosti.
Předem moc děkuji za reakce
Napsal: 31 říj 2012, 10:51
od Martin.D
Lacnejšie - zaručenejšie - rýchlejšie atď to získaš kúpením A4 3.0 tdi q.
Osobne si myslím že viac ako nereálne dosiahnúť na 2.0 tdi CR 300k a nemyslím si že niekto so zdravým rozumom sa vôbec do toho pustí

- postráda to totižto zmysel pretože výkonom ťa aj tak " dá dole " akýkoľvek golf 4 s 230 ps + výdrž bude otázna ( a kto si kupuje superb nenajazdí 1500 km za rok - ) + cena bude závratná ( omnoho lacnejšie bude stáť dotyčná 3.0 tdi v A4 pretože potrebuješ vymeniť pol auta - okrem interiéru všetko

Napsal: 31 říj 2012, 11:01
od saab9000
Audi A3 i A4 je pro mne malé chci velké rodine auto s nahonem na 4 a tím pádem je výběr dost omezen. Samozřejmě že jsem uvažoval o AUDI S6 nebo RS6 ale tam sebou vozíš velký motor ycela zbytečně. Když totiž upravíš malý motor tak z 90ti% času jezdíš normálně a spotřeba je v unosné hranici a to je celý princip. Co se týče ceny tak by se taková uprava měla pohybovat cca 150000 - 200000,-
Napsal: 31 říj 2012, 11:47
od MirekX
zkus Richarda (dieselpower).
Napsal: 31 říj 2012, 12:32
od peeeetr
MirekX píše:zkus Richarda (dieselpower), něco jsem tam u nich zahlídnul, tento motor 2.0 TDI CR ve čtyřkolce a přes 300Ps, je tam ale asi víc než jedno turbo....

mě se líbí, jak jsi hezky zdůraznil "asi" víc než jedno turbo
tady se o něčem ví a nechce se nic povědět

Napsal: 31 říj 2012, 16:31
od Thomy
Sorry za OT ale celkem by mě zajímalo jak je na upravenym CR vyřešená dodávka nafty.. To už se dělají větší průtoky i na CR?
Napsal: 31 říj 2012, 18:05
od Forest
@peeeetr: No,
ja nevim, co je na tom pravdy, nicmene osobne bych se tomu taky moc nedivil, protoze Dieselpower sber dat z aplikace s vice turbodmychadly (na motoru, kde je v serii jen jedno) provedl jiz pred vice, nezli 3 lety, takze by to bylo jen logicky odvoditelnym vyvojem. Jen aby tam nebyla ta turba rovnou tri
@Thomy: Osobne se domnivam, ze se jedna o know-how firmy Dieselpower, ktere si dle meho subjektivniho nazoru
prozatim ponechavaji pro sebe
Napsal: 31 říj 2012, 18:33
od toby66kw
250ps je na 2,0TDI rozumnej max,,,, pak tu 3,0TDI

Napsal: 31 říj 2012, 19:23
od Forest
toby66kw píše:250ps je na 2,0TDI rozumnej max,,,, pak tu 3,0TDI

Predpokladam, ze myslis seriovem motoru (rec je o tom, co predstavuje pojem "holy motor").
Napsal: 31 říj 2012, 19:28
od MirekX
dřív se taky tvrdilo,že 200PS je na 1,9 rozumné max a ono se ukazuje že snese víc. Já bych se zas tak nebál, když se dodrží základní zásady úpravy...
Napsal: 31 říj 2012, 19:57
od Forest
Presne jak pise Mirek, prase rozbije i seriove auto. A silne pochybuji, ze uzivatel saab9000 se svymi zkusenostmi se Saaby by nevedel, jak se k autu chovat. Uz jenom fakt, ze si uvedomuje realne naklady na upravy hovori za sve, ze se nejedna o nejakyho Pepika z Maňovic, co chce z Moskvice presedlat "do stihacky" a do uprav chce dat petpadesat.
Napsal: 31 říj 2012, 23:17
od Stifko
tak ve stejne tride jako Sup je Audi A6,ve 3.0Tdi,upravit jednotku a mas raketu s kroutakem maleho kamionu,oproti benzinovymu SAABu a jsi na stejnych penezich jako se Supem upravenym na 300hp,kde nevis co kdy pri takovehle extremni uprave klekne.3.0TDi ma kvalitni zaklad

Napsal: 31 říj 2012, 23:59
od Forest
Stifko, za minuleho rezimu by ti rekli: "nedobre se na to divas".
Nelze pausalizovat z ruznych duvodu, nicmene:
- z prehistoricke 8V 1,9tky rotacky tu jiz vice lidi dostalo 250 koni (naklady ani cestu nebudeme zminovat) ... to jsme na temer 132k/1l
- z historicky mladsi 8V 1,9tky PDcka tu se seriovymi vnitrnostmi jezdi auta s vyssim litrovym vykonem
- nestastny 2,5 V6 opravdu zminovat nechci protoze to je snad ten nejhorsi TDI motor od koncernu
- 2,5 R5 je az na ten nikasil dobrej zaklad ale draha nedostupna hracka
... a to jsou vsechno prehistoricke motory s dost starym vstrikovanim.
Nevidim zadny rozumne vyrazne opodstatneni, proc si porizovat 3,0TDI k dosazeni 300 koni (350 bych chapal), paklize clovek vi co chce a co si auto, resp. takto nahoneny motor zada a ja mam neodbytny dojem, ze saab9000 si toho je plne vedom. Nepocitam, ze by se choval jako malej kluk, kterej sedne do auta se studenym motorem a slapne mu na krk. To same plati i u dochlazovani. 16V hlava skryva velky potencial a kdyz jsou moznosti dosahnout 300 koni na 1,9 8V BEZ modifikace hlavy (neni rec o vacce, ale komplexnim pristupu v podobe masivniho portingu, vymene ventilu, uprave sedel atd.,) a zmeny CR, tak nevidim opravdu duvod, proc se u 2,0 16V motoru, ktery ma vyrazne lepsi vysledky na benchflow obavat, ze toto nezvladne.
Pro info, u 2,0 16V staci na dosazeni 250 koni GTB1756VK, zatimco na 8V s timto turbem dosahujete podobnych vykonu velice spatne. Jaky by byl potencial takove GTB2260VK u takoveho motoru? A to nemluvim o GTB2260VKLR s vetsim A/R a schopnosti tocit efektivne vice otacek.
... a to tu stale hovorim o pouziti JEDNOHO turba. V pripade twinturba se oteviraji vyrazne jine moznosti, protoze je velky rozdil mezi tim, kdyz tlaci jedno prtave turbo nebo dve ruznych velikosti.
Jinak na zaver se domnivam, ze saab9000 by si i tu 3,0TDI koupil, paklize by to soudruzi povolili do Superba montovat. Co se jeho volby tyce, z me strany ma plne pochopeni a rozhodne mu vice, nezli fandim.
Napsal: 01 lis 2012, 08:35
od r-a-k
Víte někdo jaký je efektivní rozdíl mezi GTB2260VK audi a GTB2260VKLR z MB? Že VKLR má kuličkové uložení hřídele vím, ale jaký větší potenciál oproti VK? A dá se v dnešní době vůbec sehnat jetý, nový bude stát raketu.
Napsal: 01 lis 2012, 08:42
od saab9000
Moc děkuji Forestovi za obsahlý článek a chci k němu dodat několik věcí aby jsem ještě potvrdil co zde bylo řečeno. Svoje současné auto jsem koupil v roce 2008 když mělo najeto 70.000 km a hned dostalo upravu motoru byl to můj velký sen a postupoval jsem postupně od svého prvního saaba az k tomu současnému kde jsem šel do ověřeného upravce a zvolil jsem poslední možnou upravu bez zásahu do motoru. Rozsah upravy je následující: jiné čerpadlo v nádrži,velké vstřiky,velký celokovový mezichladič,velké turbo,(původně tam měla být ještě keramická spojka ale do té jsem pak nešel),3" výfuk bez katu.
Jako součásdt upravy měl být ještě filtr sání ale z důvodu hluku jsem zustal u serie. Následně přišly na řadu chlayené velké brzdy a tvrdé destičky společně s kompletní výměnou všech silintbloků od Powerflexu. Co se týče případné likvidace motoru tak se snažim tomu předejít výměnou oleje po 9-10tis a jak řiká forest nehoním studené auto a z maxima nepřijedu domů a nevzpnu motor.Dnes má auto najeto 210.000 km a nevezme si ani deci oleje a jede jak za mlada.
Co se týče mého výběru nového auta tak jsem měl kompilaci požadavků kterým moc aut nevyhovuje. Rodiné auto (nejlépe kombi) s náhonem 4x4 a diesel s přihlédnutím k nízké spotřebě při normálním provozu. AUDI A6 je asi také dobrá volba akorát vubec netuším jakou má toto auto normální spotřebu.
Pak mám na Vás ještě jeden dotaz, vím že u benzínů se mění písty a ojnice za kované dělá se to i u dieselů ?