Stránka 1 z 2
Problém s vypnutím motoru při větší zátěži na trafo olej
Napsal: 03 lis 2012, 19:14
od Xonik
Ahojte, mám poslední týden větší problém. Jezdím na trafoolej s naftou v poměru 20 l nafty + 45 l trafooleje. Starty jsou naprosto bez problému, výkon také perfektní, ale posledních 7 dnů při rychlosti nad 100 km motor vypne řídící jednotka. Před tím vyletí na vteřinu otáčky k max. Palivo je předehřívané chladící kapalinou. A dělá to pořád jak se motor zahřeje.
Není to dané rychlostí, ale tím jak moc na plyn šlápnete. Když je motor v větší zátěži tak to udělá. Potom normálně nastartujete a jede se dál. Může to být například zatuhnutým palivem v trubkách ? A čerpadlo si ho nedokáže natáhnout v dostatečném množství ? I když je venku kolem + 7 st. Což snad není zase až taková zima. Budu rád za každý tip. Předem děkuji.
Napsal: 03 lis 2012, 20:37
od radluk
Bohuzel, myslim si, ze vsichni uzivatele momentalne prodali, nebo pujcili vestici sklenene koule... a tudiz nemuzou zjistit, jestli jezdis v Zetoru, nebo v Koktavce 1,9 TDi CR

Napsal: 03 lis 2012, 21:23
od Xonik
Jedná se o Peugeota 406 2,1 TD. Je tam čerpadlo Lucas Epic.
Ono tahá a chce jet, ale prostě při určitém zátahu najednou vypne a před tím vyletí otáčky.
Ještě mám takový pocit že balonek na pumpování nafty ručně jde hrozně z tuha. Že dříve nešel, tak mě napadá jestli není nějaký binec ve zpětném ventilu na zpátečce. Fakt nevím.
Napsal: 03 lis 2012, 22:29
od oldaf
No nevím ale jezdit s epikem na olej... Vždyť to čerpadlo nefunguje pořádně ani na naftu
Napsal: 03 lis 2012, 23:03
od radluk
ja si myslim, ze by to chtelo zjistit pruchodnost trasy saci kos - hadice - filtr, protoze pokud to nema dostatek paliva, tak to cerpadlo pujde srat, jelikoz je to lucas. Pokud nema prisun paliva, tak ho pridres. Muze tam vznikat nekde i netesnost, pri velkem vykonu si zacne prisavat vzduch, pak letaji otacky a v tom pripade ho taky zadres (osobni zkusenost s LS4000)

Napsal: 04 lis 2012, 09:59
od peopleman
Jo Lukášek pomalu umírá,připrav se na to..
Napsal: 04 lis 2012, 11:30
od hranicka
Vyměň palivák. Na 99% je to tím.
při vyšších rychlostech vznikne mezi filtrem, kterej nestíhá, a čerpadlem podtlak až vakuum (bubliny ničeho nebo vzduchu, kterej se někudy přisává), ve chvíli, kdy se dostanou do podávačky, elektronika vyhodnotí menší přísun paliva, než je poloha plynu, takže přidá (to je to krátkodobý roztočení) a ve chvíli, kdy se bubliny dostanou do tlakový části čerpadla a trubek, klesne tlak, neotevřou se vstřikovače a motor chcípne.
Napsal: 04 lis 2012, 13:01
od Xonik
Takže je to přesně tak jak napsal Hranicka. Zatím jsem ten palovový filtr nevyměnil, ale trošku očistil tech. benzínem a vyfoukal kompresorem, protože dnes v neděli nikde druhý nový neseženu a auto jezdí jako předtím.
Děkuji všem za informace a zvláště Hranickovi.
Napsal: 04 lis 2012, 16:15
od peopleman
To snad ví i moje stará,že když jí začne blbnout auto do kterýho lejeme mastnej sajrajt,tak se musí v prvé řadě vyměnit palivák..

Napsal: 04 lis 2012, 17:31
od radluk
pepleman
Nekteri lide jsou nepoucitelni...

Budou menit palivak jednou za pet let...
Napsal: 04 lis 2012, 18:17
od peopleman
Ale musím přiznat,že já palivák taky moc neměním-mám totiž před ním vždy ten malý průhledný za cca 30kč a ten když zčerná,tak ho vytáhnu,fouknu do něj a když nepouští,letí do kamen a místo něj další..

Napsal: 04 lis 2012, 19:03
od hranicka
Ten malej je dobrej tak leda na zachytávání strouhanky/špon/smaltu, podle toho, na co zrovna jezdíš.

Napsal: 04 lis 2012, 20:26
od peopleman
Dej si ho tam i když jezdíš na"čistou"naftu a uvidíš..

Napsal: 04 lis 2012, 21:43
od radluk
Vzdyt ma stejne, nebo jeste hrubsi oka jak saci kos v nadrzi, k cemu je to dobre? Kdyz jemny kal projde a ucpe palivak. Myslim plastove - naftove filtriky, ne papirove, ktere jsou pro filtraci benzinu.
Napsal: 05 lis 2012, 19:34
od bobyd
Urcite je jemnejsi nez saci ...pac ty strouhanky je v vnem kolikrat fakt dost

....jak uz sem tady psal v Elitu maj vjetsi nez standardni prcek a o te doby co sem ho poridil mam klid...hlavni filtr se pricpe podstatne pozdeji..je videt co se v palivu deje jestli treba nehoustne pak ma clovek dostatek casu redit....atd
