Topení Eberspacher přehřáté

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
frnak1
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 06 lis 2012, 18:44

Topení Eberspacher přehřáté

Příspěvek od frnak1 »

Zdravím mám problém na nezávislém topení(příhřev)Eberspacher na sharanu napíše to 5x přehřátý agregát a přestane jet poradí někdo co to může dělat? Děkuji
Slavik74
Nováček
Příspěvky: 6
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2011, 08:39

Příspěvek od Slavik74 »

Prehrievanie može sposobovat nefunkčné elektricke čerpadlo vody (v motorovom priestore), alebo vzduch v systeme. Bez obehu vody sa bufik prehreje a vypne.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Porucha elektrického vodního čerpadla v motorovém prostoru je poměrně častý jev. Nejedná se až tak úplně o poruchu v pravém slova smyslu - prostě se opotřebují uhlíky. Uhlíky jsou malé a vzhledem k tomu, že čerpadlo se točí po celou dobu činnosti motoru (dokonce i předtím a poté), je zřejmé, že po nějakém čase odejdou. Pak se stává, že ve volnoběhu, kdy je malá cirkulace vody v okruhu zadního topení, se bufík přehřívá (je velký rozdíl mezi teplotou vstupní a výstupní vody) a vypíná. Po několika takových přehřátích se bufík úplně zablokuje a lze jej zprovoznit jen pomocí VAGu.

Doporučuji kontrolu toho vodního elektrického čerpadla. Musí být jasně slyšitelné při pouhém otočení klíčkem a rovněž i po vypnutí motoru (kdy se ještě několik minut po vypnutí motoru točí). Pokud ho není slyšet, viděl bych to na jeho demontáž z vozu (místo něj klidně dej kousek trubičky o průměru 22 mm) a opravu. Uhlíky stojí pár desetikorun a oprava je otázka hodiny. Spočívá v rozborce čerpadla a přeletování uhlíků.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
frnak1
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 06 lis 2012, 18:44

Příspěvek od frnak1 »

Dá se to čerpadlo vyzkoušet akčníma členama?
Naposledy upravil(a) frnak1 dne 20 lis 2012, 21:04, celkem upraveno 1 x.
frnak1
Nováček
Příspěvky: 5
Odpovědi: 0
Registrován: 06 lis 2012, 18:44

Příspěvek od frnak1 »

:?
zx6ninja
Aktivista
Příspěvky: 3203
Odpovědi: 0
Registrován: 31 říj 2009, 08:02
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zx6ninja »

nedá
Mila POPIK
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 18 led 2009, 18:25

Příspěvek od Mila POPIK »

nemáte někdo schema zapojení na topení D5f-z
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Takové topení neexistuje. Buď D5W-Z nebo D5Z-F (nebo S-F). Máš jinak písmenka.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Mila POPIK
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 18 led 2009, 18:25

Příspěvek od Mila POPIK »

D5Z-F JSEM SE PŘEKLEPL
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A co potřebuješ? Schéma pinů svorkovnice? To je u všech bufíků stejné.

1 - 12V trvale
2 - kostra
3 - napájení podávacího čerpadla
4 - napájení podávacího čerpadla (někdy vodič chybí a čerpadlo je druhým vodičem ukostřeno)
5 - diagnostika
6 - 12V po klíčku spínané termospínačem u stěračů
7 - 12V od svorky D+ alternátoru
8 - neobsazená

- u některých bufíků jsou piny 6 a 7 přehozené, ale na funkci bufíku to nemá žádný vliv
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Mila POPIK
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 18 led 2009, 18:25

Příspěvek od Mila POPIK »

Potřeboval bych el schéma vnitřku topení nějak je mrtvý tak se v něm vrtám.na starej typ mám ale na nenhle ne a nikde jsem ho nenašel
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“