Topení Eberspacher přehřáté
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Topení Eberspacher přehřáté
Zdravím mám problém na nezávislém topení(příhřev)Eberspacher na sharanu napíše to 5x přehřátý agregát a přestane jet poradí někdo co to může dělat? Děkuji
Porucha elektrického vodního čerpadla v motorovém prostoru je poměrně častý jev. Nejedná se až tak úplně o poruchu v pravém slova smyslu - prostě se opotřebují uhlíky. Uhlíky jsou malé a vzhledem k tomu, že čerpadlo se točí po celou dobu činnosti motoru (dokonce i předtím a poté), je zřejmé, že po nějakém čase odejdou. Pak se stává, že ve volnoběhu, kdy je malá cirkulace vody v okruhu zadního topení, se bufík přehřívá (je velký rozdíl mezi teplotou vstupní a výstupní vody) a vypíná. Po několika takových přehřátích se bufík úplně zablokuje a lze jej zprovoznit jen pomocí VAGu.
Doporučuji kontrolu toho vodního elektrického čerpadla. Musí být jasně slyšitelné při pouhém otočení klíčkem a rovněž i po vypnutí motoru (kdy se ještě několik minut po vypnutí motoru točí). Pokud ho není slyšet, viděl bych to na jeho demontáž z vozu (místo něj klidně dej kousek trubičky o průměru 22 mm) a opravu. Uhlíky stojí pár desetikorun a oprava je otázka hodiny. Spočívá v rozborce čerpadla a přeletování uhlíků.
Doporučuji kontrolu toho vodního elektrického čerpadla. Musí být jasně slyšitelné při pouhém otočení klíčkem a rovněž i po vypnutí motoru (kdy se ještě několik minut po vypnutí motoru točí). Pokud ho není slyšet, viděl bych to na jeho demontáž z vozu (místo něj klidně dej kousek trubičky o průměru 22 mm) a opravu. Uhlíky stojí pár desetikorun a oprava je otázka hodiny. Spočívá v rozborce čerpadla a přeletování uhlíků.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 18 led 2009, 18:25
Odpovědi: 0
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 18 led 2009, 18:25
Odpovědi: 0
A co potřebuješ? Schéma pinů svorkovnice? To je u všech bufíků stejné.
1 - 12V trvale
2 - kostra
3 - napájení podávacího čerpadla
4 - napájení podávacího čerpadla (někdy vodič chybí a čerpadlo je druhým vodičem ukostřeno)
5 - diagnostika
6 - 12V po klíčku spínané termospínačem u stěračů
7 - 12V od svorky D+ alternátoru
8 - neobsazená
- u některých bufíků jsou piny 6 a 7 přehozené, ale na funkci bufíku to nemá žádný vliv
1 - 12V trvale
2 - kostra
3 - napájení podávacího čerpadla
4 - napájení podávacího čerpadla (někdy vodič chybí a čerpadlo je druhým vodičem ukostřeno)
5 - diagnostika
6 - 12V po klíčku spínané termospínačem u stěračů
7 - 12V od svorky D+ alternátoru
8 - neobsazená
- u některých bufíků jsou piny 6 a 7 přehozené, ale na funkci bufíku to nemá žádný vliv
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 18 led 2009, 18:25
Odpovědi: 0