Při kolika stupních jste ještě nastartovali "bez"

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Chvaletice

Při kolika stupních jste ještě nastartovali "bez"

Příspěvek od palinator »

Zdravim,
docela by mě zajímalo, kolik snesly vaše diesely mrazu bez funkčních žhaviček? Mě na Toledu AFN nechodí ani jedna a zatím nezaváhal (i když je pravda že zatim bylo nejmíň asi -3°C) Jsem zvědavej na víkend, to to má padnout k -10°C. (LOL)
Nemám problém s tim tam ty žhavky dát (mám nový v šuplíku), ale prostě nevidím důvod, když to startuje na drc (i když třeba prvních pár "vznětů" je trochu o náhodě)... a chci vědět, kolik to prostě snese než to začne startovat jak Zetor. Je pravda, že tam je ještě poměrně slušná baterka (i když je Starline :roll: ), takže to motá docela rychle. Zatim se mi nezdá, že bych druhej den ráno nastartovat nemusel, když je to teď s velkou rezervou. Je pravda, že jak zmrzne baterka, tak že s motorem bude točit pomalejc a to už by spolu s mrazivým vzduchem moh bejt problém.
palinator
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 14 říj 2010, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Chvaletice

Příspěvek od palinator »

A ještě mě fascinuje porovnání starýho TDI ať už rotačky nebo PDčka s TDI-CR. Tátova služební Fabie 1,6 (55 kW), když nepočkám na nažhavení, tak už při pitomý 0°C startuje dost obtížně a ta origo baterka na moc startů nemá, je hned mrtvá. Takže až těm celkem novejm motorům budou odcházet žhavky, to bude fascinující, jak moderní sráče s kompresí 16,5:1 budou stát a starý neekologický traktory TDI budou vrčet i bez žhavení.
stevusik
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 pro 2010, 14:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od stevusik »

minulu zimu som celu zimu startovval bez zhavenia.mam oktavku 1.9 PD
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Zkoušel jsem Sharana AUY -25 bez žhavení a chytnul dobře až jsem se se lekl, sice motor měl první momenty chod jak buchar ale běžel.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

zimu predloni a pulku lonsky 1.9 Tdi pd Bxe bez zhaveni. I v -28 to chytlo. 5s startovani,slibovalo az chytla..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Odpovědi: 0
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

vase vykony su neuveritelne pani...
ludovy peugeot 307 sw, 1,6hdi
passat B5,5 kombi, 2,8v6, 4motion, highline,ex
octavia 1,9tdi, 4x4, AGR, powerplus 764,vb,fmic,hds,r.v. 1999,ex
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od rudy5 »

Tak potom TDi s žhavením chytí aj pri - 50 °C :D
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
brankar30
Aktivista
Příspěvky: 1282
Registrován: 06 led 2009, 16:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Vranov nad Topľou,SK

Příspěvek od brankar30 »

rudy5 píše:Tak potom TDi s žhavením chytí aj pri - 50 °C :D
malo by.. (rofl)
ak je kvalitna nafta..baberka a tlaky ok chyti aj bez zhavenia...ale nebude ten motor studeny bezat kultivovane ako so zhavenim... ;)
AUDI A4 AVANT 3,0TDI QUATTRO EX golf IV TDI 188ps 402nm...
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Registrován: 24 zář 2009, 12:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od dibarbora »

U mna na motore AFN som prisiel na KO zhavice pri cca. -13. Do tejto teploty startoval v podstate na brnk a to uz bola baterka za zenitom. Pri tych -13 na prvy pokus sluboval a na druhy naskocil v style 1,2,3,4 valce, pricom na 3 valce uz isiel bez pomoci startera :D . To bola vystraha a zhavicky som hned spravil.
Startovatelnost bez zhavicov je zavisla hlavne od kondicie motora.
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
Krki
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Registrován: 24 říj 2012, 19:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Krki »

Ahoj, u mé Octavky 1.9 TDI 66 kW najeto cca 500 tkm, nefungovalo teplotní čidlo, tudíž to nežhavilo celou minulou zimu.
Do -15°C to po cca 3x motání po 15 sec vždy chytlo, ale jak bylo mín tak sem vymotal bat a nic. Takže sem tam pak vždycky stříkal do sání trošku benalu a chytlo to vždy. podotýkám že jezdím na B100. Jinak na tutuo zimu, už sem si to opravil, a koupil novou bat.. :-)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3791
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Moje 1Z chytala minulou zimu i při -18 bez žhavení krásně na všechny 4.Jen to dýl točilo a dost zakouřilo.A po tom co jsem začal přemýšlet nad tím jak na tom ty žhaviče jsou jsem zjistil že jsou KO všechny...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
kodyijak
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 15 led 2008, 22:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od kodyijak »

Minulou zimu při -20C na druhej, třetí pokus chytla (nežhavila ani jedna žhavka). Když jsem vyměnil žhavky (manželka už mě donutila že špatně startuje auto :D ), tak při -25C na brnk, ani nedotočíš klíčem :D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tak to má být a kdo má neekologický stroj jako píše palinator, ten určitě vítězí a dobře zaběhlé skvosty jako má Krki chytnou i ne Sibiři.. :D
nepropadat panice...
DiegoIII
Sběrač informací
Příspěvky: 28
Registrován: 17 lis 2012, 19:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od DiegoIII »

v tom pripade musim mit KO vsechny.... zhavim zhavim uz ted pri minus 3 je prvni par vterin chod motoru dost jiny :)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

dyť tatrovky neměly žhavení až do roku 1992,pak s euro normama a přeplňováním jim tu ubohost dali ale špíš kvůli emisím,protože i bez nažhavení chytají pořád stejně, jen se převalí motor,akorát trochu zakouří.. Ale i starý vylítany atmosfericky herky s původním čerpadlem a tryskama za zenitem chytají jako za mlada :-)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“