Stránka 1 z 3
2,5 tdi R5 s rotackou
Napsal: 17 pro 2012, 07:49
od wr8
moc tady toho o techto motorech neni,tak zacneme
motor R5 103kw a ma jeste turbo s obtokem,jak nejsnaz to prestavet na VNT turbo?pouzit komponenty z Transportera?rad poslechnu zkusenenjsi
Napsal: 17 pro 2012, 10:14
od TDI tech
Skus hladat, urcite to tu je tusim ze asi clen Francesco alebo tak nejak to prerabal na VGT turbo. Musis to najst.
Napsal: 18 pro 2012, 23:33
od wr8
hledam uz nekolik dni a porad nic,tak davejte rady a napady semka
Napsal: 19 pro 2012, 19:02
od fenix85
Jaké auto?
Napsal: 19 pro 2012, 22:01
od wr8
Volvo V70 R5 103kw
Napsal: 19 pro 2012, 23:10
od LibangVW
resil bych to vypnutim snimace tlaku , turbo predelat na tlakovou regulaci a ridit si ho manualne
Napsal: 20 pro 2012, 10:40
od kibi
Napsal: 21 pro 2012, 22:48
od lt.kubosh
No je toho tady dost. Ale tak rozstříštěně. Občas jako "AEL" občas jako R5 103kW atd.
Co vím, tak uživatel Andree (nebo Andre) VGT turbinu namontoval a odladil, ale snad pižlal nosník nárazníku nebo co. Zkrátka se tam nevejde.
Potom se dá dát 764ky trysky. Já je mám, ale dost to smrdí na volnoběžky a odspoda zahulí.
Pak se tu prbíraly šrouby na klice - vyměnit za pevnostní.
No a údajně se dá poladit váha vzduchu - je to potenciometrová, takže mírně přesadit.
A Richard už umí i chip do tohoto veterána. Hloupé je, že ŘJ je 8bit, takže má 2 pájené epromky a celé je to kterensky přístupné pod kobercema pod nohama spolujezdce.
Napsal: 22 pro 2012, 08:34
od JohnyFlat
podle mě to je dobře přístupný, oproti některým jednotkám teda

a pokud je to ta jednotka alá /knížka/ tak tam se nepájí

Napsal: 22 pro 2012, 11:41
od lt.kubosh
Ne, u A6 je to hliníková krabice.

I když on mluví o V70, tam nevím jak se Volvo na ŘJ vyřádilo.
Napsal: 03 led 2013, 21:18
od wr8
hledam uz asi mesic,ale zatim nic moc poradnyho,motor je napric za motorem je mista na nekolik turb,zatim hledam cestu,libi se mi 764 a k tomu turbo s naklapenim,z rodiny 22xx, podle me kdyby se dalo turbo s ovladanim pomoci pretlaku tak by se dal naci jednotka aby z toho mela radost
Napsal: 04 led 2013, 14:32
od dali
wr8 píše:hledam uz asi mesic,ale zatim nic moc poradnyho
Tak kdybys něco našel tak dej vědět. Mám doma připravený GTV2260VK, svody z AHY transportéra, celohliníkovej intercooler a pár metrů 76mm nerezový trubky. Problém je, že s tím autem denně jezdím a dokud mi někdo neřekne jo, na 100% to vyřeším nechce se mi ho rozkuchávat a nechat se zatím sežrat mojí druhou nenažranou benzínovou potvorou.
Řídící jednotky jsou:
MSA15.7 s klapkovou váhou a DSLA 150P502 tryskama do roku 98 včetně
vs
MSA15.8 s plastovou váhou vzduchu a DSLA 93P838 od roku 99
Hledal jsem prakticky všude. Klucí z finska na TDIclubu, psali, že dodělat ovládání naklápění na MSA15 je "piece of cake".. jeden z nich navrhoval, že by se na to dala přizpůsobit mapa která ovládá EGR.
Jenže když jsem hodil dotaz jestli je někde na světě známý Volvo se starým 2.5 motorem s funkčním naklápěním lopatek řízeným jednotkou...nic..nikde... nikdo.
Dokonce jsem projel google translatorem finský fórum, kde je o úpravách starých naftových V70 topik... nic, všichni maj WG turba, maximálně nějakýho samodomo hybrida.
Řídící jednotka z Transportéra neni s Volvem kompatibiliní, tudy cesta nevede.
Na TDIclubu jeden týpek tuším z rumunska napůl rozchodil na A6 AEL ovládání naklápění pomocí jednotky z transportéra a přepletením kabelovýho svazku, což musí bejt fajn job

Pokud vím tak to zatím nedochytal a mezitím nejdřív udělal převodovku kvůli jednohmotě a pak motor, protože si nevyměnil šrouby na klice, jestli si dobře vzpomínám.
Pak ještě někdo z Litvy, nebo Lotyšska tvrdil, že to má vyřešený, ale na Audině.
Pokud by se našel někdo, kdo to vyřeší, tak se rád přidám + vím o dalším klukovi, kterej chce VNT taky, takže by se daly snížit náklady na vývoj tím, že by se to dělalo na 3 auta najednou.
Zatím každej tam chce páchat obrácenou baňku na přetlak a to u auta na který potřebuju aby byl spoleh nechci já.
Napsal: 04 led 2013, 15:48
od LibangVW
tak jsem jiz psal , je to resitelne ... turbo prekopat na ovladani tlakem , a v jednotce uplne vypnout snimac tlaku ( vaha vzduchu zustava ) a ridit si turbo manulane ( manualnim nebo el. boost controlerem )
Napsal: 04 led 2013, 15:50
od bombastiq
jenom jestli můžu mít takovou ůvahu :
r5 čerpadlo : sundat vrch - dát vrch z r4 klasika tdi
dát váhu a veškěrý čidla a kabeláže z čtyřválce
a dole na řemenici udělat mezikus s 4ma výřezama a dát tam snímač
že by si jednotka myslela že je to 4 válec
výhody : flash po kabelu
klasická váha vzduchu
vnt turbo
je to reálný ???
Napsal: 04 led 2013, 16:35
od dali
bombastiq píše:je to reálný ???
U Volva určitě ne, protože tam žádná R4 rotačka s VNT neexistuje. U koncernu je to zase zbytečný, protože si můžeš pomoct ŘJ ze 111kW transportéra.