Ford Transit 2.5Di motor po GO nestartuje studený
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ford Transit 2.5Di motor po GO nestartuje studený
Mám problém se kterým si nevím už rady. Mám Transita 2.5Di. Na motoru byla dělaná GO před cca 7000km (v cca 300 000 km). Motor se vzhledem ke stavu pístů a válců nebrousil, jen se daly nové kroužky (písty bez vyleštěných míst, patrné drážkování, ve válcích viditelné honování, bez hrany kam nedošáhly kroužky). Jinak vše udělané (pánve, hlava, rozvody...). Motor jsem poctivě zabíhal a bylo znát jak motor krásně povoluje a sedá. Teď k problému:
Motor téměř nešel studený nastartovat ani v létě. Teplý chytal na otočení. Při roztlačení chytil na první otočení. Dal jsem čerpadlo do BOSCH servisu (na tomto motoru se předvstřik neděla na autě - čerpadlo je s motorem napevno). Čerpadlo je po servisu - kompletní rozborka, kontrola, vyčištění, výměna vadných dílů a seřízení. Koupil jsem i nové vstřikovače a nic. Opět za studena nejde nastartovat. Rozvody jsou 100% dobře.
Popis studeného startu: motor svižně točí a ani se nesnaží bafnout, po cca 10s začne mohutně bíle dýmit z výfuku a když baterka vydrží, tak po cca 30s točení motoru zničehonic chytne na všechny válce a bez vynechávání a škubání krásně drží volnoběh. Nechám ho minutu běžet a už chytá na otočení.
Motor má jinak dobrý výkon, nekouří, velmi dobrá spotřeba, nežere olej a krom těch startů šlape úžasně. Kompresi jsem měřit zatím nenechal, ale při protáčení motoru za kliku velkou ráčnou je problém překonat kompresi a trvá několik sekund, než to uteče a převalí se.
Zkuste prosím poradit kde by mohl být zakopaný pes. Já už zkoušel snad vše.
Díky moc
Motor téměř nešel studený nastartovat ani v létě. Teplý chytal na otočení. Při roztlačení chytil na první otočení. Dal jsem čerpadlo do BOSCH servisu (na tomto motoru se předvstřik neděla na autě - čerpadlo je s motorem napevno). Čerpadlo je po servisu - kompletní rozborka, kontrola, vyčištění, výměna vadných dílů a seřízení. Koupil jsem i nové vstřikovače a nic. Opět za studena nejde nastartovat. Rozvody jsou 100% dobře.
Popis studeného startu: motor svižně točí a ani se nesnaží bafnout, po cca 10s začne mohutně bíle dýmit z výfuku a když baterka vydrží, tak po cca 30s točení motoru zničehonic chytne na všechny válce a bez vynechávání a škubání krásně drží volnoběh. Nechám ho minutu běžet a už chytá na otočení.
Motor má jinak dobrý výkon, nekouří, velmi dobrá spotřeba, nežere olej a krom těch startů šlape úžasně. Kompresi jsem měřit zatím nenechal, ale při protáčení motoru za kliku velkou ráčnou je problém překonat kompresi a trvá několik sekund, než to uteče a převalí se.
Zkuste prosím poradit kde by mohl být zakopaný pes. Já už zkoušel snad vše.
Díky moc
Je to divné, ale vypadá to, že motor ještě nemá potřebnou kompresi..Když začneš startovat, kouří se ihned z výfuku? Jestli ano, a jak píšeš chytne to na otočení na laně , tak to nemá kompresní tlak.V 300000km je válec šiška a při studeném startu kroužky propouští..Sice jste najeli 7000 km , ale je to málo.Změř tlak zastudena a uvidíš. Vyřešil bych to uvedením do chodu žhavení. Normálně zapojeno není, ale na levé straně za světlem je konektor, který se musí zapojit, aby motor nažhavil. Je to pro případ provozu v arktických podmínkách. Je to jako u staré avie..A postupně se to jistě zlepší, až najedeš další km... 

nepropadat panice...
Nechám tedy změřit tlaky a uvidím. Myslíš, že ty kroužky potřebujou víc, aby se dobře zajely? Chci se podívat na ventily - od tý Go na ně nebylo šáhnuto, plánoval jsem to po 10 000km. Ten motor teď chodí úžasně, jenom nestartuje - dneska jsem spěchal do Budějek a 140 kopec nekopec a to jen 56kw verze. Spotřeba cca o 3l/100 lepší než před GO, repasí čerpadla a novýma vstřikama.jericho-3 píše:Je to divné, ale vypadá to, že motor ještě nemá potřebnou kompresi..Když začneš startovat, kouří se ihned z výfuku? Jestli ano, a jak píšeš chytne to na otočení na laně , tak to nemá kompresní tlak.V 300000km je válec šiška a při studeném startu kroužky propouští..Sice jste najeli 7000 km , ale je to málo.Změř tlak zastudena a uvidíš. Vyřešil bych to uvedením do chodu žhavení. Normálně zapojeno není, ale na levé straně za světlem je konektor, který se musí zapojit, aby motor nažhavil. Je to pro případ provozu v arktických podmínkách. Je to jako u staré avie..A postupně se to jistě zlepší, až najedeš další km...
Válce jsem bohužel neměl čím změřit - vycházel jsem jen z toho, že bylo viditelné honování, nebyl na nich nahoře schůdek a písty jako nový - čistý a bez vyleštěných míst. Nový kroužky po vložení do válce, srovnání pístem v různé hloubce na zámku v toleranci dle příručky a bez rozdílů v zasunutí - po složení s tím motorem skoro nešlo za kliku otočit (po prvním startu a pár minutách na volnoběh si to sedlo). Trvalo mu cca 500km než teplej šel hezky nastartovat - jak se vše ohřálo a roztáhlo, tak startér měl co dělat, aby s tím zatočil.
Brácha si jenom překroužkoval starý tipo 1.7D - ten motor byl tak utahanej, že už neměl skoro žádnou kompresi - po pár stech km začal startovat na drc...
Ke kouři - těžko odhadnout, asi začne pokuřovat skoro ihned - než se naplní vejfuk a začne se to plazit po okolí, tak to trvá cca 5-10 sekund.
Nejsem čerpadlář - co mě zaráží, že jsem čerpadlo přines na stolici a seřízení, místo toho jsem se nechal ukecat na rozborku - ať je to pořádně a když mi technik volal, že je to rozebraný a co s tím všechno je, tak říkal, že na stolici to nepůjde, že to stačí seřídit na stole. Říkám si, jestli tam není něco špatně. Před tímhle čerpadlem a před GO jsem tam měl jiný a na to to chytalo v pohodě, ale po smrti toho čerpadla jsem dal tohle - starty horší a horší, ale jezdilo to.
Důvod GO byl nadměrný únik oleje odevšad - z teplýho motoru dokázala za pár minut na silnici vykapat skvrna cca 30cm (na 100 km přes litr oleje). Po rozborce všechny šály na klice popraskaný, tak z přetěsnění se to trochu zvrtlo v GO. Soused měl stejnýho transita s kterým najel od nova přes milion km a když ho prodával tak mu to startovalo na drc. Mám další dva transity v okolí - jeden majitel ho uvařil, tak, že se mu skoro kousnul motor a taky mu to hajzlíkovi stratuje na otočení....jsem prokletej
Ještě dodatek - jel jsem před nedávnem na otočku Rumunsko, v autě necelá tuna za autem naloženej vlek. Celkem 3500km a seč jsem olej kontroloval, tak jsem nedolejval, protože prakticky nezmizelo nic - tak si říkám, že ty kruhy jsou snad hezky sedlý.
Každopádně nechám změřit kompresní tlaky - jen nevím kde. Tenhle motor je na to trochu blbej, protože nemá žhavky a vstřiky má tužkový Stanadyne, který na moc autech taky nejsou.
Kolik může stát změření tlaků? Možná blbá otázka, ale za posledních pár měsíců jsem do toho auta vyložil skoro 70 000,- v dílech a naposled teď 15 000,- za opravu čerpadla a nový vstřiky, tak můj servisní rozpočet je na štíru a než dát teď další 2000,- tak radši koupím druhou baterku, abych ho po ránu utočil a budu doufat, že se to samo opraví...
Je to divné, když se neustále koužkovaly přivezené ojeté motory, moje soukromá zkušenost byla, že některý motor jsem po překroužkování ani nenastartoval, musel jsem jej roztáhnout a ihned jet, motor postupně získával sílu, úspěšně se PÁŘIL..Kolikrát jsem měl strach motor chcípnout, abych jej natočil a dojel domů...Ale po projetí svého okruhu 60 km motor chytal na otočení, ale rozhodující bylo ráno.Jakmile chytil, předal jsem jej majiteli s upozorněním, že prvních 1000 km ještě nebude uplně v kondici.A kolikrát mne překvapilo, že jsem vzal za klíček/ po opravě/ , motor chytil a ihned chytal na otočení teplý a studený, takže jsem jen udělal kolečko okolo města a auto předal......Ale tehdy to kolikrát byly experimenty, protože kroužky jsem si vybíral sám, podle pístu a nabídky..Když mi poprvé nabídli /Buzuluk Komárov/ chromované kruhy z motocrossa, ale užší, tak jsem se ošíval, ale nakonec jsem to namontoval a zjistil jsem, že mají velkou výhodu..Zaběhnutí proběhlo téměř ihned, komprese naběhla až nepochopitelně. Jelikož většinou majitelé byli lidé z okolí, měl jsem přehled, jak motor funguje, žere olej apod. Nebyl větší problém, ale samozřejmě opravovat motor v říjnu, jsem odmítal, protože by v mrazem ještě nechytal...V Tvém případě máš asi pravdu a zkus přidat předvstřik, mám za to, že je malý, protože takhle se také projevuje podforovaný motor...Je tichý nebo ostrý, jestli je poměrně tichý, je to špatně , tyhle motory nebyly žádní tichošlápci.. 

nepropadat panice...
Než jsem vykop čerpadlo a dal ho do servisu, laboroval jsem s předvstřikem protože jsem si myslel to samý. Bohužel meze laborování jsou úzké. Nevím jestli znáš tyhle Fordí 2.5 tak jen pro jistotu popíšu nastavování rozvodů - to vysvětlí vše. Čerpadlo je s blokem napevno, nedá se s ním hýbat pro nastavení předvstřiku. Čerpadlo je nastavené z fabriky. Vše je na aretační kolíky. Zaaretuje se klika, vačka, na čerpadle se povolí řemenice vůči jeho náboji který je na hřídeli čerpadla a v něm je aretační otvor. Tím je přesně nastavená klika vačka a hřídel čerpadla. Dá se řemen, povolí se napínák, jak se řemen natáhne, pootočí si dle potřeby řemenicí čerpadla, ale hřídel čerpadla se nehne. Vše se utáhne a je hotovo. Řemen jsem teď dával novej - držím se zásady, že jak se sundá, i když měl najeto 7000km už na auto nejde. Teď zpět k mému pokusu před sundáním čerpadla. Vše kromě čerpadla jsem zaaretoval, povolil řemenici na čerpadle a za hřídel jsem s ním otáčel takže rozvody stály. Přidal jsem o trochu předvstřik, motor byl studený a zatočil jsem s ním a nic, přidal jsem opět a byl znát, že nafta se snaží blafnout kus před HU protože to dost kopalo do stratéru a nic, Tak jsem našel polohu kdy to bylo nejlepší, ale pořád to stálo za prd. Následující dění znáš.jericho-3 píše:Je to divné, když se neustále koužkovaly přivezené ojeté motory, moje soukromá zkušenost byla, že některý motor jsem po překroužkování ani nenastartoval, musel jsem jej roztáhnout a ihned jet, motor postupně získával sílu, úspěšně se PÁŘIL..Kolikrát jsem měl strach motor chcípnout, abych jej natočil a dojel domů...Ale po projetí svého okruhu 60 km motor chytal na otočení, ale rozhodující bylo ráno.Jakmile chytil, předal jsem jej majiteli s upozorněním, že prvních 1000 km ještě nebude uplně v kondici.A kolikrát mne překvapilo, že jsem vzal za klíček/ po opravě/ , motor chytil a ihned chytal na otočení teplý a studený, takže jsem jen udělal kolečko okolo města a auto předal......Ale tehdy to kolikrát byly experimenty, protože kroužky jsem si vybíral sám, podle pístu a nabídky..Když mi poprvé nabídli /Buzuluk Komárov/ chromované kruhy z motocrossa, ale užší, tak jsem se ošíval, ale nakonec jsem to namontoval a zjistil jsem, že mají velkou výhodu..Zaběhnutí proběhlo téměř ihned, komprese naběhla až nepochopitelně. Jelikož většinou majitelé byli lidé z okolí, měl jsem přehled, jak motor funguje, žere olej apod. Nebyl větší problém, ale samozřejmě opravovat motor v říjnu, jsem odmítal, protože by v mrazem ještě nechytal...V Tvém případě máš asi pravdu a zkus přidat předvstřik, mám za to, že je malý, protože takhle se také projevuje podforovaný motor...Je tichý nebo ostrý, jestli je poměrně tichý, je to špatně , tyhle motory nebyly žádní tichošlápci..
Trochu podezírám vůle na ventilech - to je jediná věc na kterou se dá šáhnout a neudělal jsem to. Zkontroluju je, případně seřídím, najdu servis kde mi změří tlaky a uvidím. Buď mi řeknou, že jsou tlaky OK, nebo že ne a jestli to jde horem, nebo spodem. Dost mě to trápí - to auto je kompletně vyvařený, po laku, repasovanej kardan, komplet nový brzdy, přetěsněná náprava, udělanej motor - teď jsem čekal že alespoň 5 let budu jenom dělat údržbu, lejt naftu a jezdit...
V BOSCH servisu, když jsem si bral čerpadlo mi řekli - jestli Vám to nebude startovat přivezte nám celý auto a my Vám to za rozumnou cenu opravíme...
Ten motor jde zvukově dobře - mám teda vyndanou škrtící klapku, tak je to trochu hlučnější, ale má hezkej traktorovej zvuk pravdou je, že v porovnání s jinejma nejde moc tvrdě.
Divný je, že nemá snahu chytnout, nebafá, neškube, jen točí a najednou chytne a běží. Zmizí kouř a běží hladce. Samozřejmě je možný, že mu jenom trvá, než naftou zastříká písty natolik, že to utěsní kroužky a potom chytne...
Dneska jsem si našel kousek ode mě servis na který mám super reference, tak snad budou mezi svátkama pracovat. 28.12. auto nepotřebuju, tak jestli na tom dokážou změřit tlaky a budou tam, tak to nechám změřit. Sundat sání, aby se dalo dostat ke všem vstřikům je práce na 10 minut, tak jsem přesvědčen, že změřit tlaky studenej/teplej motor je práce max na hodinu a půl až dvě i s ohřátím motoru. Tak dvě hodiny práce jim rád zaplatím.
Abych hnul předvstřikem, tak musím sundat dost věcí z motoru a jestli skutečně nesedly kroužky a ten motor je za studena bez tlaků, tak by to byla zbytečná práce.
Schválně jsem po první výměně oleje dal 5w40, aby v chladnu ten motor hezky točil a chytalo to.
Bojím se, že to budou tlaky - teď už ten motor rozebírat a dávat dalších 15 za těsnění, písty a vybroušení nebudu. Holt to vyřeší druhá baterka a žhavení pořád.
Každopádně za jakoukoliv další radu budu vděčný - teď už to beru skoro jako anketu: malej předvstřik nebo malý tlaky.
Skoro všechno na tom autě je nový. Vyčištěná nádrž, vyčištěný hadičky od nádrže, nový podávací čerpadlo, vstřikovací čerpadlo po servisu, nový vstřiky. Naftovej filtr a vzduchovej najeto 7000km. Tím by měla být dodávka paliva a vzduchu v pořádku. Další věc kompresní tlak - tam jsem doufal, že je vše OK, jestli ne, tak buď to zdrhá kolem kroužků, což je pro mě neřešitelný problém, nebo jsou malý/žádný vůle na ventilech, to poznám, až se na to podívám a buď jim nic není, nebo už jsou chycený sedla - to bude-li malý tlak a bude to vrškem opravím, to je relativně pár korun. Budou-li tlaky v pořádku, poslední věc, aby diesel běžel je předvstřik. Ten jsem doufal, že je dobře, protože jsem si ho nechával dělat u pánů z BOSCHe... Je ještě něco co může klasickej diesel potřebovat pro start???
Abych hnul předvstřikem, tak musím sundat dost věcí z motoru a jestli skutečně nesedly kroužky a ten motor je za studena bez tlaků, tak by to byla zbytečná práce.
Schválně jsem po první výměně oleje dal 5w40, aby v chladnu ten motor hezky točil a chytalo to.
Bojím se, že to budou tlaky - teď už ten motor rozebírat a dávat dalších 15 za těsnění, písty a vybroušení nebudu. Holt to vyřeší druhá baterka a žhavení pořád.
Každopádně za jakoukoliv další radu budu vděčný - teď už to beru skoro jako anketu: malej předvstřik nebo malý tlaky.
Skoro všechno na tom autě je nový. Vyčištěná nádrž, vyčištěný hadičky od nádrže, nový podávací čerpadlo, vstřikovací čerpadlo po servisu, nový vstřiky. Naftovej filtr a vzduchovej najeto 7000km. Tím by měla být dodávka paliva a vzduchu v pořádku. Další věc kompresní tlak - tam jsem doufal, že je vše OK, jestli ne, tak buď to zdrhá kolem kroužků, což je pro mě neřešitelný problém, nebo jsou malý/žádný vůle na ventilech, to poznám, až se na to podívám a buď jim nic není, nebo už jsou chycený sedla - to bude-li malý tlak a bude to vrškem opravím, to je relativně pár korun. Budou-li tlaky v pořádku, poslední věc, aby diesel běžel je předvstřik. Ten jsem doufal, že je dobře, protože jsem si ho nechával dělat u pánů z BOSCHe... Je ještě něco co může klasickej diesel potřebovat pro start???
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 dub 2011, 21:21
- Bydliště: Karlovy Vary
Snad je to jak říkáš, ten motor nejde nijak tvrdě a i ta bílá mlha vypadá na malej předvstřik. Nechám změřit tlaky a jestli budou tlaky v pořádku, buď si s tím zkusím pohrát sám, nebo to spíš odvezu tam, kde mi dělali to čerpadlo a hodím jim to na hlavu jako reklamaci - kontrola a seřízení toho čerpadla stála 8000,- a jediný co se měnilo bylo futro ovl. hřídelky a ta hřídelka. To je dost peněz na to, abych nad tím mávnul rukou, jestli to podělali a seřídili to čerpadlo blbě...nejsem-naivka píše:Podle mě to má malýho fóra. Normálně se předvstřik nastavuje na dělený řemenici čerpadla.
Nedávej tam ten řídký olej . A když se nehneš z opravou , zkus namontovat na jednu trubku jeden vstřikovač až přijedeš zatepla, natoč to, až začne stříkat a pak to zkus ráno a koukej, zda po začátku startu začne ihned stříkat.. Aspoň budeš vědět, zda tam jde hned nafta../jestli ten vstřik máš/. 

nepropadat panice...
Vstřikovačů na tenhle motor mám momentálně 8 volnejch a 4 nový v autě. Mám i náhradní trubičky, tak mi nevadí, že jednu zničím tím, že si jí naohýbám dle potřeby. Není to špatnej nápad. Namontuju to, odvzdušním ten namontovanej vstřik a počkám co bude ráno. Teď už se mi k autu nechce, ale zítra až pojedu nakoupit dárky, tak to po příjezdu udělám.jericho-3 píše:Nedávej tam ten řídký olej . A když se nehneš z opravou , zkus namontovat na jednu trubku jeden vstřikovač až přijedeš zatepla, natoč to, až začne stříkat a pak to zkus ráno a koukej, zda po začátku startu začne ihned stříkat.. Aspoň budeš vědět, zda tam jde hned nafta../jestli ten vstřik máš/.
Co se ti nelíbí na 5W40? Vynechám-li to, že ten motor je komplet vyčištěný a přetěsněný, tak je v souladu s doporučením výrobce. Předtím jsem lil 10W40, na anglickém transit fóru je 5W40 častá rada, když to nechce startovat...Jezdím dost po městě, tak nedržím interval od výrobce, ale měním olej kolem 8000km takže mi další výměna vychází za +-3000km, tak klidně dám 10w40, ale proč?