[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/kinerity/bestanswer/event/main_listener.php on line 514: Undefined array key "poster_answers"
DP forum • 66Kw TDI a vyfrit ?
Stránka 1 z 2

66Kw TDI a vyfrit ?

Napsal: 03 led 2013, 02:48
od Bobo122
Zdravím. Vlastním 66kw TDI s rotačkou a som v tejto oblasti nový počital som som fórum a zistil že olej je za potreby filtrovať a častejšie meniť palivák v aute .
Jazdím často nemecko slovensko 1000Km pracujem tu v reštauracii kde mám 200-300l oleja mesačne toľko ani nevyjazdím. Riešim skôr či to auto zvládne bez neakých extra úprav ?? Ide mi o dve veci .
1 zvládne to moje TDI ??? Nepokazím niečo ??
2 filtrácia.. 3. Nový čistý olej ?
1. DO auta by som neako moc zasahovať nechcel proste nechať ho original... pribaliť do auta nový palivák keby sa cestou upchal..Predhrev a podobne moc neplanujem. Resp odporúčate niečo ?? Riedil by som NAFTA olej 1:1 resp odporúčany pomer ??

2. Filtrácia. Ak som správne pochopil času mám dosť a je mi jedno že 40L pôjde týždeň budem točiť SK 2 krát mesačne. Mám plán a dosť "nádob" len mi potvrďte či to bude dostatočné... výfrit odstojí mesiac resp mesiac a pol vyčerpam vrch aby som nerozvíril to čo je na dne... pustím to trebarz cez páru siloniek potom to pustím cez prosteradlo a nakoniec to pustím cez olejový filter z liazky ... bude mi to stačiť?? resp niečo viac ? ide mi skôr o kvalitu nie o kvantitu .. ako píšem času popri práci mam dosť len aby som neodpísal čerpadlo alebo niečo ..
Ďakujem za názory a rady .

3. Ak by som používal repkový olej resp slnečnicový trebalo by niečo upravovať ?? resp aký pomer môžem jazdiť aby som nemusel nič upravovať ??? Nafta tu stojí 1.510 Najlacnejší repkový čo som videl v obchode 1euro .. my ho nakupujeme v 40l pakloch a verím tomu že bude ešte lacnejší.. názory ??

Napsal: 03 led 2013, 12:12
od Fordak
Nekomplikuj si zbytecne zivot a provoz auta,kdyz moc nenajezdis,jezdi dal v klidu a pohode na naftu a vyfrit co muzes mit radeji prodavej.

bio

Napsal: 03 led 2013, 14:30
od imakebiodiesel
ked uz mas toho casu dost tak robit bio
zaberie asi tolko isto casu a lepsia kvalita
bezpecnost akorat neviem ako je to s pristupom k metanolu
a naoh v nemecku

Napsal: 03 led 2013, 15:31
od Stewa
Když máš přístup k čistýmu oleji za 1 euro tak můžeš být v klidu a začít ho mísit s naftou.
Připrav si nové palivové filtry, pravděpodobně se ti brzo zanesou a bude je třeba vyměnit (olej rozpouští nečistoty v palivové soustavě).
Podle toho jak budeš spokojenej s jízdou si můžeš na jaře dovolit přidávat přefiltrovaný výfrit (témat jak filtrovat je tu spousta, stačí si je přečíst a mít trošku šikovné ruce a čas).

Peněz ušetříš spoustu už při míchání nafty s novým olejem, výfrit je trošku vyšší liga, kdy je třeba ještě filtrovat mimo nádrž auta a nese ssebou spoustu negativního (gelovatění, zanášení filtru tukem, tuhnutí při nízkých teplotách..)

Doporučuju ti pořídit si nádoby a výfrit uskladňovat, nebo rovnou prodávat, není to bůhví jaký kšeft, ale pár euro ti to určitě hodí (za 30 centů/litr se ho zbavíš okamžitě v jakémkoli množství i na Slovensku)

Napsal: 03 led 2013, 15:43
od Bobo122
Zarabam pomerne slušne ale prečo neušetrím 1/3 keď môžem už len tým čistým olejom keď tým nepokazím nič ?? zozačiatku vymením palivák častejśie potom každých 7tis ??

Stewa: Vďaka za odpoveď na moju otázku...
Aký pomer si môžem dovoliť ?? Nafta Olej ?? aby som neodpisal čerpadlo ?? Výfrit ? predavať?? Možno nájdem aj niekoho tu na fóre budem jazdiť cez CZ plzeň praha brno... oukej beriem v úvahu vďaka ešte raz neaké iné názory ? najme neaký pomer ? čistý olej vs nafta ?

Napsal: 03 led 2013, 17:19
od Stewa
Bobo122 píše:Zarabam pomerne slušne ale prečo neušetrím 1/3 keď môžem už len tým čistým olejom keď tým nepokazím nič ?? zozačiatku vymením palivák častejśie potom každých 7tis ??

Stewa: Vďaka za odpoveď na moju otázku...
Aký pomer si môžem dovoliť ?? Nafta Olej ?? aby som neodpisal čerpadlo ?? Výfrit ? predavať?? Možno nájdem aj niekoho tu na fóre budem jazdiť cez CZ plzeň praha brno... oukej beriem v úvahu vďaka ešte raz neaké iné názory ? najme neaký pomer ? čistý olej vs nafta ?
teď nic neměň, jen měj přichystaný filtry. Jakmile pocítíš znatelné snížení výkonu vyměň.

To jak často budeš měnit paliváky záleží jak dobře dokážeš vyčistit výfrit, u čistého oleje není třeba snižovat interval.

Doporučuji zkrátit výměnu motorového oleje - nespálený rostlinný olej se dostává do motorového oleje a s ním gelovatí -> motorový olej rychleji degraduje.

Při těchto teplotách bych tam přidával jen opravdu malé množství, nechceš přeci startovat éterovým sprejem jako někteří místní experti (wallbash)

Napsal: 03 led 2013, 17:26
od Bobo122
Zkrátit ? Olej mením každých 10tis KM? Po koľko ho mám meniť ?
Jó tak to zas nie že to tam teraz naperiem... Skôr myslím cez leto resp apríl máj ... už je dosť teplo myslím môžem 50ku50 ?? alebo to je veľa ?

Napsal: 04 led 2013, 09:13
od peopleman
Já ti odpovím toto:nalil jsem vyfrit s naftou a benzínem do zánovního Golf 3 tdi a nejelo to dobře dokud jsem to nezalil opět naftou.Pak jsem měl pasata B5 tdi najeto 700t.km a ten jezdil nejlíp na jakýkoliv olej(i motorový)oba měli 66kW(pašík byl asi čiplej)takže nalej a uvidíš.. ;)

Napsal: 06 led 2013, 00:28
od Bobo122
A mám ešte jednu úvahu. Ľudia tu zohrievaju olej pre rýchlejšiu filtráciu, ale tým sa dostavaju do "paliva" tuky ktoré upchavaju filter ...
dnes som skúšal "prvú" várku cez kuchynské síta stredné a uplne najemnejšie a pod to ubrus...
Filtroval som asi liter ale bolo pekne vidno ktorý "filter" čo zachytil ... Moja otázka teraz znie :ak takto budem filtrovať teplý olej nechám ho odstáť trebarz dva týždne mesiac a potom to pustím studený cez geotextíliu a filter z liazky môžem to naliať do auta ?? Hovorím o množstvo mi aj keby 5l denne nejde ide mi o kvalitu filtracie .. Resp ešte neaký nápad ?

Napsal: 06 led 2013, 07:53
od bobyd
Tuky sou trochu problem,na ne je nejlepsi esterifikace.....a nebo hodne redit benzinem ....geotextilie neni spatna ,ale brzo se zanese.......kazdopadne sleduj kvalitu motoroveho oleje rozhodne by nemel pribyvat ....maze turbo a kdyz je zredenej turbo de do hajzlu ancvaj...... (LOL)

Napsal: 06 led 2013, 15:32
od Bobo122
Preto mi ide o kvalitu nie o kvantitu ... raz za dva týždne urobím 1000KM domou a 1000KM nazat ... plus popri tom niečo predať ak bude záujem (noteeth) je mi jedno či mi pôjdem 5 10L celý deň hlavne nech to je kvalitne ...

Len prosím hovorme v číslach ...Aký pomer ? ja viem že každé auto znesie ináč... ale proste 10L oleja 10L nafty a 1L benzínu ?? alebo ako čítam a každý tvrdí niečo iné hovorte v číslach

Napsal: 07 led 2013, 14:40
od Stewa
Bobo122 píše:Preto mi ide o kvalitu nie o kvantitu ... raz za dva týždne urobím 1000KM domou a 1000KM nazat ... plus popri tom niečo predať ak bude záujem (noteeth) je mi jedno či mi pôjdem 5 10L celý deň hlavne nech to je kvalitne ...

Len prosím hovorme v číslach ...Aký pomer ? ja viem že každé auto znesie ináč... ale proste 10L oleja 10L nafty a 1L benzínu ?? alebo ako čítam a každý tvrdí niečo iné hovorte v číslach
Pokud ti jde o kvalitu tak neuvažuj jen o filtraci použitého oleje ale přímo o výrobu bionafty, jejíchž vlastnosti jsou naftě mnohem bližší. K tomu budeš potřebovat už i nějaké to vybavení a chemii.
Pokud jezdíš takové trasy, pouvažuj i nad tím, jak dostaneš hotové palivo na cestách do nádrže.

Napsal: 07 led 2013, 14:48
od Stewa
Bobo122 píše:Zkrátit ? Olej mením každých 10tis KM? Po koľko ho mám meniť ?
Jó tak to zas nie že to tam teraz naperiem... Skôr myslím cez leto resp apríl máj ... už je dosť teplo myslím môžem 50ku50 ?? alebo to je veľa ?
jakmile se teploty vyšplhají nad 10°C klidně míchej naftu s filtrovaným olejem 1:1.
Bobo122 píše: A mám ešte jednu úvahu. Ľudia tu zohrievaju olej pre rýchlejšiu filtráciu, ale tým sa dostavaju do "paliva" tuky ktoré upchavaju filter ...
dnes som skúšal "prvú" várku cez kuchynské síta stredné a uplne najemnejšie a pod to ubrus...
Filtroval som asi liter ale bolo pekne vidno ktorý "filter" čo zachytil ... Moja otázka teraz znie :ak takto budem filtrovať teplý olej nechám ho odstáť trebarz dva týždne mesiac a potom to pustím studený cez geotextíliu a filter z liazky môžem to naliať do auta ?? Hovorím o množstvo mi aj keby 5l denne nejde ide mi o kvalitu filtracie .. Resp ešte neaký nápad ?
Filtr z Liazky je olejový, tzn nedokáže vyfiltrovat jemné nečistoty, které se pak usazují v palivovém filtru auta. Doporučuji použít jemnější filtr.
Ano, pokud filtruješ "za tepla" dostává se ti s filtrovaným olejem i sádlo/tuk, který při poklesu teploty tuhne a může ucpat filtr. Filtrování "za tepla" je však hodně ošemetná terminologie, vždy záleží při jaké teplotě se bude palivo v palivovém potrubí čerpat.
Osobně filtruji bez příhřevu, přidávám pro zředění cca 10% naturalu.

Napsal: 19 lis 2013, 18:19
od HNLW453
Nevím kam to napsat tak to píšu sem.

Motor 1,9TDI AHU 66kW... jezdil na čistej olej, na trafoolej, na měřo ale nejvíc jezdil na olej mixovanej s naftou v poměru 50:50. tak dva roky jsem používal VIF.
Celou dobu od cca 150 000km kdy jsem auto koupil jsem používal olej 10W40 Castrol Magnatec s filtrem MANN.

Zhruba před půlrokem jsem změnil značku oleje na 10W40 Total 7000 Diesel a přestal používat VIF.

Dnes... motor po 250 000 km propálil jeden z pístů... nechci říkat že to bylo tím, nebo olejem, nebo jen tak. Ale něco bylo se vstřikama to vím. Až to rozdělám napíšu vám co to bylo. (hm)

ale už jsem asi s olejem nadboro skončil. (wallbash)

Napsal: 19 lis 2013, 18:25
od burton.b22
To se muže stat i na naftu. U tdi je třeba jednou za čas vstřiky zkontrolovat.