Utahovací momenty atypického motoru VW 450PS.

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
fafejta
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 31 říj 2008, 21:45
Odpovědi: 0

Utahovací momenty atypického motoru VW 450PS.

Příspěvek od fafejta »

Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat na názor jakým momentem a metodou utahovat hlavu válců a vačkové hřídele u zážehového motoru VW-Audi.Jedná se o turbomotor 2000ccm,benzínový blok motoru Audi o vrtání 82.5mm a hlava válců z VW golfu 16v asi 1800ccm GTI.Motor je pro závodní účely v autokrose s cca 450PS.Přeplnovaný je velkým turbem s turbotlakem 2 bary. Moc děkuji za případné názory asi motorářů.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

jaký je těsnění hlavy
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20301
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

dej to podle údajů na novém těsnění a je to
jizzle
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 29 dub 2011, 14:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od jizzle »

A je vůbec dobrý dávat na tak nafoukanej motor, kterýmu se navíc bude furt stát na krku, origo šrouby? Osobně bych šel do ARP a ty mají samozřejmě svoje, vyšší utahovací momenty. Sice stojí celkem ranec, ale zase se dají použít opakovaně.
Ibiza mk3 230hp 440nm
fafejta
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 31 říj 2008, 21:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od fafejta »

Moc děkuji za odpovědi,a trošku to upřesním

1.těsnění pod hlavou je klasické obyčejné, žádné celokovové či speciální
2.jsou tam klasické hlavové šrouby na imbus
3.ten blok motoru je litinový,rv.kolem 90...92....možná 94,má vrtání 82.5mm a je v něm uložena dieselova kliková hřídel z nějakého TDI se zdvihem 95.5mm
4.ta hlava je také kolem rv 90.....94,mělo by to být „prý“ z VW1800 či 2000ccm Golf GTI dvouvačka 16V
5.jediné co je tam „závodní“ jsou ojnice a písty a turbodmychadlo Garrett GT3582R s keramickým kuličkovým vodou chlazeným ložiskem

Jde mi o to
1.jaký je postup utahování hlavy válců a jak velkým momentem
2.jaký je postup utahování vačkových hřídelí a jak velkým momentem

Moc děkuji za pomoc.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

nevím kdo ty komponenty k sobě dal ale rozhodně bych přemýšlel o T.hlavy a kvalitních šroubech
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

U vačky neporadím, ale u hlavy se standartně jede od prostředního horního šroubu směrem do spirály po směru hodinových ručiček.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, nebo křížem, dal bych tam hodnoty, co má 2.0 GTI , poté zkusit o 45stupňů utáhnout , zda to vůbec půjde..Jde o hlavu, tu nemůžeš utáhnout víc, než je zdrávo, ať je blok jakýkoliv..Ale většinou se s tím již nehne, jak píše výrobce..Možná pak zkusit po ohřátí , zda to nepovolí, ale hlavně žádné násilí a dlouhé trubky.. :)
nepropadat panice...
fafejta
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 31 říj 2008, 21:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od fafejta »

A mohl bych se zeptat jaký je postup utahování vačkových hřídelí?
Děkuji
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7569
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

hlavu víc utáhnout můžeš.. můžeš utrhnout šroub a nebo přetáhnout závit v bloku, pokud je hliníkový
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

tam je litina ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Co jsme tak shlédl tak vačka se povoluje v pořadí, nejdříve krajní klemy, potom prostřední a ty zbívající dva jsou na tobě kterému dáš přednost. Povolíš jen decentně všechny šrouby v daném pořadí a potom ve stejném pořadí povoluješ víc aby se tlak na vačku od ventilů postupně rozložil.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“