Stránka 1 z 2
Nissan 2.0TD běží nahov...
Napsal: 25 led 2013, 10:31
od Kakamil 4x4
Nazdar přátelé,
na mojí Primeře P11 s motorem 2.0TD se mi asi před třemi týdny objevila závada

Motor po nažhavení normálně chytí na jedno otočení, ale na volnoběh běží velmi špatně (tak na dva, tři válce), kouří černě a když přidám plyn až na podlahu, zvýší se otáčky na 1000ot/min.
Teprve po mírném ohřátí (cca 5-10min.) se motor pomalu srovná, volnoběh začne držet a po dalších pár minutách už jde normálně vytočit a má plný výkon a nekouří. Za tepla žádný problém.
Kontroloval jsem úniky nafty, podtlaky, kabeláž...prostě vše co se aspekcí dá zhodnotit a vše je OK
Můžete mi poradit, zda-li s tím máte zkušenost? Díky
Napsal: 25 led 2013, 14:32
od slovacek.milos
zastudena diagnostika měřené hodnoty jestli odpovídají skutečnosti teplota motoru, paliva. váha atd

Diag
Napsal: 25 led 2013, 18:34
od Kakamil 4x4
S diag bude trochu problém, bo to ještě nemá klasické OBD. Ale fakt je ten, že se "check" na chvilku rozsvítí, když to kraví. Asi budu muset k soudruhům do Nissanu :/
Napsal: 25 led 2013, 19:33
od slovacek.milos
tam máš tak dvě možnosti diag nebo
http://www.vestirna.com/koule/ 
Napsal: 25 led 2013, 19:35
od Kakamil 4x4
Tak to asi zkusím tu kouli nebo čajovou sedlinu
Napsal: 25 led 2013, 21:42
od origoš
Tenhle Nissan se obtížně diagnostikuje, neboť k navázání komunikace je nutné, aby diagnostický přístroj posílal na příslušný pin hodinový kmitočet. Na to je potřeba spešl adaptér.
Doporučuji překontrolovat nastavení čerpadla, ten zadní řemen dokáže přeskočit a předvstřik se zpožďuje.
Napsal: 26 led 2013, 15:44
od bepa
Napsal: 27 led 2013, 00:14
od Kakamil 4x4
Velmi děkuji za info, blikající kód vyzkouším hned jak se dostanu na dílnu. Dám vědět.
Napsal: 27 led 2013, 20:14
od origoš
Myslím, že tohle auto vyblikat nepůjde.
Napsal: 29 led 2013, 18:21
od Kakamil 4x4
Tak auto skutečně blikající kód má a našlo mi to čtyři závady: 11, 12, 17, 47
Krom 17ky jsem rozklíčoval všechny. 11ka má být snímač na vačce, 12ka váha vzduchu (tu jsem měl ale odpojenou, tak neřeším) a 47 je snímač kliky
Co mi to tedy říká? Že by opravdu kolidovali signály mezi oběma čidly a bylo to skočené o zub? Proto to napsalo obě čidla...???
Asi se mrknu na ty rozvody...
Napsal: 29 led 2013, 22:40
od origoš
Tak auto skutečně blikající kód má
Tak to popiš, jak se to bliká, určitě to bude někoho zajímat.
Obě čidla to napsalo nejspíš proto, že je nějaký problém v synchronizaci, ještě to porovnává údaj ze snímače zdvihu jehly a asi to nesedí. Ještě se zeptám, neměnil někdo hlavní rozvodový řemen? Pokud to dělá někdo neznalý, tak při tom může odepsat snímač otáček klikového hřídele. Už jsem tu takové auto měl. Jednotka si s tím dokáže poradit, ale startuje a běží špatně a svítí kontrolka motoru + chyby, cos popsal. Jinak ten snímač neuměli ani v Nissanu sehnat.
Napsal: 30 led 2013, 17:45
od bepa
taky jsem řešil že rozvodák od contitechu mi nefungoval ma v sobě nějake draty či co a rušilo to snímač kliky jezdilo to třeba 10 000km a pak problem pak třeba za 3000km .řešil jsem to s technikama s přimo nissan praha .origo řemen a auto jezdilo dalších 200 000km bez problemu
Napsal: 18 kvě 2013, 22:23
od Kakamil 4x4
Před časem jsem vyměnil hlavní rozvoďák, zkontroloval i rozvody na čerpadle a po dalším studeném startu zjistil, že "stále kvoká"

Jinými slovy chytí okamžitě a bez obtíží, ale na volnoběh se hádá, běží jaksi stále na tři až čtyři válce, do otáček se mu nechce, kouří černě. Po zahřátí se vše srovná, přestane zakopávat a jede normálně :/ Jsem z toho už trochu zoufalý :/
Napsal: 19 kvě 2013, 11:22
od jericho-3
A motor je mechanicky v pořádku?
Napsal: 19 kvě 2013, 14:02
od origoš
Zkus mu přidat předvstřik, chtělo by to zkontrolovat v live datech, kolik je skutečná hodnota. Jezdí sem jeden s tímhle autem, a tyhle problémy taky měl.