Je mozne zistit stav rozvodoveho remena bez rozobrania?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Je mozne zistit stav rozvodoveho remena bez rozobrania?

Příspěvek od sky59 »

mam taky hlupy pocit ze po vymene rozvodov uz to auto nebude ako pred tym....

nezacne sa remen nejako "hlasit" sam? vraj sa zmeni na palubnom pocitaci
udaj o spotrebe na volnobeh..... normalne mam stale 0.6L/hod

alebo nejaky iny sposob neexistuje?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
Uživatelský avatar
Sayllo
Aktivista
Příspěvky: 1486
Registrován: 05 kvě 2012, 19:05
Odpovědi: 0
Bydliště: France

Re: Je mozne zistit stav rozvodoveho remena bez rozobrania?

Příspěvek od Sayllo »

sky59 píše:mam taky hlupy pocit ze po vymene rozvodov uz to auto nebude ako pred tym....

nezacne sa remen nejako "hlasit" sam? vraj sa zmeni na palubnom pocitaci
udaj o spotrebe na volnobeh..... normalne mam stale 0.6L/hod

alebo nejaky iny sposob neexistuje?
Kristove nohy kde na toto chodis prosimta?? Remen mas menit v stanovenom intervale a ked sa ti ohlasi sam, tak to bude to posledne co ti este to auto ohlasi.

Ked sa pozres na remen 30 000 a 60 000 tak na nich neuvidis tych 30 000 rozdiel.

Remen ani nemas kontrolovat mas ho skratka vymenit a u TDI PD patricne doladit vacku.

A ta spotreba moze byt tiez isty pokus komunikacie remena a teba ale zial v binarnej forme a zacne sa 00 (LOL)
Toncek
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 27 zář 2007, 21:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Dolní Dunajovice

Příspěvek od Toncek »

vyzkoušej věšteckou kouli :D,nic ve zlém ale dodržoval bych předepsaný interval udávaný výrobcem,a nebo pokud si nejsi jistý tak aspon sundat kryt a mrknout
seat exeo ST 125kw
vw passat B5,1,9tdi,ajm,gt 1749VA,egr off,kat off
Navrc.TT-R
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 20 led 2013, 09:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od Navrc.TT-R »

Toncek> A jak to poznáš v jakym je stavu? Taky bych to rád věděl, protože jsem koupil Golf MK4 TDi PD, najeto prej 170tis, ale nevim kolik doopravdy...
Nechce se mi to měnit pokud by tam byl třeba 20tis km, ale to asi nezjistim jak dlouho tam je.
Uživatelský avatar
Sayllo
Aktivista
Příspěvky: 1486
Registrován: 05 kvě 2012, 19:05
Odpovědi: 0
Bydliště: France

Příspěvek od Sayllo »

Toncek píše:vyzkoušej věšteckou kouli :D,nic ve zlém ale dodržoval bych předepsaný interval udávaný výrobcem,a nebo pokud si nejsi jistý tak aspon sundat kryt a mrknout
Jo a ked ten kryt zhodi tak uvidi tudle-nudle a ked to bude mat nastartovane nech vidi viac, tak este riskuje ze dostane preplesk od remena co sa uz pod kryty nevmesti :D
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1636
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Re: Je mozne zistit stav rozvodoveho remena bez rozobrania?

Příspěvek od sky59 »

Ked sa pozres na remen 30 000 a 60 000 tak na nich neuvidis tych 30 000 rozdiel.

.............. vsak to je to, videl som uz zopar remenov a aj z roznych aut a nebolo na nich vobec nic poznat....

nevydrzi v skutocnosti 10x viac? alebo sa poskodzuju vlakna vo vnutri? co nie je vidiet navonok?
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
slopal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 11 říj 2012, 10:42
Odpovědi: 0
Bydliště: bv

Příspěvek od slopal »

Jo vydrží i víc,ale někdy taky ani to co má. Vevnitř jak máš ty dráty nebo co to je tak to časem popraská,ale nevíš kdy přesně proto je daná nějaká vyměna.Někdy je řemen jak nový ale kola už mají sotva zuby
Uživatelský avatar
Sayllo
Aktivista
Příspěvky: 1486
Registrován: 05 kvě 2012, 19:05
Odpovědi: 0
Bydliště: France

Re: Je mozne zistit stav rozvodoveho remena bez rozobrania?

Příspěvek od Sayllo »

sky59 píše:Ked sa pozres na remen 30 000 a 60 000 tak na nich neuvidis tych 30 000 rozdiel.

.............. vsak to je to, videl som uz zopar remenov a aj z roznych aut a nebolo na nich vobec nic poznat....

nevydrzi v skutocnosti 10x viac? alebo sa poskodzuju vlakna vo vnutri? co nie je vidiet navonok?
Navonok nevidis hlavne posobenie palavy od kluky a nemozes vidiet unavu materialu, tiez je problem kyslik vo vzduchu.

Remen je stavany na dlhodobu zataz s dorazom na jeho co najvyzsiu moznu konstantnu presnost a stalost co sa tyka jeho rozpinavosti....

Prave preto dlhodobym posobenim hlavne tepla tlaku v zatahu a relativnej nepruznosti materialu sa jeho zlyhanie prejavi vzdy bez varovania.

Neokontrolujes to nijak. Pokail ten remen nema do 500-800km tak uz to nepoznas korektne. Videl som remene pri 80 000 a napisi na nich priam ziarili....
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Registrován: 15 črc 2010, 16:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od senioring1 »

Jediný raz som uveril tomu , že rozvody sú OK . Na ceste do Nemecka sa na Galante roztrhol remeň a škoda za 60 000 . U jazdeného auta začni všetky servisne intervaly od nuly - teda všetko vymeň .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Uživatelský avatar
Sayllo
Aktivista
Příspěvky: 1486
Registrován: 05 kvě 2012, 19:05
Odpovědi: 0
Bydliště: France

Příspěvek od Sayllo »

senioring1 píše:Jediný raz som uveril tomu , že rozvody sú OK . Na ceste do Nemecka sa na Galante roztrhol remeň a škoda za 60 000 . U jazdeného auta začni všetky servisne intervaly od nuly - teda všetko vymeň .
To otomto sa ani bavit nemusime. Treba si vypocut co je vsetko vymene a potom prave to vymenit :D :D

On ti natrepe vsetko len aby si to auto kupil, aj za cenu ze sa ti rozleti pod ritou...On uz svoje peniaze ma.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

... dokonce i výměna rozvodů před prodejem může spočívat pouze ve výměně řemenu... koukáš na nový řemen a říkáš si wow super (prý výměna rozvodů před 2tkm)... a pak ti nějaká kladka nebo pumpa poví pravdu... (wallbash)
GIV Variant TDi ???kW
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Já jsem viděl řemen přesně po 90tis a napisi na něm už nebyli. Jinak já se vždy dívam jak moc jsou zuby protlačené na druhou stranu. Ale je to jenom orientační.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Není nic špatného když se řemen prohlédne, v jakém stavu je..A i to lze opticky nahrubo zjistit. Samozřejmě, jak se tady píše, má-li řemen popisy a čísla dobře viditelné, není-li na jeho povrchu vidět počátky /pouchnutí/, nejdou z něho z boku fousy, po posvícení mezi zuby nejsou mezi nimi vidět žádné změny, prasklinky apod. a není.li posunut moc k jedné straně, lze předpokládat, že není prehistorický...Samozřejmě musí být v pořádku jeho napnutí, které bývá hlavní příčinou jeho prasknutí ..Záleží na druhu rozvodu, ale když u aut. kladky na nejdelší straně řemenu na něho máčknu, musí se vrátit zpět..Horší to je u řemenu na PD, který vypadá jako z kombajnu a je i tak dimenzován a většinou i před výměnou vypadá jako mladík, ale po demontáži je vidět, že to je již žvýkačka, ale je schopen ještě dlouho po předepsané výměně sloužit, pokud napínák funguje..Nejhorší je, že někdo koupí auto, koukne na cedulku výměny a tím to pro něho končí..Lidé jsou svině a podvádějí..A ti, kdo nemají na autě aut. kladku přeji dobré spaní, pokud to aspoň jednou nezkontrolují...Navalující se řemen praskne i kdyby byl ze zázračných kosmických materiálů..I samozřejmě šetřílkové, kteří skáčou na 6.rychlost krokem ,rozvodu velice pomáhají..Měli by se místo neustálého čumění na měřič spotřeby čumět na šaltpáku a tachometr.. :)
nepropadat panice...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3705
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Premysleni o rozvodu u koupeneho auta z cizich ruk se rovna silenosti.Jakmile nekdo koupi auto okamzite doporucuju vymenu...Par takovych setrilku uz jsem potkal.A zkoncilo to vzdycky stejne.Potkany motor.Driv nebo pozdejc...A pak se po nejakem case skrabat na hlave kvuli usetrenym 5 litrum...
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Přesně tak.. navíc přesně na tom řemenu poznáš prd - budeš vžy jen hádát. navíc opravdu někdo mohl vyměnit jen řemen kvůli prodeji.. a nebo nějaký mechanik protože je zloděj...

jediné co tak poznáš je, že pokud to rozhodíš a vidíš že někdo evidentně onehda rozvody měnil = všechny věci jsou jako nové, tak pak bych to nechal (jednou dvakrát se to stalo na dovezeném autě z venku), jinak výměna to jistí co nejdříve
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“