Stránka 1 z 1
fiat croma 2.5 TD 85 kupa
Napsal: 06 úno 2013, 07:03
od Jeremimo
zdravim, viete mi poradit naco si dat pozor a ci je tento typ auto dobre kupit?
Napsal: 06 úno 2013, 08:32
od roman1648
nesháníš jinde BMW TDS ??
no než takovouto šunku od Fiatu to už radši Trabanta
pamatuju si svýho času tyto káry, co jsme se s tím s dědkem natrápili - Regaty,Ritma, Cromy - první diesely v ČR...no katastrofa, pak Tipa už byly jakž takž
Napsal: 06 úno 2013, 08:35
od burton.b22
2.5TD je motor z iveca hodně dobrý motor.
Napsal: 06 úno 2013, 08:49
od roman1648
jo, ale kupovat si 30 let starý auto už není hodně dobrý...

Napsal: 06 úno 2013, 10:22
od TDI tech
roman1648 píše:nesháníš jinde BMW TDS ??
no než takovouto šunku od Fiatu to už radši Trabanta
pamatuju si svýho času tyto káry, co jsme se s tím s dědkem natrápili - Regaty,Ritma, Cromy - první diesely v ČR...no katastrofa, pak Tipa už byly jakž takž
To BMW 525 TD / TDS je sunt. Vsetky Fiaty, Alfy, Lancie co sa knam tesne po revolucii potahali z talianska boli stare vyhonene sunky co mali poctivych 500.000km minimalne. Stocili sa tachometre a isli na dracku. potom to tak vyaj vyzeralo.
Ale k veci. Tie Iveca 2.5TD a TDI nabiju 1 mega bez problema. Uz by som radsej hladal 2.5 TD,I bezi uz na elektronike MSA11 talze sa da aj nieco pospekulovat s vykonom. Rozoznas ich nasledovne:
- 2.5 TD ma 4 zhavice v hlave,rozvod ma z kluky na cerpadlo cez ozubene kola a rozvodovy remen ma len od cerpadla na vacku, vstrekovacie cerpadlo ma klasicke mechanicke.
- 2.5 TDI ma iba 1 centralny zhavic v sani, rozvod ma uz komplet na remen, cerpadlo ma VP 37 (ako EDC rotacka napr. Octavia TDI a pod.) Objavovali sa v poslednych rocnikoch 95/96.
Pocitaj ze po kupe budes musiet pomenit semeringi a pretesnit motor. Kuknut sa na zhavenie. No a uz len menit olej, liat naftu a vozit sa. Od r.v.1994 maju pozinkovanu kasnu, takze nehniju. Vybava paradna auto fajne velke, priestoru do aleluja, pohodlicko proste idealne vozenie pre 50r. panka. No a nerob si iluzie ze 17r. auto zozenies v cukrikovom stave. Inac 1.9TDI tiez nieje zla volba, robi lepsiu spotrebu aj poistka je mensia.
Osobne by som isiel radsej do starsej Octavie v TDI, suciastky su za babku a ihned k zohnaniu. Ale s priestorom sa s Cromou porovnat rozhodne neda. Celu Octaviu strcis do Cromi cez kufor ked sklopis zadne sedadla.
Napsal: 06 úno 2013, 16:29
od jericho-3
Jsem rád, že jsi to napsal, bratříček AR 164 a SAABA Fiat Croma nebylo tehdy špatné auto a ten motor v něm také. Jestli sežene voňavku, což bude zázrak, ale jestli ano, bude mít pohodlné auto za pár šupů opravitelné doma s min. náklady.Ale samozřejmě jde o stav vozu..

Napsal: 06 úno 2013, 21:30
od mecano
burton.b22 píše:2.5TD je motor z iveca hodně dobrý motor.
Přesně tak,tento motor je skoro nesmrtelný. Je spolehlivý,jede jak pila. Auto už je ale hodně staré,většinou ho každý odepíše kvůli korozi...jinak by jich doteď jezdily ještě mraky.
Napsal: 07 úno 2013, 00:03
od TDI tech
jericho-3 píše:Jsem rád, že jsi to napsal, bratříček AR 164 a SAABA Fiat Croma nebylo tehdy špatné auto a ten motor v něm také. Jestli sežene voňavku, což bude zázrak, ale jestli ano, bude mít pohodlné auto za pár šupů opravitelné doma s min. náklady.Ale samozřejmě jde o stav vozu..

AR 164 mala bohuzial motor 2.5TD VM motori ako napr Ford skorpio, Jeep Cherokee a pod.

Ale dala sa zvladnut prestavba na Iveco

Napsal: 07 úno 2013, 12:37
od jericho-3
Jo jasně AR tam dávala VM, ale šlo mi spíš o konstrukci kastle a náprav jako takovou, já to tehdy považoval za dobré auto..Někdy to chce sednou si do nového modelu , zavřít oči a zkusit si představit, v čem je rozdíl v jízdě cestujícího v tehdejší CHromě a dnešní třeba Octavii...Poznatky jsou zajímavé..

Napsal: 07 úno 2013, 16:56
od TDI tech
suhlasim
Napsal: 10 úno 2013, 21:58
od Jeremimo
kedze cromu som nestihol kupit mozem kupit dalsiu je to motor 1.9 Tdi...co si otom pani myslite???,
Napsal: 11 úno 2013, 00:07
od TDI tech
Takisto velmi dobry motor. Zhruba od r.v. 1992 ma uz VGT turbo, a robi vinikajucu spotrebu. Lepsie sa servisuje kedze je rozmerovo podstatne mensi ako Iveco. Lepsi pristup ku vsetkemu. Pokial na tom nejazdil idiot a mal pravidelnu udrzbu, tak je to drzak. Na druhej strane nejaku extra dynamiku necakaj. Aj ked je pravda ze sa da potuningovat obohacovac na cerpadle a potom sa to celkom slusne hybe. Ako nejde to zle, ale proste tych 66kW na taky velky tank je predsalen tak na hrane.
Napsal: 12 úno 2013, 16:33
od Tomas.cz
Kdysi jsem měl prospekt na Cromu od Fiatu, byl tam popsaný systém VTG na tomhle motoru včetně pěkných rozkresů ( né jak dneska topmodelka opřená o kapotu ), bohužel po stěhování ho nemůžu najít.