Stránka 1 z 2

VW Transporter T4 2,4 D

Napsal: 07 úno 2013, 11:45
od Weba
Máte někdo nějaké zkušenosti s tímhle motorem a provozem na vyfrit? Je to atmosféra 57kW, čerpadlo netušim. Předem díky za reakce

Napsal: 02 bře 2013, 09:52
od wauzi
jezdím s tímto motorem na rostlinu, bionaftu, vyjetej motorovej, hydrauliku, převodový, prostě na vše do je dostupné. Výkon samozřejmě lehce nižší, ale je to dost odolné.
Spotřeba stále cca 9litrů.
Problémy byly po prvních cca 6tisících provozu na vyfrit - agresivní olej mi rozežral některé staré palivové hadičky a těsnění na palivovém čerpadle. Doporučuji zjistit si jaké máš palivové čerpadlo, tuším že od roku výroby 1995 už dávali čerpadla s odolnější pryží, která není tak náchylná na bio složku a nepodléhá tak rozpouštění.
Vše jsem vyměnil - opravnou sadu na čerpadlo, nějakou tu hadičku, vyměnil jsem i vstřiky protože už byly dost staré a po provozu na vyfrit je obalil karbon (na tohle jsou vstřiky opravdu za pár korun).
Jednou za 2tisíce km vyměním palivový filtr (130Kč) a jezdím vesele dál...
Možná ještě zmíním, že pocitově nejlépe mi to jede na kombinaci bionafta+vyjetá 5w40 + trochu benzínu.
Se starty jsem neměl nikdy problémy ani při mínus 15 na rostlinu s bezínem.
Tak ať to jezdí :)

Napsal: 03 bře 2013, 23:47
od Weba
Díky, to jsem přesně chtěl slyšet! Máš tam nějaké vychytávky (dvojnádrž, předehřev,...) nebo prostě jen liješ?

Napsal: 04 bře 2013, 08:46
od wauzi
největší vychytávka je pořádně vše přefiltrovat ať je klid. Já filtruju na 190mikronů a není problém. Preventivně jednou za čas sundám nádrž a propláchnu. Předehřev ale letos dávat budu, sice jsem zimu projezdil bez problémů ale raději si ho tam dám - není to njak nákladné.

filtr

Napsal: 04 bře 2013, 17:44
od TesákPce
Co jeto za filtr 190 mikronu? To jsem si pripadal, jak to sidim jen na 125, kdyz tu kazdy na 5 i 1. Kolik celkove najeto? A vse teda v poho, pouze vstriky meneny spise preventive?

Napsal: 04 bře 2013, 19:46
od wauzi
190 mikronů mají papírové vložky do trychtýřů, stojí 2koruny a prodávají se v barvách a lacích. Podle mě to stačí.
Celkově najeto netuším, při koupi to mělo těsně pod 300 ,teď asi 15 ale reálně to bude mít do 500 tisíc to vidím-je to jinak docela zachovalé.
Měněny ty vstřiky, opravná sada na čerpadlo, jsou špatné žhavičky ale to je normální z těch olejů a v sacích kanálcích je usazený karbon, asi hlavně z toho vyfritu. Takže se snížil výkon - to ale budu řešit. Jiné problémy nejsou.

oil

Napsal: 05 bře 2013, 07:51
od TesákPce
Jasny chapu, takze pamparada. filtr pouyivame tada stejny jen mam o neco hrubsi. Mam je z profi lakovny gratis.
Ty km na olej jsem moc nepochopil :-( Pripadne kolik ca oleje proteklo motorem? V lete jsi jezdil? Na jakou smes? Cetl a slysel jsem ze i pouze na olej bez redeni cehokoliv, ale to mi prijde az dost huste. Uz to ani nechce moc pres ten papir filtr tect. Navic si predstavuji ten vstrikovac, jak tam asi pekneto palivo palivo rotprasi :-) to tam pak asi jen kapne.

Napsal: 05 bře 2013, 10:05
od wauzi
Na ty směsky jsem ujel kolem 15.000km zatím. Od Dubna 2012 do teď. Tím pádem motorem proteklo minimálně 1200 litrů po odečtení klasické nafty nebo bionafty kterou to ředím.
Když je teplo, jezdím čistý řepkový + nějaký ten vyjeťák nebo použitý převodový + vždy trochu benzínu.
Jede to i pouze na vyfrit ale to je fakt na totální zakarbonování všeho...

vw

Napsal: 05 bře 2013, 11:51
od TesákPce
Jasne a vystizne. Tak at jezdi dal. Ja vcera nalil 60l nafta 2: 1 vyjetak. Pres den uz hreje pekne, ale v noci jezte zima :-(

Napsal: 06 bře 2013, 09:06
od wauzi
Nevím jestli jsem to napsal, ale s tím vyjeťákem opatrně ;)
Je tady na fóru kolem toho už dost napsáno a já liju vyjeťák jen z benzínových aut a jen plnou syntetiku - nic jiného (takové nejmenší zlo :D )
přeju hodně km bez problémů...

vyjetak

Napsal: 06 bře 2013, 12:58
od TesákPce
Prave ze o tom nikdo radsi nepise ...
Ja se toho nebojim. Kdyz to klekne, tak se tolik nestane. Nejsou to auta za milion a i bez oleje uz maji dost. A pokud to tak nejak bude slapat, super vec.
Mam ted asi moznost prevodoveho ze stroju, ale musel bych neco malo platit nebo preplatit vyjetakem.

Napsal: 06 bře 2013, 14:05
od wauzi
ten převodový je určitě lepší alternativa do budoucna.. :)

Napsal: 10 bře 2013, 00:12
od Weba
Jeste se zeptam, ten predehrev, to sis komplet vyrobis sam? A ohrivas to jen vodou z chladice nebo i nejakou elektrikou pro starty? Ta opravna sada na cerpadlo vcetne hadic te vysla na kolik a kde jsi to sehnal? A jak vis, ze nejvic kerbonuje vyfrit, kdyz palis vselijaky sifly? Ja, absolutni olejarsky zelenac, jsem pochopil, ze svinstvo je spis ten vyjetak, ne? Diky za odpoved.

Napsal: 10 bře 2013, 12:57
od wauzi
Předehřev ještě vyřešený nemám, ale budu to dělat měděným drátem.
Opravnou sadu jsem nesháněl, nechal jsem to na odborníkovi přes naftové čerpadla, vyšlo to i s nastavením předvstřiku cca na 3.000Kč.
Vyjetý olej je sice svinstvo, ale odebírám jen málo jetý, plnou syntetiku a jen z benzínových aut. Oproti vyfritu určitě tak nekarbonuje a nerozpouští pryžové části.

Napsal: 10 bře 2013, 18:30
od Weba
Diky!