Stránka 1 z 1

Klepání v motoru 1.9TDi PD 96kW za studena

Napsal: 18 úno 2013, 22:06
od Kozel
Zdar hlavy, potřeboval bych radu ohledně klepání v motoru 1.9TDi PD 96kW. Cca před týdnem jsem uslyšel divný zvuk z motorové části (přirovnal bych co citoslovci t-t-t-t), klepání je závislé na otáčkách motoru. Byl jsem s tím u kamoše, napichnute na VAG, casovani vstriku OK, takže jsme přemeřili tlaky přes žhavičky a na všech válcích bylo 30 MPa (najeto mám 326000:)). Dále šlo dolů víko a prohlídka vaček, ojnice, sedel, všechno bylo OK. Zvuk jde určitě z horní části motoru, ze zdola to skoro nejde slyšet. Teď mi to dělá jenom pokud je motor studený. Po ránu, jak jedu do práce a to pouze pár vteřin, jak se dostanu přes 2000 ot. tak to ustane. Když už je motor zahřátý, tak to nedělá ani po opětovném nastartování. Co myslíte, jsou kaput vštřiky nebo něco jiného (hydra). Nechci hned bezhlavě měnit součástky. Dík moc za rady.

Napsal: 18 úno 2013, 22:30
od Tomas.cz
Něco podobného pozoruji u své Caddy, když je motor studený, tak v prvních minutách chodu než vyjedu z brány a jdu jí zavřít, tak slyším od motoru jak píšeš t-t-t-t-t-t, jde to po měrně rychle, třeba jak je obvyklý zvuk šustění řemenu tak to je oproti tomuhle pomalé.
Motor taky PD, najeto 360tis.

Napsal: 18 úno 2013, 22:44
od Kozel
Jj, ten zvuk je dost zřetelný a nemá tam co dělat 8)

Napsal: 19 úno 2013, 13:21
od Fabia353ZZ
Mas tam dost oleja ?!!Mne to robi vzdy ked je tam uz menej oleja (A iba v zime ked je olej ako med) ale nie je to zase nieco rapidne ze uplne kov na kov proste to je len dost hlucnejsie.Alebo mas zaneseny saci kos a pri studenom motore a nizkych otackach Ti to proste slabo maže!!Nemas tam nahodou nejaky nekvalitny olejovy filter (polsky ) !!?Preto ked rano nastartujes je najlepsie cca 10 sec max nechat nastartovane a ist aby sa zdvihol tlak oleja a mazal Ti dobre aj vrch aj Turbo a nie to nechat 10 minut klepat an mieste!!!!Ja by som to videl na mazanie cize bud mallo oleja alebo ten saci kos a filter .Ma to aj dost nabehane tak skus uz ked nebudes vediet co, pozriet ten saci kos !!A este otazka ako casto menis olej?!!A ked nahodou budes menit olej tak kde sa neoplati setrit je olejovy filter a dodrziavat riadne vymenu oleja.Ja menim kazdych 10 000km a mam klud.A hlavne si to menim sam a viem co tam mam!!!Je mozne ze tam mas Polsky filter ak si si to nemenil sam a moze to zle mazat na nizkych otackach!!Zazil som nie na mojom aute ale na kamosovom(polsky filter Filtron)!!!
Mne to klepalo uz aj ked som mal olej an spodnej riske a stal som dolu kopcom a ked som dolial vsetko ok a tak isto ked som sa pohol uz to nerobilo!!1,9 tdi PD 2006

1.)Skontrolovat hladinu oleja ak si nekontroloval!
2.)saci kos
3.)olejovy filter


PS:Olej na PD kontroluj ked motor uplne zohrejes myslim jazda minimalne 20km a potom nechat 5 min odstat a zmerat ,lebo ak nezohrejes poriadne ten olej nestecie poriadne a moze to dost klamat co sa tyka hladiny oleja!
Kozel píše:Jj, ten zvuk je dost zřetelný a nemá tam co dělat 8)

Napsal: 19 úno 2013, 17:17
od LatschQ
Ahoj,lepšie ked nechaš auto celu noc postať a rano pred prvym štartom skontroluješ olej...!!

Napsal: 19 úno 2013, 22:50
od Kozel
Zdar, olej měním pravidelně. Jelikož mi auto servisuje kamarád, tak si olej dávám svůj a poslední byl Castrol 5W-30, hladina oleje je taky OK. Na druhou stranu tam mám opravdu filtr od Filtronu:)

Napsal: 20 úno 2013, 09:47
od Fabia353ZZ
:))))) A sme doma ,tak ako som pisal Filtron!:))Zahod to co najdalej a kup si tam poriadny filter (Knecht,Mann,Bosch atd )!!!Moj kamos tomu tiez neveril ale v autach sa nuram denno denne ako zabava a vela citam a pytam sa na kvalitu lebo chcem pre auto to najlepsie a tento pripad Filtronu som osobne videl ,pocul a poradil som vymenu a pomohlo okamzite!!!!Nie je to jediny pripad mam kamosov co maju servisy a od nich to mam!!Dokonca aj vzduchove Ta dokazu uplne odstavit!!!!A porozmyslal by som aj nad inym olejom lebo ako sipym ten olej co tam mas bude na 99% ACEA C3 co je norma pre motory s DPF a tym padom olej ma v sebe ovela menej aditiv kvoli DPF filtru a preto si aj ovela kratsie udrzi svoje mazacie a antikorozne vlastnosti!!!Cize olej ACEA B3 a doporucil by som 5W-40 ak to mas nachipovane tak v lete sa Ti moze stat ze ked mu nalozis tak olej bude tak riedky (nevytlaci Ti ho olejova pumpa)cize Ti neumaze a potrha sa olejovy film!A co sa tyka Castrolu nebudem sa vyjadrovat zbytocne drahy olej a kvalitativne nic moc!!Za tu istu cenu Ti poradim lepsi olej a hlavne budes mat istotu ze to nie je tiez nejaky Polsky olej na vysmazanie :) co je dnes docela bezny jav!!Ak budes chciet poradit ohladne oleja tak napis SS rad Ti poradim.Ahoj a daj vediet ci pomohla vymena filtra!!A ak ho budes menit skontroluj si aj olej lebo par kvapek Ti vymenou zmizne!! :)

PS:*Toto je presne pripad preco si menim vsetko sam a ak si si kupil ten filter nahodou sam tak to uz nerob ale väcsinou sa to stava v servisoch ze chu zarobit este aj na dieloch a nacpe Ti tam tuto sracku a zaplatis za znackovy a pritom usteris na filtry mozno ±3 eura!!



Kozel píše:Zdar, olej měním pravidelně. Jelikož mi auto servisuje kamarád, tak si olej dávám svůj a poslední byl Castrol 5W-30, hladina oleje je taky OK. Na druhou stranu tam mám opravdu filtr od Filtronu:)

Napsal: 20 úno 2013, 11:21
od marhan
Kupoval jsem vzduhovej origo u VW a byl to Filtron..

Napsal: 20 úno 2013, 11:26
od Fabia353ZZ
Nech sa paci Tak to som este teda nevidel..Tak ak budes kupovat origo veci skus zmenit origo predajnu :) Ale je možne že tiež stym vyjebabravaju a kupuju najlacnejsie alebo to robi samotny predajca a ryzuje natom.!!!Daju sa kupit aj brzdy origo skoda cinske aj to som videl pekne horeli :)Netreba kupovat original aspon nie taketo veci ale treba si vybrat znacku ako som uz napisal vyssie!!Ak by som kupil v skode Filtron tak im to otrepem o hlavu!!Je to mozne ale skor si myslim ze to bude nejaky oj..b zo strany predajcu!!Neverim tomu ze Filtron robi a robil original filtre pre skodovku!!Je to cisty sajgon!!

POznam znameho co predava cinske vybojky falzifikaty PHILIPS D2S a chodia to kupovat z autorizovanych servisoch knnemu a brak ako svina!!!A ty to kupis ako original diel a dokonca aj mne sa stalo kupil som filter original diel skoda na cc-autodily.cz na fabiiu a bol kratsi o 1cm a sme to potom kontrolovali v kamenej predajni ked som bol nuteny kupit novy tak sedelo aj cislo na moj motor vsetko len bol kratsi o 1cm takze tak!!Original ano ale nieco sa nevyplati!Odvtedy nekupujem filtre original ale ako som pisal hore ale urcite nie Filtron.Niekomu to nesposobi nic teda nic co bude pocut ale dobre nie su!!Zachytia mozno bordel ale aj olej alebo potrebny vzduch co je nahovno!!Niekde som aj cital ze na jednej Octavii menili vsetko a to auto proste nechcelo ist bol to novy vzduchovy filter Filtron tak bol priedusny!!!To su fakty!!Je to len rada ked budes kupovat filter pridaj par eur a mas kvalitny a mas hlavne klud!!

napriklad a to som hladal 2 minuty!!

http://powerdiesel.sk/viewtopic.php?f=15&t=1404
marhan píše:Kupoval jsem vzduhovej origo u VW a byl to Filtron..

Napsal: 11 bře 2013, 21:03
od Kozel
Zdar chlapi, píšu až teď. Nakonec to byly hydra. Jedno bylo úplně děravé a další dvě už to měly taky za sebou. Výměna všech 8 a Pašík přede zase jako kotě. Každopádně díky za podměty. Zdarec.

Napsal: 11 bře 2013, 21:06
od Huml
a vačka byla ok?

Napsal: 12 bře 2013, 20:08
od Kozel
Jojo, všechno zkontrolováno a bez poškození. Je něco, na co bych se měl u té vačky zaměřit?

Napsal: 12 bře 2013, 21:37
od Huml
no nevím, když to prodře zdvihátko, tak se to bez opotřebení i palce vačky neobejde