VW Golf 6 1,2 TSI 63 kW to 90 kW

Toto fórum slouží ke zveřejnění výkonových grafů Vašich vozů.

Moderátoři: šulda, JasteR, Moderátoři

kokoi
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 23 úno 2013, 23:01
Odpovědi: 0

VW Golf 6 1,2 TSI 63 kW to 90 kW

Příspěvek od kokoi »

Měření standardního výkonu bez úpravy s vloženým srovnávacím grafem po použití tuning boxu. Pro info - koupeno skutečně jako 63 kW nikoli 77 kW verze.
Obrázek

Měření výkonu s tuning boxem
Obrázek

Použitá úprava: TMC Tuning Box, výrobce TMC Motorsport (UK)

Zatím naprostá spokojenost. Spotřeba se nijak nezvýšila, zrychlení 0-100 za 10 sec.
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

teplota nasavaneho vzduchu 58 a 53°C :? :?
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
PROFITUNER
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Registrován: 15 črc 2007, 17:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Kežmarok
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PROFITUNER »

bjukemen píše:teplota nasavaneho vzduchu 58 a 53°C :? :?
No,v tom vlastne spociva tento boxtuning. Chcel by som vediet aky expert to takto odmeral
Uživatelský avatar
JasteR
Aktivista
Příspěvky: 3290
Registrován: 30 srp 2006, 18:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od JasteR »

Je to jednoduchy, realny vykon mas cca94PS a po uprave cca111PS.. bezne maji tyhle motory do 95PS v serii max.. nekdo majitele pekne ojebal..pokud si mysli, ze ma opravdu motor takovy vykon..

napr. zde:
NEW VW Golf 7 1.2TSI (86HP) - Měření série - DIESELPOWER

Obrázek
Video: Youtube

prepsal bych hlavicku topicu na 1.2TSI 63kw to 81kw
Naposledy upravil(a) JasteR dne 24 úno 2013, 15:44, celkem upraveno 1 x.

..:: Octavia vRS TDI - 210HP @ 476Nm NA PRODEJ !!!
..:: Leon Cupra4 TDI - 270HP @ 580Nm

Obrázek
mvolesko2
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Registrován: 14 zář 2008, 16:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od mvolesko2 »

ja to nemeril ale jeden tip bych mel
MAHA LPS3000 4X4 DYNO
Nejlepsi palivo je CH4 !
kokoi
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 23 úno 2013, 23:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od kokoi »

Takže trochu na vysvětlenou :-)

1) měření nebylo dělané jako důkaz o funkčnosti prodaného chipboxu, ale právě naopak. Box jsem si koupil sám přes net a byl s ním spokojený. Ke kontrolnímu měření mě vyzval člověk, který dělá jen úpravy ŘJ a tuning boxům nevěří . Chtěl mi dokázat, že je to krám a s úpravu ŘJ se to nedá srovnat. Jenže výsledek ukázal pravý opak. Není to ovšem žádný jednoduchý odpor za 3 tis., stálo to 12 K.

2) Teplota nasávaného vzduchu 53 C je velmi uvěřitelná hodnota, pokud vezmu v úvahu, že si MAHA bere údaj z čidla před turbem a vzduch prochází rozpáleným motorovým prostorem. Naopak směšné mi přijdou grafy, kde je údaj teploty nasávaného vzduchu nižší než teploty okolí. A není jich na netu málo.

3) Jak teplota nasávaného vzduchu ovlivňuje normovaný výkon je popsáno zde
Obrázek
Celý článek je pak tady http://www.cbcity.de/leistungsmessung-w ... pruefstand
I kdybych připustil, že teplota nasávaného vzduchu by měla být např. jen o 5 C vyšší než okolní telota, tj 32,5 C, pak by normovaný výkon za daných podmínek vyšel podle výše uvedeného vzorce 87,4 KW, což je pořád velice slušný výsledek :-)
kokoi
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 23 úno 2013, 23:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od kokoi »

JasteR píše:Je to jednoduchy, realny vykon mas cca94PS a po uprave cca111PS.. bezne maji tyhle motory do 95PS v serii max.. nekdo majitele pekne ojebal..pokud si mysli, ze ma opravdu motor takovy vykon..

napr. zde:
NEW VW Golf 7 1.2TSI (86HP) - Měření série - DIESELPOWER

Obrázek
Video: Youtube

prepsal bych hlavicku topicu na 1.2TSI 63kw to 81kw
A ten krouťák skoro 210 Nm mají taky běžně v sérii ??? Nebo ten taky závisí na teplotě?

Mimo to, vložil jsem 2 měření s boxem a bez. Takže efekt toho udělátka je tam jasně patrný...
Uživatelský avatar
JasteR
Aktivista
Příspěvky: 3290
Registrován: 30 srp 2006, 18:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od JasteR »

Efekt PW ti nikdo nebere, ale jestli veris, ze ma motor opravdu takovy vykon, tak si blazen ;)
PS: jakych 210Nm?

..:: Octavia vRS TDI - 210HP @ 476Nm NA PRODEJ !!!
..:: Leon Cupra4 TDI - 270HP @ 580Nm

Obrázek
kokoi
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 23 úno 2013, 23:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od kokoi »

Graf měření č.2 s boxem - max točivý moment 208,2 Nm

Nikdy bych tomu výkonu nevěřil, kdyby mi to někdo prodával a pak předváděl jako důkaz. Ale za okolností které jsem jsem popsal tomu věřím na 100 %. Proběhlo to tak, že první měření vyšlo dokonce ještě vyšší (asi to měl nastaveno na oblbnutí svých spokojených zákazníků), nevěřícně na to koukal, pak řekl že něco bylo blbě nastaveno a sjelo se to znova s už o něco nižším výsledkem.
kokoi
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 23 úno 2013, 23:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od kokoi »

A ještě nakonec - tady je náhled z článku Svět motorů, kde na fabii 1.2 TSI 63 kW naměřili bez úpravy 78 kW. Takže když mně vyšla prakticky stejná hodnota bez boxu na Golfu 1.2 TSI 63 kW, bude to asi v pořádku. A pak není žádný důvod, aby byly špatně ty hodnoty naměřené s boxem :)

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

kokoi píše:3) Jak teplota nasávaného vzduchu ovlivňuje normovaný výkon je popsáno zde
kokoi píše:I kdybych připustil, že teplota nasávaného vzduchu by měla být např. jen o 5 C vyšší než okolní telota, tj 32,5 C, pak by normovaný výkon za daných podmínek vyšel podle výše uvedeného vzorce 87,4 KW, což je pořád velice slušný výsledek :-)
Fesak, ma to jednu chybu.... ze ty to nemas merane s korekciou DIN 70020 ale s korekciou ISO 1585, ktora je na teplotu nasavaneho vzduchu o dost citlivejsia... Je to samozrejme tvoja vec comu chces verit, ja ti za mna mozem povedat ze takato vykonova korekcia (9%) nie je celkom korektna :)
kokoi píše: 2) Teplota nasávaného vzduchu 53 C je velmi uvěřitelná hodnota, pokud vezmu v úvahu, že si MAHA bere údaj z čidla před turbem a vzduch prochází rozpáleným motorovým prostorem. Naopak směšné mi přijdou grafy, kde je údaj teploty nasávaného vzduchu nižší než teploty okolí. A není jich na netu málo.
Prave v tom je ten problem, ze hodnota sa nema brat z MAP cidla ale zo samostatneho cidla umiestneneho v motorovom priestore odkial sa saje vzduch, resp. vo filterboxe... Pokial su hodnoty nasavaneho vzduchu nizsie tak to ovplyvni korekciu vykonu do zapornych cisel.... pride ti na tom logicke ze by to niekto chcel tymto sposobom "zneuzivat"? :)
kokoi píše:A ten krouťák skoro 210 Nm mají taky běžně v sérii ??? Nebo ten taky závisí na teplotě?
Vykonove korekcie pri merani samozrejme alikvotne upravuju aj hodnoty krutiaceho momentu.... ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..zrychlenie bolo merane na ceste.?
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
kokoi
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 23 úno 2013, 23:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od kokoi »

subz3ro_tdi > máš pravdu, korekce je podle ISO 1585. Rád si věci ověřuju, takže tady je výpočet korekce podle ISO 1585:

P norm = K. P mereny

kde K se vypočte:

K = (990/Pt) ^ 1,2*(( teplota nasávaného vzduchu + 273)/298) ) ^ 0,6

a Pt (parciální tlak suchého vzduchu) se vypočte:

Pt = měřený barometrický tlak – rel. vzdušná vlhkost * 2,8868 * (1,098 + teplota okolního vzduchu)


Pokud zadám do vzorců hodnoty z měření a místo teploty nasávaného vzduchu 53 C zadám pravděpodobnou teplotu vzduchu 32,5 C, vychází mi korigovaná hodnota normovaného výkonu 89,75 kW

Korekce je dost vysoká, ale je třeba si uvědomit, že bylo vedro a před bouřkou, takže z hlediska motoru pro podání výkonu mizerné podmínky.

edit: ono je také možné, že výpočet korekce má tahle brzda nastaven přímo na teplotu vzduchu na vstupu do turba, což by nakonec bylo i logické, protože to je hodnota, která skutečně do motoru leze.
Naposledy upravil(a) kokoi dne 24 úno 2013, 21:50, celkem upraveno 1 x.
kokoi
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 23 úno 2013, 23:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od kokoi »

bjukemen píše:..zrychlenie bolo merane na ceste.?
Na silnici, ale dost amatérsky. Asi by šlo dosáhnout lepšího výsledku, kdyby byl čas si to trochu nacvičit. Tady je video:


http://www.youtube.com/watch?v=147KVo62ETw
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

kokoi píše:edit: ono je také možné, že výpočet korekce má tahle brzda nastaven přímo na teplotu vzduchu na vstupu do turba, což by nakonec bylo i logické, protože to je hodnota, která skutečně do motoru leze.
To by predsa nedavalo zmysel.... korekcie vykonu su na to aby prisposobili hodnoty merania okolitym (premenlivym) podmienkam.... to ze IC ma nejaku ucinnost (resp. kazdy druh ma inu) a ze teplota nasavaneho (stlaceneho) vzduchu do motora zvycajne je okolo tych 50 st.C je bezna vec, nema sa preco kvoli tomu neajko dramaticky korigovat vykon motora, lebo IC je sucastou celku motora ako uzavreteho systemu vykonavajuceho pracu. Teplota a vlhkost vzduchu pred stlacenim je uz vec druha, pretoze tam je to normovane na hodnotu 20 st.C.

P.S. Pochybujem ze v miestnosti s MAHA LPS brzdou bolo v case merania 32,5 st.C... tak max. 25, inak by ste to s poriadnou zatazou ani nezmerali :-)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Odpovědět

Zpět na „Výsledky Vašeho měření - Grafy“